תיק המניות בחצי הראשון של 2012

עדכון התיק האחרון היה באפריל, ואז התשואה שלי עמדה על מעל ל-40%. אבל אז הגיע חודש מאי, והתיק שלי התרסק לגמרי, כאשר התשואה שלי ירדה אל מתחת ל-20%. בימים הראשונים של יוני התיק המשיך להתרסק, ותוך 3-4 ימים כבר ירדתי לתשואה חד-ספרתית. אח"כ התיק החל להתאושש ואת יוני סגרתי עם תשואה של 21%. התשואה שלי אומנם ירדה בחצי, אבל היא עדיין עוקפת את המדדים שמניבים בינתיים תשואה חד-ספרתית גבוהה.

ההאנג-סנג הניב מתחילת השנה 8.3%, ה SPY השיג תשואה של 9.6% וה DIA – הניב 6.8%.

התיק שלי תמיד היה מאוד תנודתי בגלל שהוא תמיד היה מאוד מרוכז. ככה שהשנה לא מאוד חריגה. ביום שישי בצהריים כשעדכנתי את האקסל עם כל הפעולות, דיבידנדים, ריבית (על המרג'ין) וכו' – התשואה שלי עמדה רק על 15.5% – אבל זה היה לפני המסחר באנגליה ובארה"ב. והנה בבוקר יום שבת התשואה כבר עלתה ל-20.5%. התיק שלי יכול בקלות לרדת או לעלות בכמה אחוזים ביום. אם כי בד"כ כשהוא יורד, הוא יורד מהר יותר, ובעליות הכל לוקח לאט יותר. בנוסף לריכוזיות הגבוהה של התיק שלי, העובדה שיותר מ-50% מהתיק מושקעים בכתבי-אופציות או אופציות רק מוסיפה לתנודתיות. גם המינוף מוסיף לתנודתיות, אך זה קצת מתאזן עם השורט על ואלי (סימול VALE), אשר בד"כ הולכת באותו הכיוון של השוק.

תיק שכזה בהחלט לא מתאים לבעלי לב חלש, אבל אני מאוד מרוצה מאיך שהוא מורכב היום, ואני מאוד אופטימי לגבי השנים הקרובות (במיוחד לאחר השינויים שעשיתי בחודשיים האחרונים).

כתבי האופציה של וולס פארגו (סימול WFC-WT) הם אחת הסיבות המרכזיות לנפילה הגדולה בתשואה שלי בחודשיים האחרונים – וזאת למרות שוולס-פארגו עצמה דווקא לא ירדה. כל פעם כשוולס ירדה, כתבי האופציה ירדו בצורה חדה יותר, אבל כשוולס עלתה, כתבי-האופציה עלו פחות. ככה שבסוף יוני שוב נפתחה דלתא גדולה בין המניה לכתבי-האופציה שלה. מאז תחילת השנה וולס עלתה ב-21%, ואילו כתבי-האופציה עלו רק ב-3%. ברור שיש כאן כשל-שוק. בשבועות או בחודשים הקרובים הדלתא תיסגר. אם היא תיסגר כלפי מעלה ולא כלפי מטה, רק זה יוסיף לי כ-10 נקודות האחוז לתשואה של התיק כולו.

דוחות ודיווחים

שני הפסדים מהעבר עשו קמ-בק מעניין בחודשיים האחרונים, ואני עשוי להחזיר חלק מההפסדים שרשמתי בעבר. אני אתחיל דווקא מההפסד הקטן מהשניים.

ב-2008 קניתי מניה סינית בשם נורסטאר (סימול 2339) מדובר בחברה שמייצרת חלקי חילוף לרכב ונסחרה (על פניו) במחיר מגוחך. בניתי שם פוזיציה לא קטנה, אבל אחרי מספר חודשים החברה הקפיאה את הדיבידנד (למרות שהיא לכאורה הייתה רווחית והיו לה הרבה מאוד מזומנים), וכמה ימים לאחר מכן סמנכ"ל הכספים התפטרה. זה ישר הדליק לי נורות אדומות ונפטרתי מ-90% מההשקעה. השארתי קצת מניות כדאי להמשיך לעקוב אחרי החברה. כמה שבועות לאחר שמכרתי, המסחר במניה הופסק והסתבר שהדוחות היו מזויפים. בעקבות מקרה זה (שהיה אחרון בשורה של רמאויות בחברות סיניות) פרסמתי את הרשומה מושחתים נמאסתם.

