תיק המניות בספטמבר 2010

זוכרים שבחודש שעבר כתבתי שהפסימיות של המשקיעים הגיעה לשיא חדש ממרץ שנה שעברה? כמו כן כתבתי שזה סימן מעודד כי הזמן לקנות מניות הוא כשכולם פסימיים.

אז הנה הגיע חודש ספטמבר והבורסה האמריקאית עלתה. למעשה זה היה חודש ספטמבר הכי טוב מזה 71 שנה!

מה שמראה שוב שבעולם ההשקעות כדאי ללכת נגד הזרם. כשכולם פסימיים והעיתונים מלאים בנבואות זעם – זה הזמן להיות אופטימיים (או לפחות לא להצטרף למקלת הפסימיים).

ההתנהלות של העיתונים הכלכליים בארץ מאוד מאכזבת אותי. בעבר היו מספר כתבות בדה-מרקר (של מירב ארלוזורוב בין השאר) על כך שהציבור לא מרוויח מהבורסה בגלל שהוא כל הזמן נכנס ויוצא, ולא מצליח להשקיע לטווח ארוך. אבל האם לדה-מרקר ולגלובס אין חלק באחריות לכך שהציבור נלחץ כל שני וחמישי?

האם זה באמת תפקידה של העיתונות הכלכלית לצטט שלוש פעמים בשבוע את רוביני ופעם בשבוע את מרדיט וויטני?

בסוף אוגוסט קיבלתי מכתב מקרוב משפחה שלי ששאל אותי האם באמת כדאי להכניס כסף לבורסה כיוון שכל המומחים מנבאים נפילה של 50% בשוקי המניות. קרוב המשפחה הזה מנוי לעיתון דה-מרקר, ואני בטוח שהוא קיבל את הרעיון של נפילת שוקי המניות מעיתון זה. לרוב האנשים אין את הזמן (או את הרצון) לבצע בדיקת עומק לכל הנביאים והמומחים שמצוטטים בעיתונים. כך שאם כתוב בעיתון שמרדיט וויטני ניבאה את המשבר, הם יאמינו לכך (למרות שזה לא נכון).

האם העיתונות הכלכלית באמת צריכה לשמש במה לנביאי השקר?

האם לא היה עדיף שהם יבזבזו דיו על נושאים חשובים יותר?

עכשיו כשגמרתי להתלונן, הנה התשואות של המדדים השונים:

מתחילת השנה DIA עלה ב-5.2%, SPY עלה ב-3.9% ההאנג-סנג עלה ב-4.9% והתיק שלי עלה ב-25.9%.

התיק הממונף שלי ירד ב-3.2% (בגלל וולס-פארגו), כך שאם הייתי מחשיב גם את התיק הממונף, התשואה שלי הייתה נמוכה יותר.

דוחות ודיווחים

החודש היה שקט מאוד ללא שום דוח כספי.

באחד העיתונים בהונג-קונג הייתה ידיעה שסאונדוויל (סימול 878) ביקשה לפני מספר חודשים אישור לבניית בית-מלון במקום הנכס ברחוב Hing Wan. החברה מחזיקה את הנכס כבר מספר שנים, וזה יהיה נחמד אם היא תפתח אותו סוף סוף. הבקשה היא לבניית מלון בן 25 קומות (לעומת הבניין הנוכחי של 5 קומות)

הבניין ברחוב Hing Wan

בינתיים מספר התיירים שמבקרים בהונג-קונג ממשיך לשבור שיאים. אלו חדשות טובות מאוד להחזקות שלי בבתי-מלון – קרי אסיה-סטנדרט (סימול 129) ושון-הו-טק (סימול 219). אבל גם לסאונדוויל כיוון שתנועת תיירים ערה תעזור לדמי השכירות שהיא מקבלת. שימו לב שאוכלוסיית הונג-קונג עומדת על כ-7 מליון תושבים (בערך כמו ישראל), אבל היא מקבל יותר תיירים בחודש מאשר ישראל מקבלת בשנה. מכאן ניתן להבין את התרומה החשובה של התיירות לכלכלה ההונג-קונגית. מה גם שבעוד התיירות להונג-קונג היא בעיקר תיירות-שופינג, התיירות לארץ היא בעיקרה צליינית.

