תיק המניות ברבעון הראשון של 2014

אפתח עם הטעות הגדולה שעשיתי הרבעון. טעות שעלתה לי בהרבה מאוד כסף.

בחודשים האחרונים הגדלתי את השורטים על סין בצורה משמעותית מאוד. אלו הלכו נגדי, ונאלצתי לסגור חלק מהם בהפסד. הטעות שלי הייתה שריכזתי את השורטים בברוקר מסוים, ולא היו לי שם מספיק ביטחונות. עיקר הבעיה התעורר בגלל אנחווי (סימול 914) שעלתה די הרבה. כשהיא עלתה, נשארתי עם שתי אפשרויות – להזרים כסף לברוקר או להקטין פוזיציה. מבחינת כל התיק, אני דווקא די נזיל. עקרונית יכולתי להעביר כסף ולספוג אפילו עוד עלייה של 50% באנחווי. מעבר לעלייה של 50% כבר הייתי צריך להתחיל להנזיל מניות אחרות כדי להעביר עוד כסף.

החלטתי לא להתקרב בכלל למצב הזה ולהקטין פוזיציה. אני עדיין חושב שהשורטים שלי הם נכונים, אבל עשיתי טעות גדולה בכך שריכזתי אותם בברוקר בלי ביטחונות. בניגוד לרבים, אני עדיין חושב שיש מקום לשורטים בתיק. אולי אני טועה, אבל אני חושב שהבעיה לא הייתה בשורטים עצמם אלה באיך שניהלתי את התיק. הגעתי למצב הזה כי התלהבתי יותר מדי. זה חסרון גדול אצלי – אם אני מאמין במשהו אז אני אוהב להמר בגדול. זה משהו שעובד ממש טוב כל עוד מדובר בהשקעות לונג בתיק לא ממונף, אבל בשורטים צריך להיזהר. ידעתי את זה, אבל לא נהגתי בצורה הגיונית, ולכן שילמתי מחיר כבד.

אני אפרט בהמשך בדיוק את הפעולות בתיק.

מה שמדהים אותי זה שעם כל הטעויות שעשיתי במשך השנים, התשואות שלי עדיין גבוהות למדי. באמת – עשיתי כל כך הרבה דברים מפגרים במשך השנים, ועדיין הכתי את השוק. זה רק מראה ששוק המניות יכול להיות סלחן ביותר כשמדובר בטעויות קטנות. אפשר לעשות הרבה טעויות ועדיין להכות את השוק. אבל שוק המניות אכזרי מאוד כשמדובר בטעויות גדולות. טעות אחת גדולה ואפשר להימחק.

לכן….. חשוב מאוד לא להפוך טעויות קטנות לטעויות גדולות. זאת הסיבה שהחלטתי להקטין את השורטים גם במחיר של הפסד. זה לא קל בכלל להודות בטעות ולסגור הפסד כספי, אבל זה הכרחי לפעמים. הדבר הכי נורא זה לדעת שעשית טעות אבל לא לסגור אותה, להאמין שאלת המזל תאיר לך פנים ושתוכל לצאת מהטעות ללא פגע. אסור להאמין במזל! אם עושים טעות צריך לסגור אותה גם במחיר הלא נעים של הפסד כספי.

בזמן שאנחווי עלתה, המדדים בסין דווקא לא מככבים השנה. ההאנג-סאנג סגר את הרבעון במינוס 4.3%. המדדים האמריקאים גם כן די מדשדשים כאשר מתחילת השנה ה SPY מציג תשואה של 1.7% וה DIA תשואה של מינוס 0.2%. התיק שלי, למרות השורט סקוויז שחוויתי, עולה על הציפיות שלי בינתיים עם תשואה של 7.9% מתחילת השנה (תודה רבה לכתבי האופציה של וולס שהביאוני עד הלום!).

התשואה החביבה הזאת הרבעון הביאה אותי לנקודת ציון חשובה – היום יש לי פי 10 יותר כסף מאשר ביום בו עזבתי את העבודה (לפני כמעט 6 שנים). אז נכון, עזבתי את העבודה בתחילתו של המשבר הפיננסי- היינו, אחרי שהתיק שלי כבר נפל בכמעט 30% מהשיא שלו ב-2007 (ויש לי עוד הרבה דרך להגיע לפי 10 על מה שהיה לי ב-2007). אבל למה להרוס לי את החגיגה?

זה לגבי מה שהיה. לגבי מה שיהיה, אני בטוח לגמרי שהתיזה שלי על שורט-סין תתממש. מה גם שדברים זזים בסין. מי שעוקב אחרי בטוויטר יודע כבר ששוק הנדל"ן השנה מקרטע. הדברים לא נראים טוב בכלל בסין. למעשה, המצב מזכיר מאוד את מה שקרה ב-2011 – ירידה במכירות של דירות, ירידות מחירים וכו'. ב-2011 חשבתי שהמפולת החלה אבל טעיתי. הממשלה הסינית באה לעזרה "והצילה" את המצב. רק שהיא לא פתרה את הבעיות אלא גלגלה את הפחית ובכך רק החמירה את הבעיות בכלכלה הסינית (עודף בנייה, עודף היצע, עודף אשראי). יכול להיות שגם הפעם תבוא הממשלה ותצליח לגלגל שוב את הפחית, רק שזה נעשה יותר ויותר קשה כי הבעיות רק מעמיקות.