ההשקעה שלי שם הייתה מאוד קטנה, אבל זה בכל זאת היה מעצבן. מאז המניה אינה נסחרת יותר. כבר ב-2009 הנחתי שאני לא אקבל את הכסף בחזרה, ומחקתי את ההשקעה שם ל-0 (גם בחישוב ההון העצמי שלי וגם בחישוב התשואה ל-2009). והנה נראה כי נורסטאר חוזרת מהמתים. אחרי שלוש שנים של דיונים בבתי-משפט נראה שבכל זאת היה איזה שהוא בשר בחברה. כמובן שהדוחות היו מזויפים. לחברה היו לווים שכנראה יקבלו עכשיו חלק מההחזקה בחברה, אבל בקרוב החברה חוזרת להיסחר בבורסה, ונראה שאני אצליח להחזיר חלק מההפסד כאן. אבל שוב, כבר ב-2009 היה מדובר בהשקעה קטנה, והיום היא ממש פצפונת ביחס לתיק שלי.

הקמ-באק השני בא מהשקעה שהייתה הרבה יותר משמעותית מבחינתי – מטה-פייננס (סימול CASH). למי שזוכר זאת הייתה השקעה מאוד גדולה בתיק שלי ב-2010, אבל הם הסתבכו עם הרגולטור מה שהביא לירידה במחיר המניה, ואני החלטתי לצאת בהפסד של כ-30%. בעקבות תביעה נגד החברה הושגה פשרה בה בעלי המניות בתקופה הרלוונטית יקבלו כשליש מההפסד שלהם. זהו כסף יותר משמעותי בשבילי מאשר זה שבנורסטאר. וכיוון שלא ציפיתי לקבל כאן כלום, זה מאוד נחמד. מה גם שמדובר בסכום לא קטן בשבילי.

מי שהחזיק את המניה בתקופה הרלוונטית, יכול לקבל פיצוי ע"י מילוי הטופס כאן בצירוף הוכחה שהוא אכן היה בעל מניות. כיוון שמדובר על החזר של כ-30% מההפסד (וכנראה שזה יהיה פחות כי גם עו"ד יקבלו נתח), לא בטוח שכאב הראש שווה למי שהחזיק מספר קטן של מניות. כל אחד צריך להחליט בשביל עצמו.

בחודש יולי אמורים לצאת הדוחות של הרבעון השני של רוב החברות בהן אני מחזיק, אז זה יהיה חודש מעניין יותר מהחודשיים האחרונים. אני צופה רווח של יותר מ-80 סנט למניה אצל וולס-פארגו. הרבעון הקודם היה חזק מאוד בגלל המשכנתאות, אבל אני חושב שהרבעון השני יהיה לא פחות חזק. שוק הדיור בארה"ב מתחיל להראות סימנים רציניים של התאוששות. זאת בתוספת לריבית שיא-שלילית יעזרו מאוד לרווחים של וולס. וכמובן, שהחיסכון מתכנית מצפן גם יתרום את חלקו.

ברבעון הקודם, בפעם הראשונה, הרווח למניה של וולס עלה על הרווח למניה של ואלי, וציפיתי שזה יתהפך בשלושת הרבעים שנשארו השנה. אבל בסוף הרבעון הראשון מחירי עופרת-הברזל עמדו על כ-150 דולר לטון, ואילו כיום הם באזור ה-135$, אז אני מניח ששוב הרווחים של וולס יעלו על אלו של ואלי. לדעתי ואלי תציג רווח די דומה לרווח ברבעון הקודם (כלומר באזור ה-74 סנט למניה). מצד אחד מחירי עופרת-הברזל הרבעון היו קצת יותר נמוכים מהמחיר הממוצע ברבעון הראשון (שעמד על 143$) ובנוסף נרשמה הרבעון ירידה די גדולה במחירי המחצבים האחרים אותם כורה ואלי – נחושת, ניקל ופחם. אבל מצד שני העונה הגשומה בברזיל נגמרה – לכן נפח המכירות של החברה יעלה וגם היחלשות המטבע הברזילאי תעזור לה. ככה שסך הכל אני מנבא רווח דומה לרווח ברבעון הקודם – אולי קצת יותר נמוך.

