תיק המניות בינואר 2011

החודש ההאנג-סנג עלה ב-1.9%. ה SPY עלה ב-2.3% וה DIA ב-2.7%. התיק שלי עלה ב-6.5%.

נדל"ן

בהונג-קונג דמי השכירות של נדל"ן משרדי עלו ב-30% ב-2010 – חדשות טובות להחזקות שלי בחברות נדל"ן הונג-קונגיות. בסין, למרות מאמצי השלטון לצנן את הנדל"ן המקומי, השוק עדיין ממשיך להיות חם. אבל לדעתי – לא לעולם חוסן. בסוף ינואר שנחאי וצ'ונג-צ'ין החלו להטיל מס רכוש על מי שרוכש דירה שנייה. לאור זאת, ולאור שורת צעדי הריסון האחרונים מצד ממשלת סין (עליהם אני מקווה לפרט בימים הקרובים), אני מניח שקצב הבנייה בסין די קרוב לשיא.

ממש קשה לי להבין את הטיפשות של ברוני-הברזל ומדוע הם כל כך בטוחים שהביקוש לברזל יגדל. ואלי הודיעה שהיא תגדיל את תפוקת הברזל ב-50% עד 2015. גם ל BHP ול RIO תכניות דומות. בנוסף לכך חברות קטנות יותר גם כן מגדילות את תפוקת הברזל בקצב מהיר – הנה שתי דוגמאות כאן וכאן.

דוחות

הדוח האחרון של וולס-פארגו היה לא רע בכלל, אבל השוק הגיב די באגרסיביות והפיל את המניה ביום פרסום הדוח.

רווח ה PTPP ירד שוב והגיע ל 8.1 מיליארד דולר. בעבר כבר הסברתי מדוע הרווחים יורדים. נוסף לסיבות אלו, ברבעון האחרון וולס-פארגו רשמה גם הוצאות חד פעמיות של יותר ממיליארד דולר. לעומת זאת, ההפרשות לחומ"ס המשיכו לרדת הרבעון ועמדו על כ-3 מיליארד דולר. אם נוריד ממספר זה 850 מליון שהם הורידו מהרזרווה, נקבל שנטו החברה מחקה 2.1 מיליארד – שזה קצת פחות ממה שיקרה ברבעון נורמלי. כלומר מהיום והלאה לא נראה יותר שיפור בהפרשות לחומ"ס. מה שאומר שמעכשיו שיפור ברווחים יגיע רק אם יהיה שיפור ברווח PTPP.

אני עדיין מחזיק בדעה שמ-2012 או 2013 החברה תתחיל להרוויח יותר מ-11 מיליארד דולר של רווח PTPP ברבעון. מה שיביא אותה לרווח נקי של יותר מ-20 מיליארד דולר בשנה. בינתיים החברה ממשיכה להגדיל את מספר ההפקדות של הלקוחות שלה. ברגע שהביקוש להלוואות יחזור לרמות גבוהות יותר, הרווחים של וולס יעלו חדות.

תנודות בתיק

הגדלתי קצת את המינוף על מנת לקנות עוד WFC-WT תמורת 11$. איזנתי את הקנייה הזאת עם שורט נוסף על VALE ב 35.92$.

חשבתי די הרבה על השורט בואלי בזמן האחרון. לא כל יום יש לי רעיון השקעה כל כך טוב. בממוצע אני מוצא 3-4 רעיונות בשנה. אני מאוד משוכנע שאני צודק בניתוח שלי של ואלי, ולהגביל את השורט שם ל-6% נראה לי כבזבוז הזדמנות. על כן החלטתי להגדיל את השורט. אני מתכוון להגדיל אותו שוב בימים הקרובים.

ב-2010 החלק של ההשקעות-בנכסים-קבועים כחלק מהתל"ג הסיני המשיך לגדול והגיע ל-70% מהתל"ג. זה פשוט נתון מדהים. הכלכלה הסינית לא בנויה על ייצוא ולא על צריכה אלא על בניה של עוד בתים ועוד כבישים. זאת בניגוד לדעה הרווחת אצל רוב האנשים שחושבים שסין היא מעצמה יצרנית. המציאות היא שסין היא מעצמה בתחום הנדל"ן. מקום בו בונים עוד ועוד בתים שאף אחד לעולם לא יגור בהם.

החגיגה הזאת קרובה מאוד לסיום. אין הרבה לאן לצמוח מ-70% מהתל"ג. מה שיותר מדהים זה שלמרות שההשקעה בנכסים קבועים צמחה בשנה שעברה בכ-24%, יבוא הברזל לסין פחת קצת. מה יקרה כשההשקעה בנכסים קבועים תחל לרדת?

אני חושב שמעולם לא הייתי כל כך בטוח באף השקעה כמו שאני משוכנע בשורט על ואלי. כשקונים מניות הרבה דברים יכולים להתפקשש. אפילו עם מניה כמו סאונדוויל תמיד יש סיכוי שההנהלה תעשה שטויות או במקרה של וולס-פארגו תמיד יש סיכוי ששינויי רגולציה ישפיעו לרעה על החברה. לכן כשקונים מניה, אפילו אם היא זולה מאוד, ישנם הרבה מאוד דברים שיכולים ללכת בכיוון הלא נכון. אבל במקרה של שורט-ואלי, אני לא רואה שום תסריט סביר שיכול להציל את החברה ממפולת קרובה.

בטווח של 2-3 שנים צריכת הברזל העולמית תרד, ושום דבר בעולם לא יוכל להציל את ואלי.

היום זה ערב ראש השנה הסיני – אז שנה טובה לכל אוכלי הקרפלך.

אני רוצה להזכיר לקוראים שהבלוג הזה מיועד לתעד את ביצועי ההשקעות שלי, ולחלוק מניסיוני כמו גם מהטעויות שלי. אני לא ממליץ על אף אחת מהמניות המוזכרות כאן. כמו כן, אני עלול למכור (או לקנות) מניות זמן קצר לאחר שקניתי (או מכרתי) אותן, וזאת מבלי לדווח על כך כאן.

תחילת השנהיי      ייחודש הבא

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
Subscribe
Notify of
guest
141 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אייל
אייל
13 years ago

הי עידו,
נתקלתי בכתבה של אנליסט אוסטרלי בהקשר לעתיד מחירי הברזל אשר תומכת בדעותיך:
http://seekingalpha.com/article/251149-commodities-bubble-why-i-d-avoid-iron-ore-at-current-levels?source=yahoo

רונית
רונית
13 years ago

בנימין תודה על הפירגון.
אני לא בטוחה שמצליחנית זו ההגדרה או סתם אחת שלקחה את העסק שלה ברצינות וגם את ההשקעות הכספיות בדיוק כמו זה שמתעמל יום יום בחדר כושר ויש תוצאות יפות .דרך אגב קצת שגית בהערכה של המיליונים.

