תיק המניות במאי 2010

מתחילת השנה ה SPY ירד ב-1.3%, ה DIA ירד ב-1.8% וההאנג-סנג ירד ב-8%. התיק שלי עלה ב-19.5%.

תשואה זו לא כוללת מינוף. התיק הממונף שלי עלה מתחילת השנה ב-9.7%, כך שאם הייתי כולל אותו בחישוב, התשואה שלי הייתה טיפ טיפה יותר גבוהה.

דוחות ודיווחים

רדיו-ואן (סימול ROIAK) פרסמה דוח די מאכזב לרבעון הראשון של השנה. ההכנסות של החברה ירדו ביחס לשנה שעברה, וזאת בעיקר בגלל שינוי בחוזה עם ריץ'-מדיה. שינוי זה נפל עלי די בהפתעה, וקשה לי להעריך איך זה ישפיע על הרווחים של החברה בעתיד. החברה טוענת שבטווח הארוך השינוי יהיה לטובה. אני מקווה שהם צודקים, אבל אין לי שום דרך לדעת, אלא פשוט לחכות לרבעונים הבאים.

אני מצפה שהרבעון הבא יהיה משמעותית יותר טוב. הרבעון הראשון הוא תמיד החלש ביותר. כמו כן, לחברה יש אירוע שנתי שבד"כ נערך ברבעון הראשון, אך השנה הוא נדחה לרבעון השני – מה שיוסיף עוד קצת לרווחים של הרבעון הבא.

סיבות נוספות לרווחים המאכזבים הרבעון הן הוצאות הקשורות להסדר החוב החדש של החברה והוצאות יעוץ לחברה חיצונית שמנסה למצוא פתרון לחוב של החברה. רדיו-ואן צריכה לשלם 100 מליון דולר עד לסוף השנה, ואין סיכוי שהם ישיגו סכום שכזה מהפעילות השוטפת. אני מעריך שהם יגיעו להסדר עם הבנקים להגדלת החוב תמורת ריבית גבוהה יותר. ההשפעה של הסדר שכזה על הרווחים לא תהיה משמעותית לדעתי, כיוון שההלוואה מהבנק תממן את האג"ח של 2011 אשר החברה משלמת עליו ריבית של כ-8.9%.

עוד סיבה להפסד הרבעוני היא תזמון הבונוסים לעובדי החברה. בשנה שעברה הבונוסים נפלו על הרבעון האחרון של השנה, ואילו השנה הם יתחלקו לאורך כל השנה – רק שינוי זה בתוספת חלוקת אופציות לעובדים אחראים על כ-3 מליון דולר הוצאות אשר לא היו קיימות ברבעון המקביל. כל הסיבות האלו הביאו לרבעון חלש יחסית. מהצד החיובי צריך לציין שההכנסות מפרסומות עולות מאוד יפה השנה. כמו כן הפתיעה אותי העובדה שהחברה ממשיכה לרשום פחת נמוך משמעותית מההשקעות שלה (קרי CAP EX). אני די בטוח שהרבעונים הבאים ייראו הרבה יותר טוב, אולם נשארת הבעיה של החוב של החברה. לדעתי החברה עדיין יכולה להרוויח השנה כ 0.5$-0.7$ למניה אם כי יש קצת סמני שאלה לגבי הפעילות של ריץ'-מדיה.

מטה (סימול CASH), לעומת זאת, הפציצה עם דוח מרשים במיוחד. החברה הרוויחה 1.7$ ברבעון ו 2.3$ בחצי השנה הראשונה. לא רע בכלל לחברה שמחיר המניה שלה עומד על 30$. הסיבה לעלייה ברווח היא, שכמו בעבר, ההכנסות מתחום הכרטיסים ממשיכות לצמוח בקצב יפה, אבל סוף סוף ההוצאות הכרוכות בפעילות זו הפסיקו לעלות גם הן בקצב מטורף. ציפיתי שזה יקרה מתישהו אבל לא ציפיתי שזה יגיע כל כך מהר. בהחלט הפתעה נעימה. צריך לזכור שהרווחים היפים של CASH הגיעו למרות שהבנק עדיין מפסיד והריבית בארה"ב עדיין בשפל. אני מזיל ריר רק מהמחשבה איך ייראו הרווחים של החברה כאשר הריבית תתחיל לעלות והבנק יפסיק לדמם. אבל אולי אני מפנטז יותר מדי. נחיה ונראה. בינתיים, כמו שתראו בשורות למטה, הגדלתי את ההחזקה שלי במניה.

סאונדוויל (סימול 878) רכשה חנות ברחוב טאנג-לונג מס' 3 תמורת 50 מליון דולר. כיום ממוקמת שם מסעדה יפנית שמשלמת 80,000 דולר בחודש. כלומר, התשואה על הנכס היא רק 1.9%. כמו כן יש ידיעה לא מאושרת שהחברה רכשה גם את החנות ברחוב טאנג-לונג מס' 1 תמורת 60 מליון. אז למה החברה קונה נכסים שמניבים תשואה כה נמוכה?

הסיבה לכך היא שהחברה מאמינה שברגע שהיא תגמור לבנות את הקניון ברחוב, התעבורה הרגלית תעלה, וכך גם השכירות של החנויות. החנויות ברחוב טאנג-לונג 1-3 הן בגודל של 900 רגל מרובעות כל אחת. כך שדמי השכירות עומדים על פחות מ-100 דולר הונג-קונגי לרגל מרובעת לחודש. זאת לעומת ממוצע של כמעט 500 דולר לאזור של קוסווי-ביי, ולעומת יותר מ-1,000 דולר לחנויות בסאונדוויל פלאזה (שממוקם ברחוב מקביל). כך שאם השכירות ברחוב תעלה ל-400 דולר לרגל או צפונה, ההשקעה לא תראה כל כך נוראית.

בעיתונות ההונג-קונגית היה גם דיווח לא מאושר שהחברה הגיעה להסכם עם 80% מבעלי הבתים ברחוב היוון (HEAVEN) מספרים 2-30 על רכישת הדירות תמורת 10,000 דולר לרגל מרובעת. סכום גבוה מאוד – וגבוה משמעותית מהסכום שהם שילמו על הדירות באותו רחוב אבל מספרים 32-50. אין לי ספק שעם סכום כזה, החברה מתכננת לבנות בניין מגורים. עלות הבנייה תגיע מקסימום לעוד 2,000 דולר לרגל מרובעת. כך שכל מחיר מעל ל-12 אלף יביא את הפרויקט לרווחיות.

