תיק המניות ביולי 2010

החודש התחיל חלש, כאשר השוק המשיך עם מומנטום הנפילות מהחודש שעבר. לאחר כמה ימים בתוך החודש הייתי בטוח שהתיק שלי נכנס לטריטוריה שלילית, והחלטתי להציץ באקסל ולבדוק. להפתעתי עדיין הייתי מורווח ביותר מ-8%. ההרגשה שלי, לאחר מספר חודשים של ירידות, שהתיק שלי מופסד, ולכן פחדתי שאולי עשיתי טעות באקסל. ידעתי שאני מורווח על המניות בהונג-קונג –  לפחות על רובן, אבל הפליא אותי שהתיק בארה"ב עדיין בטריטוריה חיובית, וזאת למרות הירידות החדות במניות הרדיו, וולס-פארגו וסטיוארט.

בדקתי שוב את האקסל, והסתבר לי שהוא בסדר גמור – אין שום טעויות. אז החלטתי לבדוק את הסיבה לכך שאני עדיין מורווח השנה. התגלית הייתה מעניינת. סיבה עיקרית לתשואה היפה שלי השנה הייתה שביצעתי מספר החלפות בין ההחזקות שלי. סביר להניח שהייתי מורווח גם ללא שינויים אלו בתיק, אבל השינויים שיפרו את התשואה שלי.

למי שזוכר, אחת המסקנות שלי מהמפולת של 2008-2009 הייתה שלא חיפשתי מניות זולות יותר מאלו שהחזקתי. כתבתי אז שזאת הייתה טעות לשבת על מניות שנסחרות ברבע מהשווי האמיתי שלהן, ולא לקנות מניות שירדו ל-10% או פחות מהשווי האמיתי שלהן. השנה אני כל הזמן חושב איך לשפר את התיק שלי. האם ניתן להחליף מניה שנסחרת במכפיל 7 במניה שנסחרת במכפיל רווח של 5?

להחליף מניה זולה במניה זולה יותר זה אחד הדברים הכי קשים. הסיבה לכך היא שיש סיכוי שאחרי שמכרת מניה עם מכפיל רווח של 7, השוק יגלה מניה זו, ומחירה יוכפל תוך מספר שבועות ויגיע לשווי הוגן, ואילו המניה החדשה שקנית עדיין תדשדש. למרות זאת, אני חושב שבטווח הארוך זאת אסטרטגיה משתלמת.  השנה, לפחות, נראה שהשינויים פעלו לטובתי. למשל, אחת מההשקעות הכי רווחיות שלי בינתיים השנה היא מטה (סימול CASH). אבל בתחילת השנה מניה זו דווקא ירדה בעוד מניות הרדיו שלי עלו מאוד יפה, לכן מכרתי מניות של אנטרקום (סימול ETM) תמורת 8.3$, וקניתי CASH תמורת 18.5$. כמו כן מכרתי חלק נכבד ממניות הרדיו במחירים גבוהים בהרבה ממה שהם היום, וקניתי מניות של סטיוארט (סימול STC). אומנם סטיוארט ירדה די הרבה מאז שהתחלתי לקנות, אבל הירידה בחברות הרדיו הייתה חדה יותר. שינויים אלו עזרו קצת לשפר את התשואה שלי.

החודש החל כאמור בנפילה לא קטנה של המניות בארה"ב, ואילו המניות בהונג-קונג דווקא שמרו על ערכן. כמו שתראו בהמשך, ניצלתי הזדמנות זאת בשביל להחליף מניות הונג-קונגיות באמריקאיות. אני מקווה שהחלפה זאת תשתלם. בהמשך החודש שוקי המניות התאוששו קצת, וכך גם התיק שלי.

מתחילת השנה ה SPY ירד ב-0.14%, ה DIA עלה ב-1.6% וההאנג-סנג ירד ב-2.2%. התיק שלי עלה ב-21.6%.

תשואה זו לא כוללת מינוף. התיק הממונף שלי עלה מתחילת השנה ב-5.5% (בלי להתחשב בהוצאות הריבית), כך שאם הייתי מחשיב גם את התיק הממונף, התשואה שלי לא הייתה משתנה בהרבה.

דוחות ודיווחים

החדשות הטובות הן שנראה שהכלכלה מתאוששת מהמיתון הקשה שתקף אותה לפני כשלוש שנים. כל החברות הסיניות בהן אני מחזיק (חוץ מדקה) מדווחות על התאוששות בהזמנות הן מאירופה והן מהארה"ב. גם המצב בארה"ב נראה קצת יותר טוב מאשר לפני שנה. השווקים שנשארו בעייתיים הם שוק הדיור ושוק העבודה בארה"ב. שם ההתאוששות איטית יותר.

על הדוחות של וולס-פארגו כבר כתבתי לפני מספר יומים, אז נעבור לדוחות האחרים.

מאן-סאנג (סימול 938) היא כנראה הנחליאלי הראשון שמבשר על בוא הסתיו בשוק הנדל"ן הסיני. למי שזוכר, החברה הקימה "עיר פנינים" אשר כוללת שוק פנינים, בתי-מלון ובנייני מגורים. מאן-סאנג אומנם הרוויחה השנה, אבל פרויקט הנדל"ן שלה לא מצליח להתרומם. אחד הדברים המדאיגים ביותר מהדוח היה שהחברה צופה שקונים רבים שכבר חתמו על חוזה יחזרו בהם, ויבטלו את הרכישה. הקוראים כאן כבר יודעים מה דעתי על ענף הנדל"ן בסין, והפרויקט הזה מתחיל להיראות כמו עוד פיל לבן מיני רבים שנבנה בסין בשנים האחרונות. עקב ההזדמנויות האחרות בשוק, החלטתי לצאת מהשקעה זאת – מכרתי את כל המניות שלי תמורת 0.48$. סך הכל הרווחתי על השקעה זו – קניתי את  המניות בנובמבר 08 תמורת 0.198$.

צ'יני (סימול 216) היא עוד חברת נדל"ן שפעילה בסין. כצפוי, החברה דיווחה על רווחים גבוהים מאוד השנה, אבל למרות זאת החלטתי למכור את כל המניות, וזאת בגלל 3 סיבות:

1 – בועת הנדל"ן בסין. ברגע שהבועה תתפוצץ, כל חברות הנדל"ן בסין ירגישו זאת בצורה זו או אחרת. אפילו החברות שמחזיקות נכסים טובים, תראנה ירידת מחירים וירידה בתפוסה.

2 – עד עכשיו החזקתי במניה בגלל שהיא נסחרת בהנחה משמעותית על ה NAV שלה. ובנוסף לכך, היא נכנסה מוקדם לסין, ולכן היא קנתה נכסים במחירים נמוכים ממחירי השוק היום. אבל נראה שהחברה ממשיכה לקנות נכסים בסין גם היום כאשר המחירים גבוהים מדי. זאת סיבה לדאגה. החברה נסחרת בשליש מה NAV שלה, אבל כיום היא קונה נכסים במחירים גבוהים מדי, ולכן ההנחה שהיא נסחרת ביחס ל NAV מצטמקת.

3 – הירידות בתחילת החודש בבורסה האמריקאית, הניבו הזדמנויות השקעה. כמו שכתבתי למעלה, החלטתי להחליף מניות זולות במניות זולות יותר, וצ'יני הייתה אחת מהקרבנות שלי.

