תיק המניות באוגוסט 2009

מתחילת השנה תיק ההשקעות שלי עלה ב-74.3%. הדאו ג'ונס, ה – S&P 500 וההאנג-סנג עלו מתחילת השנה ב 10.6%, 14.7% ו 38.7% בהתאמה.

עד עכשיו השנה הייתה מאוד טובה למשקיעים, אבל קיים פחד שהשווקים יירדו בספטמבר ואוקטובר. שני חודשים אלו ידועים כחודשים גרועים בשוק ההון. משום מה יש לי הרגשה שדווקא בגלל שכולם מצפים שהשוק יירד הרבה בחודשים אלו, אולי לא נראה ירידות רציניות. לא שהייתי מהמר על כך – זאת סתם הרגשה. בכל מקרה, אני לא מתכננן לבצע שינויים בתיק ההשקעות שלי רק בגלל שהסטורית חודש מסויים היה פחות טוב.

דיווחים

החודש היה שקט לחלוטין. גרייט-צ'ינה (141) ואסיה-סטנדרט (129) הודיעו כל אחת על קנייה של נכסים בהונג-קונג לצורך השקעה. סאונדוויל (878) פרסמה אזהרת רווח חיובית. המניה קצת עלתה בעקבות האזהרה, למרות שהודעה זו לא הפתיעה אותי כל כך. כבר היה ידוע שהחברה מכרה נכס בפברואר השנה, והרוויחה מכך יותר ממאה מליון דולר. רק רווח זה גבוה מהרווח בששת החודשים שבשנה שעברה. סיבה נוספת לאזהרה, לפי סאונדוויל, היא עלייה בשוויים של נכסי החברה. דבר זה מראה על חוזקו של הנדל"ן בהונג-קונג. רק לפני מספר חודשים רבו האנליסטים האם שוק הנדל"ן בהונג-קונג יירד ב-30% או ב-50%. בחודש ספטמבר לפני שנה טענתי כאן בבלוג שאני לא צופה ירידה כה חדה. טענתי כי לפי המחירים ההסטורים של הנדל"ן בהונג-קונג, הנדל"ן המסחרי והמשרדי צריכים ליפול בכ-25% ואילו הנדל"ן למגורים צריך לעלות. כמו כן טענתי כי הנדל"ן בהונג-קונג לא יכול לרדת יותר מדי בגלל שנים רבות של חוסר בנייה של נדל"ן למגורים.

מאז הנדל"ן למגורים והנדל"ן המסחרי הראו חוזקה, ואילו בנדל"ן המשרדי אכן היו ירידות. הסיבה שבניגוד לציפיות שלי הנדל"ן המסחרי מראה על חוזקה היא כנראה בגלל התיירות מסין. תיירות זאת כנראה שינתה לחלטין את מחירי הנדל"ן המסחרי בהונג-קונג. 15 מליון תיירים סינים בשנה הם לא דבר של מה בכך.

החודש אשתי נסעה להונג-קונג, אז שלחתי אותה במשימת ריגול לצלם את אתרי הבנייה של סאונדוויל.

הבניין הראשון הוא בואן-צ'אי – אזור שלאט לאט נהפך למנהטן של הונג-קונג. בניין כזה של ארבע קומות יכול להפוך לעשרים או יותר קומות.

בניין בואן-צ'אי

בניין בואן-צ'אי

בניין ברחוב טאנג-לונג שבקוסווי-ביי. לא יודע בדיוק מה הם מתכננים לעשות איתו. אולי הם ישתלטו גם על הבניין הסמוך.

בניין ברחוב טאנג-לונג

בניין ברחוב טאנג-לונג

הנה דוגמא יפה לערך שסאודוויל יוצרת למשקיעים. באתר הבנייה הזה היו ממוקמים מספר בניינים ישנים. הם נהרסו, ובמקומם נבנה קניון עם שטח רצפה של 10,500 מטר מרובע. הקניון ממוקם מאחורי סאונדוויל פלאזה במקום מאוד מרכזי בקוסווי-ביי. הוא אמור ליצור הכנסה שנתית של 50 מליון ומעלה.

קניון בהקמה ברחוב טאנג לונג

קניון בהקמה ברחוב טאנג לונג

הנה קומת החנויות של הפלאזה. גם במקום זה עמד לפני שנים רבות בית מגורים מוזנח.

סאונדוויל פלאזה

סאונדוויל פלאזה

הנה החלק השני של הפלאזה.

סאונדוויל פלאזה - חלק שני

סאונדוויל פלאזה - חלק שני

עכשיו נגיע לרחוב שסאונדוויל החלה להשתלט על כולו. רחוב היוון הוא באורך 100 מטר. סאונדוויל כבר השתלטה על מספרים 32-50 ועל 20% מ 2-30. אני לא אתפלה אם הם החלו לקנות גם בצד האי זוגי.

רחוב היוון 2-30

רחוב היוון 2-30

עוד תמונה.

רחוב היוון 2-30 - עוד תמונה

רחוב היוון 2-30 - עוד תמונה

הנה המשך הרחוב.

רחוב היוון 32-50

רחוב היוון 32-50

ברחוב וורן הם בונים בניין מגורים בשטח 7,500 מטר מרובע. להערכתי הם ירויחו פה לפחות 200 מליון.

רחוב וורן

רחוב וורן

פעולות בתיק

כמו שכתבתי כאן, בשבועות האחרונים קניתי שלוש מניות של חברות רדיו בארה"ב – רדיו-וואן, אנטרקום וסאלם. סך הכל שמתי 9% מהתיק שלי בשלושת חברות אלו – 5% באנטרקום ו-2% באסלם וברדיו-וואן. לא השקעה כל כך גדולה כיוון שאין לי מזומן. בכדי לבצע רכישות אלו, מכרתי חלק מההחזקה שלי בסון-הינג-ווישין בטווח המחירים של 3.23$-2.98$. להזכירכם, קניתי את המניה בסוף דצמבר שנה שעברה תמורת 1.5$, כך שיותר מהכפלתי את הכסף תוך פחות משנה. המניה עדיין נסחרת במכפיל רווח נמוך (בערך 7) מה גם שהיא יושבת על הר של מזומנים, ומחלקת דיבידנדים נכבדים, אבל מכפיל 7 הוא לא מאוד אטרקטיבי כיום, ומניות הרדיו נראות יותר מפתות. עדיין השארתי חלק מהמניות (כ-5% מהתיק). אם המניה תעלה עוד, אני אשקול להמשיך ולמכור.

כמו כן מכרתי החודש את כל שאר המניות בארט אופטיקלס.

ספטמבר הולך להיות מעניין כאשר חברות רבות תדווחנה על תוצאות החצי הראשון של 2009.

חודש שעבריי       ייחודש הבא

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
Subscribe
Notify of
guest
6 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
the magic
the magic
14 years ago

למה אתה לא משקיע בישראל?
האם לא מצאת חברות ראויות להשקעה או פשוט חוסר אמון בשוק הישראלי?

נשיא GIC
נשיא GIC
14 years ago

עידו שלום רב
אתה מכיר חברות נדל"ן סיניות שנסחרות בוול סטריט ?

בתיה עמית
בתיה עמית
14 years ago

עדו שלום רב
האן אתה משתמש בתיקון פיבונאצ'י?
אם כן נא הסבר לי כיצד על ידי דוגמא
תודה רבה בתיה עמית