תיק המניות ברבעון השלישי של 2013

סין הראתה סימנים של התאוששות. לא שאני קונה את הסיפור הזה, אבל השוק – כן. אופטימיות זו הביאה סוף סוף את מדד ההנג-סאנג לטריטוריה חיובית השנה. התשואה של המדד עומדת השנה על 3.9%. המדדים האמריקאים המשיכו לעלות הרבעון. כאשר מתחילת השנה ה SPY מציג תשואה של 19.6% וה DIA תשואה של 17.3%.

התיק שלי המשיך לעלות עם כי בקצב הרבה יותר איטי. מתחילת השנה אני יושב על תשואה של 83.8%.

גאווה ודעה קדומה

לפני מספר ימים דיווחתי על הרכישה החדשה שלי – קוקו. באחת התגובות, Mnakash שאל מדוע דווקא עכשיו פתחתי פוזיציה שם, ועל כך עניתי ש-"רק עכשיו גיליתי את החברה". אבל התשובה הזאת ממש לא מדויקת. ראשית, התעשיה הזאת של "השכלה פרטית" מככבת כבר זמן רב בפורומים ובבלוגים של השקעות ערך, ככה שהייתי מודע לעובדה שרבים רואים כאן ערך. אבל הסתבר לי שקיבלתי איתותים הרבה יותר חזקים, והתעלמתי מהם. לפני מס' ימים דיברתי עם אלי ברעם ואמרתי לו שגם CECO נראית מעניינת על פניו, ואז הוא אמר לי שלפני כשנה הוא כתב לי על CECO. אז עשיתי חיפוש בתיבת-הדואר וגיליתי שבשנה שעברה קיבלתי שלושה אימיילים על CECO – מאלי, מלירון מנור ומשלומי ארדן.

מקרה זה מעלה מספר בעיות. קודם כל – מסתבר שיש לי בעיית זיכרון רצינית. וזאת לא הפעם הראשונה שזה קורה לי (כמו שקרה לי לא מזמן עם עמיחי וקונרד). משום מה אני לא מאחסן בזיכרון מניות שנראו זולות אבל פסלתי אותן. אולי זה בגלל שאני עובר על יותר מדי רעיונות. אני חושב שבכל חודש נתון אני בטח מסתכל (ברמה זו או אחרת) על כמה עשרות רעיונות. בין אם זה מסקרינרים שאני מריץ, פורומים או בלוגים. אז ברור שאני לא יכול לזכור את כל הרעיונות, אבל אולי אני צריך לרשום את הדברים היותר מעניינים ולעבור עליהם מאוחר יותר. כי קרו לי כבר יותר מדי מקרים בהם פסלתי רעיון אבל אח"כ חזרתי אליו והתלהבתי ממנו.

וזה מביא אותי לנקודה השנייה – כשאני קורא את התשובות שנתתי לגבי CECO הן דומות להפליא לרוב התגובות שנכתבו כאן בבלוג לגבי COCO. פסלתי את המניה די מהר על סמך דעה קדומה שהייתה לי לגבי התעשיה הזאת. אם הייתי מסתכל לעומק (כמו שעשיתי החודש) הייתי אולי רואה כבר אז את הערך כאן. בדיוק אותו הדבר קרה לי עם דארט-גרופ (סימול באנגליה – DTG). חברה שפסלתי במשך זמן רב רק בגלל שהיא בעסקי התעופה. למזלי הפכתי את עורי בשני המקרים האלו. דרך אגב, גם את סאונדוויל פסלתי בפעם הראשונה. כשמצאתי אותה היא נסחרה בכ-1.5$ ומשום מה פסלתי אותה. אבל נזכרתי בה לאחר כמה חודשים כשהיא הייתה באוזר ה-2$ ורק אז התחלתי לקנות.

בגלל שאני עובר על כל כך הרבה רעיונות, אין ברירה אלא לסנן חלק גדול מהם די מהר. השאלה היא האם אני לא מסנן מהר מדי. זה משהו שחשבתי עליו די הרבה בשבוע האחרון, אבל עוד אין לי ממש רעיון איך לשפר את הסינון.

פיננסים

בשביל לממן את הרכישה של קוקו, מכרתי חלק מהמניות שהיו לי בגולדמן-זאקס תמורת 166.8$. ללא קשר, חיסלתי כמעט את כל ההשקעה שנשארה לי בליפים. מכרתי כרבע מהליפים של גולדמן זאקס עם סטרייק של 150$ תמורת 16.85$. אח"כ מכרתי עוד 2/3 ממה שנשאר תמורת 19.5$. כמו כן מכרתי קצת תמורת 21.2$. להזכירכם, קניתי אופציות אלו לפני כשנה תמורת 2.55$. ככה שזאת הייתה השקעה מדהימה שתרמה לי המון לתשואה השנה. חלק, כזכור, מכרתי בתחילת השנה וקניתי עם חלק מהכסף ליפים של וולס שגם עלו מאז בצורה מכובדת. אז אפקט הריבית-דריבית כאן היה מדהים.