עידו אף אחד לא יכול לקחת ממך את הבלוג ואת כל השותפים בו שנהנים ומרחיבים את הדעת.
אין ספק שהוא פותח פתח להשקעות ערך וקצה חוט למי שהנושא מדגדג לו ולא ידע מאיפה להתחיל.הסקירות הראשונות ואבני הדרך לקריאת דוחות כספיים עושים סדר ומהווים בסיס להמשך הלימוד העצמי.אני אישית מודה לך על כך.מתנצלת על הערכה של המיליונים…וכמות הג'ינסים….(אני בטוחה שקנית עוד אחד אחרי שירדנו עליך 1+1=2 )אשמח לרכל איתך על כוס קפה בבית קפה….
אסף אנחנו נשמח שתשתף אותנו בחברות בהן אתה משקיע.

בנימין
בנימין
13 years ago

רונית, כוון שאת ציינת שכנראה בשנים הקרובות את צפויה לחתן ילדים, אציין בפנייך רק
למה את צפויה כוון שגם אני חשבתי כחילוני בחתונה אחת וזהו אבל מסתבר לי בעוד חתונה
יותר קטנה נקראת חינה בנוסף צד שני דתי , אז יש שבת חתן והמעניין עוד 7 ברכות שזה
בעצם עוד 7 חתונות קטנות שלכל אחד מהם הנשים בעקר צריכות מערכת לבוש חדשה וכל הקוסמטיקה
הנלוות ועוד לא הגענו לדירה תכפילי כל זאת במספר הילדים ותגידי לי שלא צריך מליונים
ולא עבוריינו. וכמובן שאנחנו שמחים מאד אבל כדאי מאד למהר ולייצר את הכסף.

cosmo
cosmo
13 years ago

מה דעתכם על הדו"ח האחרון של ETM? ציפיתי לפוסט בנושא, האמת 🙂

רונית
רונית
13 years ago

בנימין יש לי 3 ילדים שניים יתחתנו לדעתי תוך 3 שנים.לא נראה לי שיהיה אצלינו חינה או 7 ברכות…אבל תהנה מכל רגע זה הכל חוויות ורגעים מאושרים.דרך אגב הייתי בחתונה ביום שישי בצהריים זה בהחלט מיוחד ומאוד חסכוני.

כפי שכבר ציינתי כאן בבלוג …צריך 17 מיליון שהבית בו אתה גר כלול ואז אתה מסודר לפנסיה.אני מאחלת לך להגיע לזה.
אני בין השאר עסוקה בקריאת הספרים מהרשימה של עידו חוץ מהמשקיע הנבון האם מישהו יודע אם שאר הספרים של בנג'מן גראהם יצאו בעברית?

BOB
BOB
13 years ago

שלום עדו,
בזמנו דיברת על מחיר יעד ל-soundwill (מבחינתך) של כ-20 דולר.
הזמן חלף והחברה התרחבה עוד ועוד והגדילה את אחזקותיה כך שזה נראה שהיא גדלה וצומחת בצורה חיובית ושקולה. האם מחיר היעד מבחינתך נשאר על 20 (או יותר?) או שנכנס כרגע לשיקולי המחיר גם האיום מפני בועה סינית עצומה (שכמובן תשפיע מאוד לדעתי על המניה) ולכן התחזית נשארת או אפילו נמוכה יותר?

שלומי ארדן
שלומי ארדן
13 years ago

רונית- את יכולה לפרט מעט על חתונה ביום שישי? איך זה משפיע על המחיר? אנשים מגיבים לזה בדרך כלל בחיוב?
יצא לי לחשוב על כל הנושא של חתונה בזמן האחרון בעקבות איזו תכנית שראיתי, רצים לחתונה או משהו כזה. לי באופן אישי כל האירוע נראה לי מאוד מגושם – בייחוד אולמות אירועים. השאלה היא- מה עושים? יש אלטרנטיבה? הייתי רוצה לעשות חתונה בחוף ים יפה או בשדה פרחים, אני חושב שזה מקסים אבל זה מאוד לא מקובל ורוב הזוגות הולכים עם הזרם.
מה דעתכם אנשים יקרים?

נדיר
נדיר
13 years ago

עדו, היתה לי הצתה קצת מאוחרת 🙂
מה דעתך על הרכישה של Asia Standard על ידי החברה האם Asia Orient Holdings?

דפני
דפני
13 years ago

לדעתי צריך לקחת חתונה בפרופורציה ,כלומר בצניעות ולא להכנס או להכניס את ההורים
לחובות .
גם חתונה זה עסק כלכלי ויסלחו לי הרומנטיקנים .
נכון להיום אנשים מתחתנים מהר ומתגרשים מהר לכן זה לא צריך להיות סיפור מהאגדות.

בנימין
בנימין
13 years ago

שלומי, הרעיון שלך חתונה על הים , בשדה פרחים נשמע על פניו רעיון נפלא אבל
אתה רק 50 אחוז במשוואה במקרה הטוב.
רונית, קשה לי להאמין שאת תחתני אחד מילדיך ביום שישי!, את לא תעמדי בסטנדרטים
החברתיים בהם את חיה. על תשכחי את צפונית.ואני ביחס אליך דרומי.
דפני, זה בכלל לא עניין של רומנטיקה ונכון שליש גם מתגרש אבל שמגיע הרגע
זה קשה מאד מאד לומר לילד שלך לא, ברגע הכי מאושר בחייו.
אני עכשיו אתן דוגמא קטנה רק שמלת כלה, בהתחלה דובר על חמשת אלפים להשכרה בלבד
אבל חברה אמרה שזה לא משהו אז ממשכים לחפש וזה עולה ל-שמונה אלף אבל זה לא
נגמר פתאום יש המלצה ברח' דיזנגוף וזה עולה ל-עשרת אלפים, רגע זה לא נגמר
יש מקום נוסף מאד מומלץ וזה מוגדר כמשהו משהו וכאן מבקשים רק 15 אלף ועדין
אנחנו לא סגרנו, מקווה שלא ימשיך. ותאמינו לי שבכל פרט בחתונה עולה כמעט
חמישים עד מאה אחוז יותר מהמתוכנן.

GizM0
GizM0
13 years ago

בנימין, סלח לי שאני מתערב בגסות אבל נראה לי שהבת שלך צריכה קצת פרופורציות בחיים.
רוצה שמלת כלה ב-15 אלף שקל? תעבדי בשביל זה. הבעייתיות בעניין בעיני היא לא העובדה שרוצים חתונה מפוארת (שזו בעיה בפני עצמה אבל נגיד שאפשר לחיות עם זה), אלא שרוצים את זה בחינם ושמישהו אחר ישלם על זה ביוקר.