המצב מאוד מזכיר את 2011 רק שהפעם הבעיות חמורות יותר. עודף ההיצע של הנדל"ן רק גדל וכמות האשראי בסין צמחה בהרבה בשלושת השנים האלו. בנוסף, ההצלה ב-2011 לא הייתה מלאה. למרות שנים חזקות ב 2012-2013, הן לא היו חזקות מספיק בשביל להדביק את קצב הצמיחה בהיצע. כמו כן נשארו צלקות מהמשבר של 2011 – חלק מהערים בסין (כמו אורדוס וונג'וו) לא הצליחו להתרומם חזרה מאז. בחודשים האחרונים ישנן לא מעט ערים בהן שוק הנדל"ן נראה חלש. אני שם עין במיוחד על חאנגג'וו. אם המצב שם יחמיר, כבר יהיה קשה מאוד לעצור את כדור השלג. חאנגג'וו היא עיר גדולה וחשובה בהרבה מאלו שניזוקו ב-2011. אם היא תיפול, סין תהיה בבעיה.

אז מבלי להיכנס לפרטי פרטים, המצב בסין לא נראה טוב, וזה גרם להתלהבות שלי מהשורטים של סין. חבל שנסחפתי יותר מדי, אבל אני עדיין מאמין שבסופו של דבר אני ארוויח יפה משורטים אלו. ועכשיו לפעולות הרבעון:

הגדלת השורטים ואז הקטנתם

פתחתי שורט על China Railway Group Ltd (סימול בהונג-קונג – 390) עם קצת יותר מ-1% מההון שלי תמורת 3.54$. ואז (בגלל השורט סקוויז) סגרתי ב 3.51$. בנוסף סגרתי גם את השורט על China Communications Construction Co. Ltd תמורת 5.49 דולר – ברווח של כ-10%. כאמור, אני עדיין מאמין בשורטים האלו, אבל סגרתי בגלל הסקוויז. בנוסף, כיסיתי קצת פחות משליש מהשורט על אנחווי (סימול 914) ב-32.3$ ואח"כ עוד ב-34.15$. סך הכל כיסיתי כחצי מהפוזיציה.

השורט סקוויז בא ממש בסוף החודש, לפני כן הייתי עסוק בהגדלת הפוזיציה בשורטים. חוץ מההוספה לאנחווי ב-28.27$. עשיתי את הדברים הבאים:

קניתי עם קצת יותר מאחוז מהתיק פוטים על ריו-טינטו (RIO Jan 15 '16 $35 Put) תמורת 2.1$.

בערך הכפלתי את השורט על ואלי במחיר ממוצע של 12.94$.

פתחתי שורט גדול על ריו טינטו (סימול RIO) ב-53.7875$.

הסיפור של ריו טינטו ממש דומה לזה של ואלי. רק בעוד שואלי ירדה בלמעלה מ-50% בשלושת השנים בהם אני בשורט על המניה, ריו טינטו כמעט ולא ירדה. ואלי הייתה פעם המניה הכי יקרה משלושת הגדולות (קרי – RIO VALE BHP) ולכן פתחתי עליה שורט. היום ריו טינטו לא פחות יקרה לטעמי.

להדק חגורות – נוחתים

חיסלתי את ההשקעה שלי בחברת התעופה דארט גרופ (סימול באנגליה – TDG). מבחינתי יש רק משפט אחד שמתאר את ההשקעה הזאת – לירון מנור הוכיח לבאפט שאפשר להרוויח גם מחברות תעופה. לשמחתי, לאחר לא מעט שכנועים גם אני הצלחתי לראות את הערך וקניתי מניות באזור ה-80 פני ואח"כ (לפני כשנה) שוב ב-130 פני. מכרתי את המניות הרבעון תמורת – 275 ו-278 פני. רווח יפה מאוד לכל הדעות.

במקום דארט-גרופ, נכנסה מניה חדשה לתיק שלי – שומרי-משקל (סימול WTW). קניתי בסכומים לא גדולים תמורת 21.07$ ו 21.26$. סך הכל מדובר בהשקעה של 3% מהתיק. הייתי מוכן להגדיל את ההשקעה הזאת אם היו לי מזומנים פנויים.

באחד הפרקים של "סקס והעיר הגדולה" מירנדה לא מצליחה להוריד את עודפי הק"ג שהיא צברה במהלך ההיריון, ואז מישהי אמרה לה – 'יש רק דרך אחת אמתית לרדת במשקל וזה להצטרף לשומרי משקל'. מירנדה שומעת לעצת חברתה ומצליחה לרדת.

אם לזה לא קוראים "חפיר" אז אני לא יודע מה זה חפיר. המותג של "שומרי משקל" הוא מותג ממש חזק כבר כמה עשרות שנים. בסך הכל מדובר בעסק ממש טוב – הוא כמעט לא צורך הון, יש ביקוש מתמיד לשירות הזה ולא פחות חשוב – אין לו שום בעיות רגולטוריות (בניגוד לכמעט כל שאר המניות בתיק אצלי). המניה התרסקה מ-80 דולר לפני שנתיים לכ-20 דולר היום. יש שתי סיבות עיקריות לנפילה במניה – האחת היא ירידה בהכנסות החברה והשנייה היא החוב הגדול שיש לחברה.