האצ'ינסון (סימול HTCH) הודיעה ביום רביעי בסיום המסחר על תוצאות ראשוניות לרבעון (שמסתיים אצלה ב-24 ליוני). התוצאות היו מאכזבות מאוד, ואני מתחיל להבין את באפט למה הוא לא אוהב חברות Turn-Around. כמו שאני אפרט בהמשך, החלטתי לחתוך את ההפסד כאן ולמכור חלק מההחזקה בהפסד של יותר מ-30%. הנחמה היחידה שלי היא שלא היה מדובר בהשקעה גדולה, ושאת הכסף מהמכירה שמתי במקום שיחזיר לי את ההפסד די מהר (או שלא).

פעולות בתיק

החודש נכנסה לתיק שלי נציגה חדשה – מורסון גרופ (סימול בלונדון MRN). על החברה שמעתי מלירון מנור מקאפרה קפיטל כבר לפני כמה חודשים, אבל אף פעם לא מצאתי את הזמן (כלומר – סתם התעצלתי) להסתכל עליה. בסוף הגעתי אליה ואהבתי – אכן מדובר בחברה זולה מאוד שבקלות יכולה להיסחר ב-2 פאונד למניה. קניתי מניות תמורת 41 פני, ושמתי שם בערך 3% מהתיק. תוך פחות מחודש מזמן הקנייה, מנהלי החברה הגישו הצעת רכש לחברה לפי 50 פני. גם לירון וגם אני חושבים שמדובר בגנבה לאור היום, אבל אין לי כאן הרבה ברירות, כי אם המנהלים יצליחו לרכוש 75% מהמניות הם יכולים להוציא את החברה ממסחר בבורסה. החלטתי שאני לא איש של מלחמות, וגם בגלל שעשיתי כאן רווח די מהיר וגם בגלל שלא מדובר בהשקעה גדולה אצלי – לקבל את ההצעה. יש היום הרבה הזדמנויות בשוק המניות, אז לא אכפת לי להנזיל השקעה זו ולהשקיע את הכסף במקום אחר (כמו למשל בפינסברי – סימול FIF באנגליה – שנראית זולה באופן מגוחך).

את הרעיון למורסון-גרופ קיבלתי מלירון, ועל הרעיון הבא (שהפך לי לגמרי את הרכב התיק) שמעתי מיניב אוליאל מעדן פרטנרשיפס.

גולדמן זקס – הזדמנות נדירה – חברה גדולה במכפיל חד ספרתי נמוך

על גולדמן זאקס שמעתי המון במשך השנים (איך אפשר לגור במרכז פיננסי כמו הונג-קונג ולא לשמוע על גולדמן?). בנוסף, בתקופה האחרונה נכתב עליה די הרבה באחד הפורומים אותו אני קורא באופן קבוע. למרות כל זאת התעצלתי לבדוק אותה – בין השאר בגלל שלא בא לי על עוד חברה פיננסית שכל דוח שנתי שלה זה משהו באזור ה-200 עמודים. אבל, לשמחתי הרבה, יניב פמפם לי מספר פעמים שמדובר בחברה זולה מאוד, ובסוף החלטתי לבדוק אותה לעומק. וכמה אני מרוצה שעשיתי זאת, כי כיום גולדמן היא כבר ההשקעה השנייה בגודלה אצלי.

כבר בעדכון הקודם כתבתי שהתחלתי לבנות פוזיציה במניה – וזאת עוד לפני שהתחלתי לקרוא את הדוחות (עם כי זאת הייתה פוזיציה קטנה). איך שהסתכלתי עליה, הבנתי שמדובר בחברה זולה מאוד, ולכן פתחתי שם פוזיציה. אח"כ ישבתי והתחלתי לקרוא את הדוח השנתי של 2011. זה לקח לי ברוטו – שבועיים, וככל שהתקדמתי בדוח, כך אהבתי יותר את מניה הזאת, וזה שמחיר המניה לא הפסיק לרדת הביא אותי להגדיל עוד ועוד את ההחזקה. כשהגעתי לקריאת מסמך הפרוקסי, וראיתי כיצד מתוגמלים מנהלי החברה, החלטתי להגדיל עוד את ההשקעה ולהפוך אותה להשקעה השנייה בגודלה אצלי בתיק (אחרי כתבי-האופציה של וולס ולפני סטיוארט – סימול STC).