קרבן נוסף להחלפה שביצעתי הייתה סונג-הינג-וישן (סימול 125). החברה דיווחה על ירידה חדה בהכנסות וברווחים, אבל זה היה צפוי לאור המצב הכלכלי. שווי השוק של החברה עומד על כ-800 מליון והחברה הרוויחה 80 מליון השנה. אבל רווחי השיא שלה ב-2008 עמדו על 140 מליון. אם החברה תחזור לרווחים אלו, אז היא עדיין זולה. העניין הוא שהחברה מייצאת מסגרות משקפיים לאירופה וארה"ב. המשכורות בסין נמצאות בתהליך עלייה, מה שיכול לפגום בשולי הרווח שלה.

זאת הייתה החלטה לא קלה למכור. אני חושב שהמניה עדיין זולה, והסיבה היחידה שמכרתי היא בשביל לקנות מניות אמריקאיות (בעיקר רדיו-ואן וסטיוארט).

דקה (סימול 997) דיווחה על הפסד השנה – די צפוי לאור המצב הקשה של ענף המלונאות (גם טאי-פינג עומדת לדווח על הפסד השנה). אולם אני חושב שהמניה עדיין זולה – גם אם נחשיב את ההפסד של החברה השנה, נקבל מכפיל רווח של 6.3 על ממוצע הרווחים ב-5 השנים האחרונות.

טימברלנד (סימול TBL) – ההכנסות עלו ב-5%. החברה הפסידה הרבעון, אבל זה נורמלי לרבעון השני שהוא החלש ביותר. הרווחים של טימברלנד מתרכזים בעיקר בתקופת החגים – כלומר ברבעון השלישי והרביעי של השנה. ההפסד גדל השנה לעומת זה של השנה שעברה, אבל מתוך זה 13 מליון באו ממחיקות מוניטין. ללא הפסד חד פעמי זה, ההפסד היה כמעט חצי לעומת זה של השנה שעברה. נתון חשוב מאוד הוא שהחברה רכשה 1.3 מליון מניות הרבעון. נראה שיש סיכוי שהשנה החברה תקנה כ-4 מליון מניות – לעומת ממוצע של כ-3 מליון בעשור האחרון. ההשקעה שלי בטימברלנד עדיין קטנה מאוד. אני מקווה מאוד שהמחיר ימשיך לדשדש בשנה הקרובה כדי שאני אוכל להגדיל את ההחזקה.

תוצאות הרבעון השני של סטיוארט (סימול STC) היו טובות יותר מאשר ציפיתי. החברה דיווחה על רווח הרבעון, אבל אני מעדיף לחכות עוד שני רבעונים לפני שאני פותח בקבוק שמפניה, ולראות שמגמה זאת ממשיכה. החברה דיווחה על רווח של 9.4 מליון דולר, אבל 6.3 מליון מתוך רווח זה אינו רווח אמיתי, אלא קפיטליזציה של תוכנה שפותחה בחברה. אבל גם אם מורידים רווח זה, החברה עדיין הרוויחה, ואלו חדשות בהחלט טובות. אומנם ההכנסות של החברה ירדו עקב המצב הקשה של ענף הנדל"ן, אבל סטיוארט הפרישה פחות לחומ"ס, ומכאן הרווח הרבעוני. סיבה נוספת היא העלייה בהכנסות מחטיבת הייעוץ של החברה. שיפור אמיתי יגיע רק כשמצב הנדל"ן יתחיל להראות סימנים של חזרה לחיים. צריך לחכות בסבלנות, אבל אני נוטה להאמין שהגענו לתחתית, או שאנחנו מאוד קרובים לתחתית.

השוק הגיב באגרסיביות לדוח הרבעוני של קומולוס (סימול CMLS), והוריד את המניה בכ-10% ביום פרסום הדוח, אבל אני דווקא חושב שהדוח היה לא רע בכלל.

ההכנסות עלו בכמעט 6% משנה שעברה. לאחר הדוחות של ETM ציפיתי למספר נמוך יותר אצל קומולוס, וזאת בגלל שלקומולוס יש יותר תחנות מקומיות – בהן ההכנסות מפרסום מתאוששות לאט יותר. ניתן לראות שהרווח לפני מס ירד ברבעון הנוכחי לעומת הרבעון המקביל. זאת בעיקר בגלל 3 סיבות – ברבעון המקביל היה לחברה רווח חד פעמי בסך 7 מליון דולר. תשלומי מניות לעובדים התרכזו השנה ברבעון השני, ואילו בשנה שעברה הם התרכזו יותר ברבעון הראשון וסיבה אחרונה היא העלייה בהוצאות ריבית – זה היה צפוי בגלל שינוי בהסכם החוב עם הבנקים באוגוסט שעבר.

ביוני החברה שילמה 25 מליון דולר מהחוב שלה, ולכן החל מהרבעון הבא הוצאות הריבית תרדנה. כמו כן סמנכ"ל הכספים צופה שהם יחזירו עוד 25 מליון בתחילת השנה הבאה – דבר שיפחית את הריבית ב-0.5% נוספים.

קומולוס הרוויחה הרבעון 13 מליון דולר. נכפיל זאת ב-3 (3 רבעונים, כי הרבעון הראשון תמיד חלש), ונקבל רווח שנתי של 40 מליון דולר. הקורא, יניב, הזכיר לי שמדובר ברווח לפני מס, והוא צודק. הרווח הנקי צריך לעמוד על כ 25 מליון דולר. לאור זאת אני חושב שהחברה שווה לפחות 300 מליון דולר. אני מניח שבשנה הבאה ההכנסות תעלנה והוצאות הריבית תרדנה. בנוסף לכך צריך לזכור שתזרים המזומנים של החברה עוד גבוה יותר. החברה תרשום השנה פחת של כ-9 מליון, אבל מצפה ל CAP EX של 3 מליון בלבד. זה עוד 6 מליון לרווח הנקי של החברה!

פעולות בתיק

מכרתי את צ'יני תמורת 1.2$ ו 1.15$, מאן-סאנג תמורת 0.48$ ואת סונג-הינג-וישן תמורת 3.05$. את סונג-הינג-וישן קניתי באזור ה-1.5$ לפני כשנה וחצי. אז אפילו אם נתעלם מהדיבידנדים, הכפלתי את הכסף שלי. גם במאן-סאנג יותר מהכפלתי את הכסף שלי – קניתי ב-0.198$ לפני כמעט שנתיים. ההשקעה בצ'יני הייתה פחות מוצלחת כיוון שקניתי אותה באזור ה-80 סנט לפני כשנתיים.

קניתי קצת מניות של דקה תמורת 1.1$. הוספתי עוד לאסיה-סטנדרט (סימול 129) תמורת 1.34$. חיזקתי את ההשקעה בסטיוארט תמורת 8$ ו 8.14$. קניתי עוד מניות של קומולוס תמורת 2.73$-2.8$, טיפ-טיפה טימברלנד תמורת 16.66$ ודי הרבה מניות של רדיו-ואן (סימול ROIAK) במחירים של 0.85$-0.9$.