רונית
רונית
13 years ago

שלומי,
החתונה היתה במסעדת אריסטו בנמל קיסריה.ליד הים .החופה היתה על הדשא.הוזמנו כ-75 אנשים.בעיקר משפחה וחברים טובים.מוסיקה ישראלית רגועה.כל המוזמנים היו מבוגרים, לא היו ילדים.(הזוג שהתחתן היו כבני 38 )
אוירה נעימה ומכובדת אוכל צמחוני .תסתכל באתר שלהם הם מפרסמים שיש שלוש סוגי אירועים – ב130 ,180, ו230 למנה.החיסרון שהאירוע היה פחות שמח אין רקודים ושמחת צעירים.

בנימין אתה צודק שיש עוד צד בחתונה ואז יכולת השליטה שלך בהוצאות קטנה.
נכון שאני כנראה קצת יותר צפונית ממך אבל אני חושבת שזה מאוד תלוי באופי של הזוג המתחתן וההורים מהצד השני.אני למשל צופה שחתונה אחת אצלי תהיה מצומצמת במספר המשתתפים
ויחסית צנועה והשניה עם מספר משתתפים גדול ומוסיקה רועשת וההוצאות בהתאם.אני חושבת שכמו שאנחנו כהורים מחליטים שאנו עוזרים לכל ילד בדירה בסכום מסויים כך גם לגבי חתונה.צריך להחליט על סכום ועם מישהו מהילדים מחליט להזמין 800 איש לחתונה מפוארת הוא משלם את ההפרש.
אני מעבירה לילדים שלי את התפיסה שאני מממנת מה שתואם את הערכים שלי ואת אורח החיים שלי – מה שמעבר או לא תואם את תפיסת עולמי – על חשבונם.אני למשל מממנת לימודים גבוהים לחלוטין מימנתי נסיעה לסין – למפעלים טכנולוגים כצעד לימודי אבל לא מימנתי נסיעה לבילוי לכמה חודשים אחרי צבא.
עידו אני חייבת לציין שהתגלגלתי מצחוק על ספור החתונה שלך אין ספק שאתה בחור מיוחד.
אבל יחד עם זאת אתה חייב לקבל שאתה קצת או הרבה קיצוני ואל תצפה מהבנות שלך להיות כמוך.חייבים להיות יותר גמישים עם הדור הצעיר אחרת מערכת היחסים עולה מהר מאוד על שרטון ותאמין לי הקשר עם הילדים זה אחד מגורמי האושר הגדולים בחיים.אבל יש לי עוד כמה שנים לבלבל לך את המוח בענין – הילדות שלך עוד קטנות.חוץ מזה מאיפה הרעיון שהבנות רוצות חתונה מפוארת?? והבנים לא?? מי רוצה אוטו מפואר ושעון יוקרתי? מי רוצה להראות בישיבת עבודה את המכשיר האלקטרוני האחרון שיצא בשוק? סליחה אבל נשמע קצת שוביניסטי…
כן הבנות רוצות שמלה מפוארת תסרוקת ושתשארנה במטבח…
כל אשה וכל גבר יש להם את סדר העדיפות שלהם ואת הדברים החשובים לכל אחד ואחד והכללות מגדריות לדעתי לא במקום.

בנימין ,צריך להבהיר לדעתי לבת מה אתה מוכן / יכול לתת ולהזכיר לה שהיא תצטרך את הכסף לתחילת החיים המשותפים וחבל לבזבז את הכל על ערב אחד.אני מאחלת לך שהחודשים האלה עד החתונה יעברו בשלווה ככל הניתן כי אין ספק שזה לא פשוט לארגן חתונה שלכל אחד יש תפיסה אחרת וכולם מעורבים רגשית.אני מעריכה שהוצאות חתונה הן 100000 ש"ח לצד לחתונה של 200 איש ועד כמה שהבנתי המתנות לא מכסות את ההוצאה או שאת המתנות אתה רוצה להשאיר לזוג…

משה
משה
13 years ago

התחתנתי לפני מספר חודשים ביום שישי וגם לי יצא להתמודד עם הדילמות הנילוות לחתונה, גם אנחנו חשבנו לעשות את הארוע בפארק לחסוך עלויות ולעשות משהו שונה הבנו שזה יהיה מורכב למצא מקום בטבע להביא חופה להזמין קטרינג יותר מדי מאמץ וממש לא בטוח פחות כסף. ואז התחלנו לחפש מקום ולברר מחירים וגילינו דבר מדהים שאנשים איבדו פרופורציות לחלוטין גם בעלי המקצוע וגם הצרכנים, מוצרים כמו תספורות איפור … צלם הכל עולה פי 5 או פי 10 מעלות שעה רגילה של אותו בעל מקצוע, המחיר של שמלת כלה לא מחובר לשום ערך הגיוני של מחיר הבד או זמן שימוש זה הרבה יותר מחובר לרושם ואגו, שאשתי סיפרה לחברה שהיא הולכת לראות שמלות כלה בחינם בגמ"ח בת"א החברה כמעט התפחלצה (בסוף אשתי קנתה שמלה יפה ב-2000 ש"ח), כדי לחסוך בצלם התקשרנו לבית ספר לצילום קיבלנו טלפון של בחור מקסים ומקצוען 400 ש"ח סגרנו את הסיפור של צלם סטילס, אותו הדבר עם תספורת ובגדים. אני לא חושב שזריקת כסף עושה את הארוע לדעתי חוץ מוואו ולנסות להרשים זה יכול רק לקלקל במיוחד אם האורחים מרגישים צורך לכסות לך את החתונה , סגרנו באיזה מסעדת גן הזמנו אנשים שאנחנו אוהבים בלי להקשיב להורים
וקיבלנו פידבקים מדהימים וגם נשאר כסף לקניית מניות.

רונית
רונית
13 years ago

דפני
החיים שלנו הם פסיפס של רגעים מאושרים יותר ומאושרים פחות.אני חושבת שאם נסתכל על כל דבר בחיים בצורה קרה ועיסקית נאבד הרבה מהנאות החיים.כבעלת עסק למדתי שצריך לדעת לעשות את ההפרדה בין החיים העיסקיים לחיים המשפחתיים – חבריים.אחרת גם אני כמו עידו לא הייתי יוצאת לבית קפה כי קפה יש גם בבית וזה בזבוז כסף.אבל בבית קפה יש שיחה חברית ,יש עוגה טעימה ויש פרח על השולחן שגורם לך לחייך האם ההנאה לא שווה 12 ש"ח?
אם שמלת חופה היא החלום של הבת של בנימין עליו פינטזה מאז ילדותה וכל המשך חייה היא תזכר בשמלה המדהימה שלבשה בחתונה וזה יגרום לה לחייך לעצמה ולהנות כל פעם מחדש זה לא שווה את המחיר?
אני גם לא בתפיסה שצריך לזכור לפני חתונה שכל זוג שלישי מתגרש…מה זה רלבנטי לבת של בנימין אם היא לא תתגרש ותחייה באושר ועושר עם החתן המיועד.כשמתחתנים צריכים להיות אופטימיים שזה לכל החיים ביחד.