כמו שציינתי, החברה לא צריכה הרבה הון בשביל לצמוח. הסיבה לחוב הגדול היא שההנהלה לוותה כספים רבים על מנת לעשות בייבק. כיום יש לחברה כמעט 2.5 מיליארד דולר של חוב לעומת שווי שוק של כמיליארד דולר. החוב הוא בהחלט בעיה גדולה. אם לא היה לחברה כזה חוב, הייתי מוכן גם לשים כאן 30% מהכסף שלי, אבל מצד שני, אם לחברה לא היה כזה חוב, אני די בטוח שהמחיר לא היה כל כך זול.

השאלה הגדולה כאן היא האם שומרי-משקל תצליח לחזור לרווחיות של כ-300 מליון דולר בשנה. אם כן, אז הם יצליחו די בקלות לשלם את החוב והמניה תטוס. השנה הצפי הוא לרווח של 80 מליון דולר. השנתיים האחרונות היו לא קלות לחברה. ההכנסות החלו לרדת. השוק הגיב באופן שלילי במיוחד לכך שגם ההכנסות מהאינטרנט החלו לרדת ברבעון האחרון. ההכנסות מהאינטרנט ומהאפליקציה לסמארטפון החלו להוות גורם חשוב מאוד בהכנסות החברה, ולכן השוק לא אהב את הירידה הזאת בהכנסות.

לדעתי, ובאמת שאין לי הרבה מושג בתחום, אבל לדעתי אין מצב שהמותג הזה של שומרי-משקל נחלש. לפעמים לעסקים יש כמה שנים חלשות (מכל מיני סיבות שונות ומשונות). אני לא רואה בעיה גדולה בירידה בהכנסות במשך שנתיים. עד ל-2012 ההכנסות של החברה עלו כל שנה ממש יפה – אפילו ההכנסות של מרכזי ההרזיה, לכן אני לא חושב שעבר זמנו של המותג הזה. מדובר בחולשה זמנית ותו לא. זאת דעתי, וימים יגידו אם אני צודק.

מה שכן קצת מטריד אותי זה המנכ"ל החדש. החברה החליפה מנכ"ל לפני שנה וזה קצת מדאיג אותי. אני מפחד שהוא ינסה לתקן משהו שבכלל לא מקולקל. זה יכול להפיל את החברה. איך שלא יהיה, אני מאוד אוהב את הסיפור פה ואת התמחור של המניה (מכפיל רווח של 3 על רווחי השיא). יש סיכוי שאגדיל את ההשקעה אם אחליט לממש מניה אחרת.

שאר הפעולות

על מנת להוריד סיכון בתיק, מכרתי בתחילת הרבעון חלק מהאופציות בהן אני מחזיק.

ראשית, מן הסתם, מכרתי את כל האופציות של 2014. את גולדמן-זאקס עם סטרייק 135$ מכרתי תמורת 44.7$. ואת וולס פארגו סטרייק 35$ מכרתי תמורת 10.65$. להזכירכם את שתי האופציות קניתי כשהן היו רחוקות מחוץ לכסף. כמו כן הפוטים שמכרתי על וולס (עם סטרייק של 30$) פקעו מחוץ לכסף ומימשתי 100% רווח תוך כשנתיים. בנוסף לכך, על מנת להוריד סיכון, מכרתי יותר משליש מהאופציות קול שהיו לי על וולס-פארגו ל-2015 סטרייק 45$. מכרתי תמורת $3.25, $3.35 ו-3.55$.

מכרתי סטיוארט (סימול STC) ב-34$ וגם ב-30.85$ וב-30.98$. סטיוארט שהייתה פעם שחקנית חשובה אצלי בתיק ותפסה נתח של איזה 30% מההון שלי, נשארה היום קטנה ומבוישת כשהיא תופסת רק כ-3% מהתיק. כמו שאמרתי ברשומה הקודמת – סטיוארט ב-10$ זה לא כמו סטיוארט ב-30$.

מהצד השני קניתי בסכום פעוט אופציות קול על קוקו (COCO Aug 16 '14 $2 Call) תמורת 20 סנט. ובסכום גדול יותר מניות של החברה – במחירים מ-1.3$ ועד ל-1.56$.

קניתי עוד כתבי אופציה של ג'יי-פי מורגן (סימול – JPM-WT) תמורת 17.83$.

חיזקתי קצת את VSE (סימול VSEC) תמורת 46.5$, 46.82$, 48.35$, 48.5$.

ולסיום – קניתי עוד מניות של גולדמן זאקס ב 162.69$.

אני רוצה להזכיר לקוראים שהבלוג הזה מיועד לתעד את ביצועי ההשקעות שלי, ולחלוק מניסיוני כמו גם מהטעויות שלי. אני לא ממליץ על אף אחת מהמניות המוזכרות כאן. כמו כן, אני עלול למכור (או לקנות) מניות זמן קצר לאחר שקניתי (או מכרתי) אותן, וזאת מבלי לדווח על כך כאן.

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
Subscribe
Notify of
guest
69 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
מיכאל
מיכאל
10 years ago

היי עידו,

סה"כ יופי של תוצאות לרבעון ה-1, ויותר חשוב מזה – לקחים נכונים ונהדרים שישרתו אותך (וגם אותנו הקוראים) בעתיד, וידאגו שלא נסטה מהדרך.

לגבי WTW, מהסתכלות שטחית בדוח השנתי ל-2013, נראה כי הרווחיות כרגע של החברה עומדת על כ-200 מ' דולר.

עם זאת, כתבת כי לדעתך הצפי לרווחיות ב-2014 הוא 80 מ' דולר.