את הדירות ברחוב וורן החברה מכרה במחיר ממוצע של 14 אלף לרגל מרובעת. אני די בטוח שהמיקום של רחוב HEAVEN טוב יותר, מה גם שלדעתי הם יפתחו את כל הצד המזרחי של הרחוב לפרויקט אחד (קרי כל המספרים מ 2-50). זה יביא לפרויקט בגודל של יותר מ-300,000 רגל מרובעות. פרויקט בגודל שכזה יאפשר לבנות קלאב-האוס יפה מה שיעלה את הערך של הנכס. בקיצור, אם המחירים בהונג-קונג לא יירדו בשנתיים-שלוש הבאות, סביר להניח שהחברה תצליח למכור את הפרויקט לפחות ב-14 אלף דולר, והפרויקט יהיה רווחי. אם כי שולי הרווח כאן לא היסטרים כמו בפרויקטים אחרים של החברה, ויש תמיד את הסיכון שמחירי הדירות בהונג-קונג יירדו. בכל מקרה לא היה אישור רשמי לידיעה זו (על היוון מס' 2-32) ולכן צריך לקחת את הידיעה בערבון מוגבל.

פעולות בתיק

אחרי הריצה היפה במניות הרדיו בחודשים האחרונים, מניות אלו כבר לא זולות כל כך – במיוחד אם משווים אותן להזדמנויות אחרות בשוק. לאור זאת החלטתי לצמצם את ההחזקות שלי ברדיו-ואן ובקומולוס (CMLS). בתחילת החודש ההחזקה שלי בשתי מניות אלו עמדה על כ-30% מהתיק, וכיום היא עומדת על כ-15%. כך שגם היום החשיפה שלי לשתיים די גדולה. החודש מכרתי מניות של ROIAK תמורת 4.5$. המפולת בשווקים הפילה את ROIAK יותר מאשר את CMLS, ולכן החלטתי למכור יותר CMLS – מכרתי כמות מאוד משמעותית תמורת 4.6$ ועוד קצת תמורת 4.72$. אבל גם מכרתי ROIAK תמורת 4.06$-4.26$. מאוחר יותר – לקראת סוף החודש – המחיר של ROIAK ו CMLS התקרב, והחלטתי למכור קצת ROIAK בשביל לקנות CMLS. מכרתי RIOAK תמורת 4.1$ וקניתי CMLS תמורת 4.12$.

בצד הקניות, הוספתי עוד מניות של CASH תמורת 30.8$. כמו כן בניתי החזקה מאוד משמעותית בסטיוארט-אינפורמשיין-סרוויס (סימול STC) בטווח המחירים של 10.6$-11.14$. כיום ההחזקה שלי ב STC תופסת יותר מ-10% מהתיק שלי.

STC היא חברת ביטוח ל TITLE. אין לי ממש מושג איך מתרגמים זאת לעברית. מה ש STC עושה זה בעצם פרוצדורה שדומה לרשם המשכנתאות ולטאבו בארץ – לפני שרוכשים דירה STC מוודה שהדירה אכן שייכת למוכר, שאין עליה עיקולים, שאין עליה משכנתה, מה בדיוק הגודל של הדירה, השטח וכו'. ברגע ש STC מוודה את כל אלו, היא מאשרת זאת במסמך, אשר מהווה בעצם פוליסת ביטוח. במקרה ו STC סיפקה נתונים שגויים, היא תצטרך לשאת בהוצאות.

בניגוד לחברות ביטוח רגילות אשר מבטחות על אירועים שיתרחשו בעתיד, STC מבטחת על אירועי העבר. למעשה במובן זה STC דומה יותר לחברה שמספקת אחריות מאשר לחברת ביטוח. התחום הזה של ביטוח TITLE מפוקח באופן קפדני ע"י הרשויות האמריקאיות ולכן חלות על החברה הרבה הגבלות. סך הכל התחום נשלט ע"י 3 חברות אשר STC היא הקטנה מביניהן.

בגלל המפולת בנדל"ן, החברה מפסידה כספים כבר שלוש שנים ברציפות. הנה שתיים מהסיבות לקשיים הזמניים של החברה:

1 – ההכנסות של החברה קשורות באופן ישיר לכמות הבתים שנמכרים. ברגע שיש ירידה בכמות הבתים שנמכרים, ההכנסות של החברה יורדות.

2 – תשלומי הביטוח של החברה עולים כאשר מספר העיקולים עולה. הנה דוגמה – נניח שבעל נכס החליט לקחת משכנתה שנייה על הבית שלו. הוא לא דיווח על המשכנתה הראשונה, ו STC לא גילתה זאת בבדיקה. תחת מצב כלכלי נורמלי, בעל הנכס היה ממשיך לשלם את שתי המשכנתאות, ולכן STC לא הייתה צריכה לשלם כלום. אולם, אם בגלל המצב הכלכלי, בעל הנכס לא מצליח לשלם את המשכנתאות ופושט רגל. כעת מתגלה התרמית ו STC צריכה לשלם לבנק שהעניק את המשכנתה השנייה.

ברגע שמספר העיקולים יירד, והמצב הכלכלי ישתפר, אני מצפה שהחברה תחזור לרווחיות. אני אפילו מאמין ש STC תוכל לחזור לרווחיות שלה מהשנים 2002-2003 – לפני שיא הבועה. בשנים אלו החברה הרוויחה כ-50 מליון דולר בשנה (שווי השוק של החברה עומד היום על כ-250 מליון דולר). בינתיים החברה גייסה כספים בשנה שעברה, ונראה שהיא תצליח לצלוח את המשבר.

סך הכל, בגלל הדילול המסיבי שלי במניות הרדיו, בצעתי החודש הרבה מאוד קניות ומכירות. בטעות (כנראה בגלל שלא ממש היה לי זמן לבדוק את התיק כשהייתי ביפן) קניתי הרבה יותר מאשר מכרתי. בנוסף לקניות שציינתי למעלה, קניתי גם זהב (סימול GLD) תמורת 116$, עוד מניות של סאונדוויל תמורת 5.75$, מניות של שון-הו-טק (סימול 219) תמורת 0.82$ ומניות של וולס-פארגו תמורת 30.81$ ותמורת 29.34$. בדיעבד התברר לי שכל הרכישות האלו נעשו בתיק הממונף שלי (בגלל שכבר לא היה לי מזומן – דבר שלא ידעתי כשביצעתי את הרכישות). בהמשך החודש כשהבורסות החלו ליפול קיבלתי בפעם הראשונה מרג'ין-קול, והייתי חייב למכור משהו. החלטתי למכור GLD תמורת 117$ – גם ככה לא הייתי מאוד שלם עם ההשקעה הזאת. את החודש גמרתי יותר ממונף מאשר התחלתי אותו. סך הכל התיק הממונף שלי הוא בסדר גודל של כ-15% מהתיק הרגיל שלי.

אני רוצה להזכיר לקוראים שהבלוג הזה מיועד לתעד את ביצועי ההשקעות שלי, ולחלוק מניסיוני כמו גם מהטעויות שלי. אני לא ממליץ על אף אחת מהמניות המוזכרות כאן. כמו כן, אני עלול למכור (או לקנות) מניות זמן קצר לאחר שקניתי (או מכרתי) אותן, וזאת מבלי לדווח על כך כאן.