לפני מספר שבועות גולדמן ירדה די הרבה אז קניתי קצת אופציות ליפ – GS Jan 17 '15 $180 Call תמורת 7.95$ ו-7.9$ – בערך עם 1.5% מההון שלי.

הוספתי הרבה מאוד לכתבי האופציות של ג'יי-פי (סימול JPM-WT) ושל וולס-פארגו (סימול WFC-WT). את אלו של ג'יי-פי אספתי בטווח המחירים של 16.38$-17.17$, ואת אלו של וולס בטווח של 14.31$-14.55$.

ביום המשקיעים של ג'יי-פי הם טענו שהחברה בדרך להרוויח 27.5 מיליארד דולר בשנה. אם נעגל למטה – ל-25 מיליארד, וניתן לחברה מכפיל רווח סביר של 15, נקבל שהחברה שווה 375 מיליארד דולר. מה שאומר שהמניה צריכה לעמוד על כ-100 דולר, וזה אומר שכתב-האופציה צריך לזנק בערך פי 3. לעשות פי 3 על הכסף זה לא דבר של מה בכך (לפחות לא בשבילי). אני מוכן לשבת על כתבי-האופציות האלו אפילו עד הפקיעה בעוד 5 שנים. אני מניח שעד אז אני אעשה עליהם בין פי 3 לפי 5 – או תשואה שנתית של בין 25% ל-40%. ברור שתמיד ישנם סיכונים, ויכול להיות שיסתבר שההנחות האלו שלי אופטימיות מדי. למרות זאת, יחס הסיכוי/סיכון כאן הוא מאוד לטובתי. אני אוהב הימורים שכאלו.

זאת לא התקופה הכי כיפית להחזיק בג'יי-פי. כמעט לא עובר יום שלא נפתחת חקירה כנגד החברה, ואי אפשר שלא להתרשם שהממשל האמריקאי החליט לעשות "זובור" עליה. אבל דווקא בגלל זה, זאת הזדמנות טובה להיכנס להשקעה הזאת. מדברים על כך שהחברה תצטרך לשלם קנסות שעוברים בהרבה את ה-10 מיליארד דולר – וזה באמת המון כסף. אני לא יודע איך זה יגמר בסוף, אבל לא נראה לי שזה יגמר בקנס של 200 מיליארד דולר (שזה הסכום בו השוק מעניש כיום את המניה).

שורט סין

הברוקר אילץ אותי לסגור את השורט על Evergrande (סימול 3333) בהפסד של כ-7%. ממש מבאס. וזה לא שהיה לי מרג'ין קול, אלא הצד השני (זה שלוותי ממנו את המניות) ביקש את המניות בחזרה, ולכן לא הייתי לי ברירה אלא לסגור את הפוזיציה. כמו כן החלטתי לסגור את השורט על ICBC ב-5.08$. עם כל העמלות, דיבידנד וריבית ששילמתי, יצאתי כאן בהפסד של כ-5% אני חושב. סגרתי את השורט משתי סיבות עיקריות – הראשונה היא בגלל שמדובר בשורט יקר. הבנק משלם הרבה דיבידנדים. כמו כן אני חושב שיש סיכוי שהממשלה תשאיר את הבנקים כזומבים מהלכים – כלומר היא לא תורה להם להכיר בחובות האבודים שלהם. אם זה ייקרה, יכול לקחת הרבה זמן עד שההימור הזה יצליח. סיבה שנייה היא שהגעתי למסקנה שיש לי יותר מדי פוזיציות בתיק, והמעקב אחרי כולן מתחיל לגזול ממני יותר מדי זמן. לכן החלטתי לרכז את השורט על סין בשני הימורים גדולים על Anhui (סימול 0914) ועל ואלי (סימול VALE). הרבעון הגדלתי בכשליש את השורט על אנחווי תמורת 23.1$. ואז בעוד כ-20% ב-24.25$.

מכרתי עוד מניות של ואלי תמורת 16.25$. חיכיתי כאן הרבה זמן לואלי. אני פשוט מת על השורט הזה, אבל לא רציתי להוסיף במחיר נמוך מ-16 דולר. המניה התקרבה מספר פעמים למחיר זה, אבל לא התפתיתי. כבר יש לי כאן החזקה גדולה, ולכן רציתי לחכות למחיר טוב יותר. ברגע שהיא עברה את קו ה-16, לחצתי על ההדק. ריו טינטו החלה לתפעל את המכרה החדש שלה – תוך מספר חודשים הוא יגיע לתפוקה מלאה של 50 מליון טון בשנה. בדצמבר גם פורטסקיו וגם סיטיק אמורות להוסיף עוד תפוקה. זה יביא ללחץ מאוד גדול על מחירי הברזל – וזה עוד לפני שהתחלות הבניה בסין התרסקו. אני ממש אוהב את השורט הזה. אם הייתה לי עוד נזילות הייתי מוסיף עוד.