מהיכן נובע הפער הזה?

תודה,

מיכאל

ברוך
ברוך
10 years ago

מיכאל, אם אני זוכר נכון זו הערכה של ההנהלה לגבי רווחי 2014.

שלומי א
שלומי א
10 years ago

בדקתי בgoogle trends ונראה שהעניין בweight watchers דיי יציב עם ספייקים בינואר (החלטות לשנה החדשה וכאלה). העניין במילה דיאטה עולה (יותר מהעניין בשומרי משקל שממש נשאר זהה)ומשיטות הדיאטה שהשוותי שומרי משקל הובילה (דוקאן, low carb, אטקינס).

נראה שבאמת יש חפיר מסויים, אבל זה תחום הפכפך.

למתעניינים-
http://www.google.co.il/trends/explore#q=Atkins%2C%20%2Fm%2F02tjj4&cmpt=q

עומרי ולורט
עומרי ולורט
10 years ago

לג'ון האבר המעולה מbase hit investing יש אחזקה בWTW

עופר
עופר
10 years ago

"באחד הפרקים של "סקס והעיר הגדולה" מירנדה לא מצליחה להוריד את עודפי הק"ג שהיא צברה במהלך ההיריון, ואז מישהי אמרה לה – 'יש רק דרך אחת אמתית לרדת במשקל וזה להצטרף לשומרי משקל'. מירנדה שומעת לעצת חברתה ומצליחה לרדת.

אם לזה לא קוראים "חפיר"
"

קוראים לזה פרסומת ..

איחטיאנדר
10 years ago

אם כבר "מי שעוקב אחרי בטוויטר יודע כבר ששוק הנדל"ן השנה מקרטע…", איך ניתן למצוא אותך ב-twitter? חיפוש מהיר לא הניב תוצאות…

ערן
ערן
10 years ago

הי עידו.
תודה על העידכונים. ושאלה:
כשאתה מוכר אופציות את מממש ( קונה את נכס הבסיס) ומיד מוכר בשוק? או שאתה פשוט מוכר את האופציה? ( sell to close)?

רון
רון
10 years ago

שאלות תם לגבי WTW
1. אני מבין שהחוב מתומחר אך חוב כזה גדול בידיעה שהרבית תעלה נראה לי סיכון
2. נראה שהפוקס של ההנהלה זה להטיב עם עצמה ופחות מסתכלת על המשקיעים. ככה אני מתרגם את הרכישות שהכניסו אותה לחוב. אפשר לסמוך על ההנהלה?

אסא
אסא
10 years ago

קראתי לאחרונה על WTW ונראה שהאיום הרציני ביותר על החברה הוא ירידה בהכנסות מהאינטרנט ומהאפליקציה עקב כניסת מתחרים שמציעים אפליקציות חינם. ברור לי שאפליקציה חינם של מותג חלש איננה שוות ערך לאפליקציה בתשלום של מותג חזק כמו שומרי משקל, אבל עדיין הניסיון האישי שלי הוא שאפליקציות בחינם נוגסות חזק באפליקציות בתשלום. לא מצאתי דרך להעריך בכמה ייפגעו הכנסות החברה עקב האפליקציות המתחרות, ולכן זה נראה לי מקרה של חברה שאיני מסוגל להעריך את שוויה.
צריך לזכור שמגמת המעבר לדיגיטל גם תפגע בסופו של דבר בהכנסות ממפגשים פיזיים. יש לחברה נתון מדהים שאומר שאחוז ניכר מהמשלמים על המפגשים הפיזיים (לא זוכר כרגע כמה) בכלל לא מגיעים למפגשים.

ניר
ניר
10 years ago

אני רק שאלה על WTW (בעצם שתיים):
מהסתכלות מהירה על הסיכום הפיננסי ב-google finance, החוב הוא כפול מהנכסים (כלומר, הון עצמי שלילי עמוק), וזה עוד לפני שמתיחסים לכך שיותר מחצי מהנכסים הם לא מוחשיים. יכול להיות שבבחינה יותר עמוקה מדובר בחברה נהדרת, אבל כאלו נתוני פתיחה, מה גרם לך בכלל לשקול לבדוק אותה לעומק? מה גרם לך להחליט "לוותר" לחברה על נתוני הפתיחה האלה ולא לפסול אותה?

עמיחי
עמיחי
10 years ago

פי עשר בשש שנים… גם אם היה לוקח עשור זה לא פחות ממדהים, כל הכבוד.

עדי
עדי
10 years ago

מה לגבי כתבי האופציות של וולס פארגו ? אתה עדיין מחזיק?

עומרי ולורט
עומרי ולורט
10 years ago

קונראד עם תוצאות חריגות לטובה ברבעון הרביעי ולשנה כולה. התלבטתי לאחרונה עם כסף פנוי לגבי חברה תעשייתית נישתית, מובילה בתחומה עם הנהלה מעולה ותשואות גבוהות על ההון לאורך שנים, במכפיל 20. לבסוף החלטתי שזו בדיוק קונראד, רק שאותה אפשר לקנות במכפיל חד ספרתי, ולכן הגדלתי את האחזקה. פשוט נס ערך, אחד מהנו-בריינרים הגדולים שנתקלתי בהם בשנתיים האחרונות.

