תיק המניות בפברואר 2012

מתחילת השנה ה-SPY הניב תשואה של 9.1%, התשואה של ה DIA עומדת על 6.1%, מדד ההנג-סאנג בהונג-קונג מככב עם-17.6% והתשואה של התיק שלי עומדת על 19.9%. ללא ספק היה לנו ראלי לא קטן מתחילת השנה.

ראלי שכמובן אף אחד מהמומחים לא צפה. שוק המניות שוב מוכיח כמה קשה לנבא מתי יגיע הראלי. מי שנשאר בחוץ לחכות לתקופה טובה יותר, יכול בחודש או חודשיים להפסיד תשואה של שנה שלמה או יותר.

שתי המניות שאכזבו אצלי בשנה שעברה הן בינתיים הכוכבות השנה – אנטרפרייז-אינס (סימול בלונדון – ETI) עלתה מתחילת השנה ב-90%, והאצ'ינסון (סימול – HTCH) עלתה ב-45%. לעומתן, הכוכבת של שנה שעברה – ואלי (סימול VALE) הניבה לי תשואה שלילית של 17% מתחילת השנה (להזכירכם, מכרתי בחסר, כלומר עשיתי שורט על המניה, לכן העלייה המרשימה במחיר המניה מתחילת השנה גרמה לי להפסיד).

השנה נפתחה מאוד חזק. למרות שכתבתי כאן בתחילת השנה שאני מצפה לשנה טובה, העליות האלו של תחילת השנה לא אומרות כלום. עד סוף השנה ישנם עוד עשרה חודשים בהם נראה עליות ומורדות רבים. בכל זאת אני אופטימי לגבי השנה, וזאת בגלל שאני די בטוח ששלושת ההשקעות הגדולות שלי תשגנה תוצאות טובות השנה. האחת היא ואלי שפרסמה דוח החודש, ואני מתכוון לכתוב עליה בנפרד בקרוב. השנייה היא וולס-פארגו עליה כתבתי בחודש שעבר. אין סיבה שכבר היום היא לא תסחר לפחות ב-40$. אם זה יקרה לפני סוף השנה, התיק שלי ישיג תשואה יפה מאוד כיוון שכמעט 50% ממנו מורכב מוורנט ואופציות על המניה.

החודש דיווחה וולס-פארגו על ההסכם עליו היא הגיעה מול הרשויות בארה"ב בנוגע "לסקנדל המשכנתאות". סך הכל מדובר על קנס בסך של 5.3 מיליארד דולר, אבל אם אני מבין נכון, הקנס האמתי עומד רק על מיליארד דולר. שני הסעיפים האחרים הם – הקלה ללקוחות בסך 3.4 מיליארד שזה דבר שגם ככה וולס כבר עושה. לפעמים כדאי לה לעזור ללקוחות (למשל לוותר ללקוח על חלק מההלוואה) במקום לעקל את הנכס (שגם לזה יש עלויות גבוהות). הסעיף האחר של מיחזור חובות בסך 900 מליון זה משהו שיתפרס על פני שנים רבות. בנוסף, אני חושב שוולס כבר הפרישה כסף לסעיף השלישי (זה של המיליארד דולר), ולכן אני מסופק אם הסכם זה יביא לפגיעה ברווחים של החברה. שוב, יכול להיות שאני טועה, אבל זה הרושם שקיבלתי. בקרוב אקרא את הדוח השנתי – שם בטח יש הסבר מפורט יותר.

החברה השלישית בה יש לי החזקה גדולה היא סטיוארט (סימול STC) שדיווחה החודש על תוצאות השנה שעברה. האמת שהתאכזבתי מהדוח. הפסדי-הביטוח מסך הכנסות-הביטוח עדיין עומדים על אזור ה-10%. ציפיתי שבשלב זה כבר נראה ירידה בהפרשות להפסדי-ביטוח – דבר שאמור להגדיל את רווחי החברה. מתישהו זה יבוא, ואז הרווחים יקפצו. למשל, אם ברבעון הקודם ההפסדים היו רק 5% מההכנסות (שזה מה שיקרה עוד שנה או שנתיים), הרווח לפני מס היה גבוה ב-20 מליון דולר ממה שדווח. וזה בכלל בלי שיפור בנדל"ן בארה"ב. ככה שהפוטנציאל לרווח נקי של 50 מליון דולר בשנה או יותר קיים, השאלה היא מתי הפוטנציאל ימומש.

סיבה נוספת לאופטימיות שלי לגבי וולס וסטיוארט (כלומר מעבר לכך שהן זולות) היא שכל הסימנים מראים על המשך ההתאוששות בכלכלה האמריקאית. וזה לדעתי משהו שהרבה אנשים פספסו. מי שהקשיב יותר מדי לחדשות וקרא יותר מדי עיתונים יכול היה בקלות להיסחף לכל תרחישי הגוג-ומגוג. מקום הרבה יותר טוב לקבל אינפורמציה לגבי מה שבאמת קורה בכלכלה זה שיחות ועידה של חברות. מי שהיה מקשיב למנכ"לים של החברות הגדולות (כמו למשל דיימון, באפט או סטאמפ) היה מבין שלא כצעקתה. שלושת הנ"ל כבר בערך שנתיים טוענים שמצב הכלכלה משתפר מחודש לחודש.

גם הנתונים היבשים מראים שהמצב משתפר (למשל שהתל"ג עלה ב-3% ברבעון האחרון של 2011). אבל מה שחשוב לסטיוארט ולוולס זה בעיקר שוק-הדיור. כל הסימנים מראים שאנחנו כנראה מאוד קרובים לתחתית – ירידה בעיקולים, ירידה באי-תשלומי משכנתה, מלאי הבתים בשפל של כמה עשורים, תשואת שכירות גבוהה וכו'.

תנודות בתיק

החודש קניתי מניות של אנטרפרייז-אינס תמורת 38 פני. ואוו, ואיך אני מתחרט שלא קניתי עוד.

בנוסף, כתבתי עוד אופציות-רכש של ואלי – VALE Jan 18 '14 $30 Call – תמורת 2.01$. סך הכל האופציות שכתבתי החודש עם אלו שכתבתי בחודש שעבר עדיין תופסות פחות מ-1% מהתיק שלי, ככה שאני לא רואה כאן סיכון גדול. זה מבחינתי דמי-כיס. כסף במתנה בלי הרבה סיכון, שאני מקווה שיוכל לממן לי איזה טיול קטן.

אני רוצה להזכיר לקוראים שהבלוג הזה מיועד לתעד את ביצועי ההשקעות שלי, ולחלוק מניסיוני כמו גם מהטעויות שלי. אני לא ממליץ על אף אחת מהמניות המוזכרות כאן. כמו כן, אני עלול למכור (או לקנות) מניות זמן קצר לאחר שקניתי (או מכרתי) אותן, וזאת מבלי לדווח על כך כאן.

חודש שעבר..      ..חודש הבא

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.