עסקי הרדיו בארה"ב ממשיכים להתאושש, כאשר באוגוסט נרשמה עלייה של 7% בהכנסות התעשייה ביחס לשנה שעברה. בנוסף לכך, עונת הבחירות המתקרבת תבטיח הכנסות גבוהות יותר מפרסום ברבעון הרביעי ביחס לשנה שעברה. הנה ציטוט מתוך כתבה בכלכליסט:

באופן מסורתי, כ־75% מהיקף הפרסום הפוליטי בבחירות האמצע יוצאים לדרך ב־30 הימים האחרונים של הקמפיין", מסביר איוואן טרייסי, אנליסט בקמפיין מדיה אנליסיס גרופ. "זו הולכת להיות פוליטיקה מחוף לחוף ומקיר אל קיר בטלוויזיה וברדיו בסתיו הקרוב", הוא מזהיר.

גם באפט רואה שיפור בעסקים אצל חברות הבת שלו והוא שולל את האפשרות של מיתון נוסף בארה"ב. ההבדל בין באפט לבין נביאי השקר הוא שבאפט מבסס את ההערכות שלו על הביצועים של החברות שלו. זה לא אומר בהכרח שהוא צודק, אבל אם הוא אומר שיש שיפור (אם כי אטי) בביצועים של חברות הבת של ברקשייר, אז זה אומר הרבה לגבי הכלכלה האמריקאית, כיוון שחברות הבת של ברקשייר מתעסקות במגוון מאוד רחב של תחומים – משוקולדים ועד לבתים טרומיים, מרשת מזון מהיר ועד למטוסים פרטיים.

פעולות בתיק

חודש פסיבי לגמרי מצידי. בתיק הרגיל שלי לא בצעתי שום פעולה. בתיק הממונף שלי קניתי קצת מאוד מניות של חברה קטנה.

אני מעדיף בינתיים שלא לחשוף את ההשקעה הזאת בגלל שיש סיכוי שאני אוסיף עוד למניה הזאת בחודשים הקרובים. כמו כן, כיוון שמדובר בחברה מאוד קטנה עם מחזור נמוך, אני מעדיף שלא תהיה לי תחרות בקנייה של המניה.

ההשקעה שלי במניה זו היא קצת שונה ממה שאני עושה בד"כ. זאת השקעה מהסוג שבאפט נוהג לכנות "Work outs" (למישהו יש רעיון לשם עברי?). מדובר בחברה שהולכת להירכש ע"י חברה אחרת. מחיר הרכישה עומד על יותר מפי 2 ממחיר המניה ביום ההודעה על הרכישה. המניה כמובן זינקה בעקבות ההודעה, אבל עדיין נשאר פער בין מחירה כיום לבין מחיר הרכישה. פער די גדול למען האמת – של כ-18%. כיוון שהעסקה אמורה להיסגר תוך חצי שנה, מדובר על תשואה של 18% תוך חצי שנה. (אני כמובן קניתי אחרי שההודעה יצאה. לא היה לי מידע פנימי או משהו כזה :)).

הסיכון כאן הוא שהעסקה לא תצא לפועל (העסקה צריכה לעבור אישור של בעלי המניות וישנן גם התניות אחרות). קראתי את החוזה בין הצדדים, ונראה לי שהסיכון משתלם. הסיכון השני הוא שהעסקה תדחה, ואז התשואה השנתית תהיה נמוכה יותר (אם אקבל 18% תוך חצי שנה, אז מדובר על תשואה שנתית של יותר מ-30%, אבל אם למשל ייקח לעסקה שנה עד הסגירה, אז התשואה תהיה רק של 18%).