גל הסיני
גל הסיני
10 years ago

חדשות טובות לעידו ומתאים לשורט בואלי וריו-טינטו
http://english.caixin.com/2014-04-01/100659890.html

חורחה
חורחה
10 years ago

עדו – מאד מעניין וכל הכבוד.
לגבי הבנקים האמריקאיים – אני תוהה למה אתה לא משקיע גם בסיטי. על פניו הוא נראה הזול שביניהם- אמנם נראה שוולס וגולדמן מנוהלים טוב יותר, אבל השאלה אם הפרמיה מוצדקת.

יובל
יובל
10 years ago

עידו, שוב תודה על זה שאתה משתף. לגבי זה לא הטיפים הספציפים אלא זה שאתה מעורר מחשבה ומאתגר את החשיבה ההשקעתית. מבחינת התגובות כאן אני מאוד מעדיף את אלו שקוראים עלייך תיגר ולא אומרים אמן.
לבי WTW לפי YAHOO השווי 1.2 מיליארד וזה אומר מכפיל 4 ולא 3 על רווח תאורטי של 300 מ'. אגב, איזה אתר היית ממליץ למעקב? אני בד"כ ב- YAHOO אבל לפעמים המכפילים שם לא נכונים, במיוחד באתר הבריטי
UK.YAHOO.FINANCE לאחרונה יש טרנד מאוד אוהד להנפקות ישראליות בתחומי מט"ח/מסחר..כמו PLUS500 שהזכרתי פה (בשער 520 כיום 650 ופרסמו דוח מצוין..) כמו XL MEDIA (שווק לתחום ההימורים), כמו TELIT – (תחום חם בשם IoT – אינטרנט של דברים) ואתמול התחילה להסחר SAFECHARGE חברה של טדי שגיא. עושה רושם שישראלים גילו מה התחומים הרווחים באינטרנט (גם BORDERFREE בארה"ב) שלא כמו באופן מסורתי כשפעם היו בשולי הענקיות האמריקאיות עם פתרונות ואבטחת מידע, וכמובן ביוטק שם ממילא גם האמריקאים מייסדים חברות חלום ולא חברות פרקטיות.

לוי
לוי
10 years ago

Plus500 יוצאת דופן במיוחד לדעתי. היא . מגדירה מחדש את.הסקטור כל המתחרות מדממות והיא צומחת ןבמהירות
זה נובע לא רק מאפליקציה ידידותית מאוד אלא גם משיטת שיווק ממוחשבת ובלעדית לה שפיתחה וממותג שהולך ומתחזק. גילוי נאות . מחזיק במניה

יובל
יובל
10 years ago

כל הדוגמאות שרשמתי ספקולטיביות מדי לטעמי, למרות שאטרקטיבי להקצות אחוז נמוך מהתיק לתחום. לעומת זאת ממליצים עכשיו על בנקים ארופאים. עידו, יש לך INSIGHT על זה לעומת האמריקאים ש..איך אמרת על סטיוארט? ב- 30 זה לא כמו סטיוארט ב- 10$? גם JPM ב- 60 זה לא כמו ב- 30 במאי 2012 או 16$ אחרי משבר 2008 .או WFC מ- 8.5 ל- 50$ ב-5 שנים. הבנקים האמריקאים כולם כבר במכפיל דו ספרתי – אבל גם הארופאים. אולי הגיע הזמן לעבור הלאה ולעזוב הבנקים? אני מושקע ב- GS

אילון
אילון
10 years ago

הי עידו,ניסיתי לשלוח לך שאלה בפרטי, האם קיבלת אותה? (אם לא… אולי תוכל להפנות אותי לקישור "צור קשר"?

יוני
יוני
10 years ago

עדו,
איפה ראית את רמת החוב של WTW?
נכנסתי ליחסים במורניינג סטאר ולא מופיע שיש לה בכלל חוב ביחס Debt/Equity
http://financials.morningstar.com/ratios/r.html?t=WTW&region=usa&culture=en-US&ownerCountry=USA

ד
ד
10 years ago

עדו, קודם כל הרשה לי לברך אותך על תוצאות מעולות, גם להביס את המדדים ברבעון ולעשות פי 10 על הכסף… ממש שאופו ענק!!!!

לגבי WTW – מדובר בעסק מאוד מקומי וקשה לנו להעריך אותו כי אנחנו רחוקים מארה"ב ולא מרגישים בזמן אמרת שינוי מגמה של הלקוחות לעסק. האנקדוטה לגבי "סקס והעיר הגדולה" נחמדה אבל זה היה לפני 10 שנים. בתקופת הסדרה הזו לא היה פייסבוק ולא סמארטפונים והיום מצבם שונה לגמרי. אני בטוח שעשית מחקר מעמיק לפני שהחלטת להשקיע אבל המודל העסקי (החפיר) שלהם נמצא בבעיה חמורה ותחת מתקפה ורואים את זה בהידרדרות התוצאות הפיננסיות שלהם בשנה האחרונה. נראה שהרווחיות המייצגת שלהם תקטן משמעותית בשנים הקרובות ועם נטל חוב גדול שכזה נראה שיהיה להם יותר ויותר קשה לשלם אותו.

ממליץ לך לדבר עם מישהו או עדיף מישהי שחי בארה"ב ויוכלו לספק לך נקודת מבט רלבנטית יותר.