חודש שעבריי      ייחודש הבא

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
Subscribe
Notify of
guest
59 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
יהונתן
יהונתן
13 years ago

חבל שאין דבר כמו STC בארץ. יש הונאות טאבו והאחריות נופלת על הקונה האומלל. כמו הסיפור הזה – http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000228868.

טדי
טדי
13 years ago

אני לא מבין
החלק של הרבה רכישות\מכירות, בלי לשים לב.
אתה משאיר הוראות לביצוע לברוקר\ במחיר מסויים או נכנס ומבצע קניה במחיר שוק ?

קנית זהב לא ממש מתאימה לסגנון שלך עד עכשיו, במיוחד כשהוא קרוב לשיא של כל הזמנים ושימוש בתעודת סל לא מתאים להגנה מפני אינפלציה ( היו לי 3 אחוז מהתיק בזהב ויצאתי לפני שבוע בערך, אני מחזיק אופציות מחוץ לכסף על SLV)

בקשר לקריאת מרג'ין, אתה צריך לברר אם לא עשו לך קריאת שווא, חשבתי שהתיק הממונף הוא ב 10% מינוף ולמיטב ידיעתי ניתן עד 50 אחוז (כמובן בהתאם להוראות של הרגולטור ושל הברוקר הספציפי)

STC מעניינת.

טדי
טדי
13 years ago

אני מקשיב לתוכנית הרדיו של financialsense כל שבוע, שדרני התוכנית שייכים לקו של האסכולה הכלכלית האוסטרית, בעיות נוספות עם תעודות הסל לפי השדרנים היא שבמקרה שממשלות יהיו מעוניינות להחרים זהב הצורה הקלה ביותר להחרים היא ע"י החרמת הזהב שעומד מאחורי התעודות.
כמו כן, העובדה שמאגרי הזהב של ארה"ב מחושבים לפי 42 דולר לאונקיה, יכולה להביא לנפילה מאוד רצינית במחיר הזהב אם ממשלת ארה"ב תחליט למכור זהב מהמאגרים שלה.

בגלל שהתיק שלי הרבה יותר קטן, אז אופציות מבחינתי הן עדיפות על רכישת מניות או על מינוף של הברוקר ואני מרגיש יותר בטוח כשאני יודע שהמקסימום הפסד שלי זה 100 אחוז.

בקשר לתחזית מחיר של הזהב, אורחים שלהם מדברים על טווח בין 600-5000, מוזר לקרוא את גולדמן, מנהל קרן ישראלית למשקיע http://www.simplex.co.il/ על המשמעות של מחיר זהב.

דפני
13 years ago

היי עידו וכולם,
תמיד נהנת לקרוא וללמוד ממך ,
חשבתי בעבר שממש כדאי לקנות עכשיו דירה בארה"ב אבל בגלל המרחק חשבתי שאולי עדיף ריט
על נדלן בארה"ב וחיפשתי לי ,לרובם מכפיל גבוה מאד לטעמי וחלוקת דיביד.נמוכה.
מצאתי שלוש שבעצם עוסקות יותר במשכנתא לנדלן ,הן רווחיות ומחלקות כמעט את כל הרווח כדיביד. ואלו הן :CIM 'DX ' ANH
האם אוכל לשמוע את דעתך או אחרים ובעצם את ההתנגדויות.

לירון
לירון
13 years ago

דפני, אני גם הסתכלתי על התחום לאחרונה ויש לי כמה דברים לשתף בנושא. דבר ראשון תשימי לב ששלושת החברות שהעלת דיללו באופן די אכזרי את המשקיעים כדי לשרוד את המשבר, והעובדה שקשה להעריך את חוסן המאזן שלהן ישליך על אפשרות לדילולים עתידיים.

אני ספציפית הסתכלתי על RAS שהיא ריט היברידי של משכנתאות ונדל"ן והיו בה הרבה דברים מעניינים כמו למשל מכפיל הון של 0.2, העובדה שהם הורידו את המינוף ב3 שנים מפי 18 (!) לפי 3 על ההון העצמי והעובדה שהם לוקחים ממלווים שלא עומדים בתשלומים את הנדל"ן עצמו וכך טיפחו פורטפוליו נכסים לא קטן בזמן די קצר, וכנראה שזו תקופה שבה הנדל"ן יחסית זול, כך שיש פוטנציאל השבחה. לאחר השקעת זמן לא מעטה בניתוח החברה הבנתי שאני לא מספיק מבין את הסיכונים המאזניים בחלק של ההלוואות בשביל להשקיע בחברה ועזבתי אותה.
דוגמא לדברים שהטרידו אותי (וכנראה יהיו קיימים גם בהצעות שלך) הן שההלוואות אינן מוחזקות במאזן בערכן הנקוב אלא בערכן הסחיר שהיה כחצי מהערך הנקוב, אבל אם השוק יניח שהחברה תעמוד במשבר, אז ההלוואות יקפצו, מה שעלול לערער לי את מרווח הביטחון. מצד שני זה מה שאפשר להם להוריד את ההתחייבויות כל כך מהר.
בנוסף, גם לא הבנתי אם הCDO שלהם, שהם כמובן לא ריקורס לחברה, האם בפועל הם יהיו מחוייבים להם או לא. אם הייתי יודע שהם פשוט ישמיטו אותם ואת הנכסים המוצמדים להם (תיקי הלוואות) במידה ותתגלה בעיה הייתי יותר רגוע וכנראה שגם באמת הייתי משקיע.

דבר אחרון, מעניין לראות כמות הרכישות של בעלי עניין בCIM. אולי בכל זאת זה מרמז שכדאי להבין את התחום קצת יותר…

Daniel
Daniel
13 years ago

היי עידו

כתמיד סקירה מעניינת על התיק שאתה מנהל.
הבאת לנו (קוראים של הבלוג) את הקירה על מניה חדשה STC. חוץ מהעסק ומודל העיסקי ,שאותו הבסרת , האם אפשר לקבל יותר ממך פרטים מספריים מההדוחות ומה גרם לך להחליט לקנות . מעניין איזה " ערך " מצאת בחברה ודברים נוספים כמו תזרים מזומנים נוחכי ועתידי לפי דעתך.
תודה

נדב
נדב
13 years ago

לירון,
ראהhttp://www.buysidemetrics.com/?p=6276

לירון
לירון
13 years ago

תודה נדב.
כן, קראתי את הפוסט ועדיין לא הצלחתי להחליט מה דעתי 🙂 נראה לי שאם חברה קונה את החוב שלה בחזרה אז כמשקיע יש חשיבות להתחשב בהנחה ואם לא אז החשיבות פחות גדולה. הבעיה היא שככול שהחברה רוכשת יותר מהחוב שלה אז השוק יתמחר את החוב שלה במחירים יותר גבוהים.
עדו, מה אתה חושב? איך אתה מתייחס לזה בחקירת חברה?

