תיק המניות בנובמבר 2010

מתחילת השנה ה DIA עלה ב-7.8%, ה SPY עלה ב-7.7%, ההאנג-סנג עלה ב-8.1%. התיק שלי עלה ב-33.2%.

התיק הממונף שלי עלה בכ-10%, כך שאם הייתי מחשיב את המינוף שלקחתי, התשואה שלי הייתה יותר גבוהה.

דוחות ודיווחים

אסיה סטנדרט (סימול 129) הפציצה שוב עם דוח מרשים מאוד. אני שמח שלא מכרתי את המניה לפני מספר חודשים כשהיא נסחרה בשמונים ומשהו סנט. המנכ"ל ממשיך לעצבן אותי עם הדוחות המינימליים שאינם כוללים הסברים מפורטים על מצב החברה, אבל לפחות בינתיים, המספרים מדברים בעד עצמם. תוך חצי שנה ההון העצמי של החברה עלה ב-20%. ההון העצמי עומד על כ-8$ למניה – לעומת מחירה הנוכחי של המניה של כ-1.4$. פשוט מגוחך. שווי השוק של החברה עומד על 1.8 מליארד דולר, כאשר רק מריבית ודיבידנדים הם מקבלים בערך משהו כמו 200 מליון דולר בשנה. כלומר רק החטיבה הפיננסית שלהם צריכה להיות שווה 2.5 מיליארד דולר. לפני שבכלל התחלנו לחשב את הערך של המלונות והנדל"ן בהם החברה מחזיקה.

דקה (סימול 997) ממשיכה להפסיד. החדשות הטובות הן שהחברה מדווחת על שיפור ניכר במספר ההזמנות. אני עדיין מאמין שהחברה תצליח לחזור לרווחיות שלה מלפני המשבר, ואם זה אכן יקרה, אז המחיר שלה היום באמת זול.

אי-בון (סימול 599) דיווחה על ירידה של כ-50% ברווחים (!). ציפיתי לדוח חלש כי הניסיון בחברה הזאת מלמד שהרווחים שלה מאוד תנודתיים, אבל לא ציפיתי לירידה שכזאת. המניה הגיבה לדוח בירידה חדה. חשבתי בחודשים האחרונים למכור את המניה, ואני עדיין מתלבט.  מצד אחד המצב בסין יותר ויותר מדאיג אותי. מצד שני, התחום הזה של מטבחים, מקלחות ובתי-שימוש יוקרתיים של מותגים מאירופה הוא תחום שלדעתי ימשיך לצמוח יפה בהונג-קונג ובסין. ככה שאני עדיין מתלבט. בכל מקרה זאת לא השקעה גדולה אצלי.

וולס פארגו (סימול WFC) כנראה תתחיל לחלק דיבידנדים בתחילת השנה הבאה. אלו חדשות טובות מאוד והן כנראה הסיבה לכך שהמניה עלתה קצת ביומיים האחרונים למרות שהשוק ירד. הנה שתי כתבות בעניין:

http://www.thestreet.com/story/10932709/1/wells-fargo-dividend-may-hit-in-1q-analyst.html

http://www.bloomberg.com/news/2010-11-18/fed-requires-capital-plans-as-banks-seek-dividend-increases.html

סאונדוויל (סימול 878) יצאה החודש עם שתי הודעות לעיתונות. הראשונה היא שהיא סיימה את המכירה של הנכס ברחוב Sun Wai (אני לא בטוח שככה כותבים את השם באנגלית – אבל מדובר בנכס שבקאולון שהחברה מכרה בתחילת השנה). הם יקבלו 325 מליון דולר הונג-קונגי עד סוף השנה.

ההודעה השנייה הרבה יותר משמעותית ומגיעה ישר מהתנור היום בבוקר (אולי בגלל זה המניה ממשיכה לעלות היום). הם השתלטו על שני נכסים נוספים – רחוב Sharp מספרים 11 ו 13 ורחוב Matheson מספרים 1 ו 1A- הנכסים כמעט וצמודים כאשר אחד מהם נמצא ממש מול טיים-סקוור (אם כי לא ליד סאונדוויל פלאזה אלא בצד השני). הנכסים ממוקמים קרוב לכניסה האחורית לטיים-סקוור ולא מול הכניסה הראשית (כמו הפלאזה), אבל עדיין מדובר במיקום מעולה, ואני די בטוח שהנכסים עלו לחברה די ביוקר. סאונדוויל מתכננת להרוס את שני המבנים ולבנות במקום שני בניינים מסחריים חדשים עם שטח רצפה של 48,000 רגלים מרובעות. שתי הקומות הראשונות ישמשו לחנויות ולמעלה יהיו משרדים בסגנון גינזה. לדעתי הם יצליחו לקבל שם דמי שכירות שנתיים בסך של לפחות 40 מליון דולר.