יוני
יוני
10 years ago

לגבי WTW, בבעלותי אתר העסק בפיתוח גוף נשים ואני מפרסם בו ראיונות עם מתחרות מארה"ב וקנדה.
אחת מהן, קימברלי, התייחסה לדיאטה הזו במלים:
"What I have been guilty of is trialling fad diets; lite n easy, weight watchers, lemon detox, CSRIO etc. None of which promote a healthy, long term or educational approach to a healthy balanced diet. "

http://www.modelsobserver.com/Kimberley_Capocchi.html

יוני
יוני
10 years ago

* העוסק

פלוני
פלוני
10 years ago

עידו תותח והתשואות באמת פנומנליות. גם תותחים יכולים לטעות ובמקרה של שומרי משקל אני לא רואה החפיר או יתרון כלשהו. היום יש הרבה אפליקציות חינמיות השוק הרבה יותר תחרותי יש סיכוי טוב ששומרי משקל יגססו לאט לאט, לדעתי זו השקעה מסוכנת בטח עם החוב המוגזם.

יובל
יובל
10 years ago

פלוני, אתה לא רואה החפיר? ברור שיש חפיר – הדוגמא שעידו נתן מ'סקס והעיר הגדולה' היא טובה מאוד ועופר, נכון שזו פרסומת אבל עידו צודק גם אם לא הסביר עד הסוף: זה כמו טיפקס – כשכולם אומרים 'טיפקס' ולא 'הנוזל לתיקון טעויות' זה אומר שחברת טיפקס השתלטה לגמרי על המותג. דוגמא לצעירים ביננו: לא אומרים: 'חפש במנוע חיפוש' אלע אומרים 'GOOGLE IT' זה חפיר של גוגל על פני מנועי החיפוש המתחרים. מי שלא מכיר השוק האמריקאי אולי לא יודע, אבל שם, עדיין, מי שרוצה להגיד: 'אתה חייב לרזות' כנראה יגיד: 'אתה חייב לגשת לשומרי משקל'. מעבר לזה אני לא יודע עם WTW היא הזדמנות קניה או לא אבל בוודאי לא הייתי מצהיר שהוא טועה ולו למקרה (והיו לו 'מקרים' כאלו) שהיא תעלה במאות אחוזים כי 'צדק' אבל בעצם מה אכפת לך? אתה 'פלוני'

עופר
עופר
10 years ago

יובל, הדוגמאות שאתה נותן חלשות.
המנוע חיפוש של גוגל יודע לעשות טוב משמעותית (לפי דעתי) ממה שמנועי חיפוש אחרים עושים עדיין ולכן הדוגמא של גוגל נכונה.

אבל זה לא נכון באופן גורף, העולם מתקדם המושגים מוטמעים בתודעה – זה עדיין לא אומר שמה שהיה חפיר ישאר לעד חפיר, או במילים אחרות הוא מלכתחילה לא היה חפיר. הוא היה תקופה יצרן ראשון ומוביל ובאופן טבעי נכנסו מתחרים ונטלו את רוב העוגה עם עלות תועלת טובה יותר.

זה כמו להגיד שרוב המבוגרים ,ועד עידן הסמארטפונים גם הצעירים, קוראים לטלפון סלולארי "פלאפון" ולכן פלאפון בעלת חפיר.
זה כמו להגיד שפריג'דר בעלת חפיר בתחום המקררים היום.

אבישי
אבישי
10 years ago

עידו מזל טוב!
אין כמו לחגוג 10 ביומהודלת 6

עופר
עופר
10 years ago

לגבי WTW , זה אולי מותג חזק שדאגו למתג אבל לא חושב שש ייחודיות יוצאת דופן במוצר שלהם או שיש חסמי כניסה גבוהים מדי בתחום.

לי זה נראה כמו בלבול בין מותג לחפיר.

יובל
יובל
10 years ago

עופר, מסכים חלקית, אבל זה לא בלבול – יש קשר ישיר – מותג חזק יוצר חפיר. גם לפריג'ידר יש חפיר מסוים בארה"ב ולWTW בוודאי שיש. אם אתה אמריקאי כבד משקל ומחליט לקנות עזרה, נכון שתשקול כיום גם את המתחרים אבל יש לWTW יתרון חשוב בקבלת ההחלטה שלך וזה יוצר קושי למתחרים להכנס לתחום ולשרוד, זה בדיוק כמו בכתבה בערב שישי במבט על כוהנת ההרזיה ריקי ממן. ברור שלא לעד חוסן – הרי גם לקודאק היה חפיר בפילם למצלמות ועבר זמנם וגם ל- HP החפיר במדפסות הולך ומיטשטש. חפיר זה אף פעם לא השיקול ניחידי בהחלטת השקעה. למשל השוק כולו בארה"ב גדל מאוד – אחוז ה- OVERWEIGHT שם אדיר כך שפוטנציאל קיים זה לא כמו בקודאק שהשוק נכחד. לכן סביר שיחזרו לרווחי השיא רק אם ישכילו להשתלב נכון ברשת ולא להסתמך רק על המרכזים הפיזיים שלהם. אני מנחש שאתה לא כלכלן, נכון? מותר לשאול מאיזה תחום הגעת להתענין בהשקעה במניות? עידו – ברור שהבחירות האחרונות שלך COCO ו- WTW פחות אהודות ע"י המגיבים כי יש בהן יותר מעוף+סיכון כשאתה מניח הנחות מסוימות שלהערכתך יגרמו למכפיל לרדת לעומת חברות שכבר יש להן מכפיל נמוך מראש כמו SOUNDWILL בזמנו..מה שלא מבינים פה זה שהשוק לא מאפשר הרבה הזדמנויות עם כסך על הרצפה ללא שום חזון וסיכון.