במקרה של RAS היא רוכשת בחזרה בעיקר את החוב הריקורס מהpreferred ולא את הCDO שהוא רוב החוב, אז קצת קשה לי להתייחס לזה. אני בעיקר ניסיתי להבין אם הם יכולים להחזיר את החוב הריקורס ולהשמיט את נכסי החוב שכנגדו, ואז נשארת חברה עם 800 מיליון בנדל"ן כנגד 190 מיליון חוב ריקורס והיא נסחרת ב170 מיליון. אבל זה לא כזה פשוט כי יו"ר הדירקטוריון מעורבת בהמון דרכים שונות בעסקים עם החברה כך שלא בטוח שמה שכדאי לחברה כדאי גם לה (למשל חברה שלה ארזה לRAS מוצרי הלוואות בעבר תמורת עמלה). בנוסף, חברה בבעלותה מכרה ברבעון הראשון חצי מיליון מניות של RAS, מה שעלול להעיד על הערכתה האמיתית לחברה וזה בזמן שהיא אישית רכשה כ9000 מניות של החברה, כך שמשהו מריח מוזר.

דפני
13 years ago

היי עידו,
אני בדרך כלל בוחרת חברות שמרוויחות ומחשבת מחיר לפי רווח נקי כפול מכפיל מוקטן
שזה המרווח ביטחון שלי חלקי מס מניות.
שלושת החברות שבחרתי מרוויחות.
CIM נסחרת ב3.81 ושווה 5.65 $
DX נסחרת ב8.9 ושווה15
ANHנסחרת ב6.53 ושווה 11.
שלושתן מחלקות את רוב הרווחים כדיביד. מאחר שזה תחום שאינני מכירה חשבתי שאולי אחרים מכירים טוב יותר כי לקרוא דוחות באנגלית זה גדול עלי.

ניר
ניר
13 years ago

STC נראת מאוד מעניינת.
אהבתי את ההתאמות והקיצוצים שהם ביצעו בכדי לצמצם הפסדים, במיוחד במספר העובדים.
ברגע שנתחיל לראות התאוששות בשוק הנדלן החברה תחזור לרווחיות. המספרים שציינת עדו נראים לי הגיוניים ואפילו שמרניים מידיי מכיוון שהארגון כיום הוא יותר יעיל (שימו לב למספרים בדוחות).
מעניין יהיה לראות כיצד העלאות הריבית ישפיעו על החברה, אבל אני לא צופה שיגיעו עד שהשוק יתייצב ויכנם לפסי צמיחה.

Yaniv
Yaniv
13 years ago

היי עדו
שאלה בקשר לפוטנציאל שאתה מוצא ב STC.
אני מניח שמה שעומד לנגד עינייך בהשקעה הזאת זה שהTITLE LOSS PROVISION יחזרו לרמה באזור ה 4-6 אחוז מצד אחד והREVENUE יגדל מעט מצד שני.
אפילו אם נניח REVENUE כמו של 2009, עם הפרשה של בערך 6 אחוז נקבל תיסוף של 85 מיליון לרווח לפני מס. בהנחה שהREVENUE יגדל (הנחה סבירה) התיסוף לרווח לפני מס יהיה גבוה אפילו יותר ואז יש אפשרות שהחברה תחזור להרוויח משהו כמו 35-45 מיליון בשנה, ובשנים כמו 2006 וקודם אפילו הרבה הרבה יותר מזה. על שווי שוק של בערך 200 מיליון דולר זו בהחלט מציאה. האם זה קו המחשבה בהשקעה זו ?
מה גורם לך לפתוח פוזיציה דווקא כעת? הדוח של הרבעון הראשון מראה על עלייה באחוז ההפרשות. 6.4 אחוז ברבעון ראשון 2009 לעומת כמעט 8 אחוז ברבעון הראשון של 2010. אמנם הREVENUE שקשור לביטוח עלה ב 7.3 אחוז אבל ההפרשה גדלה ב 30 אחוז.
ברור לי שזה יהיה בלתי אפשרי לתזמן קנייה בדיוק בשיא המחיקות, אבל האם לא עדיף לחכות לראות מעט סימני התייצבות בתוצאות של מגזר הביטוח ? ההכנסות משירותי מידע והשקעות עלו הראו קו שיפור יפה, אבל הן עדיין חלק קטן מהפעילות.
יהיה מעניין לקרוא את דעתך בעניין.

ניר
ניר
13 years ago

נתקלתי בחברה מאוד מעניינת: Bank of Smithtowm – SMTB
בנק קטן עם 29 סניפים במדינת ניו יורק. הבנק מנהל כ- 2.4 מיליארד דולר נכסים שחלק נכבד (לא הכל) מהם הן הלוואות לשוק המסחרי ולנדל"ן, כולל לרכישת אדמות ובנייה.
החברה צמחה בעקביות בחמש השנים האחרונות כולל בתקופת המשבר מרמת הכנסות של כ- 50 מיליון דולר לרמה של כ- 130 מיליון. מרבית הצמיחה נובעת מהכנסות ריבית. החברה מצליחה לגייס פיקדונות ברמה מרשימה ורק בשנה האחרונה הגדילה את פיקדונותיה ב 40% (800 מיליון דולר בערך). הבנק מגדיל את מספר סניפיו והגיע לרמת רווח ממוצע לפני מיסים והפרשות של 25-30 מיליון דולר. ההון העצמי של הבנק הינו 120 מיליון והשווי של הבנק כיום נחתך בחדות ועומד על כ- 33 מיליון דולר בלבד (לפני שנה שנה וחצי שווי הבנק היה בין 200 ל- 250 מיליון דולר).
לבנק שתי בעיות שבעקבותיהן לדעתי שוויו נחתך בצורה קשה – פה אני אשמח לשמוע את דעתך עדו ואת דעת החברים בפורום:
הבעיה העיקרית היא שהבנק עבר להפסד גדול שנובע מהפרשות גדולות לחובות מסופקים. עד שנת 2009 ההפרשות היו קטנות מאוד. בדוח האחרון הבנק הציג שיש לו 130 מיליון דולר הלוואות בעיתיות – כלומר איחור בתשלומים של בין 30 ל- 90 יום. הבנק מציג שיעור גבוה של impaired loans שעומד על כ- 200 מיליון והוא לא השתנה מלפני שנה. לדעתי הדבר מציב סימני שאלה לגבי היכולת והדרך שבה הבנק יוכל להתמודד עם הדבר הזה והמשקיעים זורקים את מניות הבנק לכל עבר והמחיר צונח. אם הבנק יצלח זאת, יגיע להסדרים עם הלווים הבעייתים ויצליח להשיב חלק מההלוואות הבעיתיות השווי של הבנק יחזור לרמות הגבוהות מלפני שנה וחצי. במידה והבנק ימשיך לצמוח כפי שצמח עד כה (יגייס פיקדונות וכו') אז האפסייד יהיה גדול עוד יותר.
דבר שני זה דילול בעלי המניות שמבוצע לאורך כל השנים ושוחק את מחיר המניה, אך גם עם שקלול השחיקה יש פוטנציאל לעליה של פי 4-5. כמובן ששיפור בכלכלה יעשה טוב לבנק שיוכל להרוויח אפילו יותר.
מה דעתכם?????
תודה

