קוקו על כל הראש

בשבוע האחרון פתחתי פוזיציה במניה חדשה – קורינטן קולג'ס (כיוון שהסימול שלה הוא COCO, מעכשיו אני פשוט אקרא לה "קוקו"). החברה מתעסקת בתחום ה-"השכלה הפרטית" (או כמו שקוראים לזה באינגליזית "For-profit education").

התחום נפגע קשות בשנים האחרונות. מניות רבות התרסקו וכך גם קוקו שלנו. המניה ירדה מאזור ה-30 דולר בו היא נסחרה בשיאה לפני מספר שנים לכ-2 דולר היום. אין לי בכלל ספק שחלק מהירידה מוצדק. התעשייה הזאת התרחבה הרבה יותר מדי מהר, ובדרך השחקניות בתחום שכחו שהן צריכות גם לדאוג להשכלה של התלמידים שלהן ולא רק לבעלי המניות. גיוס אגרסיבי מדי של תלמידים (שרובם מקבלים מימון נוח מהממשלה) הביא לכך שתלמידים רבים שסיימו את הלימודים, התקשו במציאת עבודה, לא הצליחו לממן את ההלוואות הממשלתיות וזה הביא הן לחדלות פירעון של התלמידים והן למעמסה על התקציב של ארה"ב.

אם כי אין לי ספק שחלק גדול (אפילו חלק ענק) מהאשמה באמת נופל על קוקו וחברותיה, אני גם מאמין שמצב הכלכלי הקשה הוסיף שמן למדורה, ושאחת הסיבות לקשיים שחווים הבוגרים היא המצב הכלכלי הקשה והאבטלה הגבוהה.

כך או כך, ולא משנות הסיבות, הממשל האמריקאי עם שלוחותיו הרבות החלו להיכנס חזק בחברות הפעילות בתחום הזה והוציאו תקנות חדשות מכאן ועד לקזחסטן. אני לא אפרט אותן כי הן כל כך רבות ומורכבות שכמעט חצי מהדו"ח השנתי של קוקו מתעסק רק בהן. שוק המניות הגיב מאוד באגרסיביות, וכמו שציינתי למעלה, המניה התרסקה. לדעתי, ואני אסביר, השוק הגיב בקיצוניות יתר, והמניה מתומחרת בחסר משמעותי.

הבדיקה הראשונה שאפשר להעביר על החברה היא מאוד פשוטה – מהם המכפילים?
דווקא המכפיל האהוב עלי ביותר – מכפיל הרווח, לא יעבוד כאן כיוון שהחברה מפסידה היום. ולכן אני ניגש לשני מכפילים שלדעתי משקפים טוב יותר את תמחור החברה – מכפיל מכירות ומכפיל הון. שווי השוק של קוקו הוא כ-190 מליון דולר. ההכנסות שלה עומדות על כ-1.6 מיליארד דולר, וזה מביא אותנו למכפיל מכירות של משהו כמו 0.15. ההון העצמי של החברה עומד על 570 מליון דולר. אם נוריד את כל הנכסים הלא מוחשיים, עדיין נקבל הון עצמי של 190 מליון – מה שאומר שמכפיל ההון המוחשי עומד על 1. ההון הלא מוחשי מתחלק בין מוניטין של 205 מליון והשאר – 180 מליון. חלק גדול מאוד מה-180 מליון האלו זה השווי של כל האישורים הרגולטורים ורישיונות שהחברה מחזיקה. לדעתי, לפחות חלק מזה ללא ספק שווה משהו. אם מישהו רוצה לפתוח בית-ספר ולעמוד בתנאי הרגולציה לסבסוד שכ"ל, הוא צריך להשקיע הרבה מאוד כסף, ולכן מדובר בנכס אמתי שלא שונה מהותית מקנייה של מעבדות ומחשבים לכיתות.