לפני כחודש, סין הוציאה תכנית חדשה לשיפור איכות הסביבה במדינה. זאת התכנית הכי מקיפה שסין הוציאה אי פעם וההשלכות שלה כנראה תהיינה מאוד משמעותיות, הן למלחמה בזיהום בסין והן ההשפעה שלה על תעשיות רבות. אחת ההחלטות המעניינות בתכנית היא איסור מוחלט על בנייה של תחנות חשמל פחמיות בשלושה אזורים במדינה – אזור בייג'ינג-טיאנג'ין (שכולל גם את כל מחוז חה-ביי), אזור הדלתה של הינגצ'ה (שנחאי והסביבה) ואזור הדלתה של נהר הפנינים (גווג-ג'וו והסביבה). למי שלא מכיר טוב את סין, מדובר בשלושת האזורים המאוכלסים ביותר בסין (אני לא ידוע בדיוק את הגבולות של האיסור – אבל להערכתי מדובר באזורים שכוללים 300-500 מליון תושבים). אלו גם האזורים הכי עשירים בסין ושצומחים הכי מהר. אם להשוות את זה לארה"ב, אפשר לראות את זה כאילו מדובר באזור ניו-יורק והסביבה, קליפורניה וטקסס.

אזור בייג'ינג-טיאנג'ין לקח את האיסור צעד אחד קדימה והתכנית היא להוריד את צריכת הפחם באזור הזה לאורך השנים. אני מניח שאזורים אחרים בסין יאמצו מדיניות דומה בעתיד. ההשפעה של החלטה זו על עתיד שוק הפחם העולמי תהיה עצומה.

לא עבורו מספר ימים, וממשלת ארה"ב הודיעה על תקנות חדשות ומאוד מחמירות על בנייה של תחנות חשמל פחמיות במדינה. ראשי-תעשיית האנרגיה טוענים שזאת בעצם מכת מוות לתחנות חשמל פחמיות. ככה שתוך חודש שתי צרכניות הפחם הגדולות בעולם החליטו להילחם בגורם המזהם הזה. מעניין מה ואלי תעשה עם התכניות שלה למכרות פחם. החברה משקיעה כ-20 מיליארד דולר רק במכרות פחם חדשות במוזמביק.

פעולות שונות

מימשתי חלק מהמניות של סטיוארט (סימול STC) תמורת 31.4$.

הוספתי עוד לקונרד (סימול CNRD) ב-28.5$. החברה הרוויחה יותר מ-2$ בחצי השנה הראשון. החברה הזאת באמת מדהימה. היא צומחת ב-20% בשנה ויש לה ROE של כ-20%, וזאת למרות שאין לה כמעט חוב והיא עוד מחזיקה הרבה מזומנים. זה ממש מדהים אותי שחברה שבונה ספינות (בעיקר דוברות) יכולה להיות כל כך רווחית. קונרד היא מסוג ההשקעות שאני ממש אוהב. כשהתחלתי לקנות את המניה, המחיר שלה עמד על כ-22$ כלומר מכפיל של 5 וקצת על חברה עם מאזן חזק ו ROE של 20%. זה פשוט מדהים עד כמה שוק המניות אינו יעיל.

למדתי בדרך הקשה שעדיף לשלם מכפיל קצת יותר גבוה בשביל לקנות איכות. אני אפילו מתבייש לכתוב את המשפט הזה כי הוא כל כך ברור. מאז שהתחלתי ללמוד על השקעות וקראתי על באפט נחשפתי לעובדה הזאת – שעדיף לשלם על איכות, אבל משום מה התעלמתי מזה במשך שנים. ולא, שלא תבינו אותי לא נכון, אני ממש לא מסכים עם אלו שחושבים שצריך לקנות מניה של קוקה-קולה במכפיל 20 או וולס-פארגו במכפיל 18 ולשבת עליהן שנים. זה משהו שעובד לא רע בשביל מישהו שמנהל מיליארדי דולרים, אבל בשביל המשקיע הקטן זאת טעות נוראית. אני לא מדבר על לקנות מניות איכותיות במכפיל מכובד, אלא לקנות מניות איכותיות במכפיל מגוחך, רק שהמכפיל קצת יותר גבוה ממניות לא איכותיות.

למשל, עדיף לקנות את קונרד במכפיל רווח של 6 מאשר חברה זולה שכמעט לא צומחת ויש לה חוב ענק אבל מכפיל רווח של 5. או, אם להיות קצת יותר ברור – מה שאני רוצה להגיד זה שכשפוגשים מניה כמו קונרד שנסחרת במכפיל 5 (שלא לדבר על כך שהיא הייתה גם במכפיל 3 שנה וחצי לפני שקניתי), או מניה כמו דארט-גרופ שגם הייתה במכפיל נמוך מ-5. ובשני המקרים מדובר בחברות עם תשואה על ההון גבוהה מאוד, בלי חוב, עם הנהלה טובה ובתחום שיכול לצמוח עוד שנים רבות. כשפוגשים הזדמנויות שכאלו צריך להביא משאיות על גבי משאיות ולהעמיס סחורה.