בקיצור, לדעתי מדובר בהשקעה לא רעה בכלל. הסיבה ששמתי שם קצת מאוד כסף היא שאני מרושש לגמרי. אני מוכן להיכנס להשקעות שכאלו ע"י מינוף, כיוון שהתשואה שאני מקבל כאן הרבה יותר גבוהה מהריבית שאני משלם, אבל אני מתחיל להיות ממונף יותר מדי, אז אני מעדיף להיות זהיר יותר.

בימים הראשונים שאחרי ההודעה על הרכישה, המחזור במניה היה מאוד גדול, ואני קניתי בסכום קטן. בינתיים המחזור הצטמק משמעותית. אבל כיוון שיש עוד מספר חודשים עד לסגירה של הרכישה, אני מאמין שעד אז יתפנה לי כסף ואני אוסיף.

ברגע שאני אצבור מספיק מהמניה, או שאני אראה שאני לא מתכוון יותר לקנות, או שהמחזור במניה יגדל בצורה משמעותית, אני אחשוף את המניה כאן בבלוג.

עוד מניה שהסתכלתי עליה היא BNE. גם היא עומדת להירכש בקרוב. כאן ההפרש נמוך יותר. כשהסתכלתי עליה המחיר עמד על 11$ ומחיר הרכישה אמור להיות 11.5$, אבל כנראה שטווח הזמנים פה יהיה קצר יותר כיוון שהחברה כבר קיבלה את רוב האישורים לעסקה. עוד לא הספקתי להסתכל על כל האינפורמציה, ובינתיים המחיר עלה אתמול. שווה לשים עיין על המניה הזאת במקרה שהיא תרד. עם מחיר של 11$, התשואה היא של 4.5%. אבל אני רוצה להדגיש, שבניגוד למניה הראשונה ששם באמת קראתי את החוזה בין הצדדים, במקרה של BNE עוד לא עשיתי עבודת מחקר, ולכן יכול להיות שיש שם הרבה לוקשים.

התחום הזה של Workouts הוא משהו שאני כנראה אכנס אליו יותר בעתיד. חשוב גם להדגיש שהתשואה כאן אינה תלויה במצב הכלכלה. לכן מי שמודאג מכיוון הכלכלה או כיוון הבורסה, יכול תמיד להתמקד בתחום הזה של Workouts.

אני רוצה להזכיר לקוראים שהבלוג הזה מיועד לתעד את ביצועי ההשקעות שלי, ולחלוק מניסיוני כמו גם מהטעויות שלי. אני לא ממליץ על אף אחת מהמניות המוזכרות כאן. כמו כן, אני עלול למכור (או לקנות) מניות זמן קצר לאחר שקניתי (או מכרתי) אותן, וזאת מבלי לדווח על כך כאן.

חודש שעבריי      ייחודש הבא

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
Subscribe
Notify of
guest
143 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
גיא
גיא
13 years ago

אנשים טובים שאלה (ובאמת אין בכוונתי לזרות מלח )
אם אני לא מושקע במניה (כן הייתי מושקע עד לפני חודשיים) האם אתם חושבים שזה זמן טוב להכנס או כדאי לחכות להבהרות או ירידות נוספות

דפני
13 years ago

אני לא מחזיקה במניה אבל עקבתי אחריה תקופה קצרה ,הסחירות היתה די דלה.
אתמול כשהמניה ירדה בגדול היתה תנועה די גדולה של מוכרים אבל אחרים החליטו
שבמחיר הזה כדאי לקנות ,אז אולי זו דוקא הזדמנות לקניה או חיזוק.

pimodlen
pimodlen
13 years ago

לדעתי גיא, אי הבהירות כרגע גדולה מדי בשביל להכנס לCASH כרגע, זה יהיה יותר הימור מאשר השקעה.
אין, למשל, שום דרך להעריך מה יהיה הרווח (בהנחה שהיא תהיה ברווח) של CASH ב2011, כך שאין לי שום מושג באיזה מכפיל היא נסחרת כרגע ביחס לרווחי 2011.
זו דעתי כאשר המניה נסחרת ב22, אם מחיר המנייה ירד בצורה משמעותית, או שהעניינים יתבהרו לטובה במקצת, אז הסיכון יקטן, אבל, נכון לכרגע, אני מאמין שאתה יכול למצוא הזדמנויות יותר טובות במניות אחרות.