כשבודקים חברה שיוצרת הפסדים, מאוד קשה להעריך את השווי שלה. ולכן, יש לשוק נטייה לטעות בהערכה של חברות כאלו. גם לי מאוד קשה להעריך כמה קוקו שווה, אבל אני חושב ששני המדדים שציינתי למעלה – P/B ו P/S מצביעים על כך שהחברה זולה. אם תסתכלו על ההון העצמי המוחשי בשנים האחרונות, תראו שהוא לא ירד, וכמו כן גם הכנסות החברה לא ירדו בצורה דרסטית. הפחד הגדול כאן הוא ליפול למלכודת ערך – כלומר להשקיע בחברה שנראית זולה רק בשביל לראות איך היא ממשיכה להתדרדר לאורך השנים. לדעתי, זה לא המקרה כאן. לא רק שהכנסות החברה לא התרסקו אלא נראה שהרע מאחוריה. לירידות בהכנסה היו מספר סיבות – בין השאר בגלל שהממשל הפסיק לסבסד השכלה גבוהה לתלמידים ללא תעודת בגרות. כיום כבר כמעט לא נשארו תלמידים שכאלו במוסדות קוקו, אז רוב הירידה מאחורינו. סיבה נוספת לירידה היא כמובן המצב הכלכלי שכאמור מתחיל להשתפר היום. כמו כן בגלל שבתי-ספר רבים נסגרו (כולל מספר בתי-ספר של קוקו) התחרות בענף פחתה. החברה גם טוענת שחלק מהירידה בהכנסות נובעת מבעיות בלימודים מרחוק (קרי – דרך האינטרנט) וזאת בגלל בעיות IT של החברה. הם עובדים על זה, ומצפים לשיפור במהלך השנה הקרובה.

בקיצור, מה שניסיתי להגיד בפסקה האחרונה זה שאני חושב שלא נראה כאן ירידה משמעותית בפעילות של החברה. סך הכל התחום הזה של השכלה-פרטית לא יעלם, ולדעתי גם לא יפחת. אני מבין את כל אלו שטוענים שהכסף לא שווה את התעודה, ואני הראשון שיסכים עם זה, אבל ממה שאני מכיר את האופי האנושי וממה שאני רואה מסביבי, אנשים מוכנים לשלם – ולפעמים לשלם הרבה – בשביל תעודה שתלויה להם על הקיר. מה גם שמעסיקים רבים דורשים תעודות. לכן, כל עוד ארה"ב תצטרך סייעניות-שיניים, מסז'יסטים, עובדי IT, מזכירות, וכו' – אני לא רואה את התעשייה הזאת נעלמת לשום מקום.

אני מניח שכל הקוראים יסכימו איתי שהתעשייה לא תעלם, ולכן לדעתי השאלה הגדולה שהמשקעים צריכים לשאול את עצמם היא עד כמה העסקים יכולים להתדרדר? מה יהיו הרווחים הנורמליים של החברה בעתיד?

ברור שאין לי באמת מושג, אבל מה שאני כן יודע זה שאם הממשל ירצה שהתעשייה תמשיך להתקיים (ואין לי קמצוץ של ספק שהוא רוצה בכך), הוא יצטרך לתת להם להרוויח ברמה סבירה. מי שזוכר את הדברים שכתבתי בשעתו על גולדמן-זאקס, זוכר שאמרתי אז שאני לא מתכוון לפרק את החברה לגורמים ולנסות לראות כמה כל חטיבה שווה ולפי זה להעריך את השווי. במקום זה, טענתי, אני אסתכל על החברה בצורה הוליסטית יותר. האמנתי (ואני עדיין מאמין) שגולדמן יעשו יותר מ-15% תשואה על ההון העצמי (ROE), ולפי זה נתתי ערך לחברה. אולי זה נראה פשטני לרבים, אבל לדעתי זאת הדרך הכי טובה להעריך את השווי של גולדמן כיוון שההנהלה יכולה לסגור כל חטיבה וגם משרד שלא עומד בתשואה גבוהה על ההון ולהשקיע בתחומים היותר טובים. וזה, דרך אגב, באמת מה שגולדמן עושים.

באותה הדרך, אני אנסה לבדוק את השווי של קוקו – אפילו אם זה ייראה לרבים פשטני. אני אבדוק בשתי צורות. לדעתי שתי הצורות הגיוניות ביותר. הדרך הראשונה היא שולי רווח נקי. אני מניח שחברה שכזו צריכה לעשות לפחות 5% רווח נקי. אלו שולי רווח מאוד נמוכים לתחום שכזה לדעתי, אבל נלך על 5%. במקרה שכזה, אפילו אם ההכנסות של החברה יירדו בחצי ל-800 מליון – נקבל שהחברה תרוויח 40 מליון דולר – מה שאומר שהיא נסחרת במכפיל רווח נמוך מ-5.