מעניין כמה מהקוראים מצליח לעקוב אחרי כל השתלשלות האירועים בסאונדוויל. בשנים האחרונות החברה צמחה בצורה ממש מרשימה. רק בשנה האחרונה הם השתלטו על 4 נכסים לפחות – בקאולון (sun wai street – נכס שנמכר), ברחוב אלקטריק – יפותח כנראה לבית-מלון, ברחוב סקול – כנראה יימכר או יפותח לבית מגורים והאחרון זה שדיווחתי עליו למעלה – יפותח לנכס מסחרי ויוחזק ע"י החברה לטווח ארוך.

פעילות בתיק

מכרתי חלק מהמניות של בוולס-פארגו (סימול WFC) תמורת 26.88$ וקניתי את האופציה WFC.WS על המניה במחיר ממוצע של 8.46$. כמו כן הגדלתי את המינוף שלי בשביל לקנות עוד אופציות. אני מתכנן למכור עוד מניות של WFC כשהן תעלנה קצת על מנת להוריד את המינוף שלי אל מתחת ל-20% מההון.

אני רוצה להזכיר לקוראים שהבלוג הזה מיועד לתעד את ביצועי ההשקעות שלי, ולחלוק מניסיוני כמו גם מהטעויות שלי. אני לא ממליץ על אף אחת מהמניות המוזכרות כאן. כמו כן, אני עלול למכור (או לקנות) מניות זמן קצר לאחר שקניתי (או מכרתי) אותן, וזאת מבלי לדווח על כך כאן.

חודש שעבריי      ייחודש הבא

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
Subscribe
Notify of
guest
70 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
דוד
דוד
13 years ago

מה החלוקה הגיאוגרפית של ההשקעות שלך?
כלומר כמה אחוז מההשקעות שלך בארה"ב וכמה בהונג קונג? האם אתה מייחס חשיבות לפיזור גיאוגרפי?
ועוד שאלה… האם אתה מזהה השקעות ערך מעניינות באירופה?

ניר
ניר
13 years ago

עידו שלום,
מה קורה לאופציות WFC.WS כאשר יחולקו דיבדנדים, האם הן מתואמות ומחיר המימוש מופחת
בכל שיעור הדיבידנד ?

ניר
ניר
13 years ago

היי עידו,
ראיתי את האיזכור הזה אבל עדיין לא ברור לי המצב.
האם הכוונה ש 1.5$ ראשונים בשנה לא מפחיתים והשאר מפחית ביחס 1:1
או שכל דיבידנד מעבר ל 34C מופחת כולו ממחיר המימוש
אני לא מכיר את WFC לעומק אבל ייתכן והם מחויבים בדיבדנדים בגלל מניות בכורה או משהו בסגנון .
אם הבחירה היא בין מניה לאופציה אז תסריט של 8 שנות דיבידנד של 1.5$ שלא מפחית את תנאי המימוש משמעו עוד 12$ למחיר האופציה קרי מחיר מימוש של 55$

גיא א
גיא א
13 years ago

עידו, אם לא טועה, כתבת בעבר שאינך מרוצה מאסיה בגלל חוסר השקיפות שלה ובגלל שהיא מתעסקת יותר בקניית מניות ואופציות מאשר בנדל"ן, אינך חושש מכך שהרווחים נובעים מכל מיני סיכונים מטורפים שהמנכ"ל עלול לקחת? מתוך סקרנות, מה אחוז ההקצאה שאתה מקדיש לה בתיק שלך?

עמיחי
עמיחי
13 years ago

תוצאות יפות מאוד, כל הכבוד.

Mirit
Mirit
13 years ago

למה בעצם חלוקת דיוידנד בוולס זה סימן טוב?
בתןר מחזיק אופציות תעדיף שהכסף ישאר בחברה ויביא לעליית ערך לא?

Daniel
Daniel
13 years ago

עידו,
מה מספר\סימן של אסיה סטנדרט?
היא נסחרת רק בהון קונג?
איפה אפשר למצוא את פרטי המסחר, דוחות?
האם יש אתר שמרכז פרטי חברה עבור 5 שנים אחרונות (מכפיל רווח,תזרים מזומנים חופשי..) כמו MORNINGSTAR על חברות אמריקאניות?

תודה

ידידיה
ידידיה
13 years ago

דניאל, במורנינגסטאר יש גם פרטים על סאונדוויל ואסיה סטנדרט.

Daniel
Daniel
13 years ago

עידו,
אתה צודק!!
תודה

דוד
דוד
13 years ago

עדו שלום!
ברכות על התוצאות היפות השנה, ותודה על הבלוג המעניין.
שאלתי על הפיזור הגיאוגרפי בגלל שרוב הפוסטים שלך עוסקים בחברות בהונג קונג, ולא ראיתי אותך מזכיר חברות באירופה(שהגיוני שנחסרות בדיסקונט משמעותי בגלל המצב שם)
בנוסף, היה מעניין לדעת איזה תחומים/סקטורים/חברות אתה חושב שיפתיעו לטובה שהכלכלה האמריקאית תחזור לצמוח בקצב רגיל

תודה מראש!