כיוון שלפני מספר חודשים מכרתי את רוב המניות של קומולוס ורדיו-ואן במחירים הרבה יותר גבוהים ממחירם היום, זה היה נחמד לשוב ולאסוף אותן במחירים זולים.

אני רוצה להזכיר לקוראים שהבלוג הזה מיועד לתעד את ביצועי ההשקעות שלי, ולחלוק מניסיוני כמו גם מהטעויות שלי. אני לא ממליץ על אף אחת מהמניות המוזכרות כאן. כמו כן, אני עלול למכור (או לקנות) מניות זמן קצר לאחר שקניתי (או מכרתי) אותן, וזאת מבלי לדווח על כך כאן.

חודש שעבריי      ייחודש הבא

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

99 תגובות בנושא תיק המניות ביולי 2010

  1. מאת עדו מרוז‏:

    לא ידעתי שהוא חיזק גם את WMT. תודה על המידע.

    אני מאמין שמי שיש לו טווח השקעה של 10 שנים או יותר, יעשה ממש יפה עם תיק השקעות סולידי של חברות כמו WMT, DIS, JNJ וכדומה (אה – וכמובן WFC או TBL או GPS ועוד ועוד…). החברות האלו נסחרות במחירים כמו לפני עשור, וזאת למרות שכולן צמחו מאוד יפה מאז.

  2. מאת א לוי‏:

    אם כבר בבאפט עסקינן – אני זוכר שקנית WFC בסביבות 10 ושיחקת אותה בענק תוך זמן קצר. שאפו. לגבי נושא של החלפת זולות בזולות יותר – אותי תוהה למה באפט לא חטף אותה במחירים מתחת ל 10, שהרי רק שנה אחורנית המחיר היה 30 והוא החזיק, בדיוק באותם ימים הוא טען שהמחיר מגוחך ולא מתאים ואם הוא היה צריך לקנות רק מניה אחת זו היתה WFC – אך הוא לא חיזק משמעותית את הפוזיציה, מענין אם גם הוא מחויב לפיזור מינימלי או שמא יש לו את ההשגות שלו

  3. מאת עדו מרוז‏:

    לברקשייר, בתור חברת ביטוח, יש הגבלה על גודל ההחזקה המקסימלית בבנק. אני חושב שזה 10% או משהו כזה. כלומר הם לא יכולים להחזיק יותר מ-10% ב WFC. הם הגיעו להחזקה המקסימלית, ולכן באפט לא קנה.
    מה גם שהוא היה אז מרושש במזומנים, כי הוא בזבז את התחמושת מספר חודשים קודם.

  4. מאת איתי‏:

    עדו, יש לי כמה שאלות בנוגע לוולס פארגו.
    1. איפה אפשר למצוא מה המנוף הפיננסי שלה? אני קצת מודאג מנתוני המקרו הגרועים בארה"ב. אין ספק שיש האטה לפחות בנדל"ן וזה עלול להתבטא בדוחות של וולס. פחות אנשים ייקחו משכנתאות, מה שאומר פחות הכנסות ורווחים לחברה. אני מחפש תחת leverage, האם זה Tier 1 leverage ratio? ואם כן, אני רואה שזה 8.63% (או שאני לא בכיוון בכלל?). 
    2. איפה יש חלוקה של כמה אחוז מתוך ההכנסות של וולס זה משכנתאות? כמה מהן אלו משכנתאות גרועות (סאב פריים?) אני מנסה להבין אם תהיה הרעה נוספת בשוק הנדל"ן איך זה יתבטא מבחינת הרווח של וולס

  5. מאת עדו מרוז‏:

    איתי, בשביל לחשב את המינוף של החברה אתה יכול לבדוק את המאזן שלה. TIER 1 CAPITAL RATIO זה הון החברה חלקי נכסי החברה.
    נגיד שלבנק מסויים יש נכסים בשווי של 100 דולר וחובות בשווי 90 דולר. אז ההון של הבנק הוא 10 דולר, וה TIER 1 CAPITAL RATIO הוא 10%.

    בקיצור בנקים זה עסק מאוד ממונף, ולא פלא שהם קורסים עם כל משבר כלכלי.

    רוב הרווחים של וולס פארגו מגיעים ממשכנתאות. אני לא זוכר בדיוק את המספרים, אבל זה נמצא בדוחות. סביר להניח שרוב החובות האבודים כבר הופרשו כחובות גרועים ולכן כבר נגרעו בעבר מרווחי הבנק. כיום לוולס פארגו כבר יש רזרבה בסך של יותר מ-20 מיליארד דולר כנגד חובות גרועים. אני מניח שההפסדים של הבנק בגלל חובות אבודים יתחילו לרדת בהדרגה.
    לוולס פארגו אין חובות סאב-פריים. הוא קיבל כמה עשרות מליארדים "ירושה" מהמיזוג עם ווקוביה, אבל אלו נמחקו ישר עם המיזוג, ולכן הם לא נמצאים במאזן של הבק.

    האם הבנק יפגע ממשבר נדל"ן נוסף?
    ברור שכן. בינתיים נראה כי ההפשרות של הבנק לחובות גרועים היו אגרסיבים מדי, ולכן קשה לי להאמין שקצב המחיקות יתגבר.
    מה שבטוח זה שמשבר נדל"ן יפגע בהכנסות של הבנק מפעילות המשכנתאות. אבל זה דבר זמני שיעבור תוך שנה שנתיים (לפחות זאת דעתי).

  6. מאת איתי‏:

    אז אני מנסה להבהיר פה כמה עניינים. TIER 1 CAPITAL RATIO זה לא המינוף של החברה?האם זה יחס הלימות ההון שלה? ואם כן, זה קצת נמוך. אפילו בארץ יחס הלימות ההון הוא גבוה יותר עבור הבנקים
    בנוסף, אתה אומר שוולס הפרישה הרבה מאד כסף לטובת חובות אבודים. האם בסופו של דבר, אם חלק מהם לא יכורו כחובות אבודים מסיבות מסוימות, האם הם יוחזרו לחברה בתור הון, או שזה פשוט כסף שלא קיים?
    לוולס יש כמה נתונים: חובות אבודים ורזרבה שהיא בונה. הרזרבה הזו, זה לא כסף כ"כ קטן. אני מנסה להבין מה יעלה בגורל הרזרבה הזו. והאם זה יוכל להיות שימושי אם תהיה הרעהבאיכות הלווים..
    בינתיים השוק מעניש מאד את וולס. מכפיל הרווח שלה יורד במהירות. כרגע הוא על כ 10 בלבד!

  7. מאת שירי יעקב‏:

    עדו שלום,
    בקשר ל ETM – אני לא מצליחה להבין משהו. בכל האתרים מצוין כי היחס Debt/Equity הוא כ 540. בחשבון שלי זה יוצא שונה בסדרי גודל.

    סה"כ החוב של החברה נכון ל Q2FY2010 הוא כ 776 מיליון, ואילו ההון העצמי עומד על 135 מיליון בערך (שזה יוצא יחס של 5.78).

    איפה הטעות?