אסף נ
אסף נ
13 years ago

פסח :

שלום עידו.
יש לך מושג למה מנית CASH עשתה בנג'י?
תודה פסח

פסח, אני מציע שתקרא את התגובות.
גיא אני חושב שהשאלה שלך לא במקומה. השאלה היא לא מה חושבים אחרים אלא מה *אתה* חושב. ואם אין לך דיעה, אתה צריך כנראה לגבש אותה (למשל, ללמוד את החברה).

טדי
טדי
13 years ago

טוב, אז אני רוצה לקנות, אומנם אני מחכה שהמחיר ירד, מתחת ל20, אבל כולם כאן אומרים שהחדשות רעות, המצב לא ברור והמניה ירדה 40 אחוז ביום אחד, המצב ימשיך להיות לא ברור עד שיפרסמו את הדוחות ( עוד חודשיים ).
חוץ מזה, החברה עדיין טובה, המנהלים עם בעלי ניסיון רב וברור שאין אינטרס לאף אחד לגנוב מהבנק.

אולי מכיוון שאני עדיין בחוץ אני רואה דברים בצורה שונה, אם אני אראה שהמחיר של המניה בימים הקרובים רק עולה, אני אכנס גם במחיר מעל ל20, מכיוון שהבסיס של העסק לא השתנה

cosmo
cosmo
13 years ago

הי כולם,

עדו – תודה רבה על הבלוג. אני קורא שלך כבר שנתיים (היה מאוד מעניין בתקופת המשבר ואחריו וגם בהונג-קונג ובטיול ביפן :)) וזו התגובה הראשונה שלי. לשנים האחרונות התייחסתי כתקופה של למידה, על השווקים ועל עצמי (למשל לראות שאני מסוגל לספוג הפסד של 50% ולא למכור לפני שזה עולה חזרה יותר מ100%. נראה לי שזו היתה תקופה מצוינת לכל משקיע לבחון את עצמו) ורק לאחרונה החלטתי להעביר הילוך ולהגביר את קצב ההתעדכנות והפעולות שלי מתוך מחשבה שעם הקריירה שבחרתי, לא יזיק אם יהיה מקור פרנסה עיקרי נוסף וזמן כנראה לא יחסר לי.

שאלה לגבי WFC – לא כדאי לנסות להבין למה הוא יורד כל-כך לפני שקופצים על העגלה? האמת היא שהתכוונתי היום בדיוק לקנות את המנייה ואז ראיתי את הירידה ורציתי רק להבין אותה לפני. לפי מה שאני רואה הבנק אמור לפרסם את הדו"חות ב-20 בחודש ואם יהיו טובים, חבל לא להיכנס לפני. אבל אולי מישהו יודע משהו שאנחנו לא יודעים?

גיא
גיא
13 years ago

לכל המשיבים תודה
כמובן שההחלטה היא שלי ואולי טעיתי בנסוח השאלה ולא התכוונתי לתשובה אלא להבהרות כדי לשקול נימוקים בעד ונגד
נזכרתי פשוט במניית AEA שהוזכרה בפורום אחר אשר גם עוסקת בתחום דומה של הלוואות קצרות
אשר מסיבות ריגולטוריות נפלה לפני כמה חודשים ובזמן האחרון מתאוששת די יפה
ואני דווקא בדעה של טדי
אבל נחכה ונראה

גיא א
גיא א
13 years ago

כן, סביר להניח שהלחץ על WFC קשור לנושא זה וזה משפיע על בנקים רבים, לא רק עליו. השאלה היא עד כמה בטווח הארוך זה ישפיע.
WFC עדיין אחת המניות היותר אהובות עלי לאורך זמן.