קניתי גולדמן זקס מ-115.5 דולר כל הדרך למטה עד ל-$90.96. המחיר הממוצע שלי במניה זו הוא בערך $100. אח"כ מכרתי קצת תמורת $94.29 ותמורת $93.2 – מכרתי כדי לקנות אופציות-ליפים של גולדמן כמו שאני אפרט בהמשך. סך הכל השקעה זו תופסת היום יותר מ-20% מהתיק שלי.

יצא לי לדבר עם כמה אנשים שגם מושקעים או מתעניינים בגולדמן בזמן האחרון, ושמתי לב שחלק מהם מנסה לפרק את החברה לפי החטיבות שלה ולנסות לראות איך הרווחים של כל חטיבה ייראו בעתיד. אני מסתכל על החברה בצורה אחרת. אפשר להגיד – בצורה הוליסטית יותר. אבל לפני שאני אפרט, הנה עיקרי הסיבות לקנייה של גולדמן זקס:

– מאז ההנפקה ב-1999 ההון העצמי למניה צמח ב-16% בשנה.

– הסעיף הנ"ל מרמז על כך שהתשואה על ההון (ROE) של החברה הייתה גבוהה מ-16% (כי החברה גם חילקה דיבידנדים).

– מכפיל ההון של החברה עומד על כ-0.8.

– לחברה יש צוות הנהלה משובח שמתוגמל בצורה שמעודדת אותו ליצור תשואה גבוהה על ההון ולהגדיל את ההון העצמי למניה.

– צורת התגמול של ההנהלה (כלומר המשכורות והבונוסים) היא ההוגנת ביותר שראיתי אי פעם (חוץ, אולי, מאשר אצל ברקשייר), ושמה את מנהלי החברה ואת בעלי המניות באותה הסירה.

עכשיו בואו נלך חזרה לשנת 1999 – השנה בה גולדמן-זקס הונפקה לציבור. אלו היו ימי שיא בועת ההיי-טק, המניות בארה"ב עלו כבר במשך כ-15 שנה, ומכפילי הרווח היו בשיא. כמו כן באותה תקופה החלה מהפיכת האינטרנט, והתחום הרווחי ביותר אצל גולדמן היה עשיית-שוק של מניות.

נניח שמישהו מהעתיד, משנת 2012, היה מבקר אותכם בשנת 99 ומספר לכם את הדברים הבאים – האינטרנט הולך לשנות את העולם בעשור הבא. אנשים יתחילו לסחור בבורסה ע"י האינטרנט וכמעט לא ישתמשו בברוקרים אנושיים. דבר זה יגרום לירידה חדה במרווחים בין הצעת הקנייה למכירה (BID ASK) במניות – כלומר שולי הרווח של עושי השוק ישחקו. בעוד כשנה בועת הנסד"ק תתפוצץ והמדד יירד מ-5,000 נקודות לאזור ה-1,000 נקודות. באמצע העשור הבא תתפוצץ בועת נדל"ן בארה"ב ובחלקים גדולים מאירופה. פיצוץ הבועה יביא למיתון החמור ביותר בארה"ב מאז 1929. בנקים רבים יפשטו את הרגל, ורוב אלו שישרדו ידללו מאוד את בעלי המניות שלהם. באירופה המצב יהיה חמור בהרבה והאיחוד יעמוד על סף פירוק. כמו כן בעשור הקרוב יהיו מלחמות, מגיפות והתקפת טרור קטלנית על אדמת ארה"ב.

אה, ודבר אחרון לפני שאני חוזר לעתיד – ב-13 השנים הבאות התשואה משוק המניות תהיה מזערית. ב-2012 הנסד"ק והדאו-ג'ונס יסחרו בערך במחירים של היום.