  8. מאת עדו מרוז‏:

    איתי, כן – TIER ONE CAPITAL RATIO זה יחס הלימות ההון. בארץ היחס גבוה יותר בגלל שהפיקוח בארץ נוקשה יותר.
    הרזרבה שוולס בנתה זאת רזרבה לחובות בלתי מסופקים. חובות אבודים כשמם כן הם – הם אבודים ואין דרך להחזיר אותם. אבל חובות בלתי מסופקים יכולים לחזור למאזן של החברה, אם מסתבר שהלווה יכול לעמוד בתשלום החובות.
    סביר להניח (אלא אם כן מצב הכלכלה האמריקאית יתדרדר) שחלק קטן מהרזרווה שבנתה החברה יחזור להון ויוכר כרווח. למעשה זה דבר שקרה ברבעון האחרון. הסברתי את זה בעבר – אני חושב שבתגובות של הדוח החודשי של יוני – אז אתה יכול לבדוק.

    לדעתי מכפיל הרווח של WFC הוא באזור ה -6 ולא 10.
    התלבטתי קצת עם להוסיף לוולס או ETM, בסוף קניתי אתמול עוד ETM.

  9. מאת עדו מרוז‏:

    שירי, ברוכה הבאה.
    אני שמח לראות תגובות גם מהמין הנשי!

    צריך להבדיל בין המושג "חוב" (באנגלית – Debt) לבין המושג "התחייבויות" (באנגלית Liabilities).
    חוב – זה מה שהחברה חייבת לבנקים, מחזיקי אג"ח וכו'.
    התחייבויות – זה כל מה שהחברה חייבת – זה כולל את החוב של החברה וגם התחייבויות לספקים, עובדים, וכו'.

    במקרה של ETM, כמו שציינת, סך ההתחיבויות של החברה עומד על 776 מליון דולר. אולם החוב של החברה עומד על 701 מליון (96 חוב לטווח קצר + 605 חוב לטווח ארוך).
    כמו שכתבת, ההון העצמי של החברה עומד על 135 מליון. לכן היחס חוב/הון הוא 701/135 – או 520%.

    בד"כ אני לא משקיע בחברות עם יחס של יותר מ-50%, אבל לכל כלל יש יוצא מהכלל.
    אין ספק ש ETM מאוד ממונפת, אבל במקרה הזה חשוב יותר לבדוק את המינוף ביחס לרווחים של החברה, ולא ביחס להון העצמי שלה. חברות רדיו לא צריכות הרבה הון בשביל להתקיים – סך הכל הן צריכות אולפן וכמה אנטנות. הנכסים האמיתיים שלהן הם רשיונות השידור ותוכן השידור.

  10. מאת יוני‏:

    עדו,
    לגבי etm לדעתי יש סיכון מאוד גבוה בהשקעה בחברה,מכיוון שעל מנת שבעלי המניות יתחילו לראות החזר על השקעתם[דיווידנדים וכדו'] החברה צריכה להוריד באופן משמעותי את רמת החוב שלה שזה לדעתי לפחות 250 מ' וזה אומר שבמקרה הכי טוב אנחנו מדברים על עוד 2-3 שנים.היכולת של החברה להחזיר את החוב מתבסס לחלוטין על רווחים משמעותיים עתידיים,ולדעתי הרווחים העתידיים מאוד מוטלים בספק וזה בגלל העידן הטכנולוגי,זהו לינק על כך שאגד מרשתת את כל האוטובוסים שלה:
    http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20100826_1186345
    זה בעצם אומר שכנראה בעתיד הלא רחוק גם מכוניות פרטיות יוכלו להיות מרושתות כך שהאופציות לשמיעת מוזיקה וכדו' יהיו הרבה יותר מרדיו,כבר כיום יש אתר שנקראpandora שנותן אפשרויות מאוד מענינות להאזנה הרבהיותר מעניין מסתם רדיו ובאייפון ניתן להתחבר אליהם.כל זה בעצם מצביע על חוסר ודאות גבוהה בנוגע לעתיד הרדיו כפי שהוא היום.דבר שני בעידן האינטרנט אפשרויות הפרסום לכל בעל עסק הן אדירות וגדלות כל יום עם פתיחת אתרים חדשים וזליגת הפרסום אל האינטרנט,מה שאומר שעוגת הרווחים מפירסום מתחלקת כל יום בין יותר ויותר מתחרים ,שכמובן מוריד את המחירים.קראתי שגוגל מציעה לרשת עיר שלמה באמריקה והיא תממן את זה מפירסום כאשר אנשים יגלשו.

    2.עברת על הדו"ח של soundwil ? אני עברתי ברפרוף וראיתי שאת המרכז המסחרי שהיה אמור להיפתח הם דחו ל2013 בשביל הרחבתו אולי זה קשור לחנויות הנוספות שהם רכשו שם?הם גם לא פירטו שום דבר בנוגע להוון 2-30 ,אולי הם לא רכשו את השטח?וכן הם היו אופטימיים בנוגע להמשך התרחבותם בסין וציינו את התרחבות ה GDP המרשימה בסין,אני מקווה שהם לא ימשיכו ברכישות שם.וכרגיל אני חושש כל הזמן מעליית המחירים המשוגעת קצת בהונג קונג מה יהיה ב2013 שם?אני מקוה שלא נפילה או משהו.
    כרגיל אחרי הדו"ח המניות נפלו היום.אתה מושקע שם כבעבר?

  11. מאת איתי‏:

    עדו, יש לי כמה שאלות הנוגע לוולס:
    1. אני קורא את הספר המפורסם של פיטר לינץ', one up on wall street. הוא אומר שכשאתה קונה מניה, אתה חייב לדעת לקטלג אותה למנית צמיחה מהירה / צמיחה איטית / מניה ציקלית / מנית נכסים וכיו"ב. אני מנסה להבין איפה נמצאת וולס. אני קניתי אותה ב 29$ בממוצע, אבל היא נופלת במהירות, ואני תוהה אולי קניתי אותה כמניה ציקלית בקצה העליון של הסייקל. אשמח לשמוע את דעתך בעניין.
    2. לינץ' אומר שגם גרף של רווחים מול שער מניה הוא חשוב ביותר כדי להבין האם המניה מתומחרת בחסר או להיפך. איפה אפשר למצוא נתון כזה?
    3. P/E. איפה אפשר למצוא את הערך ההיסטורי של המכפיל, נניח ב 5 שנים האחרונות ולאו דווקא הנוכחי או העתידי

  12. מאת ידידיה‏:

    אם אני זוכר נכון את לינץ', הכוונה שהרווחים של החברה הם מחזוריים, וזה מאפיין תעשיות מסוימות כמו תעשית המכוניות (והפלדה, נדמה לי?) בגלל מחזורים של היצע וביקוש. איזה סיבה יש לרווחים של בנק להיות מחזוריים?

  13. מאת עדו מרוז‏:

    יוני, אני לא רואה שום דבר באופק שיכול להחליף את הרדיו הפשוט שנמצא ברכב. אני מניח שכבר היום אפשר לחבר את הסוללארי לרמקולים ולשמוע רדיו דרך האינטרנט, אבל מה זה נותן לך?
    אני חושב שלרוב האנשים יש את התוכניות שהם אוהבים לשמוע בדרך מהעבודה ולעבודה, והם מאזינים להן. לא נראה לי שיש משהו רציני שמסכן את זה. אל תשכח שרדיו מגיע בחינם, אז למה להחליף אותו?
    אתה יכול לראות שאפילו בטלויזיה, עם כל עשרות הערוצים שיש, רוב האנשים עדיין רואים ערוץ 2, ואני מניח שהרוב המוחלט של הצפיה מתרכז ב 3-4 ערוצים. זה בטח גם המצב ברדיו.