Corado
Corado
13 years ago

היי עדו,
אני לא מדבר ספציפית על WFC, או על בנק אחר. אבל באופן כללי, דעתי היא שיכול להיות שזה יהיה "תירוץ" לממשל האמריקאי לתת תמריצים נוספים לבעלי הבתים שעוקלו, למצוא פתרון ביניים כזה או אחר, וע"י כך לייצב את השוק, הנדלנ"י ובכלל. כשלמישהו יש בית משלו (אפילו אם יש לו משכנתא של 70%) רמת הבטחון עולה וגורמת לעלייה בצריכה. איך זה ישפיע על הבנקים? לא ממש יודע, ובספק אם יש מישהו שמבין עד הסוף. באמריקה מקרים מוזרים ועם סיכוי קטן בהרבה, הביא לנצחוונות של עורכי הדין, שמריחים כסף ונלחמים בחירוף נפש. בכמה אחוזים מהכלל מדובר? אצל אמריקאים אין אמצע. גילו "בעייה", מייד הולכים לקיצוניות המוחלטת ומקפיאים את כל העיקולים. אני בכל מקרה, חושב שזה יגרום לשינוי, לכן פתחתי פוזיצית תעודת סל על הנדל"ן בארה"ב. כמו שכולנו יודעים, לא משנה מה קורה בפועל, משנה מה חושבים המשקיעים…

עוד הערה אחת לגבי המשפט "הרי אין סיכוי שכל פקיד יעבור על כל מסמך ויוודא את כל הפרטים לפני שהוא חותם עליו". אני חושב אחרת. כשני קורא על אדם שמוסמך מטעם הבנק לאשר את החתימה הסופית, שבודק 18,000 בתים בחודש, לא מאמין שבכלל עבר על משהו. אפילו לא חתם במו ידיו, אלא זה נעשה אלקטרונית. ואני כן חושב שצריך להיות זהיר בעניין, בסופו של דבר זה בסך הכל עוד קלסר למי שחותם, אבל החיים, הבטחון, והרבה יותר מזה למי שמעקלים. אני מכיר מישהו שחווה את העניין, בואו נאמר בעדינות, שזו לא חוויה נעימה, שבהחלט משנה את החיים בצורה קיצונית, לפחות לפרק זמן של כשנה.

Corado

בנימין
בנימין
13 years ago

עדו שלום

הבנק שלנו WFC מתחיל להיות מעניין כאשר מחיר המניה ירד
עד כמעט 23 דולר האם זה לא מתחיל להביא לך חשק לקנות
או שאתה מחכה למחיר נמוך יותר משמעותית.
אתה רכשתה את המניה במחירים שונים האם יש לך איזה ממוצע
כללי אשמח לשמוע כוון שאני מתחיל לחשוב על רכישה נוספת.

Corado
Corado
13 years ago

היי עדו,
אני חושב שאתה נותן משקל יתר ליכולת הבנק לנהל מצב קיצוני כמו שהיה עם מצבת כוח האדם. אני לא מאמין שאותו כוח האדם שהיה נהוג לפני המשבר הספיק לנהל את העיקולים שהוכפלו מספר מונים בצורה טובה. אני לא חושב שכל העיקולים יעצרו, אבל אני חושב שהיד על ההדק תהיה קלה פחות מהעבר.