דפני
דפני
13 years ago

לגבי חתונות ,אנחנו אישית כבר חיתנו פעם שניה את הבן של בעלי.
פעם ראשונה חתונה מאד מפוארת ותוך חצי שנה העסק נגמר ,היינו בהלם.
נקווה שפעם שניה תהיה לתמיד .
אני אישית התחתנתי לפני 15 שנה בבית כנסת יפה וגדול בחתונה צנועה עם שמלת כלה שתפרתי אצל תופרת מדהימה ב 500 ש"ח אז.
יכולתי להרשות לעצמי חתונה מפוארת ופשוט לא רציתי ,עיניין של אופי או חינוך.
יש לחנך את הדור הצעיר ליותר צניעות ודחיית סיפוקים .
אגב רונית איפה יושבים היום לקפה ועוגה ב12 ש"ח בארץ?? אולי בסין .
אני בעד פינוקים וחיים טובים אבל גם בעד חיסכון.

ידידיה
ידידיה
13 years ago

שלומי, אני חושב שאתה צריך להקשיב למה שאשתך לעתיד באמת רוצה והיא צריכה להקשיב לך, ואז ללכת על זה. זאת חתונה שלכם ולא של ההורים או של מישהו אחר, ומאד חשוב שתרגישו שלמים עם מה שתבחרו. אתה חושב שחתונה בשדה פרחים זה מקסים? יופי, תבדוק עם החברה ואם גם היא חושבת ככה אז תעשו את זה.

טדי רביב
טדי רביב
13 years ago

דפני,
בקפה של מקדונלדס, ברחוב רוטשילד, ת"א, אני אוהב לשבת שם על המחשב והעלות היא דיי קרובה ל 12 ש"ח.
מכיוון שאני לא שותה חלב, אז אפשרויות הקפה שלי הן אספרסו או אספרסו ארוך.

נדיר
נדיר
13 years ago

הי עדו, לינק להודעה:
http://www.hkexnews.hk/listedco/listconews/sehk/20110127/LTN20110127158.pdf
====
The Board of Directors (the “Board”) of Asia Orient Holdings Limited (the “Company”)
hereby announces that as a result of the repurchases by Asia Standard International Group
Limited (“ASIGL”) of its 18,330,000 shares during the period from 1 December 2010 to 26
January 2011, the Company’s direct and indirect shareholding interests in ASIGL increase
from approximately 49.29% to approximately 50.03%. Accordingly ASIGL becomes a
subsidiary of the Company and the financial statements of ASIGL will be consolidated into the financial statements of the Company and its subsidiaries.
====

שלומי ארדן
שלומי ארדן
13 years ago

תודה רבה על התגובות חברים, באמת התקבצה כאן קבוצה של אנשים מקסימים שהייתי שמח להכיר אישית. אני ובת זוגתי מאוד דומים מבחינות רבות, אבל כמובן שבעניין החתונה אנחנו קצת פחות מסכימים, וכולם חוץ ממני בעצם – ההורים שלי, שלה והיא, רוצים חתונה חתונה.
אני, אישית, חושב שיש דברים שאפשר לשים עליהם את התווית "לזה אין מחיר"- טיפול רפואי, עזרה לזולת וכדומה, ואוליי חלק מהאנשים שמים תווית זו גם על חתונה – תחת ההגדרה "אושר" או "אהבה".
אבל בחייאת, שלחו את הילד שלכם, פרי אהבתכם ליותר חוגים, או טוסו איתו או איתה לחופשה יפה, אבל תחסכו את ההפרש בין שמלה ב15,000 ל2,000. שימו לב שמה שיש כאן זה ממש אינפלציה- כדי להרשים בחתונה אתה צריך כמות כסף מגוחכת, כדי לצאת לארג' ביום יום את צריך להזמין מישהו ללאפה מקסימום. זו לפחות הדעה שלי, ואני מניח שאני עוד אחטוף עליה -כשאני אומר שזה מיותר מבחינתי ההורים שלי קופצים ואומרים שהם יממנו אבל אני באמת באמת לא רוצה בכך.

Yaniv
Yaniv
13 years ago

נדיר, ההודעה מדברת על כך שמכיוון ש 129 (אסיה סטנדרט) קנה מניות של עצמה אז חלק הבעלות האחוזי של כל מי שמחזיק ב 129 גדל. בין היתר גדל החלק של אסיה אוריינט מ 49.29 ל 50.03
שים לב שההודעה לא מדברת על כך שאסיה אוריינט קנתה מניות של 129 אלא החלק של אסיה אוריינט עלה כתוצאה מזה ש129 קנה מניות של עצמה.

בנימין
בנימין
13 years ago

עדו,חתונה קראתי ונדהמתי אפילו בקיבוץ משקיעים יותר , אני חושב שצריך
להכניס אותך לשיאיי ג'ינס . ואני בכלל לא מבין את ההורים! אם יש להם.
וכוון שאתה רחוק מחתונת ילדיך אתה עדין לא יכול לדעת, על תשכח יש גם
צד שני אתה רק 50% במשוואה.וגם תלוי אם תגור בארץ.
דפני, ציינת שפעם ראשונה החתונה הייתה יקרה , ברוב המקרים חתונה שניה
יחסית זולה אצל אותו ילד. מעניין מה יקרה עם הילדים הנוספים שיש לך אל
תשכחי לספר לנו בבוא העת.
גם אני התחתנתי בבית כנסת ברמת חן עם קטרינג וזה היה יחסית זול כוון
שהמצב הכלכלי של הצד השני לא היה משהו בלשון המעטה. וגם את שמלת החתונה
של אישתי תפרה תופרת מהמשפחה דרך אגב שנים אשתי קיטרה. ויתכן שבגלל
שכיום מצבינו ומצב הצד השני טוב היא מאפשרת לביתה קצת להתפרע בהוצאות.
דרך אגב הוחלט אצלינו שלא עוברים את ה-10000 שח לשמלת כלה. כי מערכת
תלבושות לחינה גם עולה בנוסף 4000שח. לידיעתכם חינה כולה על חשבון הכלה.
רונית, חתונה ממוצעת עומדת כיום בין 350 ל- 400 איש. אז תחשבי בצורה
יחסית לנתון שרשמת. ואת יודעת מה אני באמת מתחיל לחשוב ש-17 מליון
זה לא בדיחה ואת קרובה למציאות.
לכל מי שחושב שזה מוגזם יכול להיות שאתם צודקים אבל פרט אחד חשוב
אף אחד לא לקח איתו דבר לעולם שכולו טוב? ולכן אם אתם יכולים לתת בחיים
הרווח שלכם יהיה פעמים גם אתם תשמחו.וכמובן אסור לכם לשכוח את עצמכם
ועדו אני חושב שאתה טועה מאד אם יהיה לך מליונים רבים ולא מליארדים מאחל
לך שתחשוב " אבל אחרת" קיצרתי את שם הבלוג שלך.