    בקשר לסאונדוויל, הם דחו בשנתיים את פתיחת המרכז המסחרי. הסיבה לכך, אם אני מבין נכון, זה שינוי בתוכנית הבנייה. בעבר הם כל הזמן דיברו על כך שהם ייבנו בניין בסגנון "גינזה". גינזה זה אזור קניות פופולארי בטוקיו. הבניינים שם בנויים בצורה של בניין משרדי, אבל הוא מאוכלס ע"י חנויות. זה למעשה גם סגנון הבנייה של סאונדוויל-פלאזה. עכשיו, בדוח האחרון, סאונדוויל מדברים על בנייה ממש של קניון ולא בניין גינזה. אם זאת באמת הסיבה, אז אני תומך 100% בהחלטה של החברה, כי שוק התיירות בהונג-קונג פשוט לוהט, ואזור קוסווי-ביי זה אחד משלושת אזורי הקניות הכי חשובים (והוא כנראה הכי חשוב מכל השלושה), כך שיש הרבה הגיון לבנות שם עוד קניון.
    הרבה חנויות פונו לאחרונה מקניונים אחרים באזור בשביל לפנות מקום למותגים יוקרתיים יותר – בעיקר לגוצ'י לואי-ויטון וכו'. כך שיש הרבה מאוד חברות שישמחו לפתוח חנויות באזור.

    החנויות שהם קנו, לא קשורות לקניון, אם כי הן נמצאות באותו הרחוב. לדעתי ההחלטה על בניית קניון ברחוב, הביאה את החברה לקנות עוד חנויות ברחוב מתוך הנחה שתנועת התיירים לרחוב תגדל. לדעתי יש סיכוי לא רע בכלל שזה יקרה.

    יכול להיות שהם לא קנו את היוון 2-30. כתבתי כאן בעבר שיש לקחת בערבון מוגבל את הידיעה העיתונאית על קניית הנכס, בגלל שלא היה אישור רשמי של החברה. מצד שני יכול להיות שהם קנו ועוד לא פרסמו זאת.
    או שהם רק במשא ומתן עם בעלי הבתים. לחברה כנראה כבר יש יותר 20% מהבניין, מה שנותן לה כוח מיקוח. בגלל שאף קבלן אחר לא יוכל להשתלט על הנכס (צריך לקנות 80% מהנכס בשביל לאלץ פינוי שאר התושבים). ככה שסאונדוויל חסמה כל רוכש פטנציאלי אחר לבניין. דיירי הבניין צריכים לעשות חישוב האם כדאי להם למכור לסאונדוויל במחיר סביר או לגור בבניין שכבר עבר את גיל ה-50. ההימור שלי הוא שמתישהו סאונדוויל תשתלט על הנכס הזה, אבל סביר להניח שזה יעלה לה לא קצת – אולי 10,000 דולר הונג-קונגי לרגל מרובעת.

    מהדוח האחרון ניתן לראות שהם קנו נכסים בשווי של בערך 400 מליון בחצי שנה האחרונה. כראה ש-100 מליון מתוך זה הלך לשתי החנויות עליהן דיברתי למעלה. מה שמשאיר עוד בערך 300 מליון לרכישות אחרות – שזה יפה מאוד. בהחלט יכול להיות שזה היה מספיק בשביל להשתלט על עוד נכס.
    אני דווקא מקווה ששוק הנדל"ן בהונג-קונג יתקרר קצת. ירידת מחירים תהיה טובה לסאונדוויל. החברה הולכת לקבל איזה 800 מליון דולר בשתיים הקרובות ממכירת וורן-וודס. עדיף שמחירי הנדל"ן יירדו בינתיים כך שהיא תוכל לקנות בזול. אם תתפתח בועת נדל"ן בהונג-קונג, זה לא יהיה טוב לחברה.

    אני גם לא אהבתי את ההתבטאויות שלהם בקשר לנדל"ן בסין. אבל צריך לזכור שבינתיים אין להם שם הרבה החזקות. אני מאמין ששוק הנדל"ן בסין כבר החל להתקרר, כך שסביר להניח שסאונדוויל לא תספיק לקנות שם הרבה נכסים במחירים מופקעים. אני ממשיך להחזיק במניות החברה.

    איתי,
    1 – הייתי אומר שכיום היא מתאימה להגדרה של חברה מחזורית. שים לב כמה מגיבים פה טוענים שמכפיל הרווח של וולס פארגו הוא 10. זאת דוגמה קלאסית לחברה שמכפיל הרווח שלה נראה גבוה מאשר הוא באמת בגלל מחזוריות דובית בעסקים של החברה. במקרה של WFC מדובר בהשפעה לרעה עקב מחיקות רבות, ריבית נמוכה ושוק משכנתאות גרוע. כשהמחיקות יירדו (משהו שכבר התחיל ברבעון השני), הריבית תעלה (אללה יודע מתי), ושוק המשכנתאות יישתפר (לדעתי – תוך חודשים ספורים), הרווחים של החברה ייקפצו.

    2 – לא יודע

    3 – במורנינג-סטאר. אני כבר יכול להגיד לך שבעבר מכפיל הרווח של WFC עמד על 15-20 (ובצדק!).

  14. מאת עדו מרוז‏:

    הנה משהו שיצא היום על סאודוויל:

    金朝阳(00878.HK)执行董事陈慧苓表示,集团於本月成功统一希云街32至50号之项目业权,收购价共约5.16亿元,地盘面积约1.29万方尺,可建楼面约10.29万方尺,计
    划重建为住宅,项目最快在今年底至明年初以楼花形式推售

    תרגום:

    המנכ"ל בפועל של סאונדוויל (ע.מ – הכוונה לויויאן) אמרה שהחברה הצליחה להשתלט על כל הנכס ברחוב היוון 32-50. סך הכל עלות הנכס הגיעה ל 512 מליון דולר הונג-קונגי. גודל הנכס עומד על 129 אלף רגל מרובעות וניתן לבנות בניין בשטח ריצפה של 102 אלף רגל מרובעות. התוכנית היא לבנות בניין מגורים. הפרוייקט אמור להתחיל במכירה מוקדמת בסוף השנה או תחילת שנה הבאה. (ע.מ – מכירה מוקדמת פירושה לפני שהחלו לבנות את הבניין). 

    שימו לב – החברה קנתה את הנכס תמורת 512 מליון. נוסיף עוד 150 מליון בערך לעלות הבנייה, ונקבל סף עלות של 700 מליון. לפי השוק היום אין מצב שבעולם שהם יקבלו פחות מ-15,000 לרגל מרובעת – או 1.5 מיליארד לכל הפרוייקט. זאת אומרת רווח לפני מס של לפחות 800 מליון דולר. לדעתי יש סיכוי לרווח גדול יותר, אבל נדע תוך שנה. שווי השוק של החברה הוא 1.5 מיליארד דולר – שזה בערך מה שהחברה תרוויח מהפרוייקט הזה ומהפרוייקט של וורן-וודס. רווח של שני פרוייקטים שווה לשווי השוק של החברה!