1- כשאמרתי "שלא משנה מה קורה בפועל…", אני חושב שזה לא גורף, לא לאף צד. אני המוחלט של ההשקעות שלי משקיע לפי דוחות ומידע נוסף. יש מקרים בהם, מה שקובע הוא מה חושבים. אנחנו עושים את זה המון בכל יום כמעט בכל נושא, מקבלים החלטות לפי "הרגשה". לדעתי זה קורה גם בתחום ההשקעות בחברות ספציפיות. לא גורף, אבל קורה.
2- אני חושב שלא הובנתי כראוי. ממש לא החשבתי את דעתם של הפוליטיקאים. אני משקיע במגזר כמו שאמרתי, תעודת סל בתחום הנדל"ן ואני קורא את המידע והדוחות של החברות הגדולות בתחום, במספר תתי-ענפים בתחום. זה לא בא בשליפה…
3- כמו שאמרתי קודם, אני בטוח שחלק מהעיקולים לא נעשו תוך כדי בדיקה מקיפה. כמה אחוז זה מהכלל? מה ההשפעה הצפויה? אי אפשר לדעת. בסופו של דבר, לבנק יש אינטרס להשאיר בעלים בדירה, כי אם יקבל את הכסף, הוא מרוויח יותר מאשר לעקל.

אמרתי את שרמרתי באופן כללי על השוק הנדל"ני ולא הייתי ספציפי לגבי הבנקים. את WFC אני לא מכיר מספיק כדי לחוות דעה.

Corado

Corado
Corado
13 years ago

היי עדו,
קודם כל, הכל בסדר 🙂
גם אני בדקתי כמה חברות בתחום. הן לא מהסוג שהייתי מוכן כרגע לשים את הכסף שלי בהן. אמנם יש להן גרף מכירות ורווח עולה מ 2008 ועד היום, אבל בכיוון הלא נכון… 🙂
קשה מאוד לנחש מישראל הרחוקה מי מהן תצליח בארה"ב. יש לי חברים ישראלים שגרים בארה"ב ואומרים שבאזורים שלהן החלו לראות פעילות קטנה של בניה/שיפוצים של בתים, זה לעומת הכלום שהיה בשנתיים האחרונות. אני לא יכול להביא נתונים חותכים, אבל "השגרירים" שלי שם, טוענים שמריחים בריזה של שינוי קל. הסתייגות ראשונה, אני לוקח בחשבון שהפעילות הזו היה גם בשנתיים האחרונות ושהם היו "עיוורים" לנושא עד עכשיו בגלל פסימיות של השוק שהשפיעה עליהם, או 1001 סיבות נוספות, ולאחרונה הם שמים לזה יותר לב. ועוד הסתייגות, הם גרים באזורים שבהם יש תעסוקה יחסית יציבה, כך שלא ניתן להסיק מזה לכל האזורים בארה"ב. אני נוטה להאמין שיש התייצבות. לכן קניתי תעודת סל. ימים יגידו אם צדקתי או לא.

כפי שאמרתי בעבר, אני עובד עם האתר של יאהו שמשמש לי כבסיס נתונים מעולה (ברור שאני יכול לנהל טוב יותר באקסל, אבל יאהו זה אונליין), כך שאני שומר כמעט כל חברה שעברה תחת עיניי. יש לי כמה תיקים וירטואלים לפי נושאים. זה מאוד נוח, כי גם הזכרון הצילומי שלי לא מצליח לזכור את כל 6720 המניות…
גם אתה וגם אני היינו בחברות שפועלות על בסיס רווח והפסד. ברוב החברות שאני מכיר אין רזרבות של כוח אדם, בטח לא כאלה שמאפשרות עליה של פי כמה בפעילות ובטח לא בתקופה של אי ודאות וכולם מקצצים בלי הכרה עובדים. אני לא אומר משהו מידיעה אישית, אלא מתחושה. נכון שאני הייתי בהייטק שבהגדרת התפקיד עובדין 120%, ופה זה בנקים. נכון שאני בישראל, ושם בארה"ב החיים נוחים יותר.

אני רק מעלה חומר למחשבה, של משהו שלא מסתדר לי 100% בראש.

בכל מקרה, אחרי שדיברתם כל כך הרבה, סיקרנתם אותי לגבי WFC.

Corado

Daniel
Daniel
13 years ago

עדו,
התייחסת לבנק BOA..
תזרים מזומנים בשנה אחרונה (ב 12 חודשים אחרונים ) הוא פשוט ענק.
ב 0.5 שנה הראשונה של 2010 תזרים מזומנים חופשי גם כן גדול כ 39B .
חברה נסחרת ב 8% פחות מנכסים המוחשיים שלה.
WFC בשביל ההשוואה תזרים חופשי ב 0.5 שנה 2010 17B.