נדיר
נדיר
13 years ago

יניב, השאלה היא מה קורה במקרה הזה מבחינה חשבונאית. יוצא מכך שהנכסים של אסיה סטנדרט נרשמים פעמיים?
אחת תחת 129 עם תוך שמירת המאזן בגודלו הנוכחי (לפני הפיכתה לחברה בת) ופעם נוספת המאזן של אסיה סטנדרט ירשם אצל אסיה אוריינט?
בדרך כלל הרישום בשיטה של Equity Accounting הוא כאשר החברה האם מחזיקה פחות מ 50% מהחברה הבת.

יניב
יניב
13 years ago

הי עדו,

ברשותך אני נכנס פה באמצע דיון החתונות בשביל לשאול כמה שאלות.
אני מתחיל עכשיו להיכנס לעולם ההשקעות, וראשית כל אני רוצה להודות לך על האתר המחכים. היה לי די קשה להבין מה הולך עד שגיליתי אותו. הוא גורם לי להבין שעולם ההשקעות לא באמת כזה מפחיד.

אני מנסה ללמוד ממך, אז אם אפשר- יש לי כמה שאלות:
1. השורט על VALE: המחקר שעשית באמת מאוד מקיף ומעמיק. אולם, ההסתייגות שלי היא כזאת: VALE היא חברת ענק ותיקה מאוד, והעיסוק המרכזי שלה הוא ברזל. לכן, אני מניח שהיא מעסיקה קבוצה עצומה של חוקרים מנוסים בתחום שכל מטרתם היא לנבא את עתיד התצרוכת בברזל בעולם, ועל סמך זה היא פועלת. פה אתה עשית מחקר מסויים, אומנם די מקיף, אבל אתה בעצם מתיימר לדעת יותר מהם. זה מצב די שונה מההשקעה שלך בסאונדויל, לדוגמא, שם אתה "מצאת" חברה שמתנהלת טוב שאף אחד לא מצא. השאלה היא איך אתה מסביר את הסתירה בין הצפי שלך לעתיד הברזל לצפי של המומחים של VALE. אני מניח שיש לך הסבר, אם אתה מוכן לשים על כך כל כך הרבה כסף.

2. אני אשמח אם תסביר לי את ההחלטה שלך לחלק את ההקשעה בוולס-פרגו בין מניות הבנק לבין האופציות. ההסבר שאני חשבתי עליו הוא שאופציות הן השקעה קצת יותר מסוכנת, שכן אתה יכול לאבד 100%, אבל כמו שאתה כתבת האופציות הן ארוכות טווח ולכן סיכון זה די מתבטל. אגב, אם כבר העליתי את הנושא, האם אתה חושב שוולס עדיין זולה (המניות באזור ה- 33, האופציות באזור ה- 11.5)?

תודה מראש,
יניב

רונית
רונית
13 years ago

עידו היית פעם בחתונה של שני סינים?
לפני כשנתיים הייתי בחתונה בהונג קונג של אחד מהעובדים בסיניים שלנו.החתונה שלהם מאוד שונה מאצלינו בארץ.בזמן שממתינים לטקס האורחים משחקים במשחק הימורים עם קוביות.הטקס עצמו כולל את ההורים משני הצדדים שנותנים מתנות – תכשיטים וכו' ההורים של החתן לכלה וההורים של הכלה לחתן.
לאורך כל החתונה מצטלמים ללא הפסקה.החתן והכלה כל פעם מזמינים אורחים משולחן אחר הולכים למרכז האולם ומצטלמים.החתונה החליפה 6 שמלות במהלך החתונה חלקן מסורתיות וחלקן מודרניות…בנימין טוב שאתה לא צריך לממן 6 שמלות…
גם במהלך הארוחה בחתונה שכללה 10 מנות לפי סדר היו צילומים ללא הפסקה.פשוט כל אורח צריך להצטלם עם הכלה עם כל אחת מהשמלות.
אין ריקודים בחתונה וגם אין חיבוקים ונשיקות.הכסף למתנה מוסכם וידוע מראש הוא לא נתון לבחירה.
יש קצת צילומים על מסך של החתן והכלה מאז שהיו ילדים …
וטקס קצר של ילדות מחופשות למלאכיות ורוקדות.
שכחתי כמובן שלפני החתונה יש כמו משחק – טקס של חטיפת הכלה ע"י החתן מבית הוריה.
חשבתי שיכול לעניין את כל העוסקים בחתונות בימים אלו…

רונית
רונית
13 years ago

עידו שמחתי לקרוא את תגובתך בענין בתי הקפה…נרגעתי.
בענין צעצועי הבנות וצעצועי הבנים – אני פשוט לא אוהבת הכללות מגדריות.יש בנות שאוהבות כדורגל ,יש בנים שאוהבים הופעת בלט ,יש בנות שאוהבות שמלה כפרית צנועה וחתונה משפחתית ויש בנים שאוהבים חתונה מפוארת שמשדרת סטטוס…לכל אדם יש את האופי המיוחד לו והנאות החיים שלו.
בנימין ה-17 מיליון היו מאוד רציניים…זה לא שלא ניתן לחיות ב-7 מיליון או פחות אבל אם לוקחים בחשבון חיים טובים עד גיל 90 שתוכל לעשות מה שאתה רוצה בלי להיות מותנה בכסף
ועם יכולת לעזור לילדים .
דפני אני התחתנתי באולם עם כ- 150 אורחים והשכרתי שמלה לא יקרה מידי,לא כל כך שינה לי איזו שמלה ללבוש ,הכנו את המוסיקה לבד – היתה חתונה יפה ומשפחתית אבל מה שהתאים ללפני 25 שנים לא בהכרח מתאים לצעירים של היום…

אסף
אסף
13 years ago

נדיר,

הנכסים לא ירשמו פעמיים. יהיה כנראה מעבר משיטת EQUITY ל CONSOLIDATION לפי החלק היחסי, בדוחות של אסיה אוריינט.

מבחינת הדוחות של 129- האחזקה של החברה האם לא ממש תשפיע על הדוחות של 129.

cosmo
cosmo
13 years ago

ראיתם את TBL? יופי של דו"ח ואיזו קפיצה במניה. מה לגבי STC? לא נראה שיש איזשהו שיפור לעומת השנה שעברה, זה כמעט דו"ח זהה..

בנימין
בנימין
13 years ago

עדו, 3 מניות שיצאתה מהן TBL/ROIAK/TA קרובים להכפלה וחלק הכפילו את עצמם
אני מנסה להבין מה קרה? והאם ניתן ללמוד משהו? כי בסך הכל מאד הצלחתה
בזיהוי!