  15. מאת יהונתן‏:

    נראה לי שאחד הבסיסים המרכזיים להשקעות ערך הוא להבין שאנשים מגזימים במידת יכולתם לנבא את העתיד. לכן לדעתי השקעת ערך יכולה להתבסס רק על דברים שידועים בוודאות או שנראים כמעט ודאיים. ספקולציות לגבי איך הדברים ישתנו בעתיד קובעות במידה רבה מחיר של מניות, אך זהו כשל ביעילות השוק, משום שהוא מבוסס על אמונה שגויה שספקולציות כאלו הן בעלות ערך רב. לכן גם אם ניחושים לגבי מה שיקרה עם הרדיו נראים הגיוניים, לא נראה לי שכדאי להסתמך עליהם בנוגע להשקעות.

  16. מאת איתי‏:

    אחרי חיפוש קצר, מצאתי את מכפיל הרווח ההיסטורי של וולס: http://financials.morningstar.com/valuation/price-ratio.html?t=WFC&region=USA&culture=en-us

    תודה, עדו

  17. מאת בנימין‏:

    עדו שלום
    אני עוקב אחרי מניה קטנה שצינתה בשם דקה שקנתה בשער 1.1 המניה ממש לא
    זזה עומדת כרגע על 1.08 ואין בכלל מסחר כל יום 4000 מניות אני מנסה
    להבין מה מצאתה בה ובאיזה אחוז יחסי נמצאת אצלך האם זה סוג של ניסוי?

  18. מאת גיא‏:

    מישהו הסתכל על האופציות ל 2018 על וולס?
    http://finance.yahoo.com/q?s=WFC-WT
    המחיר כרגע באזור 8 דולר והן מקנות זכות לרכוש מניה ב$34
    יש דעות?

  19. מאת גיא‏:

    הנה קצת אינפורמציה והפניה לתשקיף
    http://caps.fool.com/Blogs/wells-warrants/394015

  20. מאת עדו מרוז‏:

    בנימין, המסחר בדקה (סימול 997) ממש קטן. רק מדי כמה ימים מוחלפים כמה אלפי מניות. לפעמים אין מסחר במניה במשך שבועות.
    שנה שעברה החברה הפסידה כסף, ויכול להיות שהיא תפסיד גם השנה. הסיבה העיקרית לכך היא המצב הכלכלי הקשה בארה"ב. דקה מייצרת ריהוט – בעיקר למלונות וחנויות יוקרה. שוק התירות נפגע קשה ולכן החברה מוכרת הרבה פחות מאשר בעבר.

    שווי השוק של החברה הוא 220 מליון דולר הונג-קונגי, ובשנות השיא של 2007-2008 החברה הרוויחה 60-80 מליון דולר בשנה. אם היא תחזור לרווחיות זאת, או אפילו לחצי מזה, אז המניה זולה.

    גיא, אין לי אפשרות לקנות אופציות. אבל בוא נבדוק.
    נניח שהמניה תגיע ל-60 דולר תוך שנתיים, ואז היא תעלה ב-6% כל שנה עד 2018. נקבל שמחיר המניה יגיע ל 86$. נוריד 34$ ונקבל 52$. זאת אומרת שמי שייקנה את האפוציה ירוויח פי 6.5 תוך 8 שנים. או 23.5% בשנה. אני מקווה שלא טעיתי בחישוב, אבל זה נראה ממש כדאי.
    כמובן אף אחד לא יכול להבטיח שהמניה תגיע ל-86$. אז כל אחד יכול לעשות איזה חישוב שהוא רוצה. נניח למשל שהמחיר יגיע ל-60 דולר ואז המניה תעלה ב-8% בשנה. ב-2018 המניה תגיע ל 97$. נוריד 34$ ונקבל 63$ – או 26% שנתי.

    בוא נבדוק את התסריט הכי גרוע – 40$ עד 2012 ואז עוד 4% בשנה (ואני ממש לא מאמין שזה יקרה). המחיר יגיע ל 51$. נוריד 34$ ונקבל 17$. זה ייתן לנו תשואה שנתית של 9.5%.

    האם זה דומה לחישוב שלך?

    דניאל, שיעורי בית=לקרוא את דוחות החברה.
    כל הדיווחים בארה"ב מוגשים ל SEC, וניתן לקרוא אותם באתר שלהם.
    דרך נוספת היא פשוט ליצור תיק השקעות וירטואלי ביאהו פיננס או גוגל פיננס (או שניהם), ולעקוב אחרי כל החדשות שיוצאות. יאהו וגוגל מפרסמים כל ידיעה באתרים שלהם. אתה גם יכול באמצעות יאהו או גוגול ליצור RSS לחדשות של כל חברה שאתה רוצה לעקוב אחריה.

    למשל בדף של ETM בגוגל:
    http://www.google.com/finance?q=NYSE:ETM

    ניתן בצד ימין להירשם ל RSS לחדשות על החברה.

  21. מאת pimodlen‏:

    שלום עדו וחברי הבלוג, אני מסתכל על המספרים של XRTX והיא נראית לי מעניינת.
    יצא למישהו להסתכל עליה?

  22. מאת Daniel‏:

    עדו,
    לגבי אופציה על WFC , לפי דעתי לחישוב צריך להוסיף את העלות אופציה (כרגע ~ 8$).
    זאת אומרת, עכשיו קונים ב 8$ את האופציה וב 2018 נשלם עוד 34$ .
    מחיר סוףי 42$ .
    ואז כל החישובים…

  23. מאת עדו מרוז‏:

    דניאל, אתה קצת מתבלבל. אתה קונה עכשיו ב-8, אתה לא צריך להוסיף שוב 8$ ל 34$.

  24. מאת יהונתן‏:

    עדו, השאלה היא מה ההבדל בין שיעור התשואה של האופציות לשיעור התשואה של המניה עצמה, ובתסריטים שציירת ההבדל לא נראה אדיר. אחרי שהוספתי 2-3% של דיבידנדים בשנה, שמחזיקי האופציה לא יקבלו, אז בתסריט הפסימי (מבחינתך, שהוא עדיין אופטימי באופן כללי), המנייה עדיפה. ובתסריט האופטימי יותר, יש הבדל של 2% שנתיים בערך לטובת האופציה. 

  25. מאת גיא‏:

    אני גם חושב שצריך להוסיף את ה$8. יצא לי בעבר להשקיע בwarrants פעם אחת וזה היה המצב: אחרי שרכשתי את ה warrants כדי לממש אותם (כמה חודשים אח"כ) הייתי צריך לשלם את הstrike price (שהוא כאן 34).

    כמה נקודות:
    צריך גם כמובן לקחת בחשבון את המינוף – אתה "נועל" כאן רק $8 עד 2018 ולא מחיר מניה מלא, זה מינוף משמעותי. אם אתה חושב שאתה יכול להשיג תשואה של XX% על ה$15 שיש לך לשחק איתם עד 2018 ($23-8) אז תוסיף את זה לתחשיב 🙂

    עוד נקודה זה אינפלציה: ה$34 ב2018 הוא קבוע להבנתי. בפרט במקרה של אינפלציה גדולה הרווח יכול לגדול מאוד…

    לגבי דיוידנדים – בגדול מחזיקי האופציה לא מקבלים אבל יש עניין שאם הם מעל $1.3 בשנה (לא זוכר בדיוק את המספר) אז מתחילים להוריד אותם מה-$34.