הדרך השנייה היא לפי תשואה על ההון. אם ארה"ב רוצה שהמגזר הפרטי ימשיך ליטול חלק בהשכלה של הציבור, המדינה חייבת לתת לחברות לעשות תשואה סבירה על ההון – מינימום של 12%. אפילו פרויקטים של תשתיות מבטיחים לרוב תשואה גבוהה מזה, לכן לדעתי 12% זה המינימום. אם ניקח את ההון המוחשי של כ-200 מליון ונכפיל אותו ב-12% – נקבל רווח נקי של 24 מליון דולר – מה שאומר ששווי השוק צריך להיות באזור ה-300 מליון דולר. אבל תזכרו שהתעלמתי מהנכסים הלא מוחשיים. לדעתי זאת טעות להתעלם מהשווי של הרישיונות בהם מחזיקה החברה. אם נחשיב את הערך של נכסים אלו, נקבל שווי שוק כפול – או בערך 600 מליון דולר. וזה כאמור עם תשואה על ההון נמוכה.

כמו שהזהרתי אתכם – ניתוח מאוד פשוט. אבל קשה לי להתעלם מכך שכל הניתוחים המהירים האלו מביאים אותי לאותה נקודה – שהחברה ממש זולה. עוד בדיקה שעשיתי הייתה להסתכל על דוח מלפני הרבה שנים. אני עושה את זה בד"כ כדי לראות איפה החברה הייתה פעם ומה היא עשתה מאז. לכן הסתכלתי על הדוח של 2002. החברה הרוויחה אז יותר מ-30 מליון דולר – ותזכרו שזה היה עוד לפני הצמיחה המהירה של התעשייה בעשור האחרון. בנוסף, מאז החברה ביצעה רכישות רבות. רק על רשת הִילְד היא שילמה יותר מ-300 מליון דולר – או בערך פי 2 מכל מה שקוקו שווה היום. אז אפשר להגיד שקוקו שילמה יותר מדי. השאלה היא כמה יותר מדי?

אני חושב שהדאון-סייד כאן מאוד נמוך והאפ-סייד מאוד גבוה. אני לא חשוב שזה בלתי הגיוני לצפות מהמניה לטפס עד ל-10 דולר ואולי אפילו ל-15. מצד שני אין לי כאן את הביטחון שהיה לי בחברות כמו – גולדמן-זאקס הוא סטיוארט – שם ראיתי את העתיד בצורה הרבה יותר ברורה. פתחתי כאן פוזיציה בשווי של כמעט 5% מההון שלי. קניתי פעמיים – בערך שליש מההחזקה תמורת 2.08$ ושני שליש תמורת 2.16$.

חשוב לציין שניתוח זה של קוקו הוא דעתי האישית בלבד, ואין זה אומר שהניתוח נכון או מדויק. כמו כן אני מחזיק במניה, אבל אני יכול למכור אותה בכל עת מבלי לדווח על כך כאן או בכל מקום אחר. ובשום פנים ואופן אין לראות בניתוח זה המלצה לקנות את המניה (או כל מניה אחרת לצורך העניין).

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
Subscribe
Notify of
guest
152 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
עופר
עופר
10 years ago

עידו מבלי לסכם אני חושב שמה שמנסים להגיד במילים אחרות זה האם לא כדאי לפזר – בעיקר כשכל התחום מרוסק והחברות כולן במצב דיי דומה.
זה נכון לפור פרופיט , וזה נכון לבנקים ואם אני זוכר נכון זה היה עמיחי שציין שהוא מתכוון לקנות אופציות של כמה בנקים ולא להיות ממוקד על אחד. יחס הסיכון סיכוי היה טוב בכולם ואם מסתכלים 3 שנים אחורה אני חושב שזו היתה החלטה חכמה. (של מי שכן פיזר בתחום מרוסק ולא היה כה ממוקד)

עופר
עופר
10 years ago

אני חושב שזה נכון גם לרדיו.