עשיתי את זה עם סאונדוויל, אבל נכשלתי לגמרי במקרה של קונרד ושל דארט-גרופ. בשני המקרים הייתי צריך לקנות הרבה יותר.

מכרתי חצי מההחזקה באמרסון תמורת 1.6$. מספר שבועות אח"כ סגרתי לגמרי את הפוזיציה תמורת 1.7$. סך הכל ההשקעה הזאת הייתה ניטרלית – כלומר לא הרווחתי ולא הפסדתי עליה. החלטתי לסגור אותה רק כדי להוריד מינוף בתיק.

מכרתי את כל המניות שנשארו לי בפינסבורי. זאת הייתה השקעה מדהימה. קניתי את המניה לפני כ-3 שנים במחירים בין 20-25 פני. אז היא נסחרה במכפיל של כ-4. עכשיו, אחרי שהיא עלתה כמעט פי 3, היא כבר פחות זולה, והגיע הזמן לעבור הלאה. מכרתי תמורת 0.62 ותמורת 0.634. המניה המשיכה לזנק אחרי שמכרתי והגיעה לאזור ה-75 פני. איך אפשר שלא לאהוב את החברות הקטנות האלו?

חיסלתי את ההשקעה שהייתה לי ב PSPI תמורת 0.246842 פאונד. עשיתי פה בערך פי 2 תוך 8 חודשים. בהחלט מכובד. החברה עדיין זולה, אבל פחות מבעבר והגיע הזמן לתת לכסף לעבוד במקום אחר.

מניה נוספת שמכרתי כדי להוריד מינוף היא VSEC. מכרתי תמורת 46.5$. עשיתי שם יותר מ-80% תוך 3-4 חודשים. (אמרתי כבר שאני מת על חברות קטנות?).

הגדלתי ב-40% את החוזה USD/JPY תמורת 97.221.

בניתי פוזיציה של כ-5% מהתיק באביקס (סימול EBIX) תמורת 11.868$, 11.11$ ו 11.4$.

קניתי מניות ב COOPER TIRE & RUBBER (סימול CTB). את הרעיון קיבלתי ממתי אלון. מדובר במקרה מיוחד. החברה אמורה להירכש ע"י חברה הודית תמורת 35 דולר. קניתי מניות ב-31.46$ וגם ב 31.52$. אתמול בעלי המניות אישרו את העסקה. המניה נסחרת מתחת ל-31$ עכשיו – כנראה בעיקר בגלל שהעובדים מתנגדים לעסקה ועושים קצת בלגנים. אני די בטוח שהעסקה תיסגר בסופו של דבר ואני אעשה כאן כ-10% די מהר.

בנוסף, חיזקתי את אחת ההשקעות הקטנות שעדיין לא חשפתי, וקניתי קצת מניות של חברה קטנה אחרת.

אני רוצה להזכיר לקוראים שהבלוג הזה מיועד לתעד את ביצועי ההשקעות שלי, ולחלוק מניסיוני כמו גם מהטעויות שלי. אני לא ממליץ על אף אחת מהמניות המוזכרות כאן. כמו כן, אני עלול למכור (או לקנות) מניות זמן קצר לאחר שקניתי (או מכרתי) אותן, וזאת מבלי לדווח על כך כאן.

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
Subscribe
Notify of
guest
80 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
ארי
ארי
10 years ago

תודה על השיתוף של הידע והנסיון. זה די נדיר. כמובן שהייתי שמח אם היית מפרט יותר על מכירת MSN לעומת קניית EBIX למשל. (לא כ"כ על EBIX כמו על MSN).

יאיר
יאיר
10 years ago

לגבי מדד ההנג-סאנג – אולי הוא עולה בגלל הדפסת הכסף הסינית עליה דיווחת באחד הפוסטים הקודמים?
אם יש הדפסת כסף מצד הממשלה אז התגוננות אפשרית של האזרח הממוצע היא בעזרת השקעה בחברות סיניות.
אפשרי?

עמית שמיר
עמית שמיר
10 years ago

היי עידו, התוצאות שלך לא פחות ממדהימות. אני מאוד מעריך את סגנון העבודה (והכתיבה) שלך. המקרה המיוחד ב CTB מאוד מעניין (תודה לך ולמתי), אשמח לדעת מדוע אתה די בטוח שהעסקה תיסגר? מסגרת הזמנים שרשומה בהודעה היא עד סוף השנה וכעת יש כבר את אישור בעלי המניות. באופן אישי נראה לי שהם כן יגיעו להסכם עם איגוד העובדים, שלפי הבנתי מוטרד ממבנה העסקה (יותר מדי חוב). האם יש נתון מסוים שנותן לך את הביטחון שהעסקה אכן תצא לפועל ?

mnakash
mnakash
10 years ago

לאט לאט אני גם מתחיל להיפתח לתעשיית ה FOR PROFIT שוב אחרי בדיקות שעשיתי ב2011 וויתרתי.
לא בטוח שחברות מפסידות זה הכיוון שלי אבל יש שם חברות איכותיות במחירים ברצפה.