דוד

נדב
נדב
13 years ago

עדו, על איזה חברה אנגלית העפת מבט?

יובל
יובל
13 years ago

עדו, לאור העליה היפה במניית SOUNDWILL האם אתה עדיין מחשיב אותה זולה? אם היית מתחיל היום להשקיע, מה היו 5 המניות הראשונות שהיית קונה? (הכי זולות..לא מסוכנות מאוד..).
ובאיזה משקל כל אחת? (למשל אני יודע שאת SOUNDWILL אתה מחזיק בשעור גבוה בתיק)

יובל
יובל
13 years ago

אוקיי, למעשה שאלתי היא איך אתה מזהה שמניה בתיק שלך שעולה, האם היא כבל לא זולה מספיק
וכדאי לעבור למשקל יתר על מניה אחרת בתיק או על מניה חדשה שעדיין לא בתיק. הרי אם היום לא היית קונה SOUNDWILL כי לא מספיק זולה אז אתה אמור לממש אותה לחלוטין.

יוד
יוד
13 years ago

הי עדו,

אני לא מבין את המשפט הבא:
"התיק הממונף שלי עלה בכ-10%, כך שאם הייתי מחשיב את המינוף שלקחתי, התשואה שלי הייתה יותר גבוהה."
אשמח אם תוכל לפרט, כי בכל פעם שאני קורא דו"ח שלך, אני לא מצליח להבין את החישוב.

יוד
יוד
13 years ago

הי עדו,

בעניין סאונדוויל יש לי כמה שאלות, כדי להבין טוב יותר באופן כללי את הדברים:

א. נתקלת בחברות סיניות שפשוט רימו וכתבו שיש להן הון שלמעשה אין להן. סאונדוויל אמנם אינה חברה סינית, אבל האם יש דרך לוודא שאכן ההון הזה קיים? ואם הוא קיים, מדוע החברה לא קונה בעזרתו נדל"ן, הרי זה העסק שלה, לקנות נדל"ן, לא?

ב. אתה מתאר יפה מאד את בועת הנדל"ן בסין. למה אין בועה כזו בהונג קונג?

Yuval-F
Yuval-F
13 years ago

אסיה נראית מצויין מספרית, מעניין אותי אם התמחור הנמוך נובע מחוסר השקיפות, אולי אף חשש להונאה?

בכל מקרה, מאחר ואתה מכיר את הונג-קונג טוב יותר מרובינו, האם אתה מכיר חלק מהנכסים הפיזיים שלהם ולא רואה סיבה לחשוש ממספרים מנופחים?

רונית
רונית
13 years ago

קראתם את מגזין THE MARKER של החודש? מה רע בעצם בלהשקיע בעשרת המותגים המומלצים שם ?
(עמוד – 124 על מדד המותגים) התשואה הממוצעת על גוגל לשנה במשך 6 שנים 33% ,מיקרוסופט תשואה ממוצעת לשנה במשך 20 שנה – 20% … למה כדאי לבחור חברות קטנות ולא ידועות ולא לבחור במותגים שכולנו מכירים כמוצלחים?

טדי
טדי
13 years ago

רונית
לא קראתי את מגזין דה-מרקר, אבל אף אחד לא אומר לקנות חברות לא מוכרות, אני מושקע בוולס פרגו, בקשיר ( החברה של באפט ), פיירפקס ( ביטוח נוספת ), ווסקו-פננשיאל, מרקל ( חברת ביטוח נוספת ) , מיקורסופט, איסתא ועוד כמה האחזקות ( כ 30-40 ניירות ערך וכ 50 אחוז אג"ח ממשלתי )
את שמת לב לחברות קטנות, אבל אני לא מסתכל על גודל, אני מחפש חברות בטוחות, עדיף בלי חובות, עם מזומן, מנהלים שיודעים מה הם עושים או שהחברה מחלקת דיבידנד רציני.

הסיבה שכתבתי את איסתא היא מכיוון שקניתי אותה כאשר היא שלמה 10 אחוז דיבידנד, אני מתיחס אליה כמותג וכשקניתי היו לה המון פעילות בצנרת, שעכשיו ניתן לומר שהיא יצאה לפועל לכן אני לא מוכר, אבל לא קונה עוד, כמו כן אני לא אוהב ההנהלה שלה, אבל הם פועלים לטובת בעלי המניות ( לאחר שהשיגו את המניות בצורה לא ברורה )

הרעיון של לקנות מותגים הוא בעייתי מכיוון שעשו זאת בארה"ב, הייתה רשימה של 50 החברות הטובות ביותר, הן עלו במשך מספר שנים לרמות מחירים מאוד גבוהות ( ביחס למכירות ורווחים) וכמו שאת יכולה לנחש, הן ירדו אחר כך לרמות מחירים סבירות, כמו שביל גיטס אמר ב 1999, מיקרוסופט צריכה להסחר במכפיל דומה לשל קוקה קולה, באותה שנה היא נסחרה במכפיל 40, היום היא במכפיל 11.