טדי רביב
טדי רביב
13 years ago

בנימין, בקשר ל TA, החברה מאוד, מאוד זולה ( ביחס למכירות ), היום היא הוציאה את הדוח השנתי, היא ממשיכה להפסיד כספים, השנה היא הפסידה 30 מיליון, כאשר היו לה הכנסות של קרוב ל6 מיליארד.

שווי השוק של החברה הוכפל לאחרונה בגלל הורדת השכ"ד לתחנות דלק, השוק לקח את ההודעה כמשהו חיובי, אני לקחתי אותה כמשהו שלילי ( בגלל שלא מורידים שכ"ד כאשר למשכיר יש כסף לשלם ).

אני מחזיק במניות החברה ונצלתי את העליות במחיר המניה בשביל למכור חלק מההחזקה.

משה
משה
13 years ago

רונית אני חושב שאת ממש צודקת שרשמת שלכל אחד יש האופי שלו והנאות החיים שלו …, גם אם לי התאים משהו מסויים זה לא חייב להתאים לכל אחד העיקר לעשות באמת מה שמתאים כזוג ופחות מה שהחברה,הורים,תרבות ….
חושבים שנכון או מתאים .
אני רוצה לתרום לכם מניה שאני מושקע בה, חברת Gravity סימול grvy את המניה מצאתי בold school value , החברה היא קוראנית מפתחת משחקי מחשב בעיקר לשוק האסייתי, נסחרת מתחת לערך ncav הרבה מזומנים חוב כולל של בערך 17% מהנכסים, הכנסות מרשיונות לתוכנה גם ממשחקים לסלולר, עם קטליזטור של משחק גדול ro2 שצריך לצאת השנה לשוק (ההכרזה נידחתה מספר פעמים).

אסף
אסף
13 years ago

היי משה,
דבר ראשון תודה!
באמת זה נראה רעיון מצויין !

בנוסף עברתי על הדוחות בצורה מהירה, ומעניין אותי מה יש לך לומר בנושא של GongHo ואם יש לך מושג איך זה השפיע בשנים האחרונות.

בכל אופן, זה באמת נראה משהו שיכול לעשות הרבה מאוד כסף בתוך פחות מחצי שנה – אם Rangarok2 יהיה באמת הצלחה.
בתור מישהו שמאוד אהב משחקי מחשב בעבר אני זוכר היטב את ההמתנה בקוצר רוח לגרסא החדשה של המשחק שאהבתי, כך שאני חוזה לפחות הצלחה זמנית במשחק, הצלחה שכזו יכולה להכפיל את ההכנסות.

אסף
אסף
13 years ago

משהו שמצאתי ברשת:
http://www.oldschoolvalue.com/stock-analysis/exclusive-notes-grvy-video-conference/

יש לחבר את השורות (עשיתי את זה כדי לעקוף את מסנן הספאם שהופך עברית לג'יבריש)

נדיר
נדיר
13 years ago

האם זה רק אני או שאי אפשר לקרוא את התגובה שנכתבה שלישית מעלי?
אני מניח שזאת התגובה של משה על GRVY.
אסף, מה עשית בשביל לקרוא אותה?

שלומי ארדן
שלומי ארדן
13 years ago

בדיונים כאן עולות הרבה מניות שמשותפות לפורום לונג.
ניתן לראות דיון על gravity כאן:
http://long.co.il/index.php?option=com_kunena&Itemid=53&func=view&catid=24&id=9142&limit=10&limitstart=10#9237
תרגישו חופשי להקפיץ שם את הדיון

עמיחי
עמיחי
13 years ago

לפני מספר חודשים קראתי את הדוחות שלהם הם קרצו לי מאוד כיוון שאני מבין את הפוטאנציאל בתור חובב משחקים בעבר. אני כבר לא זוכר את כל שמות המשחקים אבל אם תקראו דוחות מכמה שנים אחורה תראו שהם תמיד מדברים על שחרור קרוב ובכל פעם דוחים אותו ובנוסף אם זכרוני איננו מטעני הם שחררו משחקים חדשים בשנים האחרונות שלא צלחו כל כך – אני מניח שזו הסיבה שהם יושבים חזק על הפיתוח של המשחק החדש והמשובים בכדי שלא תקרה להם פשלה – מה שכמובן לא מהווה תעודת ביטוח.

עם כל זאת אם המשחק יצליח יש כאן פנינה אמיתית – כיוון שיש כאן מאזן מצויין ומחיר יחסית נמוך (ממה שאני זוכר הם לא רחוקים מנט נט) מה שקיבלנו הוא אופציה יחסית במחיר נמוך על דור המשך למשחק מאוד מצליח ומכניס שאין לי דרך לקבוע מתי הוא ישחורר והאם הוא יצליח.

החלטתי להשאר בחוץ מהסיבות הבאות:
1. אין לי מושג מתי המשחק הזה יצא זה בקלות יכול לקחת עוד שנה למרות הדחיות הרבות שכבר בוצעו.
2. ההכנסות הולכות ויורדות בקצב מפחיד וכמעט כולם קשורות למשחק מהדור הראשון.
3. המרחק בין זמני היציאה של המשחקים מתחיל להיות גדול מידי מאוד יכול להיות שקהל היעד הולך ומתבגר כך שבאופן כללי לא צפויה כאן הצלחה מרשימה – אני לא זוכר שראיתי סטטיסטיקה של גיל השחקנים בדוחות (אולי פספסתי?)
4. אין לי ממש דרך לדעת איך הוא באמת יתקבל אצל הגיימרים – יש היום תחרות עצומה ואופציות רבות. ויקח גם לא מעט זמן אחרי שהמשחק יצא לדעת מה בדיוק המצב.
5. יש לי חשש שכאשר המשחק יצא רוב ההכנסות מהמשחק הראשון ירדו בקצב גבוה מאוד ואז במקרה שהוא לא יתקבל באהדה העסק ידרדר במהירות.
6. אם המשחק לא יצליח הם יכנסו בזריזות לפרויקטים חדשים (וארוכים) של פיתוח תוך שריפת כסף במצב בו ההכנסות צונחות ולא צפויות לעלות בזמן הקרוב- כך שזה יהפך לנט נט מהסוג הגרוע ביותר. והאופציה עלולה להתגלות כמשהו יקר בהרבה מהמצב הראשוני.

אני מניח שמי שמחזיק תיק מפוזר של כמה עשרות מניות ימצא מקום לחברה כזו – לי היא לא התאימה בזמנו, אבל שוב אלו רק החששות שלי יכול מאוד להיות שאני טועה וההשקעה כאן תהיה ריווחית למדי – ואפילו מהירה.