א לוי
10 years ago

לדעתי דווקא coco הכי אטרקטיבית בסקטור
בסהכ מה שמבדיל אותם מהשאר הוא מעט התייעלות שהם צריכים לעבור והם מתכוונים לעבור
והשווי פשוט מגוחך אל מול יתר הסקטור
מה שצריך כאן זה סבלנות
אגב הם צופים רווחיות ברבעון הבא ובשנה הקרובה

עופר
עופר
10 years ago

אקספוננט ההערה שלי היתה לנקודת הזמן של לפני חצי שנה.

א לוי
10 years ago

@עופר
בנושא זה, עדו ציטט את השיר של אריאל זילבר…
השקעה זה מבט קדימה, מה עושים עכשיו ולא מה היינו צריכים לעשות
מה גם שזה רק מקרה שסקו מכרו חטיבה ולא קוקו
אי אפשר תמיד לכוון הכי ריווחי גם באפט מפספס בתזמון בקטנה ראה ibm

עופר
עופר
10 years ago

לא הבנתי,
הטענה שלי היא שבגלל שאי אפשר לכוון לכיוון הכי ריווחי אז המקנה בראיה לאחור שבפעם הבאה לא לכוון לחברה מסויימת בתחום מרוסק , אם המון חברות מרוסקות והמאזן שלהן דומה וכוח הרווח שלהן דומה אז בוא נקנה כמה ולאו דווקא אחת.

ז"א במקום קוקו על כל הראש היה בדיעבד כמובן אבל זאת מסקנה להבא שלי לפחות – להתייחס לפוסט כפור פרופיט על כל הראש.

עופר
עופר
10 years ago

לא מתווכח ואני דיי מסכים – פשטות ניתוח ונוחות עם ההשקעות שיתנדנדו עד מחר זה באמת היסוד להצלחה.
ד"א רואים את זה בבירור גם אצלך וגם אצל אקספוננט, בכמה משפטים יכולים לסכם ניתוח ברור ומוחלט על מדוע החברה זולה ומרווח הבטחון גדול.

לגופו של עניין – סאונדוויל לא נכללת בדיון הזה היה לה חפיר ברור.
אתה יודע מה , גם וולס פארגו זאת לא חוכמה בדיעבד , גם לה יש והיה חפיר ברור במבנה הריביות והתמחור שלה היה ועדיין מעולה.

אבל קוקו ? קוקו פשוט הייתה מוכה יותר מהמתחרות אבל אין לה יתרון על אף אחת מחברותיה. לא איכותי ולא ניהולי.
המסקנה שלי (כל אחד עושה את בחירותיו כמובן וטוב שכך) היא בדיוק למקרים האלה – אני מעדיף אולי לפספס תשואה גדולה יותר במקרה שאני טועה (ועדיין כנראה להרוויח תשואה יפה במניות זולות כשלעצמן) אבל להגדיל סיכוי לפגוע באילו שינצנצו שאותם קשה לאתר מראש כשכולן מאד זולות ושנואות.

עופר
עופר
10 years ago

במאמר מוסגר אני רוצה לציין שאין שום קשר לאם אני מאמין בקוקו ספציפית או לא – בגלל זה אני לא קורא לזה שלב הסיכומים.
אצלי קוקו תופסת נפח גדול יותר ויותר בתיק ולא בגלל ששאר ההשקעות מפסידות.

המטרה היא להרוויח על כל שקל בתיק ואני חושב שאני ארגיש בנוח יותר אם איישם את הטענה שלי בעתיד במקרה דומה לזה.

מרק
10 years ago

לפחות לפי דעתי גם כאשר מחליטים לפזר בין מספר חברות בסקטור מוכה חשוב מאוד לנתח כל חברה לגופה. למשל דוגמה מצוינת היא מה קרה בתקופה האחרונה בסקטור pawnbroking באנגליה. שתי החברות hat וגם ABM היו בעלות שווי דומה כאשר החלטתי להשקיע בhat . מאז חברת H&T בדרך להתאוששות ומנגד ABM בדרך הבטוחה לפשיטת רגל כאשר שווי החברה צנח באותו זמן מ70 מיליון לפחות מ5 מיליון פאונד.