טדי
טדי
13 years ago

הסבר על רשימת 50 החברות הטובות ביותר בארה"ב, בשנות ה 70:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nifty_Fifty

לכן לפי דעתי לא הגודל של החברה קובע, כמו המחיר בו אני קונה את החלק שלי מהחברה.

ידידיה
ידידיה
13 years ago

טדי, אני אוהב את מיקרוסופט, אבל נראה לי שהמכפיל שלה צריך להיות נמוך משל קוקה קולה – הודאות בקשר לעתיד נמוכה בהרבה.

רועי
רועי
13 years ago

לגבי ETI הסתכלתי בכללי על הדוחות שלה ולאחר מכן על הדוחות של PUB בשביל להשוות כי זה תעשיה חדשה לי, נראה ששניהם בבוץ רק ש ETI במצב יותר טוב להתחלה פוטנציאלית ו PUB במצב יותר גרוע, אבל אני לא רואה מה מיוחד בETI כל כך? PUB הודיעו שימכרו את רוב הפאבים שלהם מה שאומר שיורידו באופן ניכר את החוב, אבל אם זה הכיוון למה לא ללכת על משהו כמו MARS?

עמיחי
עמיחי
13 years ago

רונית :
קראתם את מגזין THE MARKER של החודש? מה רע בעצם בלהשקיע בעשרת המותגים המומלצים שם ?(עמוד – 124 על מדד המותגים) התשואה הממוצעת על גוגל לשנה במשך 6 שנים 33% ,מיקרוסופט תשואה ממוצעת לשנה במשך 20 שנה – 20% … למה כדאי לבחור חברות קטנות ולא ידועות ולא לבחור במותגים שכולנו מכירים כמוצלחים?

ומה רשימת המותגים אומרת על העשור הבא? שום דבר. תעשי ניסוי ותבדקי כתבות דומות לפני עשור ואני מבטיח לך שיהיו שם חברות אחרות שהחזיקו בשיאים של העשור הקודם. רובם קרוב לודאי לא המשיכו להחזיק בשיאים הללו ופינו את מקומם לחברות אחרות.

כמובן שבגדול אין שום בעיה לקנות מותגים אבל זה עיניין של מחיר – ברוב המכריע של המיקרים הם נסחרים בפרמיה משמעותית כלומר המחיר שלהם איננו מהווה מציאה בכלל ומבוסס על עתיד ורוד ביותר. ראי מקרה חברות האינטרנט בתחילת העשור וחברות כמו הרלי דווידסון, סטארבקס ברייקשיר שנגעה ב5000$ ועוד רבים וטובים בשנת 2007.
כמובן שיש יוצאים מהכלל אבל זה עיניין של מחיר ואיכות – כלומר צריך לבחור טוב מאוד ולדעת מה אתה עושה.
מי שקנה את מייקרוסופט בבועה לא ראה את הכסף שלו חוזר גם לאחר עשור – זה לא אומר שמייקרוסופט היא חברה רעה זה רק אומר שצריך לדעת מהו המחיר ההוגן לקניה.

אם לא רוצים לשבור את הראש ולהבין מהו המחיר הנכון למניה\עסק אז באופן גורף ומוחלט עדיף לקנות את המדד מבלי להמר על מותג זה או אחר מבלי להכין שיעורי בית קודם. אל תשכחי שהמדד מביא אחוזים יפים מאוד בהתחשב בזה שהקניה שלו לא מצריכה כל מאמץ מחשבתי.

יורדים
יורדים
13 years ago

מה עם סיטי?

טדי
טדי
13 years ago

ידידיה
אני מסכים איתך, זו הייתה דוגמא לחברה שנסחרה מעל לערכה והמנהל שלה אפילו אמר זאת,
אני לא תמיד קונה חברות זולות, לפי דעתי מקרוסופט מתומחרת כיום נכון.

רונית
רונית
13 years ago

טדי ועידו תודה על ההסבר.

טדי – 50% סולידי – אג"ח ממשלתי ו50% מניות מפוזרות ,מה התשואה שאתה מצליח להגיע?
האם בגיל 50 פיזור ההשקעות שלך יהיה דומה או שתגדיל את המרכיב הסולידי?

עידו – ההשקעות שלי היום מפוזרות ברובם בתעודות סל – תשואה של כ – 10% .אבל כמוך חושבת שניתן לעשות יותר…

איתי
איתי
13 years ago

סתם ממבט חטוף, מייקרוסופט נראית כבר לא כ"כ יקרה עם המכפיל הנוכחי שלה. הקינקט עושה חייל ויש לה חפיר די עמוק למרות המלעיזים (ואני חובב מניית אפל דרך אגב). בנישה של slow growers היא עשויה להיות מעניינת. אבל זה ניתוח די שטחי. אני לא מכיר את החברה ודוחותיה לעומק.