ניר
ניר
10 years ago

עידו – תוכל לפרט בבקשה מה אתה אוהב ב – EBIX
כלומר מה גרם לך לפתוח פוזיציה במניה.

ערןש
ערןש
10 years ago

האם לדעתך הדו"ח של הרבעון השלישי של CTB לא יושפע מהצניחה במכירות רכב בספטמבר שפורסמה היום ?

איציק
איציק
10 years ago

עידו לא רק העובדים מוחים גם החברה הסינית השותפה של CTB הגישה תביעה להתיר את השותפות עם CTB עקב התנגדותה לעיסקה . לפי מה שהבנתי הרוכשים ההודים בונים על השוק הסיני. מה דעתך על זה?
http://finance.yahoo.com/news/coopers-chinese-workers-lock-u-170754492.html

עמיחי
עמיחי
10 years ago

כמה שאתה צודק בנוגע לאיכות מול מכפיל.
לא מזמן חישבתי מהי התשואה השנתית שלי על קונרד והגעתי למשהו כמו 35% שנתי ל3 השנים האחרונות וחשבתי לעצמי איזה אחלה תזמון היה לי. סתם בשביל הספורט הסתכלתי מה קיבלו בעלי המניות שהחליטו להשקיע לפני עשר שנים בחברה הזו ונפלתי מהרגליים… זה היה פחות או יותר אותו הדבר. מי שהשקיע לפני עשור הכפיל את ההון כמעט פי 15 והעתיד נראה טוב מתמיד.

אני חושב שאז נפל לי ממש האסימון על החשיבות של תשואה על ההון, איכות, הנהלה טובה וכל שאר הדברים שבדרך כלל קשה לי לשלם עליהם יותר.

מתעניין
מתעניין
10 years ago

עידו תוכל בבקשה לההתייחס לנקודה שהעלה עמית בעניין יכולת המימון של אפולו לעסקה ?
נראה שהעסקה הנ"ל גדולה על אפולו ושלא יהיה לה קל לגייס את הסכום בכדי להשלים את העסקה מול CTB.

מתעניין
מתעניין
10 years ago

לםי מה שקראתי לצורך מימון העסקה יש לגייס לא מעט חוב. הסתכלתי על מבנה המאזן של אפולו והוא לא נראה כזה שיכול לתמוך בקלות בעסקה כזו. אולי אני טועה אבל זה הרושם שקיבלתי.

תון
תון
10 years ago

עידו,
אשמח אם תוכל לתת קישור לפורומים בהם אתה מחפש, בלוגים היה לי יותר קל למצוא (מדהים כמה כאלו נפתחו בשנתיים האחרונות)

עופר
עופר
10 years ago

אוף דה רקורד –
יש משהו בבלוג הזה שגורם לי להעדיף אותו על אוכל \ סקס \ עבודה.
הם יכולים לחכות (ולפעמים הם מאד דחופים) אבל את הקריאה של הבלוג הזה אני לא מצליח לדחות.

אלעד
אלעד
10 years ago

עופר – אני מסכים איתך לחלוטין
תון – תוכל לפרסם את הלינקים לבלוגים האיכותיים שמצאת ?

עומרי ולורט
עומרי ולורט
10 years ago

EBIX זולה בצורה בלתי רגילה. עסק מצוין עם מה שנראה כחפיר מסוג SWITCHING COSTS, רווחי ביותר וצומח שנים בשיעור דו ספרתי נסחר במכפיל של פחות או יותר 5 בגלל חקירת רשות שנמתחת כמו מסטיק ומתקפת פוסטים עלומים בסיקינג אלפא.
לפעמים אתה חייב למות על העידן בו אנו חיים.

ללא החקירה הייתי מרגיש בנוח לקנות את החברה לפי מכפיל FCF של 20 או קרוב לכך.

מסיבות שכבר פורטו פה בשרשור לפוסט הקודם יש ביטחון מספק בהערכה שהחברה הזו אינה אנרון.
כמעט כל אופציה אחרת מסמנת אותה כהשקעה הזולה ביותר בה נתקלתי במחצית השניה של 2013.

(ג.נ – אני מחזיק במניה. אין לראות בכתוב המלצה מכל סוג.)

תון
תון
10 years ago

אלעד,
בלוגים לדוגמא שאני מחבב (חוץ מהנוכחי 🙂 – אני מניח שרוב מי שכאן כבר מכיר:
http://www.oddballstocks.com/
http://brooklyninvestor.blogspot.co.il/
http://otcadventures.com/
http://alphavulture.com/

מה שנחמד בבלוגים זה שהם נותנים קישורים לבלוגים אחרים ככה שאין לזה סוף.

עומרי
עומרי
10 years ago

עדו, תוכל בבקשה להרחיב בקצרה על דעתך לגבי סטיוארט כיום?
האם השתנתה ההערכה שהחברה שווה 50 דולר וצפונה?
מדוע?