    אני לא יודע מה הסיבה שאתה לא יכול לרכוש אופציות אבל תבדוק ספציפית לגבי warrants כי הם לא בדיוק אופציות ויתכן שנסחרות בברוקר שלך כמו מניות.

  26. מאת גיא‏:

    לגבי דיוידנדים, מהתשקיף:

    In the case of cash dividends or other distributions. If we fix a record date for making a distribution to all holders of our common stock of securities, evidences of indebtedness, assets, cash, rights or warrants (excluding ordinary cash dividends (as defined below), dividends of our common stock and other dividends or distributions referred to in the preceding bullet point), the exercise price in effect prior to such record date will be reduced immediately thereafter to the price determined by multiplying the exercise price in effect immediately prior to the reduction by the quotient of (x) the market price (as defined below) of our common stock on the last trading day preceding the first date on which our common stock trades regular way on the principal national securities exchange on which our common stock is listed or admitted to trading without the right to receive such distribution, minus the amount of cash and/or the fair market value of the securities, evidences of indebtedness, assets, rights or warrants to be so distributed in respect of one share of our common stock (such subtracted amount and/or fair market value, the “per share fair market value”) divided by (y) such market price on the date specified in clause (x). Any such adjustment will be made successively whenever such a record date is fixed. The number of warrant shares will be increased to the number obtained by multiplying the number of warrant shares deliverable upon exercise of a warrant immediately prior to such adjustment by the quotient of (a) the exercise price in effect immediately prior to the distribution giving rise to this adjustment divided by (b) the new exercise price as determined in accordance with the immediately preceding sentence. In the case of adjustment for a cash dividend that is, or is coincident with, a regular quarterly cash dividend, the per share fair market value would be reduced only by the per share amount of the portion of the cash dividend that would constitute an ordinary cash dividend. If, after the declaration of any such record date, the related distribution is not made, the exercise price and the number of warrant shares then in effect will be readjusted, effective as of the date when our board of directors determines not to make such distribution, to the exercise price and the number of warrant shares that would then be in effect if such record date had not been fixed.


    For purposes of these adjustment provisions:

    “ordinary cash dividends” means a regular quarterly cash dividend on shares of our common stock out of surplus or net profits legally available therefor (determined in accordance with generally accepted accounting principles in effect from time to time). Ordinary cash dividends will not include any cash dividends paid subsequent to October 28, 2008 to the extent the aggregate per share dividends paid on our outstanding common stock in any quarter exceed $0.34, as adjusted for any stock split, stock dividend, reverse stock split, reclassification or similar transaction.

  27. מאת עדו מרוז‏:

    יהונתן,
    תסריט ראשון:
    אופציה – תשואה של 23.5%
    מניה – עלייה מ 24$ ל 86$ תוך 8 שנים – תשואה של 16%. נוסיף 2% דיבידנדים – 18%.

    תסריט שני:
    אופציה – תשואה של 26%.
    מניה – עלייה מ 24$ ל 97$ – תשואה שנתית של 17.5%. נוסיף דיבידנדים 2% – 19.5%.

    תסריט שלישי:
    אופציה – תשואה של 9.5%.
    מניה – עלייה מ 24$ ל 51$ – תשואה שנתית של 9.5%. נוסיף דיבידנדים – 11.5%.

    נראה לי שהאופציה עדיפה בהרבה. אני גם מאמין שיש סיכוי לתסריט יותר אופטימי מהשני.

    גיא, אתה משלם 8$ בקנייה. לא צריך לשלם שוב 8$ במימוש.

    אין אפשרות לקנות דרך הברוקר שלי, אבל אני חושב לפתוח חשבון באי-טרייד.

  28. מאת עדו מרוז‏:

    כמובן חשוב לציין שאם מחיר המניה של WFC לא יגיע ל 42$ עד 2018, המשקיע יפסיד 100% מכספו.

    pimodlen, הייתי שמח אם היית מסביר בכמה מילים למה אתה מתעניין ב XRTX.

  29. מאת pimodlen‏:

    xrtx מעניינת אותי כי אני לא מבין למה היא כל כך זולה.
    לפי מיטב הבנתי אין לה Debt, יש לה price/book של קצת יותר מ-1.
    P/E נמוך מ-5, כאשר הרבעון השני השנה היה רבעון שיא שלה מבחינת הכנסות ורווח,
    http://finance.yahoo.com/news/Xyratex-Ltd-Announces-Results-prnews-2370094374.html?x=0&.v=1
    בחצי השנה הראשונה של 2010 היא הרוויחה 70 מיליון והיא צופה רבעון שלישי מוצלח למדי,
    כל זאת והחברה כרגע בשווי של 350 מיליון.
    אני לא מבין בכלל בתחום בו החברה מתעסקת, ואולי בגלל זה אני מפספס משהו.

  30. מאת Daniel‏:

    pimodlen ,
    במבט ראשון,
    תזרים מזומנים חופשי של חברה הוא "לא משהו" לאורך שנים אחרונות.
    לגהי רווח של 0.5 שנה ראשונה של 2010 גם שם לא מצאתי מזומנים בתזרים מזומנים.
    הנה הלינק לדוחות שלה:
    http://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1284823/000110465910038155/a10-14078_16k.htm

    אני מציע לך לבדוק יותר לעומק מאיפה פתום יש רווחים בריבעון האחרון אולי זה חד פעמי.
    וכמובן חשוב להבין את העסק ומה מצבו היום ולפני המשבר…

  31. מאת א לוי‏:

    במקרה של אינפלציה מוגברת צריך לקחת בחשבון שבד"כ הריבית עולה וכתוצאה מכך המכפילים יורדים ואיתם מחירי המניות כל עוד הריבית גבוהה והיו תקופות של יותר מ 20 שנים של ריביות גבוהות – כל שנות ה 80 וה 90. אך בכללי יש מצב שהחזקה קטנה של ה warrant בנוסף למניה נותן boost

  32. מאת גיא‏:

    עדו אני מסכים שלא צריך להוסיף את ה8 שוב בחישובים.

    ניסיתי לשחזר את התסריטים וקיבלתי פערים טיפה יותר גדולים לטובת האופציה בתסריטים הראשון ושני.
    לתסריט ראשון אני מקבל תשואה של קצת יותר מ26% לאופציה ו19% למניה (כולל 2% דיוידנדים)
    לשני 29% לאופציה ו21% למניה
    ולשלישי בערך כמוך.

    הפערים בחישוב לא מאוד גדולים אבל במקרה שתחליט לבדוק את החישוב שלך אשמח אם תגיד במידה וטעיתי.

  33. מאת עדו מרוז‏:

    pimodlen, נראה כי הרווחים של בשנים הקודמות היו יותר נמוכים, אז הייתי בודק מה הסיבה לקפיצה ברווח השנה.

    אלי, מצד שני, אם הריבית תעלה, זה דבר חיובי לרווחים של WFC.
    בכלל אני לא בטוח לגבי הקשר בין ריבית גבוהה למחירי מניות. בשנות ה-90 המכפילים של המניות היו יותר גבוהים מאשר היום. והכי חשוב – מי בכלל יודע מה תהיה הריבית ב-2018?