עם כל "המידע הפנימי" הזה הייתם מסתכלים על גולדמן זאקס, והייתם, מן הסתם, אומרים – אפילו אם גולדמן תהיה אחת מהחברות הפיננסיות שתשרודנה את המשבר הקרב, ואפילו אם הם לא ידללו את בעלי המניות, אין סיכוי שהחברה תצמח בעשור בו מדדי המניות לא עולים. סביר אפילו להניח שהחברה תצטמק מאוד כי האינטרנט יגזול את הרווחים מהתחום הכי רווחי של גולדמן. הרי זה ברור שב-2012 גולדמן תראה כמו הצל של גולדמן ב-1999.

אבל המציאות הוכיחה ההפך. אם תפתחו את הדוח השנתי של 1999 או 2000, תראו שגולדמן היום גדולה בהרבה ממה שהיא הייתה אז. לא רק שהחברה צמחה ב-16% בשנה, אלא שמאז ההנפקה היא לא רשמה אפילו שנה אחת של הפסדים. זאת הסיבה שאני לא אוהב להסתכל על גולדמן כמו כירורג שמחלק את החברה ל-4 חלקים ומנסה לנתח כל חלק בנפרד. היום החלק הרווחי ביותר בגולדמן-זאקס הוא תחום עשיית השוק בסחורות, מטבעות וריביות. תחום זה כמעט ולא היה קיים בזמן ההנפקה.

אין לי שום יכולת לחזות איך יראה תחום עשיית השוק של סחורות עוד 5 או 10 שנים. אין לי מושג כמה נכסים גולדמן תנהל תחת הקרנות שלה, או איך רגולציה עתידית תשפיע על הנפקות ומיזוגים. ולכן אני בכלל לא מנסה לנחש איך ייראו הרווחים של כל חטיבה וחטיבה. מבחינתי מה שחשוב זה האם גולדמן תצליח להמשיך לייצר תשואה גבוהה על ההון, ולדעתי הם יצליחו. אם תחום מסוים יפסיק להיות רווחי או אם הרגולציה (כמו למשל חוק וולקר) יחסמו בפני החברה תחומים מסוימים, גולדמן פשוט תצא מתחומים אלו ותשקיע את הכסף במקומות בהם התשואה על ההון תהיה גבוהה יותר, או שהם יעשו קנייה-חוזרת של מניות.

נניח למשל שהיו לוקחים היום את וורן באפט, מצליחים להחזיר אותו לגיל 23 והיו נותנים לו לנהל מליון דולר, אבל עם מגבלה אחת – שאסור לו להשקיע בחברות אמריקאיות עם שווי שוק מעל למיליארד דולר. האם זה היה פוגע משמעותית בתשואות שלו?

לדעתי, לא. באפט היה פשוט מתפתח לכיוונים אחרים. הוא היה משקיע יותר בשווקים מחוץ לארה"ב, או היה נכנס חזק יותר להשקעות באג"ח זבל או אולי הוא היה אפילו מתחיל לעשות שורט על מניות. אני לא יודע מה בדיוק הוא היה עושה, אבל הוא היה מסתגל. הוא היה מסתגל לסביבה החדשה ולהגבלות שהטילו עליו, ועדיין מצליח ליצור תשואה גבוהה על ההון שלו. וזה לדעתי מה שהרבה אנשים מפספסים כשהם מסתכלים על גולדמן זאקס. חוק וולקר או המעבר של מסחר בסחורות לאינטרנט לא ימחקו את גולדמן-זאקס. החברה תצטרך להסתגל לסביבה החדשה ולהתפתח לכיוונים רווחים אחרים. אני די בטוח שבעשורים הקרובים עדיין יהיה ניתן להרוויח הרבה מאוד כסף בתחום הפיננסי, ואם יש מישהו שימצא דרך להרוויח בתחום זה, אני די בטוח שגולדמן זאקס יהיו מהראשונים שיעשו זאת.

כשמרקוס גולדמן הקים את החברה בשנת 1869, הפעילות שלה התרכזה בשיווק אג"ח לטווח קצר (Commercial paper). מאז כמעט כל עשור גולדמן המציאה את עצמה מחדש. גולדמן של היום שונה לחלוטין מגולדמן של 1999 וגולדמן של לפני 10 שנים שונה לחלוטין מזאת של לפני 20 שנה וכו'. השאלה היא לא איך כל חטיבה וחטיבה שקיימת היום תראה עוד כמה שנים, אלא איך החברה ככלל תראה עוד 5 או 10 שנים.