עופר
עופר
10 years ago

מרק בוודאי, אם זה לא היה ברור ממה שרשמתי לא יורה על עיוור גם אם הברווזים כולם צולעים.
אם נסתכל על התזרים החופשי והנכסים לפני חצי שנה בקקו, באפולו ובסטרייאר – אף אחת מהן לא היתה קרובה להמחק ויש מרווח בטחון מספק בכולן. נשאר להם להתאים את מבנה ההוצאות להכנסות החדש, ואם התחום יתאושש זה בונוס.
הבחירה המרוכזת בcoco מבחינתי על פני השאר לפחות היתה על סמך תמחור בלבד. הספקתי על הדרך להוסיף עוד מהשאר.

ג'וני
ג'וני
10 years ago

וואי וואי, לא האמנתי שמה שאני ארשום יצית פה כזה דיון בפוסט הנשכח הזה.
הנקודה שרשמתי עליה ולא היתה לה שום התייחסות היא הנכסים שיש ל COCO בדיוק כמו שהיו ל CECO ומן הסתם נמצאים על המדף למכירה . עידו גם רשם בזמנו על אחד מהם ששווה לבדו יותר מכל השווי של COCO (וזה עוד היה בזמנו במחירים של 2 פלוס). הייתי מצפה מהשוק לאחר ה"אקזיט" שעשו ב CECO אם לא יתמחר באופן מלא , אז לפחות שיעלה את הערך של אותם נכסים. במקום זה קיבלנו צניחה של 50 אחוז מאז הקפיצה שנגרמה מהמכירה של CECO. כן, השוק לא תמיד משוכלל זה ידוע , אבל ההתעלמות שלו קצת מעוררת חשד.
שימו לב ש CECO לא עלתה בקו ישר, אחרי ההייפ הראשוני של המכירה , היה מימוש חזק מ6.5 למתחת ל4.5 ומשם החלה נסיקה חדשה עד בואכה 8, בכל אותו הזמן COCO לא הפסיקה לרדת. מה לדעתכם הסיבה לכך?

יובל
יובל
10 years ago

על פניו הייתי מייחס את זה לחוסר השכלול של השוק (לפחות בזמן הקצר – אולי יתקן בעתיד). כלומר הסנטימנט הוא נגד התחום בעיקר כי איננו 'סקסי' ובגלל החדשות הרגולטוריות השליליות. CECO אטרקטיבית למשקיעים הספקולטיבים בגלל ש'פגשה' מזומן – הצליחה לעשות EXIT מפתיע.
אני אישית מאמין בתחום של השכלה מקצועית ולא חושב שה – E-LEARNING ימחק אותה כל כך מהר. (זה לא כמו אינטרנט שמחליף עיתונות כתובה..) ולכן הנחות היסוד של עידו על רווח 'נורמלי' שאמור להביא את COCO לערך גבוה בהרבה מהיום, תקפות ומצדיקות השקעה. אבל זה נראה לי LONG שעלול לקחת שנים וזה לא מתאים לפרופיל השקעה של רבים מהקוראים פה (די ברור מתגובות של רב ה'מאוכזבים' שכותבים פה)

בן
בן
10 years ago

@עדו מרוז
עידן – בזמן שקנית את אופציות וולס האופציות של בנק אוף אמריקה הין שוות 8$
ככה שלא הפסדת בכללץ כרגע הן באיזור ה 7

ג'וני
ג'וני
9 years ago

ומה קרה היום במניה ההולכת ונמחקת הזאת ששוברת שוב את נמוך כל הזמנים במחזור גדול?

אלעד
אלעד
9 years ago

היא אמורה לפרסם דוח רבעוני בשבוע הקרוב

ג'וני
ג'וני
9 years ago

אחרי הדו"ח של היום , אפשר כבר להגיד קדיש על ההשקעה.

דן
דן
9 years ago

ג'וני, למה אתה חושב ככה ?
מה השתנה בחברה מאז (שכביכול) רכשת אותה ?
האם היא הייתה אז חברה מצויינת ?
האם בחרת אותה לפי העיניים היפות שלה ?