    גיא, אתה כנראה צודק. הייתי עצלן אז השתמשתי במחשבון של MSN. בדקתי את התסריט הראשון באקסל, והמספרים שלך נכונים. זה רק הופך את ההשקעה ליותר כדאית.
    נראה לי שאני חייב לפתוח עוד חשבון ברוקר ב E-TRADE או IB.

  34. מאת יהונתן‏:

    בעיה מורבידית בפתיחת חשבון מסחר אמריקני:
    http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20100816_1184707

  35. מאת עדו מרוז‏:

    אני כל כך לא מבין בדברים האלו.
    מה זה אומר? שצריך לסחור באמריקה דרך חשבון חברה?

    חוץ מזה, ראית את הדוח של שון-הו-טק? המלונות שלה ממשיכים להרוויח. מעניין מתי הם יתחילו להתפרק.

  36. מאת יהונתן‏:

    בעיית המיסוי המרכזית עבור ישראלי במסחר בחו"ל היא לא רק החשש למוות פתאומי (אף שגם זה מטריד בהחלט ולא רק מטעמים פיננסיים), אלא גם מילוי דוח על רווחים, שהוא עניין מייגע ולא ברור. מבחינתך זה לא רלוונטי. בישראל אני סוחר עם גאון טרייד, והם עובדים מצדם עם ברוקר אמריקני. כך שכל ענייני הניהול והמסים מטופלים על ידם לפי החוק הישראלי.

    לגבי שון-הו-טק, אנחנו מצפים לביקורך במלונות החברה כדי לקבל התרשמות אישית. מצד שני, עניין פיננסי הוא לא סיבה להרוס חופשה.

  37. מאת גיא‏:

    עידו, האם אין כוונתך שאם מחיר המניה לא יגיע ל-34 (ולא 42) אז יפסיד המשקיע את כל כספו?
    אם הבנתי נכון, הרי גם אם מחיר המניה יהיה נגיד 38, בהנחה שכבר השקעת את השמונה יתכן שעדיין תרצה להשקיע את ה-34 הנוספים כדי להחזיק במניה. אמנם הפסד חלקי אך לא מוחלט.

    גיא (מבלבל הניק הזהה), האם warrants נחשבים מבחינת עמלות לאופציות או מניות רגילות?
    מהי באמת עמלה הגיונית עבור אופציות בחו"ל בתחום זה בבתי ההשקעות?

  38. מאת ידידיה‏:

    בקשר לאופציות – האם הן סחירות? אם המניה תעלה עוד שנתיים וארצה את הכסף, האם אוכל למכור את האופציה?

  39. מאת גיאל‏:

    (שיניתי את הניק שלי)
    גיא, למיטב זכרוני העמלות לwarrants היו כמו למניות. במקרה של WFC לדוגמה נראה שהן נסחרות בNYSE כמו כל מניה ואני לא חושב שזה המצב לאופציות "רגילות". לגבי עמלות ברכישת חוזי אופציות אין לי ניסיון או ידע.

  40. מאת גיאל‏:

    פוסט שמדבר על הwarrants של הבנקים הגדולים
    http://variantperceptions.wordpress.com/2010/08/29/francis-chou-on-large-bank-warrants/

  41. מאת גיא‏:

    מעניין. נושא ששווה בדיקה. כתבי אופציה בניגוד לאופציה רגילה.
    ידוע לך במקרה מה הטיקר תחתן הן נסחרות?
    קראתי על כך קצת באינטרנט. נתקלתי בגרסאות שונות, החל מ-"WFC WS","WFC.WS", "WFC-WT","WFC.WT" ועוד
    בינתיים לא מצאתי אף אחת מהן.

  42. מאת גיאל‏:

    לברר את הטיקר הרלוונטי כנראה הכי פשוט זה להתקשר לברוקר שלך.

  43. מאת עדו מרוז‏:

    גיא, אתה צודק, המניה צריכה להסחר נמוך מ-34$ כדי שהמשקיע יפסיד את כל כספו.

    גיאל, האם האופציה הזאת בכלל נסחרת בשוק המניות?

  44. מאת גיאל‏:

    עדו, להבנתי כן אבל לא רכשתי אז אין לי ודאות. נראה שה CUSIP הוא
    949746119

  45. מאת איתי‏:

    עדו, האם אפשר לקבוע שהיחס בין ההון של החברה לבין החוב שלה הוא המנוף הפיננסי? אמרת בזמנו שיחס הלימות ההון של חברה מסוימת הוא ההון שלה ביחס לנכסים. (לפי הדוגמא שלך מלמעלה, 100 נכסים, 90 חוב, 10 הון – יוצר יחס הלימות הון של 10). האם בניגוד לנתון זה, המנוף הפיננסי הוא ההון ביחס לחוב? (ובהמשך לדומגא, 10 הון ביחס ל 90 חוב נותן 1:9 מינוף)? אשמח להבהרה…

  46. מאת יהונתן‏:

    שלא כתקוותך, המחיר של טימברלנד ממש לא דשדש מאז.. היא עולה היום ב-15%, וכבר קודם לכן הייתה עליה תלולה.

  47. מאת עדו מרוז‏:

    למה אתה דורך לי על הפצעים 🙂

    לפחות זה אומר שהניתוח שלי של החברה היה נכון. ראיתי את הערך שם, אבל העדפתי מניות אחרות.
    הם רכשו 1.6 מליון מניות ברבעון האחרון. ואוו!
    לא פלא שהמניה מזנקת. טימברלנד היא חברה טובה שנסחרה בזול עד לפני כמה ימים.

  48. מאת טדי‏:

    אם אתה כבר מסתכל על טימברלנד, אז זו הזדמנות להזכיר את קולומביה ( COLM ) וארו (ARO ).
    ארו הייתה עם ציון פט 9 לפני כמה חודשים, אז היא טיפסה גבוה, כיום היא עם מכפיל מכירות של 1.
    לפי דעתי ענף האופנה הולך לסבול מעלית מחירים משמעותית בחודשים הקרובים, עקב עליה משמעותית במחירי הכותנה שחברות הענף יצתרכו בסוף היום להעביר ללקוחות.
    אז לזמן קצר ( שנתיים-שלוש) אפשר לצפות לירידת מרווחים.

    * אני עובד ביצור טקסטיל אין לי השקעות בחברות טקסטיל מכיוון שאני מספיק חשוף לתחום.

  49. מאת עדו מרוז‏:

    טדי, אני לא מסתכל על חברה מסויימת בגלל התחום בה היא מתעסקת. אני מחפש חברות זולות.

    העלייה במחירי הכותנה בטח יאיצו את תהליך המעבר של מפעלים מסין. הנה דוגמה מהעיתון של אתמול. ישנם יותר ויותר סיפורים כאלו.
    בקשר לתעשיית הביגוד, בטווח הארוך אין הרבה משמעות למחירי הכותנה, כיוון שהם יעבירו את העלייה במחירים ללקוחות. לא שאני מאמין שזה יקרה – ברגע שמחירי הכותנה עולים, חקלאים יגדלו יותר כותנה. זה לא משהו שמצריך השקעה ארוכת טווח, לכן ההיצע יכול לעלות כבר בשנה הבאה.

סגור לתגובות.