נכון, זה שחברה צריכה להמציא את עצמה מחדש כל כמה שנים זה חיסרון גדול. עדיף להשקיע בחברה כמו וולס-פארגו שלא השתנתה כל כך הרבה לאורך השנים, או אפילו יותר טוב – בחברה כמו קוקה-קולה – שמוכרת את אותו הזבל שהיא מכרה לפני 100 שנה. אבל שתי אלו לא נסחרות במכפיל רווח של 5. אם היו מגישים לי את וולס-פארגו ואת קוקה-קולה על מגש הכסף עם מכפיל רווח של 5, אני בטוח שהייתי שם 50% המכסף שלי בכל אחת מהשתיים. אבל זה לא המצב. העתיד של גולדמן אולי בהיר פחות מאשר חברה כמו וולס-פארגו, אבל התמחור שלה זול היום בצורה לא הגיונית.

לחברה כמו גולדמן מגיע מכפיל הון של בערך 3 ולא 0.8. למעשה, לפני ההנפקה, כשהחברה עוד הייתה שותפות, גולדמן קנתה את המניות של השותפים שעזבו או פרשו לפי מכפיל הון של 3. גם מחיר ההנפקה היה לפי מכפיל הון קרוב ל-3. אבל אפילו אם נהיה שמרנים ונניח שלחברה מגיע מכפיל הון של 2, זה עדיין שם את מחיר המניה מעל ל-200$.

אני מניח שהרבה לא יסכימו איתי עם הניתוח הזה כי הוא שם יותר מדי ערך באיכות ההנהלה של החברה – וזה בסדר. אבל אי אפשר להשקיע בחברה כמו גולדמן אם אין לך אמון מלא ביכולת וביושרה של ההנהלה. מי שאין לו את הביטחון הזה, באמת לא צריך להשקיע בחברה.

בשביל לממן את הקניות של מניות-גולדמן, הייתי צריך לדלל או להיפטר מכמה השקעות אחרות, וזאת למרות שאני עדיין חושב שמדובר בחברות זולות. אחת המסקנות שלי מהמשבר של 2008-2009 הייתה שזאת הייתה טעות לא להחליף מניות זולות במניות זולות אף יותר. אומנם המיני-נפילה של החודשיים האחרונים רחוקה מהמגה-נפילה של 2008, אבל תמיד שווה לרכז את הכסף במניות הזולות יותר. ולכן מכרתי חלק מההשקעה בסטיוארט (סימול STC) בעיקר תמורת $13.7 אבל גם תמורת $14.5 ותמורת $13.4. סטיוארט עדיין השקעה גדולה מאוד אצלי. אבל אני חושב שגולדמן זולה יותר, ולכן גולדמן היא ההשקעה השנייה בגודלה וסטיוארט השלישית. בנוסף, מכרתי כמעט את כל המניות באסיה-סטנדרד (סימול 129) תמורת $1.21 ו $1.12, מכרתי בערך שליש ממה שנשאר לי בסאונדוויל (סימול 878) תמורת $11.4 ומכרתי בערך 15% מהמניות של טאי-פינג תמורת $1.71.

כמו כן, כמו שכתבתי למעלה, מכרתי מניות של האצ'ינסון ב-$1.61 ו-$1.5 ועוד קצת ב-$1.48.

כמו תמיד, כשכתבי-האופציה של וולס יורדים, קשה לי להביט מהצד, ולכן קניתי עוד WFC-WT תמורת $8.26 ו $8.27 ו $8.05.

למי שזוכר, לפני כמה חודשים מכרתי (כלומר – כתבתי) אופציות-קול לואלי. הפעם החלטתי לעשות הימור על כך שוולס לא תרד ומכרתי (כלומר – כתבתי) אופציות פוט על וולס-פארגו (WFC Jan 18 '14 $30 Put) במחיר של $4.1. לדעתי הפעולה הזאת די קרובה להדפסת כסף, כי קשה לי מאוד לראות את וולס-פארגו נסחרת במחיר נמוך מ-26$ עוד שנה וחצי. אבל כיוון שהבלתי-צפוי תמיד יכול לבוא ולהפתיע, הגבלתי את ההשקעה לכ-1.5% מההון שלי – ככה שגם אם אני טועה, ההפסד לא יכביד עלי.