אלעד
אלעד
10 years ago

תון – תודה רבה על הקישורים

מוזס
מוזס
10 years ago

מישהו יודע מדוע CTB יורדת היום 7%.
מחיר העסקה כבר משקף פרמיה של כמעט 20% למחיר היום.

עמית שמיר
עמית שמיר
10 years ago

@מוזס

Cooper Asks Court to Require Apollo to Proceed with Expeditious Closing Per Merger Agreement

איציק
איציק
10 years ago

אני לא בטוח שהעסקה נפלה כיוון שאפולו הגיבה לתביעה שהיא מתכוונת לבצע את העיסקה.
יש גם דמי ביטול עסקה שזה לא מעט מעל 100 מיליון דולר.

עמית שמיר
עמית שמיר
10 years ago

אני חייב להודות שלא כל כך הבנתי את הצעד של Cooper, מדוע הם בחרו ללכת לבית משפט? מהכתבות בעיתון נראה שאפולו עדיין רוצים לבצע את העסקה וגם הם הופתעו מהמלך של Cooper. הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא שאפולו רצו לשנות את המחיר של ביצוע העסקה, לאור הקשיים ו Cooper החליטו לדחוק אותם לפינה. אני לא זוכר הרבה מקרים מהסוג הזה ב WORKOUT. למישהו מהחברים עולה דוגמה בראש למקרה כזה? מעניין גם לדעת מה הייתה התוצאה הסופית?

יואב
יואב
10 years ago

עידו, אם אפשר הייתי רוצה הצצה לראש שלך: האם ב-Workout הזה היה לך איזה מידע או ידע על החברה אן התעשייה או משהו בסגנון שגרם לך להאמין שהעיסקה תיסגר?
אני מנסה להבין איך מחליטים אם להכנס לכזה טרייד או לא.
יש הרבה הצעות רכש, בחלקן ההפרש בין מחיר הצעת הרכש למחיר הנוכחי הוא גדול. הנה למשל בבלאקברי ההפרש כיום הוא הגדול ביותר באחוזים מכל ה-109 הצעות שמעל מיליארד דולר:

http://business.financialpost.com/2013/10/04/blackberry-ltds-share-price-slide-makes-potential-fairfax-deal-priciest-in-north-america/?__lsa=99ff-1e60

תודה מראש.

FE
FE
10 years ago

ראיתם את המכירות בCTB?
כמו שאמר המשורר: " הלך הכסף בסנוקר, דוד"

יובל
יובל
10 years ago

@עדו מרוז
אני נוטה לחכות להתפתחויות. לא סביר שיורידו את המחיר עד לשווי שוק, אם יבוטל ויקבלו הקנס הם נסחרים ממילא במחיר/מכפיל אטרקטיבי. גם אם ה- 35$ למניה הוא רק אינדיקציה לשווי זה יגרה את המשקיעים כי מישהוא לכאורה היה מוכן לשלם את המחיר הזה. זו חברה עם ביזנס אמיתי, לא כמו רדוור הישראלית שמדביקים לה תו מחיר של מיליארד$ למכירה – שמבטא מכפיל ngk 40..

יובל
יובל
10 years ago

ngk טעות דפוס, סליחה. התכוונתי ומעלה. אגב radware היתה סתם דוגמא.

יואב
יואב
10 years ago

עדו תודה על התשובה. קטונתי מלייעץ לך מה לעשות במקרה הזה. בכל מקרה 3% זו לא השקעה גדולה, אז עשרה אחוז מתוכה לכאן או לכאן זה לא נראה לי מאוד משמעותי? 🙂

מתעניין
מתעניין
10 years ago

עידו האם אתה מכיר במקרה את חברת(0336) Huabao International ? על פניו נראה שהחברה נסחרת במכפיל נמוך, תחום פעילות בעל חסמי כניסה גבוהים, חלוקות דיבידנד לא מבוטלות ומבנה שוק מעניין.

מתעניין
מתעניין
10 years ago

כן זה אחד החששות אך עם חלוקות של כ 40% מהרווחים ובייבק זה קצת מקטין את הסיכון לרמאות. בנוסף מדובר בחברה שהינה פועלת בתחום שלא אמור להפגע יתר על המידה גם אם יהיה משבר כלכלי בסין. מה שמפחיד שם זה הרווחיות הגבוהה אך נראה שהיא מקובלת בענף.

ערןש
ערןש
10 years ago

עדו,
תוך כדי קריאת הטרנסקריפט של WFC ברבעון האחרון, אני קורא את המספרים ויש לי דז'ה וו לפוסטים שלך בבלוג לפני כשנתיים שצפו כמעט במדוייק לאן הבנק יגיע כיום (EPS, ROE, provisioning). וזה קורה אחרי הרבעון המאתגר ביותר שהיה לה בשנתיים האחרונות

שאפו גדול.