ידידיה
ידידיה
13 years ago

האמת, נראה לי שאף אחד לא באמת מסוגל להעריך איפה תהיה מיקרוסופט עוד חמש או שבע שנים. הרוב המכריע של ההכנסות מתבסס על הפרות החולבות וינדוז ואופיס. אם מהפכת הענן תתפוס כמו שכולם צופים, אזי החברה תקום או תיפול על היכולת של Windows Azure ובאופן כללי ה-Online Services להזרים סכומי עתק במקומן. הנקודה שלי היא שבטווח הבינוני עשויות להיות טלטלות עזות מאוד.

טדי
טדי
13 years ago

קצת קשה לחשב תשואה, בגלל שיש לי חלוקה למספר תיקים, השקעות פיזיות והמטרות שלי בהשקעות שונות משל אנשים אחרים, אני מנהל את הכספים של המשפחה שלי ושל העסק שאני עובד בו.

לא דואג לפנסיה, מעניין אותי להרווח מעל עלות הכסף, כלומר אני רוצה 10 אחוז שנתי על השקעה, כל דבר מעבר זה נחמד, אבל 10 אחוז מספק אותי.

מכיוון שהתחלתי לשחק בכספים לפני הנפילות ב2007, ירדתי דיי הרבה וקבלתי מוטיבציה גבוהה ללמוד, כרגע אני חושב שאני מאוזן, ברווח קטן בכלל התיקים, עכשיו אני יותר חושב על עצמי כמשקיע ולא כמשהו שמשחק בכספים.

אני בן 30, אני מגדיל את החלק של האג"ח בגלל שאני לא חושב שהשוק היום זול ואני רוצה שתהיה לי נזילות כשהשוק יהיה זול, יכול להיות עוד 5 או 10 שנים, או מחר מבחינתי.

אני מסתכל על האג"ח כאבן שמשאירה את התיק במקום, אם יהיו ירידות מאוד גדולות אני אמכור אג"ח ואעבור למניות, אם השוק ימשיך בעליות ( בעוד 20 אחוז בערך) אני אעבור ל 75 אחוז אג"ח, לכן, לא הגיל משפיע על אחוז האג"ח שלי כמו שהמצב שבו אני רואה את השוק.

ולתשובה יותר ישירה:
התיק האישי הדולרי ללא החלק של האג"ח, ירד ב 72 אחוז ב08, הוספתי כספים והתיק עלה ב 95% ב 09 ונכון לחודש שעבר הייתי במינוס 10 אחוז יחסית ל 09 ועכשיו אני בפלוס קטן.

כמו שכתיבתי אני מחזיק בחלקים מחברות רבות, אחת מהן היא ממש לא סחירה ובשבוע שעבר קניתי מניות שלה תוך כדי הורדת השער שלה ב 10 אחוז, השאלה היא מה עדיף לשלם מחיר גבוה עבור החברה ושהתיק שלי יראה בפלוס או לחכות שהמחיר ירד ולהראות ירידה בתיק ?

רונית
רונית
13 years ago

טדי,
אם אתה לא בודק תשואה בכל אחד מהתיקים אתה לא יודע מה המצב שלך אולי אתה בכלל בהפסד וצריך להשקיע בניר ערך אחר? אין לך ביקורת על הביצועים.
אני משקיעה לטווח ארוך והתפיסה היא לא לצאת ולהכנס אלא להתנחל.גם בירידות לא זזתי.
אני גם חושבת שאי אפשר להתעלם מהגיל כי כולנו בבוא היום נצא לפנסיה ונצטרך כסף.

עמיחי
עמיחי
13 years ago

עדו מרוז :
טדי, לדעתי הנסיון שלך לתזמן את השוק, יעלה לך ביוקר.המחירים היום ממש לא גבוהים. נכון שהם לא הכי זולים, והיו כבר תקופות ארוכות שהמדדים נסחרו במכפיל רווח חד ספרתי. אבל זה לא אומר שהבורסה היום יקרה.אחת הטעויות הכי גדולות של משקיעים רבים זה שהם לא יכולים לשבת על הטוסיק ולא לעשות כלום. הם חייבים לנסות לתזמן את השוק, וזה עולה להם ביוקר.
חוץ מזה, אני לא רואה שום הגיון בלמכור מניה מסויימת (נניח WFC) רק בגלל שהשוק עלה ב-20%. זאת החלטה ממש לא רציונלית.