כיוון שרציתי לפתוח פוזיציה באופציות קול של גולדמן (על כך עוד מעט), ולא רציתי להגדיל יותר מדי את סך האופציות בתיק שלי, החלטתי למכור חלק מהאופציות שקניתי בעבר על וולס-פארגו לשנת 2013  (WFC Jan 19 '13  $35 Call) – מכרתי חצי תמורת $1.5, רבע תמורת $1.4 ורבע תמורת $1.3. לא מכרתי את כל האופציות – אלא פחות מחצי מהפוזיציה. מכרתי ברווח קטן.

אופציות על גולדמן – רק למי שמוכן להפסיד את כל ההשקעה

הנה לכם מסחר ספקולטיבי מאוד, שיכול להניב רווחים גבוהים מאוד בסבירות לא נמוכה לדעתי, אבל בקלות אפשר להפסיד עליו את כל הכסף – אופציות-קול לשנת 2014 על גולדמן-זאקס. כיוון שאני מאמין שגולדמן שווה לפחות פי 2 או פי 3 ממחירה היום, מצאתי עניין באופציות וקניתי GS Jan 18 '14 $150 Call במחיר ממוצע של $2.55. כמובן שישר אחרי שקניתי האופציות ירדו מתחת ל-2$, אבל ככה זה בחיים.

כמו שכתבתי, אני מאמין שגולדמן שווה כבר היום יותר מ-200$ למניה, וסביר מאוד שהערך שלה יעלה עוד עד ינואר 2014. אם המניה תגיע ל-200$ האופציות שקניתי ב-2.55$ תגענה למחיר של 50$ – או כמעט פי 20 על ההשקעה. אפילו אם גולדמן תסחר רק במכפיל הון של 1.5, עדיין אני ארוויח כאן בערך פי 10 על ההשקעה. קל מאוד להתלהב מהימור שכזה, אבל צריך לזכור שישנו סיכוי סביר מאוד שהמניה לא תגיע ל-150$ תוך שנה וחצי, ואז אפסיד את כל הכסף בהשקעה הזאת. מחיר המניה היום הוא באזור ה-90$, ככה שהמניה צריכה לעלות ביותר מ-65% כדי שההשקעה תתחיל להניב רווחים.

אני שמתי בהימור זה בערך 5% מהכסף שלי. אבל אני נכנס כאן עם עיניים פקוחות ובידיעה שיש סיכוי מאוד גבוה שאני אפסיד את ה-5% האלו. זה הפסד שאני מוכן לקחת. אני חושב שיש סיכוי לעשות כאן פי 10 אולי פי 20 ואולי אפילו פי 30 על ההשקעה – כלומר אני יכול להגדיל משמעותית את ההון שלי מהשקעה קטנה זו, ולכן אני מוכן לקבל עלי את הסיכון של ההפסד. עוד משהו שחשוב לציין זה שאפילו אם המניה תגיע ל-175$ או יותר, הרווח של פי 10 הוא תאורטי, ואפילו אם המניה תזנק, אני כנראה לא ארשום רווח כה גדול, כי סביר להניח שאני אדלל מאוד את ההשקעה ככול (ואם) (ש)המניה תעלה. ככה שבכול מקרה, גם אם המניה תזנק, סביר שהרווח שלי כאן לא יהיה כה גדול.

בנוסף קניתי גם GS Jan 18 '14  $135 Call במחיר ממוצע של $3.3. זהו הימור דומה להימור הקודם אבל עם הרבה פחות כסף. כאן שמתי קצת פחות מ-1% מההון שלי.

עדכון התיק הבא יהיה כנראה בתחילת השנה הבאה, אבל אם יהיו הרבה התפתחויות מעניינות, אני עשוי לעדכן לפני.

אני רוצה להזכיר לקוראים שהבלוג הזה מיועד לתעד את ביצועי ההשקעות שלי, ולחלוק מניסיוני כמו גם מהטעויות שלי. אני לא ממליץ על אף אחת מהמניות המוזכרות כאן. כמו כן, אני עלול למכור (או לקנות) מניות זמן קצר לאחר שקניתי (או מכרתי) אותן, וזאת מבלי לדווח על כך כאן.

עדכון שעבר..      ..חצי השנה השני

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.