ערןש
ערןש
10 years ago

כן, הכדור (בדולח) צריך לעבור כיוונון קל.

אחד הדברים שסטומפ מדגיש בשיחה זה הדינמיות והdiversification של הבנק.

כך הזינוק של ריבית המשכנתאות בלמה זמנית את המיחזורים אך מנגד החטיבות האחרות פיצו יפה. והירידה גם דחפה את. הבנק להעלות את. שיעור היעילות שלו לרף העליון 59.1%) וזה יתבטא בתשואה גבוהה יותר על ההון המושקע לכשיתחדשו הביקושים למשכנתאות.
זה כל היופי במחזורי עסקים וולס פשוט מתפקדת נפלא.

יובל
יובל
10 years ago

עדו – האם מכרת בסוף את CTB? מה השקולים? כשקנית טענת שלמרות מכשולים עושה רושם שהעסקה תצא לפועל. בנתיים רק ממשיכים אותם מכשולים ואין RESOLUTION בענין, אז למה לא לחכות?

א לוי
10 years ago

במקרה אני עובר לפי סקרינר ומופיעה CTB
המלאי עולה מהר יותר מהמכירות בשנתיים החולפות אז כנראה סוף סייקל

התלמיד
התלמיד
10 years ago

עידו נתקלתי לא מזמן בבלוג שלך ואני פשוט נהנה לקרוא וללמוד ממך. לגבי CNRD קראתי שאתה מעריך אותה סביב ה 50 דולר. הסתכלתי עליה ואכן לפי מכפילים היא נראית זולה אבל קשה לי לתת הערכה למחיר יעד ואשמח אם תפרט איך אתה מגיע להערכות היעד שלך.

תודה רבה על חלוקת הידע!

מתעניין
מתעניין
10 years ago

עידו שלום. רציתי לשאול האם יצא לך במקרה להסתכל על Huabao International ?

ערןש
ערןש
10 years ago

לא ברור לי מדוע המניה של JPM עולה כבר כמה ימים והוורנטס ל 2018 תקועים במקום סביב 16.5 (אותו שער בזמן שהמניה עמדה על 50.5$ לפני שבוע שבועיים)
מדוע יש מוכרים בשער הזה?

אמיר
אמיר
10 years ago

עידו,

מה דעתך על הקפיצה האחרונה במחירי עופרת הברזל?

אני תוהה האם זו ירייה אחרונה עם כל התותחים הכבדים (ולראיה מספר הערים האיזוטריות שהחליטו לאחרונה שדווקא בשטחן ייבנה הבניין הגבוה בעולם), או שאולי יש לסינים תחמושת לעוד שנה שנתיים של ביקושים מטורפים כאלה.

בכל מקרה תוצאון החציון הראשון של Fortescue היו הרבה יותר גבוהות משציפיתי והרווחיות הגולמית הגיעה לרמות של 2011

אמיר
אמיר
10 years ago

עידו, נדמה לי שקראתי בדיווח של פורטסקיו שמחירי הברזל ב-Q3 היו בממוצע מעל 130$

מוטי
מוטי
10 years ago

הי עדו,
כרגיל – לא יכול להפסיק לקרוא את הבלוג הזה…
לגבי JPM:
האם לדעתך האופציות לא מגלמות הזדמנות יותר מעניינת מהוורנטס? אומנם הטווח קצר יותר (ינואר 2015) אבל בהנחה שהמניה תתקדם למעלה, והזובור מהממשל יצטמצם במהלך הזמן, אפשר להניח שבמהלך השנה הקרובה המנייה תעלה לפחות בכ 30$-60$ מה שמגלם שיעור רווח גדול יותר.
מה דעתך?

מוזס
מוזס
10 years ago

עידו,
היום פורסם שכנראה ו JPM מגיעה להסדר עם משרד המשפטים ותשלם קנס של 13 מיליארד דולר, סכום זה להסדר שפורסם לפני מספר ימים בו תשלם 4 מיליארד דולר לסוכנות הפדראלית.
כמובן ששום דבר שם לא סופי ועוד יש תביעה בקליפורניה שצפויה להתברר בעתיד אבל אלו חתיכת סכומים (אישית ציפיתי לפחות).
האם ידוע למישהו האם הקנסות האלה מוכרים כהוצאה לצרכי מס?
אני מניח ש- JPM כבר הפרישה חלק לא קטן בספריה בגין הסכומים הללו, האם מישהו יודע כמה?
על פניו גם לאחר הסכומים JPM צריכה להסחר לפחות כמו WFC ואפילו מעט יותר.

ערןש
ערןש
10 years ago

הסכום עלה היום ל- 5.1$ אבל לפחות הסכים סופי.
המשקיעים לא נראה שמתרגשים מזה לכאן או לכאן ב- After hours. כנראה בגלל שמראש הוקצה סכום של כ- 23B לכל התביעות. השאלה מה יקרה אם זה יגמר ביותר ?