האם חברה גם כן זולה לפי דעתך?

האם בבנקים תזרים חופשי הוא "שונה"? האם אסור להתייחס עליו כמו בניתוח חברות רגילות הלא פיננסיות?

אסף נ
אסף נ
13 years ago

מטה הוציאה עוד 8K. נראה לא ממש טוב.
ממש חונקים אותם, ואני לא מבין מתי יהיה להם REVIEW, בעוד מספר חודשים או שבעוד מספר חודשים הוא יסתיים… יש שם משפט סתום שאי אפשר להבין. מי מנסח את הדברים האלה?

ברק
ברק
13 years ago

בנוסף להלוואות בריבית קצוצה, נראה שמטה מתמחה גם בהוצאת הודעות סתומות. מה זה "Simplexes program"? הם מעולם לא השתמשו במונח הזה בדוחות השנתיים שלהם.
למי שעדיין מחזיק במניות החברה, נראה לי שמומלץ לקרוא את התשקיף של חברת Netspend (לפי מה שהבנתי היא אחראית ל- 70% מפעילות חתיבת ה – MPS). אולי זה יעזור לשפוך אור כמה מרווחי מטה מגיעים מאותן פעילויות שהופסקו.

ידידיה
ידידיה
13 years ago

דורון צור מעלה השערה ב"דה מרקר" – הבנקים מפסיקים לעקל כי אין להם capacity לכך.
http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20101017_1193786&log=true

ידידיה
ידידיה
13 years ago

עדו אתה יכול להסביר קצת על RAL?

יהונתן
יהונתן
13 years ago

למה אתה חושב שבאופן גורף מוצרי ה-RAL לא קבילים יותר בעיני הרגולטור?

נראה שסאונדוויל מפצה אותך הבוקר קצת על מפח הנפש של CASH. קרה שם משהו מיוחד?

ברק
ברק
13 years ago

ראיתי שב-2009 היית מושקע לתקופה קצרה ב – LEE. מה דעתך על התימחור הנוכחי שלה?
הערכה של תזמ"ז חופשי של 100 מיליון ל – 2010 – בערך זהה ל – Market Cap הנוכחי. החברה (כצפוי) משתמשת ברוב התזמ"ז החופשי לתשלום החוב. מה שאומר שבעתיד תהנה מהוצאות ריבית נמוכה יותר.
מהצד השלילי – ירידה עקבית בהכנסות (אותה מגמה של ירידה בהכנסות קיימת גם אצל המתחרים). חוב של 1.1 מיליארד. החברה קיצצה בשנתיים האחרונות עלויות ואת עלויות ה – CapEx במיוחד. לא ברור כמה זמן היא תוכל להתמיד בזה.

אסף נ
אסף נ
13 years ago

היום FNF נותנת לנו רמז מה קורה בעסקי ביטוח הטייטלים, כהכנה לסטיוארט ול FAF ביום חמישי הקרוב.
לפי מה שנראה לא היה שינוי משמעותי בהכנסות, אך אפשר לראות שנפתחו יותר פוליסות.
החברה יורדת 11% כנראה בגלל שהם החליטו לחתוך את הדיבידנד, מה שגם ככה לא קיים בסטיוארט, ככה שאין מה לדאוג מהכוון הזה 🙂

ברק
ברק
13 years ago

היי עדו,
נתת לנו חתיכת אתגר לחפש את החברה ש – "אחד המגיבים פה העלה" 🙂 יש רמזים?

לגבי סאונדוויל, באמת נראה שהבעלים רוצה למחוק אותה מהמסחר. אבל לא הבנתי למה היא לא עושה את זה בהצעת רכש. בימים האחרונים האחזקה של גרייס (האמא) עלתה מ – 71.13 ל – 72.06 אחוזים בחברה (לי יש מידע על זה רק מהתאריך 14 לאוקטובר).
כאשר תוך כדי התהליך היא רק העלתה את המחיר לעצמה…
בסה"כ היא קנתה מניות (אם החישוב שלי נכון) ב – 3 מיליון HKD (בערך 400 אלף USD).