עוד חברה שקורבה לנט נט שבדקתי בזמן שבדקתי את GRAVY היא RIMG -עסק משעמם לצריבת דיסקים לעסקים משעממים לא פחות.
http://www.rimage.com/
ממה שאני זוכר מעל 100 מיליון במזומן, חוב נמוך ותזרים חופשי של 10 מיליון על שווי שוק של בערך 140 מיליון ויש להם כל מיני תוכניות התרחבות. פה יש סיכון שהעסק ידעך אבל בניגוד לgravy ניתן כאן לנסות להבין מהו גודלו בצורה שפחות מזכירה רולטה. גם בהם החלטתי בסופו של דבר לא להשקיע וגם כאן מאוד יכול להיות שאני יאכל את הכובע.

משה
משה
13 years ago

נדיר הסימנים האלו זאת לא תגובה שלי.
אסף כפי שאני מבין gungho מכירה את החברה עוד מהשנים הראשונות של RO לאורך הדרך היו ויש הרבה שיתופי פעולה, מעצם הרכישה ב-2008 החלפת המנכ"ל לדעתי gungho מאמינה בחברה אבל בכל הסיפור יש גם סיכונים שהם מונים בדוחות, מעצם זה שהם מפיצים של משחקי מחשב הם בעצם גם מתחרים גם בעלי הבית וגם מביאים את עיקר ההכנסות כמפצים ביפן, אני בכל מקרה רואה יותר את החיובי בכל הסיפור, קשה לי להעריך השפעה מדויקת.
עמיחי אני מסכים עם חלק מהנקודות , גיל השחקנים במשחק הישן לדעתי אינו רלוונטי,אני מכיר אנשים מבוגרים סבתות שמשחקות במשחקים כמו wow, אם המשחק יצליח ושוב את זה אף אחד אינו יכול לדעת המשחק ימשוך אליו שחקנים חדשים והמניה תזנק.
ההסתכלות שלי על החברה זה כמו על חברת תרופות כשיש אישור אז המניה עולה בצורה חדה, היתרון פה שהמאזן חזק כך שיש כרית בטחון, בנוסף החברה מנסה להגדיל הכנסות (הכריזה לא מזמן על 4 משחקים לסמרטפון,משחקי טלויזיה .. )ויש קטליזטור, לדעתי GRVY זה מסוג החברות שיכולות לתת אפסייד רציני לתיק.
לעניין התיק המפוזר על עשרות מניות התיק שלי לא מפוזר על יותר מ5-8 מניות מכיוון שאני לא מסוגל לעקוב על יותר מזה ואם נניח שערך אחת החברות ירד ב-50% אז התיק ירד ב-6.25% עד 10% .
תודה על rimage אני אבדוק.
אם כבר הגענו ל-oldschoolvalue זהו אחד ממספר בלוגים שאני עוקב אחריהם בחו"ל לדעתי זה אתר מעולה ללמידה עם רעיונות טובים.
שלומי את הדיון בלונג קראתי רק לאחר שהפנת את תשומת הלב אליו תודה בכל מקרה.

אסף
אסף
13 years ago

נדיר – לא קראתי את התגובה המחורבשת, אלא כתבתי אותה.
חוסם הספאם בפורום עושה זאת לפעמים לתגובות בעברית.

ארנב
ארנב
13 years ago

בקשר לחתונות אני יכול להציג את הנסיון שלי בתחום. קודם כל יציאה מגדרה-חדרה משפרת מחירים משמעותית. ההפרשים יכולים להגיע אפילו עד ל-50% בין שני מקומות באותה הרמה. שנית, חתונה בחורף, או ביום שישי או גם וגם מורידה משמעותית עלויות. אנחנו בחרנו ביום שישי וזה התאים לנו מאוד גם מבחינת אוירה, גם מכיוון שסיימנו את החתונה באור יום ועוד הלכנו לים (האולם הוא "כחול" שמתחת לליאונרדו בחיפה, ממש על החוף), וגם מכיוון שזה הפך את כל הארוע להרבה יותר נינוח ופחות רשמי ובומבסטי, מה שמאוד התאים לנו. לא לקחנו שקל מההורים לחתונה והצלחנו לכסות עלויות +10K עוד לפני הכסף שההורים נתנו, שגם שם ריסנו אותם מלתת יותר. הצלמת היא מכרה של המשפחה של אשתי מנצרת כך שקיבלנו ממנה דיל מצויין לשני צלמי סטילס ושלושה אלבומים דיגיטלים מודפסים על בד מיוחד. לקיחת צלם מהפריפריה יכולה מאוד להוזיל בהקשר הזה, אם כי בכל הקשור לצלמים חשוב לוודא איכות עבודה מראש. הדיג'יי היה במחיר טוב גם כן בשל היות החתונה ביום שישי. השמלה של אשתי הוזמנה מחנות מעצבים בתל אביב בהתאם לדגם שהיה קיים שם כבר בירוק. היא עלתה 700 שקל ואשתי מתכוונת לצבוע אותה לצבע אחר כדי להשתמש בה בארועים בעתיד. איפור ושיער היא עשתה בסלון שקרוב לבית של ההורים שלה ב-200 שקל. לא היו לנו גימיקים, למעט נרות שנקנו ממפעל לבעלי צרכים מיוחדים בירושלים שחולקו לאורחים. לא לקחנו שום דבר מעבר לבייסיק שהמקום נתן. אפשר לא לאבד את הראש ולצאת מחתונה לא מופסדים אפילו בלי השקעה משמעותית מההורים, ובכל זאת לעשות ארוע מהנה לכם ולאורחים. זה הכל עניין של פרופורציות.

עמיחי
עמיחי
13 years ago

אני לדעתי ימכור את קומולוס בקרוב בגלל הרעיונות רכישה ההזויים של ההנהלה שלה.

גיא
גיא
13 years ago

עידו מה אתה אומר על הדוחות של STC
לי נראו טובים אם כי כנראה נראה שם משהו רק לקראת 2012

עמיחי
עמיחי
13 years ago

אני כנראה יפטר מכל המניות שלי ביום המסחר הבא, הייתי זקוק לשישי שבת בשביל לראות מה אני מפספס כיוון שהשוק חשב שזה רעיון לא רע. אני שמח שהמשקיעים שאני מדבר מדבר אתם בנושא מגיעים לאותה הדעה.

Yaniv_Shanghai
Yaniv_Shanghai
13 years ago

כמה דברים…
1. לא לדאוג בקשר לשם, אני רושם את השם שלי באנגלית כך שיהיה קל להבדיל..
2. כמו שעדו אמר, אין טעם להסתמך על המומחים למיניהם יותר מידי. מי שקשה לו לקבל את זה מוזמן לקרוא את הכתבה המעניינת הבאה שנכתבה על ידי יועץ באחת מחברות הייעוץ העסקי המובילות בעולם:
http://tech.mit.edu/V130/N18/dubai.html

לי אישית היתה התנסות מעניינת לאחרונה כשניתחתי חברה מהונג קונג )163(. החברה הציעה הצעת רכש לחברה שנייה והחברה השנייה שכרה את פייפר ג'פרי לייעץ לה בקשר לעסקה. כנראה שההנהלה הכתיבה את המסקנה מראש וביקשה מחברת הייעוץ לחבר דוח שיתאים למסקנה. עברתי על הדוח שלהם ומצאתי בו טעויות בוטות. שלחתי מכתב לפייפר ג'פרי ומנהל חטיבת ההשקעות בהונג קונג חזר אלי ומחר יש לי שיחה איתם בנושא..
אני לא אומר שכל מומחה טועה, אבל תמיד חובה לפרק לגורמים את מה שהם אומרים ולבדוק עד לפרטים הכי קטנים.