הרצל
הרצל
10 years ago

ebix דוחות רבעון שלישי:

http://finance.yahoo.com/news/ebix-announces-third-quarter-2013-123000178.html

http://seekingalpha.com/article/1823562-ebix-management-discusses-q3-2013-results-earnings-call-transcript?part=single

אני לא מבין למה הקניית מניות החוזרת במחיר הנוכחי של אביקס ממש קטנה. הגיוני שבמחיר הנוכחי החברה תעמיס הרבה מניות ותקטין את מספר המניות בצורה משמעותית.

השוק גם לא מתלהב מהדוחות

bar
bar
10 years ago

היי עדו,
קודם כל המון תודה על הבלוג המלא בפנינים.

יש לי שתי שאלות..
האחת מנהלתית, האם יש דרך לקבל עידכונים חיים דרך האימייל בכל פעם שאתה מעלה פוסט חדש?
השניה נוגעת להשקעות במניות פרפרד בקוריאה(הדרומית כמובן) שנראות מתומחרות בדיסקאונט רציני לעומת הקומון , ספציפית אני בודק את היונדאי ואת היונדאי מוביס (012335) שתיהן נסחרות במכפילים מצחיקים לטעמי…אשמח לשמוע דעתך

ברק
ברק
10 years ago

bar :
היי עדו,
קודם כל המון תודה על הבלוג המלא בפנינים.
יש לי שתי שאלות..
האחת מנהלתית, האם יש דרך לקבל עידכונים חיים דרך האימייל בכל פעם שאתה מעלה פוסט חדש?
השניה נוגעת להשקעות במניות פרפרד בקוריאה(הדרומית כמובן) שנראות מתומחרות בדיסקאונט רציני לעומת הקומון , ספציפית אני בודק את היונדאי ואת היונדאי מוביס (012335) שתיהן נסחרות במכפילים מצחיקים לטעמי…אשמח לשמוע דעתך

מה המשמעות של מכפיל על פרפרד? מדובר,בסוג של אג"ח בסופו של דבר.

מרק
10 years ago

הרצל לגבי EBIX,
הדוחות היו די צפויים. החברה רוכשת מעט מאוד מניות בגלל שהיחסים הפיננסים שלה נפגעו(דיברו על זה בשיחת הוועידה).הם לא פירטו איזה יחסים בדיוק אבל הם קשורים לרווח נקי שנפגע בגלל חיוביים חד פעמיים.
הם הצליחו להגיעה להסדר בשתי תביעות(שזה מאוד חיובי), וכמו כן נתנו הערכה שנראה גדילה בהכנסות בשנה הבאה ושהיעד של שולי רווח תפעולי הם 45% (שזה די שאפתני).

הרצל
הרצל
10 years ago

מרק תודה על התגובה.

מרק יש לי 2 שאלות:
1) איזה מחיר יעד אתה נותן לחברה או איזה מכפיל רווח אתה נותן לחברה עם נתונים כמו של אביקס?
2) איזה סיכונים אתה רואה לחברה הזו?

תודה

ערןש
ערןש
10 years ago

מחזור של 71K מניות ב- CRND ביום שישי האחרון (קצת יותר מפי 10 מהמחזור הממוצע)ולמעשה המחזור היומי הגבוה ביותר במניה מאז אפריל 2012.

לא נתקלתי בשום הודעה מיוחדת, מישהו יודע משהו ?

Bar
Bar
10 years ago

הי ברק.
ראה בלוג שנכתב לאחר כנס סוהן האחרון http://cfa.is/12sBJnb
From Sohn Investment Conference – מדבר על מניות פרפרד בקוריאה

ובנוסף את המצגת של גיא ספייר מ VALUEx-2013
http://www.scribd.com/doc/123485753/Investment-Case-for-Hyundai-Mobis-Preferreds

ממה שאני מבין (ויכול להיות שאני טועה כאן) מניות פרפרד הן מניות "בעלות" על העסק בדיוק כמו מניות רגילות אלא שבמניות פרפרד לא ניתנת לך זכות ההצבעה…
לכן לפי הבנתי יש משמעות לבדיקת מכפילים בקניית מניות פרפרד…

ברק
ברק
10 years ago

אני לא יודע מה המבנה בקוריאה. בארה"ב preferreds יכולות להיות אחת מכמה אפשרויות:
1. אג"ח ללא תאריך פירעון מוקדם, כאשר במרבית המקרים לאחר כמה שנים החברה יכולה לקנות את המניות בחזרה במחיר ההנפקה, אבל לא מחויבת לכך.
2. אג"ח להמרה. במקרה כזה, המניות יומרו למניות רגילות בתאריך ספציפי.
2. אג"ח להמרה אופציונלי. החל מתאריך מסוים החברה יכולה להחליט להפוך את המניות למניות רגילות על פי החלטה.

אם זה כך גם בקוריאה אז חשוב מאוד להבין איזה סוג של מניית בכורה אתה קונה, ומתי ניתן להמיר אותה למניה רגילה. אם המבנה שונה מארה"ב אז תתעלם ממה שכתבתי.