ארי
ארי
13 years ago

בנק עם הון עצמי של 120 מליון, וחובות בפיגור של 130 מיליון, עם חובות בעיתיות של 200 מיליון, לא נשמע כזה מציאה…

Yaniv
Yaniv
13 years ago

עדו, מה דעתך על פריסת החוב החדשה של רדיו-וואן וכן על המימון מחדש של קו האשראי ?
החברה תשלם ריבית גבוהה יותר למחזיקי האג"ח בתמורה לדחיית מועד הפידיון ל 2017 (וחלק ל 2016 למימון רכישת נתח גדול יותר בתחנת הטלויזיה).
נראה שתשלומי הריבית של החברה הולכים לעלות מ 9.5 מיליון ברבעון למשהו כמו 16.5 ברבעון, בהנחה שפריסת החוב החדשה אכן תאושר על ידי בעלי החוב. הוצאות ריבית של משהו כמו 65 מיליון בשנה, על EBITDA חזוי של (תחזית שהחברה סיפקה, עוד צריך לבדוק כמה היא סבירה) 88 מיליון.
נתונים כאלה על שווי שוק של 125 מיליון דולר לא ממש קורצים לי, אשמח לשמוע את דעתך בענין !

טדי
טדי
13 years ago

תודה על הנתונים, נכנסתי בשביל לבקש הסבר על ההסדר חוב החדש, בשביל להחליט עם לחזור לחברה או לא, כבר קיבלתי תשובה.

the-chorba
the-chorba
13 years ago

איך אתם חושבים שתשפיע הרגולציה החדשה(שדובר עליה ביום שישי) על הבנקים על בנק כמו וואלס פארגו?
מדובר שם על שינוי בהלימות ההון מה שיגרום לשינוי ברווח הבנק.
מה דעתכם?

the-chorba
the-chorba
13 years ago

@עדו מרוז
כשאתה אומר 20 מדינות למה אתה מתכוון? לא מדובר על חוק פדרלי?
האם דבר כזה לא נלקח בחשבון בחישובים שאתה עושה לרווח למניה? בכול זאת יכול להיות שהם יצטרכו לרתק יותר הון עצמי.

the-chorba
the-chorba
13 years ago

@עדו מרוז
אתה מתכוון למכפיל רווח או מכפיל תזמ"ז?

אלי ב
אלי ב
13 years ago

בנוגע לדיון על ROIAK, אני דווקא רכשתי לא מעט מהמניה לאחרונה. אני חושב ששווי השוק עכשיו נמוך הרבה יותר מידי, ובלי סיבה טובה מספיק.

עיסקת החובות שהם מציעים סבירה – החובות אגח של שתי הסדרות יהיו עכשיו לפרעון ב- 2017 בלבד, וההבדל בין הריביות הוא לא מאוד גדול למרות שהריבית יותר גבוהה (להזכיר גם חברה כמו URI שהיא הרבה הרבה יותר יציבה מ- ROIAK נאלצה להנפיק אגח בריבית 10% לפני לא הרבה זמן)
גם ההלוואה מדויטשה בנק היא הודעה טובה, עם 350 מיליון דולר הלוואה ו- 50 מיליון דולר קו אשראי, וזה נעשה בריביות יותר נמוכות מהאגח (אם כי גבוהות ביחס להלוואות בנקאיות)
בנוגע ל- TV One הם הופכים להיות בעלי השליטה עם נתח של 55% בערך, ככה שגם הגיוני שהמחיר שהם שילמו יגלם פרמיית שליטה מסוימת
בסה"כ הם פחות ממונפים משנים קודמות, ןבשנים קודמות הם גם ידעו לייצור תזרים חופשי של מעל 50 מיליון דולר בכל השנים חוץ מ- 2008 ו- 2009. למה שהם יסחרו ב- 75 מיליון דולר היום? דווקא היום הם יותר אטרקטיבים בגלל פריסת החובות, למרות הריבית הקצת גבוהה יותר השאלה איך הם יחדשו את החובות נפתרה

אלי ב
אלי ב
13 years ago

דבר נוסף – למעבר מ- 36% אחזקה למצב של שליטה ב- TV One יש השלכות פיננסיות חיוביות, לפחות למראית עין
כל עוד החברה החזיקה בין 20% ל- 49% מ- TV One היא רשמה אותה בשיטת האקוויטי, כלומר בתור השקעה ואם אני מבין נכון זה המשמעות של ה- INVESTMENT IN AFFILIATED COMPANY בסך 48 מיליון דולר בערך שמופיע בנכסים במאזן של ROIAK
כשכל רווח או הפסד שרשמה TV One, רואי החשבון הכפילו ב- 0.36 והוסיפו או הפחיתו בשורת הרווח של ROIAK

אבל בגלל המעבר לשליטה, מעכשיו כל הנכסים וההתחייבויות של TV One, וכל שורת הרווח שלה, והכוונה להכל 100% ממנה, יוצגו במאזן ובשורת ההכנסות הרווחים וכדומה של ROIAK. כלומר הדוחות שלהם יהיו מאוחדים לחלוטין, ומה שכן נראה זה בהון העצמי הפרשה של 45% לזכויות מיעוט שזה מייצג את החלק היחסי של בעלי זכויות המיעוט שנותרו ב- TV One אחרי הרכישה של ROIAK

המשמעות של זה היא באופן כללי שדוח הרווח והפסד, כולל ההכנסות שורת הרווח יראה חיצונית הרבה יותר טוב. עוד משמעות היא, וזה רשום ב- 8K ש- ROIAK פרסמה, הוא שיהיה שיערוך כלפי מעלה בסך 122 מיליון דולר, כדי להתאים בין שווי האחזקה הנוכחי (36%)שמתבסס על מחיר הרכישה המקורי, לשווי המעודכן של TV One, בגלל המעבר לשליטה. המשמעות היא ש- ROIAK תרשום גידול בהון העצמי של 122 מיליון דולר. אני חושב שזה גם יעבור דרך רווח והפסד וירשם כרווח אם כי אני לא בטוח 100% (יתכן שזה יהיה רק שיערוך הוני כלפי מעלה, אבל לדעתי זה יעבור גם כרווח), ככה שההון העצמי של ROIAK יהיה מעכשיו גבוהה בהרבה וגם המאזן שלה יראה גדול יותר. בנוסף כאמור ברבעון הקרוב התוצאות יראו זמנית מאוד טובות ובמקום כל המחיקות נכסים לא מוחשיים שראינו בזמן האחרון אנחנו עשויים סוף סוף לראות בדיוק את ההפך וזה רישום רווח שמתבסס למעשה על עדכון כלפי מעלה של שווי שוק של TV One

