הבלוגר נוסע ליפן – הבלוג יוצא לחופשה

ביום שלישי משפחתי ואני לוקחים חופש מסין ונוסעים מזרחה לארץ השמש העולה.

יצא לי להגיע מספר פעמים לטוקיו מטעם העבודה, והתאהבתי לגמרי במדינה. לא יודע בדיוק מה הסיבה לכך. אולי בגלל שהם בדיוק ההפיך מאיתנו הישראלים. אם אנחנו יודעים לאלתר, היפנים מאוד כבדים. אם אצלנו האנשים ישירים, ביפן הכל ניואנסים. הישראלים רעשנים, וביפן אסור לדבר בטלפון באוטובוס או בתחתית. בקיצור לנו, הישראלים, היפנים נראים כיצורים מעולם אחר. למרות זאת מאוד אהבתי לעבוד איתם, והביקורים שלי בטוקיו היו גולת הכותרת של השנים שעבדתי בקומברס, וזאת למרות שהיפנים ידעו להעביד אותי קשה.

גם המקדשים ביפן קנו אותי – הרבה יותר מרשימים מהמקדשים שראיתי במקומות אחרים באסיה. בכלל ליפנים חוש אסתטי מפותח והקדשה מרובה לפרטים הקטנים. אני חושב שהייתה עוד סיבה לכך שאני אוהב את יפן, אבל שכחתי.

לא מצליח להיזכר למה אני אוהב את יפן....

לו"ז

התכנית היא לטייל חודש בקיוטו ובאזור, ואז להתנדב בשלוש חוות אורגניות. את הרעיון של החוות גנבתי מנעמה אברמזון. עקרונית צריך להירשם לווף ואז אפשר להתקשר עם חוות אורגניות בצפייה שמישהו יהיה פראייר מספיק בשביל לארח משפחה עם שלושה ילדים. לאחר ניסיונות לא מועטים שלוש חוות הסכימו לקבל אותנו – כולן באי הונשו. העיקרון בחוות הוא שאנחנו מתארחים אצל המשפחה, הם מספקים לנו אוכל ולינה ואנחנו צריכים לעבוד מספר שעות כל יום – בד"כ 6 שעות או פחות. זוהי דרך מעולה להכיר קצת את היפנים מקרוב, ובשבילי דרך טובה להזיז את הישבן שקצת נדבק לי לכורסת המחשב בשנה האחרונה.

כמו שכתבתי כאן, חוזה השכירות שלנו נגמר והדירה החדשה (והמשופרת!) תהיה זמינה רק בסוף יולי, כך שנצטרך למצוא סידור מאמצע יוני עד סוף יולי. אם החוות ימצאו חן בעיננו, אולי נוסיף עוד אחת או שתיים על הדרך. אם לא, אולי נעבור דרך הונג-קונג, או נטייל במקום אחר.

בכל אופן, מה שזה אומר לגבי הבלוג זה שהוא יוצא למיני חופשה, ואני לא בטוח כמה אני אעדכן אותו בשלושת החודשיים האלו. אני אנסה לפחות לכתוב עדכון חודשי על תיק ההשקעות. ומי יודע – אולי גם כמה רשומות על הטיול או על יפן.

פורסם בקטגוריה רואים עולם. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
Subscribe
Notify of
guest
13 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
יהונתן
יהונתן
13 years ago

דרך צלחה! מקווה שתעדכן פה ושם.

RanE
13 years ago

תהנו!!!

כמה שאני מקנא בך, כבר שנים שאני רוצה לבקר בארץ המדהימה הזו.

לירון
לירון
13 years ago

תהנו! נשמע מדהים.

Pimodlen
Pimodlen
13 years ago

שלום עדו, אני עומד לסיים תואר בהנדסת תוכנה בארץ, אבל לא מתכוון לעבוד במקצוע מעבר לכמה שנים, אלא למצוא מקום ועבודה אחרים בעולם שיתאימו לי יותר (תחום ההשקעה במניות מדבר אליי בזמן האחרון).
הדרך שלקחת בחיים נראית לי אמיצה וקוסמת, ונותנת לי השראה להוביל את החיים לאן שארצה ולא להיות מובל על ידם.

תהנו ביפן.

א לוי
13 years ago

תהנו!

טדי
טדי
13 years ago

עכשיו חזרתי מאשרם במדבר וגם שם עושים את אותו דבר, אנשים מגיעים לחופשת עבודה, הרעיון נראה לי נחמד, אז יש מצב שגם אני אעשה את זה בפעמים הבאות שאני אגיע.

אני מניח שתהנו ביפן, נחכה בשקט לתמונות.

יוני
יוני
13 years ago

תהנו!!!

אנחנו מכורים לבלוג הזה,3 חודשים חופשה?

עמיחי
עמיחי
13 years ago

אחלה תמונה, תהנו!

אני
אני
13 years ago

סתם לציון, אני מאוד נהנה מהבלוג הזה

אלי ב
אלי ב
13 years ago

תהנה עדו!

רונן
רונן
13 years ago

עידו, קורא את הבלוג שלך באדיקות. ומכל הפוסטים זה באמת מוכיח שאתה יודע איפה להשקיע.
תהנו.