+1

Asafren
Asafren
13 years ago

עדו,
אני מסכים איתך שניסיון לתזמן את השוק הוא מאוד מאוד מסוכן. עם זאת, ניסיון לקנות תעודת סל על השוק, כאשר השוק נראה זול, איננו שונה מהותית מקניית נייר ערך של חברה שנראה שהיא נסחרת בדיסקאונט משמעותי. גם המקרה השני הוא סוג של ניסיון תזמון.
דבר מעניין נוסף שלמדתי על בשרי (והוא לא מפתיע): כניסה לשוק ״זול״ (כמובן רק כשהיא מצליחה) מעלה את התשואה באופן דרמטי. דיברנו כאן כבר בעבר על הדרך הנכונה למדוד תשואה של תיק שיש בו כניסה ויציאה של כסף חדש במהלך השנה. TWR מודד תשואה ללא התחשבות בתנועות במהלך השנה ולכן גם ללא התחשבות בתזמון השוק, ואילו XIRR (שיעור תשואה פנימי) מודד תשואה המתחשבת בתזמון השוק. כמובן ששיעור תשואה פנימי נותן תוצאה מדויקת ואמינה יותר. גיליתי שאצלי, בתקופה של ארבע השנים האחרונות, שיעור התשואה הפנימי כפול משיעור התשואה ״הרגיל״. זאת אומרת שבגדול התמזל מזלי להיכנס לשוק בלא מעט נקודות שפל (מלחמת לבנון השניה, המשבר של 2008).
לכן אני לא שולל את הגישה של אלה שבתקופות מסוימות משאירים נניח 30 אחוז מהתיק במזומן או באג״ח ומחכים למפולות כדי להיכנס לשוק. כאמור, אני מסכים שזה מסוכן וגם דורש אופי מאוד חזק. ומזל אף פעם לא מזיק.  

Asafren
Asafren
13 years ago

מסכים עם כל מילה.

טדי
טדי
13 years ago

לעידו
אני רוצה לחדד את הנקודה, מכיוון שזה לא בדיוק תזמון שוק.
אני לא אמכור את WFC בגלל שהשוק עלה ב20 אחוז והיא לא, אבל אם השווי שוק של החברה יעלה ב 100 אחוז ורמת הרווחיות שלה תשאר אותו דבר, אני אצא ממנה, אשאר במזומן או באג"ח ממשלתי.

האמירה שלי שאם השוק יעלה ב20 אחוז אני אעבוד ל 75 אחוז אג"ח אינה מתחייסת לרווחיות, אם הרווחים של החברות יעלו, אין לי בעיה להמשיך להחזיק אותן, נכון להיום, אני עם 50 אחוז אג"ח ועם כסף בחוץ שמחכה לרעיון טוב,
WFC הוא מעל ל5 אחוז מההשקעות הכלליות שלי ואני לא רוצה שהשקעה יחידה תגיע ל 10 אחוז מהתיקים.

אורי
אורי
13 years ago

@טדי

טדי

אם את היושב באגח וחושב שזה בטוח אז עלולה להיות לך טעות יקרה
כולם מדברים על בועת אגחים ותשואות פנימיות מגוחכות שם
יתכן צאוד ירידות באגחים ועלייה במניות כדי להגיע לאיזון

טדי
טדי
13 years ago

אורי
אני מסכים איתך, אני לא מחזיק אג"ח בשביל להרווח כסף ואני דיי בונה על מצב שבו ההחזקות שלי באג"ח ירדו והמניות יעלו.
במקרה כזה נניח שאג"ח ממשלתי תתן לי שקל נומינלי, ההפסד שלי יהיה כ 20 אחוז מהאינפלציה, על 50 אחוז מהתיק ואני משקיע במוצרים שבמקרה של אינפלציה יתנו לי החזר גדול מההפסד על האג"ח.

Corado
Corado
13 years ago

היי עדו,
אתה יכול להסביר למה אתה מאמין במניות הרדיו? איזה פוטנציאל אתה רואה שם?
יש מניה שאני עוקב אחריה זמן רב ואני רוצה לשמוע מה אתה חושב על התחום.
תודה
Corado

Corado
Corado
13 years ago

תודה.
יצא לך לבדוק במקרה את SIRI?

Corado
Corado
13 years ago

יש משהו במה שאתה אומר, אבל לדעתי, כן, צריך להסתכל יותר וזה במבט חטוף וחצי…
הם עברו לריווחיות פעם ראשונה ב 15 השנים האחרונות. עדיין לא מספיק לפצות על החוב הענק והמעיק שיש להם, אבל זו התחלה טובה. אני אלמד את הנושא טוב יותר. פשוט רציתי לשמוע מה אתה מוצא בתחום הזה.

תודה
CORADO

טדי
טדי
13 years ago

משפט של סבא שלי שאהבתי: חברה שהפסידה כסף 20 שנה, זו חברה שעבדה 20 שנה.
SIRI נסחרת במכפיל מכירות של 2 יחסית לחברה שמפסידה כספים, זה יקר, מכפיל תזרים של 100, לפני שקוראים את הדוחות, היא יקרה.

ברק
ברק
13 years ago

למישהו יש מושג מדוע CMLS ירדה אתמול ב – 10%?

עמיחי
עמיחי
13 years ago

ברק :

למישהו יש מושג מדוע CMLS ירדה אתמול ב – 10%?