כל זה כמובן לא משנה בכלל למצב האמיתי של ROIAK, אבל כן עשוי להשפיע על השווי שוק שלה

אלעד
אלעד
13 years ago

עידו לפי חישוב מהיר יוצא שרדיו וואן הולכים לאפס את התמ"ז הפנוי שלהם.
אני חושב שמשקיעי הבלוג היו צריכים ללמוד ממקרה סאלם ולהבין שרדיו וואן לא הולכם להסדר חוב טוב יותר, בכל אופן נראה שהחברה מאוד מאמינה בTV-ONE אתה יכול לפרט קצת מה המודל העיסקי שלהם ואם יש לך פרטים מעניינים עליהם.
על פניו יכול להיות שהצניחה במניה הולידה הזדמנות…

אסף
13 years ago

היי עדו,

CMLS מתקרבת למחירים המצחיקים שהיו לפני מספר חודשים.
יתרות השורט על המניה עברו 10% מסך המניות של החברה, שזה מטורף.
כאשר מישהו עושה שורט על המניה, הוא לווה את המניה ממישהו שלא מתכוון למכור, ואז מוכר אותה בשוק הפתוח. בכך נוצר "לחץ" של מוכרים, לחץ מדומה, שהרי מתווספים מוכרים שלא היו מוכרים אם לא היתה את פונקצית השורט.

לא היה עדכון כלשהו מ CMLS שיצדיק את הירידות. אולי זו פאניקה שתפסה את כל המגזר ונדבקה גם לCMLS.

אתה חושב לחזק את ההשקעה שלך שם? הם במכפיל מצחיק על התזמז.

ברק
ברק
13 years ago

הי אסף\עידו,
מניתוח מאוד לא מעמיק של חברות הרדיו שנידונו כאן בעבר, עולים נתונים די מעניינים. אני מודע לכך שחישוב ה – FCF ע"י לקיחת הרבעון הראשון והכפלתו בארבע הוא מאוד לא מדויק (מה גם שיש עונתיות מסוימת ברווחי חברות הרדיו).
בכל מקרה, ההשוואה מעניינת.
לגבי ROIAK, כל ההתנהלות של החברה לא מוצאת חן בעיני. הם למשל החליטו לבטל את כל שיחות הועידה הרבעוניות שלהם ב – 2010. בנוסף, כמו שעידו הצביע כבר, המנכ"ל מבצע מכירות רבות של מניות לאחרונה…

ETM
FCF 2010Q1 = 19 M
FCF (Estimated) 2010 = 76 M
CAP = 326 M
CAP/FCF = 326/76 = 4.28
Total Liabilities = 785 M
Liabilities / FCF = 10.32

CMLS
FCF 2010Q1 = 12 M
FCF (Estimated) 2010 = 48 M
Market CAP = 111 M
CAP/FCF = 111/48 = 2.3
Total Liabilities = 695 M
Liabilities / FCF = 14

Note: Cumulus CEO Lew Dickey To Spend A Billion On Radio Acquisitions (April 21 2010)
http://www.rttnews.com/ArticleView.aspx?Id=1276218

SALM
FCF 2010Q1 = 13
FCF (Estimated) 2010 = 52
Market CAP = 85 M
CAP/FCF = 1.63
Total Liabilities = 382 M
Liabilities / FCF = 7.34

שים לב, אם כך, ש SALM נראית הזולה משלושת חברות הרדיו הללו. כמובן, פוטנציאל הצמיחה שלה מוגבל, אבל היא מפגינה יציבות רבה ברווחים (היא גם סיפקה הערכה לגבי הרבעון השני של 2010). לגבי CMLS, מענין מה יעלה בגורל תוכניות ההתפשטות השאפתניות.

האם הייתם שוקלים לקנות SALM בתנאים האלו?

אלי ב
אלי ב
13 years ago

עידו בעלי הענין לא מוכרים. מעבר לזה להפך – אם כבר אז אחזקות הנהלת החברה הם סיבה לקנות

נכון שיצאו טפסים ב- 29.6 וב- 24.6 שמעידים על מכירות. אבל אם תבדוק את כל הטפסים של כל 5 חברי ההנהלה שלכאורה מוכרים, תמצא את הערה מס' 1 שאומרת – לדוגמא ניקח את הטופס של המנכל אלפרד ליגינס – שמכירת המניות היא עניין טכני שמבוצע על מנת לשלם חבות מס שנוצרה בעקבות רכישת מניות ב- 7.1.10. אם תלך לדוחות תראה דיווח ב- 7.1.10 על רכישה של המנכל ושאר חברי ההנהלה, ובטופס הנוכחי מדווח על מימוש שאמור להיות שקול ל- 33,333 מניות שזה מייצג את חבות המס (שליש מהמניות שנרכשו, לא ברור לי למה), כפול 3.86 דולר, ואם תסתכל על המכירות של המניות כפול מחירי המניות תראה בטופס של ה- 29.6.10 שזה באמת בסכום דומה מאוד (באזור ה- 140 אלף דולר)

מעבר לכל זה, האחזקות כאן של חברי ההנהלה הן אדירות וזו נקודה טובה מאוד דווקא להחזיק במניה אם כבר, אפילו אם מדובר במכירות. נכון ל- 29.6.10 אחרי כל השינויים האחרונים-

מר אלפרד ליגיס מנכל החברה – מחזיק ב- 8.2 מיליון מניות מסדרה D (הסידרה שאנחנו מחזיקים) מהווה 18% מכלל המניות, מחזיק 1.5 מיליון מניות סדרה C מהווה 49% מהמניות, מחזיק 2 מיליון מניות מסדרה B מהווה 70% מכלל המניות, ועוד 575 אלף מניות מסידרה A מהווה 19% מהמניות. בסה"כ אם סוכמים את כל המניות ביחד הוא מחזיק ב- 12.3 מיליון מניות מתוך ה- 54 מיליון שיש ל- ROIAK מונפקות, כלומר 23% שזה המון

גברת קטרינה הגס, יו"ר הדירקטוריון, מחזיקה 4.4 מיליון מניות סדרה D מהווה 10% מסך המניות, 1.3 מיליון מניות סדרה C מהווה 43% מהסדרה, 852 אלף מניות סדרה B מהווה 30% מהסידרה, ועוד מס' זניח של מניות A. סה"כ היא מחזיקה ב- 6.8 מיליון מניות שמהוות 13% מכל המניות

שני אלו ביחד מחזיקים בכמעט 30% מכל המניות, עם כמעט 100% מסדרות C ו- B, ו- 28% מסדרה D שאנחנו מחזיקים…

כל המכירות של שניהם ב- 24.6 וב- 29.6, שהן כאמור טכניות ומסיבות מיסויות בלבד, בסה"כ מדובר במספר בודד של כמה עשרות אלפי מניות שזה זניח לחלוטין לאחזקות שלהן. מעבר לזה כאמור נתתי כאן את האחזקות אחרי כל השינויים הנל. אם תסתכל על האחזקות שלהם לפני שנה למשל לא תראה באמת שינוי גדול ויכול להיות שתראה אפילו גידול כי אם גם רכשו קצת מניות (אם כי לא בדקתי את זה עוד בדיוק)