או שבחרת להשקיע בחברה בעייתית שפשוט נסחרה בזול – והיום היא נסחרת בעוד יותר זול
האם ציפית לנתונים אחרים בדוח הנוכחי ? ואם כן, אז למה ?

התהליך שהחברה תעבור (לעניות דעתי) יכול לקחת בקלות גם 3-4 שנים לא פשוטות

אשמח אם תסביר לי מה השתנה לדעתך (חוץ ממחיר המניה כמובן) ולמה דווקא עכשיו צריך להגיד קדיש על ההשקעה ?

ולגבי מחיר המניה, האם זכרת שכשהיא הייתה ב 2 זה היה אחרי נפילה של 90% בשלוש שנים ?

DADA
DADA
9 years ago

לכל המחזיקים שטרם קראו את ההודעה ושיחת הוועידה , אז זה מה שנשתנה :
החברה פספסה את התחזיות של עצמה וזה כנראה הגורם המרכזי לירידות בואו לא נשכח שאחוז השורט רק גדל מתחילת השנה ( אולי השוטיסטים צודקים ) .
היחסים הפיננסים הורעו ,החברה לא עומדת באמות המידה מול הבנקים וישנו סיכוי של בקשת פירעון מידי , החברה דווקא אופטימית.
והיו עוד כל מיני ,כמו הורדת שכר הלימוד בחלק מהמוסדות , עוד מדינות נוספו לתביעה וכו
ובנוסף החברה ביצעה תהליך ייעול ומזגה 4 חטיבות לתוך 2 תהליך שאמור לצמצם את ההוצאות השנתיות ב 125 מיליון דולר, אבל ההנהלה טוענת שנהנה מזה בעיקר מ 2015 .
אני השקעתי בחברה מתוך המחשבה ששיעור הרווח התפעולי יעבור את 5% תוך כדי אובדן של 20% מהמכירות בשנתיים עכשיו בהחלט ישנו סיכוי שזה יקרה רק מה, נאלץ להמתין בסבלנות.

יואב
יואב
9 years ago

DADA, הנה אותו תרגיל פחות או יותר שעדו כתב בפוסט המקורי: ההכנסות עכשיו הן בסדר גודל של 1.4 מילארד. נניח והם יקטנו ב-50%, לא ב-20% כמו שאתה מניח, אז הם יגיעו ל-700 מיליון, כן?
5% רווח תפעולי זה 35 מיליון דולר בשנה.
שווי השוק הנוכחי הוא: 72 מיליון דולר.
כלומר במקרה גרוע של אובדן מחצית מההכנסות אתה עדיין קונה חברה במכפיל 2 על הרווח התפעולי.
לא רע, נכון?
אגב, בקשר ליחסים הפיננסים: זה בגלל שהם מחקו נכס מס מתוך צפי לזה שלא יהיה להם מספיק רווח כדי לנצל אותו. זה לא מדהים אבל לא כזה נורא. הם אופטימיים כי נשמע שהשיחות שלהם עם הבנק במצב סביר.

דני
דני
9 years ago

יואב, הלוואי שלנהל עסק היה כל כך פשוט כאשר ההכנסות יורדות בקצב גבוה צריך כל הזמן להתאים את הוצאות החברה אך מכיוון שחלק לא קטן מההוצאות הן הוצאות קבועות, הגמישות לשינויים בהרבה יותר איטית ולכן אני מאוד מקווה בשביל המשקיעים במניה שהירידה במכירות לא תהיה של 50% כי זה אומר כנראה פשיטת רגל.
אני מסכים עם DADA שמאז הפוסט של עדו לא היו התפתחויות יותר מדי משמעותיות אבל זה סוג של השקעה שאפשר לעשות פי 15 על הכסף אך מצד שני עלולים גם להפסיד את כל ההשקעה.

ג'וני
ג'וני
9 years ago

מה בדיוק קרה אתמול שגרם לירידה כל כך חזקה , הרבה יותר מהיום של הדוחות? לא ראיתי שום חדשות.