Very high short ratio 🙁
http://finance.yahoo.com/q/ks?s=CMLS+Key+Statistics

אסף נ
אסף נ
13 years ago

היי עמיחי,

אינני חושב שזה קשור ליתרות השורט. יתרות השורט על קומולוס היו גבוהות מאז שאני זוכר אותה. גם על STC יש יתרות שורט גבוהות.

כמובן שככל שיתרות השורט גבוהות יותר, הסיכוי לטיסה למעלה (שורט סקוויז) הרבה יותר גדול.

מה שאתה אומר נכון אך ורק אם אתה יודע שיתרות השורט עלו אתמול בצורה חדה (יש אתר בתשלום שיכול לתת לך את המידע הזה).

אסף נ
אסף נ
13 years ago

היי עדו,

אני חושב שאולי SVU תעניין אותך.

מדובר בחברה של סופרמרקטים בארה"ב, SuperValu. שווי השוק שלהם 1.8 מיליארד, הון 2.8 (לכן מכפיל הון 0.6).

החברה נושאת בנטל חוב אדיר, בדומה לרדיו. נכון לשנה קודמת יש להם חוב של 7 מליארד דולר. הם מורידים את החוב בצורה דרסטית החל מתחילת המשבר – אפשר לראות לאורך שלוש שנים איך החוב מצטמק ואיך התשלום עליו יורד גם כן.

החברה בעלת תזרים מפעילות של 1.4 מליארד דולר, בערך שליש עד חצי הולך לשלם את החוב.
המכירות יורדות בעיקר לאור סגירות של סניפים.
בסך הכל נראה נחמד.
החברה מחזירה בערך מיליארד דולר בשנה חוב וגם מחלקת 150 מיליון דולר דיבידנד.
לפי קצב ההחזר הזה, אפשר לצפות שההחזר על החוב ירד ב 14% בשנה, כך ששנה הבאה הם ירויחו לפחות 60-70 מיליון דולר יותר.
גם הם כמו הרדיו, מציגים הפסד בגלל מחיקות מוניטין וגם המניה שלהם נחתכה לאחרונה מאוד.

כבר מתחילת השנה (תחילת מרץ) הם שילמו 600 מיליון דולר מהחוב, מרשים מאוד.
הם נראים די זולים. אשמח לשמוע דעתך.

אסף נ
אסף נ
13 years ago

בנוסף – החברה רווחית הכי אחורה שאני יכול לבדוק (מבחינת מזומן) משהו כמו רמי לוי אמריקאי.
כמוכן, המכירות אמנם ירדו, אבל אהבתי לראות את השיפורים במארג'ינים, שהם (למי שמכיר את העסק של מכירות סופרמרקטים) הדבר החשוב באמת.
העליה במארג'ינים היא בעקבות סגירת החנויות הפחות טובות. הם מוכרים ב 40 מיליארד בשנה, אז שיפור של 1% במארג'ינים יתן שיפור של 10% ברווח הנקי. מינוף תפעולי מדהים !

עמיחי
עמיחי
13 years ago

אסף תודה על המידע פשוט ראיתי שיש כמות עצומה של מניות בשורט וזה בפירוש יכול לגרום למצב עצבני במניה, באיזה אתר בתשלום ניתן לקבל את המידע המדוייק?

עדו קראתי את הדוחות של אסיה ומאוד התרשמתי, הרבה זמן לא ראיתי משהו כזה זול וגם יציב פיננסית. מה שכן לא ראיתי פירוט גדול מידי על כל מיני דברים, אני יתחיל לקרוא את הדוחות השנתיים.

אסף נ
אסף נ
13 years ago

עמיחי – נסה את shortsqueeze.com

עדו – הרדיו אכן היה במכפילים מצחיקים. הצלחת לתפוס אותם במכפיל 1-3 שהיה מדהים.
אבל היום, הרדיו יותר באיזור של מכפיל 4 ומעלה, בדקתי את ETM שאני יודע שאתה מחזיק אותה.
פה יש לך חברה בשווי שוק של 1.8 מליארד עם תזרים חופשי של 700 מליארד (לפי הערכה שמרנית, יכול להיות גם 900). המכפיל על התזרים קטן מ 3 !
בנוסף, החברה יציבה הרבה יותר – סופרמרקטים זה משהו שתמיד יצטרכו, לא משנה מה יקרה, כי אנשים צריכים לאכול. במיוחד סופרים של דיסקאונט. ע"ע רמי לוי… התנודות במכירות הן לא גדולות. לעומת זאת, ברדיו, יכול להווצר מצב של קפאון בפרסום כמו ב 2008, אפילו לזמן קצר, שעלול להכניס את החברות לפשיטת רגל.

בסך הכל, לטעמי, המכפילים פה, גם אם אינם משתווים בדיוק לרדיו (לפי מה שאני רואה הם כן ומעבר..) הם מושכים יותר היות והחברה יציבה יותר.