ככה שזה כבר מספיק לי דווקא – כל עוד שני אלו שהם הראשים של החברה מחזיקים ב- 30% מהמניות ולא מוכרים אחוזים ניכרים בטוח שיש להם אינטרס רב בהצלחת החברה

מעבר לזה שאר חברי ההנהלה שמכרו גם מכרו מסיבות מיסויות, והם גם קיבלו מניות ב- 7.1.10 כשממה שראיתי חלק מהם קיבלו את הנתח הראשון שלהם של כמה מאות אלפי מניות בודדים בתחילת השנה (אולי עקב הצטרפות לחברה או חבילות תמרוץ וכו)

פיטר טומסון הוא סמנכל הכספים ונכון להיום מחזיק ב- 192 אלף מניות סדרה D ויש לו עוד אופציות ל- 50 אלף מניות (שכנראה קיבל בהחלט דירקטוריון כדי לתמרץ אותו)

מאיו ברי ראש מחלקת הרדיו מחזיק ב- 210 אלף מניות מסדרה D

וילרדו לינדה סמנכלית התפעול (COO כנראה) מחזיקה ב- 195 אלף מניות מסדרה D ומס' זניח מסדרה A

האחזקות של שלושת האחרונים לדעתי לא מאוד משמעותיים והם קיבלו אותם כנראה בשלבים שונים במסגרת תמריצים שונים של החברה והטבות לעובדים

א לוי
13 years ago

מה לגבי אפשרות של רכישת החברה מהבורסה (going private) במחיר טוב יותר מהנוכחי? מה מונע מאותם ראשים להוריד את המחיר עוד ואז לתת הצעה על מחיר טיפה יותר גבוה לכל החברה?

Yaniv
Yaniv
13 years ago

ברק, מאיפה לקחת את נתוני הפרי-קש-פלואו ? אני מסתכל בדוחות וקיבלתי מספרים קצת אחרים. הגדרתי FCF כ
ebitda-capex-interest
זה מעיין רווח מייצג לפני מס.
לדוגמה ETM רשמה EBITDA של 15.5 ברבעון הראשון. מזה נחסר 7 של הוצאות ריבית ועוד בערך מיליון לCAPEX ונקבל רווח מנורמל של 7.5. לא ברור איך הגעת ל19 מיליון. גם בקשר לשאר החברות אני לא מצליח לחלק מהמספרים שהזכרת.

בניתי אקסל לחמש חברות רדיו, SBSA ETM CMLS ROIAK SALM בכדי לבדוק את התמחור היחסי.
מכיוון שבין רבעון ראשון בשנה שעברה לרבעון ראשון השנה לא היה הבדל ברוב החברות, השתמשתי בנתונים מנורמלים של שנה שעברה ועידכנתי מעט כלפי מעלה בחברות שהראו שיפור מהותי כמו SBSA או ETM.
ממה שאני רואה, הירידות האחרונות ברדיו וואן, מקורן יותר בהתאמת התמחור של רדיו וואן לשאר החברות בענף ופחות ב"שיגעון לא מוסבר של השוק".

תמצית הנתונים: (שם חברה, EBITDA MINUES CAPEX OVER INTEREST, מכפיל רווח מנורמל)
אי.טי.אם , 2.98, 5.3
קמולוס, 1.93 , 3.43
סאלם, 1.52, 5.52
רדיו וואן, 1.25, 4.15

אפשר בבירור, שסאלם ורדיו וואן יקרות יחסית לקומולוס. לדעתי, ETM, בהתחשב ביחס הכיסוי הגבוה גם אינה יקרה.
שימו לב שהסיכון ברדיו וואן גדל מאד בעקבות הסדר החוב שכן המינוף התפעולי גדל בעקבות הסדר החוב (בדומה לSALM).

Yaniv
Yaniv
13 years ago

תיקון קטן: כשרשמתי "מכיוון שבין רבעון ראשון בשנה שעברה לרבעון ראשון השנה לא היה הבדל ברוב החברות" הכוונה היא ב EBITDA בניטרול מחיקות של נכסים לא מוחשיים.
הנתונים איתם עבדתי ליחס הכיסוי מתאימים להסדרי המימון החדשים והוצאות הריבית המעודכנות.

א לוי
13 years ago

האם ברקשייר הצטרכה לקבל אישור בעלי מניות ברלינגטון לרכישת BNSF ב 100$?

ממקרה EMMS שאני מכיר אישית (קניתי ב 1.15$) – המניה צנחה עד מתחת ל 1$ (בשיא היתה מעל 20$) והמנכל הציע לרכוש אותה באמצעות חברה בבכלותו ב 2.4$. נכון שהיתה חקירה של ה SEC בענין אך לא נראה שהרכישה עוצרת. לא זכור לי שביקשו את אישורי 🙂 . מי מבין בעלי המניות צריך לאשר עיסקת רכש כדי שתצא לפועל? רק אילו שמעל אחוז מסוים של החזקה?

אסף
13 years ago

היי עדו, את הנתונים לגבי השורט לקחתי מיאהו, בכתובת:
http://finance.yahoo.com/q/ks?s=CMLS+Key+Statistics
הנתונים שם נכונים לאמצע יוני, כך שהמידע ששלחת הרבה יותר מדוייק. כנראה הרבה אנשים מימשו את השורט לאור הירידות היפות במניה.

Yaniv
Yaniv
13 years ago

עדו, שיתפתי את האקסל בגוגל דוקס עם כתובת המייל שלך.

יובל
יובל
13 years ago

@עדו מרוז
זה ענין צבורי – שנלקח מבסיס הנתונים של הבורסה ולא מדווח ע"י הברוקרים עצמם – זה לא מפורט ברמת שמות. זה חשוב בשביל השקיפות – אתה הרי משתמש בנתון הזה בעצמך בקבלת החלטות.

א לוי
13 years ago

מכרתי את EMMS ב 2.3$ ביום הצעת הרכש הראשונה..
באופן כללי הברוקרים אמורים לפנות מיוזמתם לכל מחזיק מניות?

יובל
יובל
13 years ago

@עדו מרוז
כמובן שנדרשת הסכמת בעלי מניות (אולם רק 95% מהם – אזי אפשר להכריח את ה- 5% שהתנגדו)
זה כמו בהצעת רכש עוינת (דוגמא סמסונג הגישה הצעה לרכישת סנדיסק בכ- 26$ שנכשלה, היום הם ב- 46$)

יובל
יובל
13 years ago

כן – הברוקר אמור לפנות לכל מחזיק באמצעותו

יובל
יובל
13 years ago

עדו – זה תלוי בהסכם השרות בינך לבין הברוקר. אם הוא נותן שרות מלא, עליו לעדכן אותך בכל ההודעות הדורשות פעולה מצדך. בכל אופן, משקיע יסודי כמובן דואג להיות מעורה. אני עובד עם בנק. קרו לי מקרים בהם קבלתי מהם הודעה על למשל זכויות לרכישת מניות לחברה בה החזקתי מניות והיתה אופציה למי שלא רוצה לקנות, למכור את הזכויות. ההודעה נמסרה לי ע"י הבנק שבועיים אחרי התאריך האחרון לעשות משהוא.