עופר
עופר
10 years ago

יובל אין לי הרבה מה להוסיף על מה שרשמתי.

כל אחד מפעיל את השיקולים שלו, יש הבדל גדול בין הזדמנויות מבוססות חפיר ותמחור (שאני אשמח לשים עליהן עשרות אחוזים מהתיק) שכמעט תמיד מצליחות והזדמנויות שמבוססות תמחור ומיתוג שלעיתים מצליחות ולעיתים מתגלות כמלכודות ערך.

לומר של WTW יש חפיר – אני לא מצאתי לזה ביסוס.

מגיע מתחום הנדסי. (לא הבנתי מה הקשר אבל שיהיה)

אבי
אבי
10 years ago

עידו שלום

מה לגבי קוקו, האם אתה חושב שיש למניה לאן לצנוח

רון
רון
10 years ago

אני חדש בתחום ומנסה ללמוד השקעות ערך

האתר הזה של עידו הוא נכס לכל משקיע ואפשר ללמוד פה שנים… תודה עידו!

אני מוכרח לומר שעל סמך מה שקראתי על השקעות ערך, גם COCO וגם WTW הן לא תואמות את שכתוב.
האם באפט היה משקיע ב WTW עם נתונים כאלה?

לי אילו נראות יותר כהשקעות ספקולטיביות מאשר השקעת ערך

מה שמעניין זו האישיות, שמוקרנת מהבלוג, של עידו שממש תואמת את הספרים למשקעי ערך – תחקור כאילו אתה קונה את החברה, אם להבנתך זו השקעת ערך – קנה ואל תקשיב למנבאי שחורות – תתמיד אלא אם הנתונים השתנו.

לדעתי יש משקל כבד לאופי משקעי הערך ואת זה אפשר ללמוד מעידו ביג טיים.

יובל
יובל
10 years ago

רון – אתה צודק לגמרי. זה נראה על פניו קל להשקיע בערך ולהצליח – ואלו שמצליחים (כמו עידו) לא מבינים למה זה קשה לאחרים – נראה להם שהקושי העיקרי זה עצבי ברזל וסבלנות. הבעיה היא שלמצוא בסקרינרים 'מציאות' זה לא מספיק – השוק די משוכלל. הEDGE הנוסף שיש למצליחים (על כל מצליח יש אלפי מפסידים) זו אותה אישיות/תעוזה במחשבה/לראות מה שלא רואים אחרים..כאן הנון קונפורמיות של עידו או של וורן באפט..
רוב הקוראים כאן, להערכתי מחפשים טיפים – אז את WFC יקנו אבל COCO או WTW לא יקנו כי נראה להם שעידו טועה (אולי הוא באמת טועה) ואז אין סיכוי שיתקרבו לתשואה שלו. צריך להבין שבשקעות ערך זה משהוא שאתה צריך לעשות עם עצמך – לא 'לקטוף' המלצות שנשמעות טוב..לכן עד כמש שזה מפתה, לא כדאי לראות באתר הזה המלצות אלא ללמוד ממנו איך לעבוד. לכן דווקא מענין ביותר התשובות של עידו על אי-ההסכמות עם הנחותיו. הוא לא 'מגן' על בחירותיו כי הוא 'מאוהב' בהן אלא עונה ענינית (בד"כ – (קריצה))

פלוני
פלוני
10 years ago

יובל,
אחד הדברים הכי חשובים בהשקעות זה שאם אני לא מרגיש מספיק בנוח עם השקעה אז עדיף לא להיכנס מלכתחילה,
אולי אני טועה אבל אני מעדיף להישאר עם ההשקעות שלי שאני בטוח בהם ולהרגיש נוח בזמן משבר עם המניה תצלול.
לדעתי יש מספיק הזדמנויות עם סיכוי הרבה יותר גדול ועם סיכון הרבה יותר קטן.

עומר
עומר
10 years ago

שלום לכולם,

אני רוצה להתחיל להיכנס לתחום, אך יש לי בעיה טכנית.
כרגע אני מכיר השקעה מהבנק, אבך לפי מיטב הבנתי העמלות בבנק גבוהות יחסית.
בנוסף הבנתי שיש את עניין המיסוי אם משקיעים בארה"ב מישראל.

תוכלו להסביר לי את העניין לעומק, להפנות אותי לברוקרים מומלצים, ולהסביר לי ע"י אילו פרמטרים צריך לבחור את הברוקר?ומה קורה עם עניין המיסוי להשקעות בחו"ל?

תודה רבה.

יובל
יובל
10 years ago

Couldn't agree more

בן
בן
10 years ago

היי עידו
ברשומה של לקחים ממשבר 2008 כתבת:
להיזהר כשהבורסות יקרות (הוספת לשקול מזומן, בלי אופציות (וורנטים??))
כשההאנג-סנג עבר את ה-32,000 נקודות ונסחר במכפיל רווח גבוה מ-20, הייתי צריך להיזהר יותר. למרות שידעתי ששוק המניות יקר מדי, הייתי בטוח שהעובדה שאני מחזיק במניות זולות, תציל אותי מהמפולת. מסתבר שטעיתי. לא רק שגם המניות שלי ירדו במפולת, הן ירדו אפילו יותר מהמדדים.
שום דבר לא מנע ממניות שנסחרו במכפיל רווח של 4 לרדת למכפיל רווח נמוך מ-2. המסקנה העיקרית היא שכשהבורסות נסחרות במחירים גבוהים, צריך להתחיל להיזהר.