הפוסט בלונג היה לפני 4 חודשים, אז החברה היתה בשווי שוק של 2.5 מיליארד, היום הם 1.8 מליארד, 25% פחות. זו ירידה של 700 מיליון, שזה בערך "נקודה אחת" במכפיל…

נתון מעניין נוסף – המנכ"ל התחלף באחד שבא מוול-מארט ועכשיו הוא הפנה את כל משאבי החברה להחזר החוב, לשלוש השנים הקרובות. ככה שיש לך גם הנהלה טובה וגם אופק של מדיניות החברה.

אולי תסתכל עליה בכל אופן, לפעמים יש גם אהבה ממבט שני 🙂
יותר מאשמח לשמוע את דעתך.

נדב
נדב
13 years ago

אסף שלום,

החברה היא ממש לא "רמי לוי" של ארה"ב, יותר משהו בסגנון של AM-PM , היא בעצם תאגיד של רשתות מכולת שונות.
אישית, אני מסכים עם עדו, אם תסתכל עליה מבחינת שווי החברה כולל החוב תראה שהחברה לא כל כך זולה כפי שנדמה-EV/EBIT של 8 זה ממש לא מציאת על במיוחד לאור המינוף הגדול והתחרותיות של הענף בו החברה נמצאת.
במכפילים כאלה לא עדיף להשקיע כבר בחברות איכותיות יותר כגון FDX לדוגמא..

אסף נ
אסף נ
13 years ago

היי נדב,
אני יודע שהיא בעלת מספר רשתות קטנות יותר. אגב, אני גר בת"א ואני חייב לומר לך ש AMPM מצילים חיים 🙂

לגבי מה שאמרת – אני לא מכיר את FEDEX. הצצתי ממש למספר שניות בדוחות וראיתי שאין להם הרבה חובות (אם בכלל).
בנוסף, במבט ממש מהיר, FEDEX עשתה בשנה שעברה 2 מליארד דולר רווח תפעולי. תוסיף 2 מליארד פחת ותוריד 2.8 מליארד CAPEX ותקבל רווח מזומן של 1.2 מליארד. לא ממש נוצץ, בלשון המעטה, לחברה בשווי של 29 מליארד דולר. SVU מרויחה *יותר* מזה, ובשווי שוק שקטן פי 20. בנוסף, אין ב FEDEX אפסייד. לצורך העניין, תוך 5-6 שנים SVU יכולה להחזיר את כל החוב, ואז היא תרויח (לפי הנתונים של היום, בלי גדילה בכלל) בערך 2 מיליארד מזומן, יותר מ FEDEX כולה. חברה בלי חוב שמרויחה 2 מליארד צריכה להסחר באיזור 30 מליארד דולר, כמו FEDEX, כלומר אפסייד של פי 16 מהיום.
בחישוב פשוט זה 60% שנתי. אם תראה לי איך FEDEX יכולה לעשות 60% שנתי לעוד 6 שנים, אפילו רק פוטנציאל, אני אקנה.

המדד שנתת נכון אם החברה לא מחזירה חוב. בנוסף, אתה מתעלם לחלוטין מהתייעלות החברה – הוצאה פחותה של CAPEX (ואז EBIT משקף פחת, למרות שלא מוציאים CAPEX – כך שיש עודף מזומן).

אתה יכול לראות את האבסורדיות של המדד שנתת בסיטואציה פשוטה – תניח שעד שנה הבאה החברה תחזיר מליארד דולר (ויתכן שתחזיר יותר). אז EV יורד ב 10%. כלומר שבשנה הבאה תעשה את אותו החישוב ותגיע למכפיל 6.8 (אצלי החישוב של EV/EBIT נתן 7.5 כי התאמתי CAPEX). בשנה שלאחר מכן תגיע למכפיל 6. שנה אחרי כן 5.4 וכו.

לדעתי החברה מאוד אטרקטיבית. הרבה יותר מ FEDEX שמתומחרת *הרבה* יותר יקר.

אגב… איך הגעת למכפיל 8 EV/EBIT עבור פדקס? לי יוצא מכפיל 26…
שווי שוק 29.5 + חובות 4.78 – מזומן 1.9 = 32.3 EV
רווח EBIT מתואם – 1.2 מליארד. גם אם לא תתאם אותו – ותקח 2, יצא לך מכפיל 16.

אני לא חושב שהחברות ברות השוואה בכלל, אלא אם יש לי טעות אדירה… אשמח לשמוע מה דעתך.

אסף נ
אסף נ
13 years ago

חח מצאתי טעות – SVU בלי חוב תרויח 1.2-1.4 מליארד דולר, ולא כפי שאמרתי. עדיין, זה נותן לה שווי שוק של 19.5 מליארד דולר – 48% שנתי ולא 60% כפי שציינתי. עדיין נוצץ.

יש לי טעות בפדקס?

מתיתיהו
מתיתיהו
13 years ago

עדו שלום,
לאחרונה רבים מדברים על סיטי כמניה חזקה לעתיד הקרוב והרחוק.
מה דעתך?, מה דעת החברים?