יואב
יואב
9 years ago

דני הכל נכון אבל לא תהיה ירידה של 50% בהכנסות בשנה או בשנתיים, זה סתם היה תרגיל.
נכון גם להגיד את זה: "זה סוג של השקעה שאפשר לעשות פי 15 על הכסף אך מצד שני עלולים גם להפסיד את כל ההשקעה" אבל לדעתי ככל שמחיר המניה יורד הסיכוי לעשות כסף גדל. אבל אולי אני חושב את זה כי קניתי עוד היום? 😉
בקיצור, תשים רימיינדר בקלנדר של גוגל ובוא נדבר שוב עוד שנתיים.

דן
דן
9 years ago

עדו, האם במשוואת הסיכוי סיכון שלך, קיים (גם אם בסבירות נמוכה) סיכון קיומי לחברה (שמגיע עם סיכוי מאוד גבוה לשיפור התוצאות העסקויות של החברה) ?
או שלדעתך לחברה לא תהיה בעיה להמשיך ולעבוד גם בשנים הקרובות (אני לא מדבר עם התפתחות היקף המכירות ושינוי הרווחיות אלא על הסבירות שבה החברה תפשוט את הרגל – אם כן, מה הסיכונים שאתה רואה שהחברה תאלץ להתמודד איתם לשם כך – וכאן הרגולציה ותוכניות ה Title לא מפחידות אותי כלל אלא רק הנזילות הבעייתית)

DADA
DADA
9 years ago

אין פה ספק , מדובר בחברה זולה ביותר וכל עוד המכירות ירדו גם שער המניה ירד, במיוחד באותם רבעונים שההנהלה תפספס את התחזית של עצמה , החברה מוחזקת ע"י המון מוסדיים שחלקם מוכרים בעקבות הירידה מתחת ל 1 דולר ועוד תוסיף את הלחץ הכללי וקיבלנו כדור שלג שמייצר הזדמנות טובה יותר , מצד שני אי אפשר להתעלם מהסיכון הטמון בחברה שכזאת , אני לא שקט מההנהלה , אמנם מדובר בהנהלה בעלת ניסיון רב ,שמכירה את השוק ואת פנים הרגולטור , אבל בין השורות ישנם ניצוצות של בואו תמתינו עוד 12 חודשים שזה כמו קניית זמן ארוך מצד ההנהלה כלפי המשקיעים , ועדיין לא ברור לי מדוע ההנהלה המתינה שנתיים בשביל לצאת בתוכנית הנ"ל , הייתי מצפה מהנהלה בעלת ניסיון רב שכזה להתאים את מערך ההוצאות להכנסות שהיא צופה בתוספת מרווח ביטחון , משהו שהיא לא עשתה , ולכן אני לא הולך להגדיל את הפוזיציה .

goli
goli
9 years ago

אכן החברה זולה מאוד ונהיית זולה יותר מיום ליום, למרות שלא היה שינוי מהותי בדווחי החברה.
השאלה שמציקה לי היא למה בעלי הענין עצמם לא קונים?? הם לא מזהים הזדמנות?

יואב
יואב
9 years ago

DADA, כמו שכתבתי למעלה ההנהלה היתה אופטימית בקשר להפרה של היחסים הפיננסים כי הם אמרו בשיחת ועידה שהשיחות עם הבנק מתקדמות טוב. הנה הודעה חדשה בקשר לזה:

http://www.streetinsider.com/Corporate+News/Corinthian+Colleges+%28COCO%29+Lenders+Grant+Credit+Facility+Waiver/9474988.html

koko
koko
9 years ago

מה יהיה? יצאה הודעה טובה, המניה מזנקת ומאותו יום ירידות בלי הפסקה חזרה לנמוך כל הזמנים. אין שום חדשות ברקע שאני יודע עליהם, פשוט השוק לא מאמין בחברה, בסוף אני אתחיל לחשוב שההוא מסיקינג אלפא שרשם שבסוף היא תפשוט רגל, הוא זה שצדק כל הזמן.

יאיר
יאיר
9 years ago

עדו
אנא עדכן בטוויטר אם הגדלת את הפוזיציה בקוקו או שאתה יושב וממתין

חיים
חיים
8 years ago

מה שווי החברה לאחר פירוק וחלוקת חובותיה