האם שינית דעתך על התובנה מהמשבר כיום כשהבורסות נסחרות הרבה מעל מכפיל 20 ?
יש הרבה דיונים בהרבה פורומים בנושא. וזה לא פשוט כי מכפיל יכול לרדת גם עקב עליית רווחיות ושיפור הכלכלה

גיא
גיא
10 years ago

ועוד אחד שמדבר על WTW
http://www.oldschoolvalue.com/blog/stock-analysis/wtw-value-trap/
עצם זה שהנושא חם זה גם משהו

רון
רון
10 years ago

קוראי הבלוג
אשמח אם תשתפו אתרים בהם אפשר
1. לחקור על השקעות ערך, סקינרים, מידע על חברות וכדו
2. פורומים לדיונים על השקעות ערך
3. המלצות ורעיונות להשקעות ערך

תודה

גבאי
גבאי
10 years ago

רון – יש רשימה די ממצה כאן:
http://www.lichyot.com/general/%D7%9E%D7%A4%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%A9%D7%AA-%D7%A9%D7%9C%D7%99

הייתי מוסיף גם את
http://www.cornerofberkshireandfairfax.ca/forum/

בהצלחה

Daniel
Daniel
10 years ago

רון,
LONG.CO.IL – פורום ישראלי שלא מפחד מרגולציה טיפשיט. שם אפשר לשוחח על השקעות\ניתוח חברות…

יוני
יוני
10 years ago

עומר
עצתי – לעולם לא להשקיע דרך ברוקר. מה שזול יותר מסוכן יותר.
אין לך באמת מושג מה הברוקרים עושים עם הכסף שלך – יכולים להציג לך דוחות רווח פנטסטיים אבל כאשר הם פושטים רגל לא תראה שקל – מקרה אחד ידוע: מיידוף.

גבאי
גבאי
10 years ago

יוני – לא ברור על מה אתה מבסס את העצה הזו. הקביעה של "מה שזול יותר מסוכן יותר" היא מגוחכת.
מה עדיף – עמלות העושק של הבנקים (לפעמים אפילו 0.7% לקניה ומכירה)?!
כל אחד צריך לעשות בדיקות מקיפות ולהבין את כל הסיכונים לפני שהוא מקבל החלטות על הכסף שלו. וסיכונים יהיו בכל מקום.

גם לא כל כך הבנתי מה הקשר של מיידוף. אלה ששמו אצלו את כספם לא ניהלו בעצמם את הכסף (ובעצם סמכו עליו בעיניים עצומות) וזה כלל לא דומה לניהול עצמאי של תיק השקעות אצל ברוקר.

ניר
ניר
10 years ago

רון, יש מספר סוגים של משקיעי ערך ובאפט הוא לא היחיד.
לדעתי קוקו היא חברה שנכנסת תחת הקטגוריה של "חברות מהפך" אותה פיטר לינץ' הזכיר בספרו.
אם אתה חדש בתחום לא הייתי ממליץ לך למהר ולפסול השקעות כ"ספוקלטיביות". בפוסט המפורט שעידו כתב על קוקו, הוא לא התכחש לחולשות של החברה, אבל השורה התחתונה הייתה שהמנייה חטפה כלכך חזק שמספיק יהיה רבעון מוצלח אחד עם התאוששות הסקטור (וסביר להניח שהסקטור יתאושש בעתיד) כדי להזניק את המניה. אולי לא לרמות של 30 דולר בהן הייתה לפני מספר שנים, אבל גם 5 דולר למניה שנקנתה בפחות מ2 דולר זו תשואה יפה מאוד (גם אם הזינוק יגיע בעוד שנתיים למשל).

יוני
יוני
10 years ago

גבאי –
עצם זה שהכסף שלך נמצא אצל בית השקעות זה סיכון.
בתי השקעות מפתים אותך עם מחירים זולים יותר אבל הם פחות יציבים מבנקים, ויש סיכוי גדול שיום אחד פשוט לא תראה שקל ממה שהפקדת. בזמן משבר כלכלי המדינה תציל בנקים ולא בתי השקעות.
אני משקיע דרך העו"ש בבנק. נכון, 7$ מינימום לפעולה, וכאשר קניתי מניות ב- 1,000$ שילמתי למעשה כמעט 1% מהתשואה.
אבל יש לי ראש שקט. ביטחון עולה כסף.
לא הייתי נותן גם לוורן באפט לנהל את הכסף שלי. אני סומך רק על עצמי.

יוני
יוני
10 years ago

לגבי מיידוף – הכוונה לכך שיש סיכון גבוה שרבים מבתי ההשקעות המכובדים ביותר מתנהלים כמו שמיידוף התנהל. לא חסרות דרכים לדפוק את המשקיעים גם אם הם רק סוחרים דרכם באופן עצמאי.
הבעיות יצוצו כשתרצה למשוך את הכסף…

חן
חן
10 years ago

מה דעתך על קונרד ? (יכול להיות ציינת ופספסתי?)

אביה
10 years ago

יש פורום סגור שהקמנו בפייסבוק בנושא השקעות ערך, מוזמנים לתרום וללמוד גם שם.
https://www.facebook.com/groups/182426848574053/