יובל
יובל
13 years ago

עדו – מעל 50% בהחלטת דירקטוריון לקבל את הצעת הרכש אולם במידה והמציע מגיע לאחזקה של 95% מהחברה, באפשרותו לכפות על יתר 5% בעלי המניות הנותרים למכור לו את מניותיהם במחיר שהציע בהצעת הרכש.

יובל
יובל
13 years ago

על רגל אחת: כדי לרכוש שליטה בחברה אפשר לפנות אליהם ואז הדירקטוריון צריך לאשר וגם בעלי המניות כמו במקרה של ברלינגטון שנרכשה ע"י ברקשייר. אז בד"כ מנפיקים לו מניות רב ובעלי המניות הקיימים ממשיכים להחזיק את מניותיהם ואחזקתם מדללת (לכן צריכים לאשר).אפשר גם שרוכש יקנה מניות בהצעה פרטית למחזיקים הגדולים ואז הקטנים לא מעורבים אבל עדיין צריכים לאשר באסיפה ה"לא נגועים"). להבדיל מזה, יכול בעל שליטה להפוך חברה צבורית לפרטית ע"י הצעת רכש לבעלי המניות (בד"כ בפרמיה על המחיר שוק)אם הסכימו עד רמה שבידו 95% אז ה- 5% הנותרים מוכרחים והוא הופך החברה לפרטית.הוא יכול גם להשאירה צבורית ע"י קניה חלקית והגדלת אחזקתו. בהשתלטות עוינת לא נדרש שום אשור – פשוט המשתלט קונה בשוק מניות (לפעמים תחת גופים שונים כדי להסתיר) עד לגרעין שליטה (יש מנגנוני גלולת רעל נגד זה בתקנוני חברות מסוימות כמו אורכית)

יובל
יובל
13 years ago

לסיום, מי שמתעניין ב BUYOUTS יהנה לקרוא על "מעלליו" של KIRK KERKORIAN (שם מיוחד לו לברנש ממוצא ארמני הזה)שהתמחה בהשתלטויות (למשל נאבק להשתלט על CHRYSLER)ראו הפניות בגוגל

א לוי
13 years ago

שאלתי כי יש כרגע מלחמת פרוקסי במניה שאני מחזיק בה – CRWS. יש מחזיק מניות גדול (בית השקעות) – 17% שרוצה למנות דירקטורים לבורד כך שיוכל להשפיע עוד יותר כנראה לכיוון השתלטות על החברה. הבורד הנוכחי מבקש מבעלי המניות להצביע רק בעד דירקטורים שלא מטעם אותו בית השקעות. ענין אותי אם ההצבעה תתבצע ע"י רוב בעלי המניות ואז יש סיכוי גדול להכשיל את הנסיון של בית השקעות, אך אם זה ההצבעה תלויה ביוזמה של בעלי המניות להצביע אז אני מסופק אם הרוב יצביעו..

יוני
יוני
13 years ago

עדו,
לא הבנתי איך חברות הרדיו יכולות להיכנס לפורטפוליו של משקיע ערך?החברות האלו מאוד מאוד ממונפות, ולא ניתן להעריך את שווי החברה מכיוון שלא ניתן להעריך מהי יכולת מחזור והחזר החובות,למעשה הם בסיכון תמידי לפשיטת רגל או הסדר חוב שגומר את הרווחים.אם היה ניתן להעריך בודאות את יכולת הרווח העתידית אולי עוד היה אפשר לתת ערך מסוים לחברות הללו,אבל בהתקדמות הטכנולוגית האדירה היום קשה מאוד לצפות את הרווחים העתידיים של חברות הרדיו,אם ניקח את roiak כדוגמא 18% מהתיק שלך היה שם בינואר כשלמעשה לא היה לך מושג מה תהיינה ההתפתחויות לגבי הרווחיות העתידית של החברה.בן גראהם לעולם לא היה מתקרב לחברות כאלו וכן באפט אפילו בתחילת דרכו אף פעם לא השקיע בחברות כל כך ממונפות ,בעצם הוא מעולם לא השקיע בחברה שהוא לא יכל בסבירות גבוהה מאוד מאוד לראות את שוויה מספר שנים קדימה גם אם הרווחים העתידיים של החברה לא היו ברורים היא הייתה שווה בהנזלה לפחות פי 2-3 מערכה כעסק חי ,אחד הדברים הידועים על באפט זה שהוא בניגוד לרוב המשקיעים מסתכל דבר ראשון על הסיכון ואם יש סיכון רציני להפסד הוא לעולם לא ממשיך הלאה בבדיקת הסיכויים לרווח וזה דבר שהוא דבק בו מגיל מאוד מאוד צעיר [זה לינק להרצאה מרתקת של אליס שרדר על קו המחשבה שלו בנושא זה בגיל מאוד צעיר
http://www.youtube.com/watch?v=PnTm2F6kiRQ
לגבי stc האם יש לך ההערכה כמה כסף החברה תמשיך להפסיד?אולי היא תיאלץ לדלל מאוד את בעלי המניות על מנת לגייס כסף?וזה כששווי החברה נמוך מאוד.דבר שני יש לה כרגע חוב בעקבות ההפסדים של שנים קודמות כך שבעלי המניות לא יקבלו בקרוב רווח על ההשקעה.
ראיתי שכתבת על tidd capital אז עברתי על המכתבים למשקיעים וראיתי כמה דברים
1 אם אני לא טועה הוא השקיע באג"ח של אלייד קפיטל
2 הוא מצא בנק קטן שמרן ומעניין שנסחר היום במכפיל 7 ancx
3 נראה שבעקבות הפסדיו בשנים 07 ו 08 הוא החליט להיות מאוד דפנסיבי בהשקעותיו
וזה קצת פאראדוקסלי לדעתי בשנים שקדמו למשבר שהמכפילים היו גבוהים היה עדיף להיות דפנסיבי ודוקא עכשיו נראה שעדיף להיות יותר אמיץ כשיש מציאות,נראה שהוא חטף חזק מהמשבר אבל לא כל כך יהנה מההתאוששות.בעניין הזה מאוד התרשמתי מהמשמעת וקור הרוח שלך במהלך המשבר לדבוק לחלוטין במה שאתה מאמין בלי לפחד גם ברגעים המאתגרים ביותר זה כנראה מסביר את ה140% שלך ב 09 לעומת 49% שלו,אני מאמין שבשנים הקרובות אתה תמשיך להנות מביצועים יפים בעקבות הנ"ל.