חדשות טובות (כנראה) לוולס-פארגו

CNBC פרסמו אתמול בערב עדכון על רמת הלימות ההון שתידרש מהבנקים הגדולים.

היו הרבה דיווחים שונים על כך בימים האחרונים, אז קשה לדעת אם דווקא הדיווח הזה מדויק יותר.
בכל אופן, לפי הדיווח, 30 בנקים גדולים יצטרכו להגדיל את יחס הלימות ההון בעוד 0.5%-2.5%. כאשר הבנקים הגדולים יותר, אלו שיש להם חשיפה בין-לאומית רחבה יותר ואלו שמחזיקים נכסים מסוכנים יותר, יצטרכו לשמור על יחס גבוה יותר.

לפי הרשימה שמפורסמת ב CNBC, וולס-פארגו לא נכלל לא בין אלו שיצטרכו להעלות את יחס הלימות ההון ב-2.5% (כלומר ל-9.5%) ולא בין אלו שיצטרכו להעלות את היחס ב-2% (כלומר ל-9%).

פרסום זה דומה מאוד למה שאמר ג'ון סטמפ, מנכ"ל וולס, שטען לפני מספר ימים בשיחה עם משקיעים שהרגולטורים מתכוונים להעלות את יחס הלימות ההון בעוד 0.5%-3% ושוולס פארגו תהיה מאלו שיצטרכו להעלות פחות כיוון שהם לא בנק בין-לאומי והם לא מחזיקים בנכסים מסוכנים (קרי – נגזרות וכדומה).

בעוד שהרגולטורים האמריקאים להוטים להעלות את יחס הלימות ההון, היפנים והצרפתים מנסים להגן על הבנקים שלהם מפני עודף רגולציה, ככה שכנראה עוד תהיה מלחמה קטנה לגבי התקנות החדשות. גם הבנקים האמריקאים פותחים במלחמה נגד הקשחת התקנות ומערבים את הקונגרס.

אני, בינתיים, ניצלתי את הירידה במחיר המניה, ואתמול מכרתי חלק קטן מהאופציות לשנת 2018, וקניתי במקום אופציות LEAP לינואר 2013.

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.