אלדד
13 years ago

שלומי, זה לךא מפתיע- יש לנו פחות או יותר את אותו קהל, וזה כולל גם את המפעילים עצמם 🙂
הבלוג של של עידו הוא הטוב ביותר בתחום לדעתי, ולכן גם פירגנו לו את ה-RSS בדף הראשי של לונג.

Yaniv_Shanghai
Yaniv_Shanghai
13 years ago

עדו, זה לא המקרה היחיד בו 163 שילמה על נכס מחיר שלדעתי הוא גבוה מידי. אפשר לראות בהרבה הודעות שלהם שהם קונים חנויות בודדות והתשואה של דמי השכירות עליהן היא מאד נמוכה, תשואה שגם אני, בלי הרבה ידע יכול להשיג אם אני אלך לקנות נדל"ן בהונג קונג.
עם כל זאת נראה שהמחיר אולי קצת "מפצה" על זה, הם נסחרים במכפיל 7 על פעילות ההשקעה והמלונות בלבד (בנתינת שווי אפס לפיתוח), כמו כן מכפיל 0.5 על שווי ספרים. הערכתי את הפיתוח מאד בגסות ובשמרנות ונראה שהוא יכול לתרום עוד משהו כמו 900 מיליון דולר, ד"א אני אשמח אם תעיף מבט בחישובים שלי אם יש לך זמן… אני יכול לשים את האקסל בגוגל דוקס.
זה עוד לפני שהנכס להשקעה שהם בכמעט סיימו לבנות ב REPULSE BAY מתחיל להכניס כסף. ויש גם מרכז קניות נוסף במקאו.
אחד הדברים שיותר מפריעים לי עם 163 היא השימוש התכוף מידי שהיא עושה בהנפקת מניות בכדי לממן רכישות אלה ואחרות. ממרץ 2007 ועד היום כמות המניות גדלה ביותר מפי 2. נראה שכח הרווח פר מנייה מהמלונות ופעילות השקעה דווקא עלה יפה למרות הדילול, אבל מה שנפגע פר מנייה הוא הרווח לפעילות הפיתוח. שווי הספרים פר מנייה לא השתנה מאז מרץ 2007. עכשיו הם הגישו הצעה לרכישה של 296 (בתמורה למניות ומזומן), ההצעה כנראה לא תתקבל כי מחירי המניות השתנו מאד מאז ההצעה בצורה שהופכת את ההצעה ללא כדאית. בכל מקרה, קצת קשה לי להשקיע בחברות עם הנהלות שדילול הוא דרך חיים בשבילן.

נדיר
נדיר
13 years ago

הי עדו, האם היתה איזו שהיא הודעה משמעותית (בסינית) לסאונדוויל בימים האחרונים? המניה יורדת בצורה די דרמטית בזמן האחרון.
אני מניח שחלק מהירידה היא בעקבות דאגה מצעדים שהממשל הולך לנקוט כנגד עלית מחירי הנדל"ן שם?
http://www.thestandard.com.hk/news_detail.asp?we_cat=2&art_id=108300&sid=31372195&con_type=1&d_str=20110221&fc=1

Gal
Gal
13 years ago

Hi Yaniv from Shanghai. great article http://tech.mit.edu/V130/N18/dubai.html
what are you doing in Shanghai ?

יניב החדש
יניב החדש
13 years ago

שלום,

ראשית- אני מבטיח לחשוב על שם חדש בהקדם. יניב משנחאי- צר לי על הגזל 🙂

שנית, נראה לי שלא הייתי מספיק ברור. אני מאוד ציני לגבי איך דברים באמת מתנהלים, וגם הכתבה ש- Yaniv שם פה לא הפתיעה אותי. ה-דבר שמשך אותי בבלוג הזה הוא הניסיון להבין *באמת* מה קורה בשוק, ולא להפיץ סיסמאות ממוחזרות כמו שרואים בהרבה אתרי השקעות אחרים. השאלה שלי לגבי VALE הייתה קונקרטית: איפה מומחי הברזל של VALE טועים בניתוח שלהם את שוק הברזל? אתה הצמדת את הפוסט על VALE לפוסט על הדו"ח של מקינזי, שאותו אכן הפרכת. האם אתה יודע שתחזית צריכת הברזל של VALE מתבססת ברובה המוחלט על צפי הצריכה (השגוי, לשיטתך) בסין? או שמא ייתכן והם צופים עליות גלובליות, אולי בהודו או בדרום אמריקה, או יודעים על הידללות של המחצבים של מתחריהם. האם ניתן להשיג בכלל את המידע הזה?

לצורך העניין, אם סין תפרסם נתונים דמוגרפיים עדכניים ומדוייקים, האם מנהלי VALE יכנסו ישיבת חירום ויבטלו את תוכנית החומש שלהם?

כפי שאמרתי, אני בתחילת דרכי ומנסה להבין איזה ניתוחים אתה מבצע לפני שאתה מחליט על השקעה.

שלומי ארדן
שלומי ארדן
13 years ago

יד הגורל, אני כתב בעיתון של האוניברסיטה (בר אילן) בנושא כלכלה, ומכיוון שבאוניברסיטה שלנו יש כמות יפה של זוגות צעירים שמתחתנים במהלך הלימודים, התבקשתי אתמול לכתוב כתבה על ארגון חתונה זולה- החל מבעלי מקצוע ועד הארוע עצמו.
אז קודם כל תודה רבה על הרעיונות אנשים טובים, אני אבדוק את העניין. מעבר לכך- אם יש לכם עוד רעיונות אשמח לשמוע.

נדיר
נדיר
13 years ago

אני חושב שמה שמסביר את הצניחה והעליה של סאונדוויל היום, זה החשש מהצעדים שהממשלה נוקטת שם לקרר את שוק הנדל"ן.
הצעדים שעליהם הודיע היום שר האוצר נראים עדינים יחסית לטיפול בבעיה ולכן השוק הגיב בעליות.
http://www.bloomberg.com/news/2011-02-23/hong-kong-to-boost-land-auctions-build-flats-to-avert-bubble-tsang-says.html

Daniel
Daniel
13 years ago

🙂
מבלוג ניהול השקעות הפכנו לבלוג של אירגון חתונות 🙂
🙂
האם זה אומר שאפשר להשתמש בגישת "השקעות ערך" גם בחיים יום יום?
מעניין..