אני משער שהיא לא קנתה את כל הבלוק בהתחלה מפני שהיא פשוט לא מצאה מספיק מוכרים ?

אני פחות מכיר את חוקי ני"ע של הונג קונג. האם ברגע שלבעל עניין יש 75% כל שאר בעלי המניות חייבים למכור לו את אחזקתם? באיזה מחיר?
בישראל האחוזים הנדרשים יותר גבוהים. מצד שני, גם בשביל לעשות "פינוי בינוי" בהונג קונג נראה שצריך אחוזי הסכמה נמוכים בהרבה מבישראל 🙂

שאלה נוספת – ראיתי את הפעילות הזאת רק בגלל שנרשמתי לעדכונים באתר הבורסה וקיבלתי מיילים ספציפיים על כל טרנזקציה בסיום יום המסחר העוקב.
נראה שהם לא מוצגים (לפחות לא מצאתי) באתר hkexnews.hk.
האם יש מקום שמראה את פעילות בעלי העניין בצורה מרוכזת? מצאתי רק אתר בתשלום שעושה את זה.

ברק
ברק
13 years ago

אפשר להתעלם מהשאלה האחרונה, מצאתי את זה תחת Disclosure of Interests באתר hkexnews.
לפי תוצאות החיפוש, נראה שב 2006-2008 היא החזיקה 76% מהחברה, ומאז היא החזיקה בדרך כלל 71-72%.

Daniel
Daniel
13 years ago

עדו,
איפה אפשר למצא מידע על אופציות WFC הספציפיות?
האם יש הבדל בין אופציות רגילות להאלו של במסגרת מענק ה TARP ?
וכמובן מעניין לדעת את שיקוליך בקניה אופציה הזאת.

משה
משה
13 years ago

שלום עידו, בלוג מעניין. ראיתי את הפוסט המדובר.
האם הצלחת בסוף לראות תחת איזה סימבול האופציה הזו נסחרת? הבטתי בתשקיף וראיתי wfc ws אבל חיפשתי כעת ולא מצאתי שום דבר כזה.

עופר
עופר
13 years ago

היי
אני קורא בשקיקה את הבלוג הזה כבר תקופה לא קצרה, בלוג אדיר.

לעניין האופציות -הן הופכות להיות כדאיות יותר לא רק אם השוק יהיה שורי יותר אלא ובעיקר ככל שעיתוי המימוש יהיה רחוק יותר , ולהיפך.
(ההפרש שבין מחיר האופציה היום למחיר המניה , והרווחים שיוכל לצבור בזמן הזה במקום אחר ,שם קבור הכלב)

אני חושב שאם מישהו מתכנן השקעה על וולס פארגו לזמן בינוני , המחיר היום לדעתי מצדיק קניית מניה ולא אופציה. 

אלון
אלון
13 years ago

עדו אני חולק על כך שאופציות הם כלי הימור ולא השקעה.
להזכירך או לידיעתך שקיימות באופציות אסטרטגיות מגוונות וגם היכולת למכור אותם (אם אתה חושב שזה כל כך מסוכן למה לא תהיה בצד שמוכר ?…).
לדוגמא לאסטרטגיה סולידית במקום לעשות COVERED CALL אפשר להשתמש בLEAPS ולמכור על גבם אופציות מדי חודש.
הנושא הוא רחב ועמוק ובעל עקומת למידה רצינית אך בהחלט שווה ויכול להשתלב היטב בפרוטפליו.

עופר
עופר
13 years ago

עידו , רציתי לומר שבזמן של שנה – שלוש בו המניה עשויה להכפיל את ערכה ובהנחה ולא הרבה יותר מזה – עדיפה המניה ולא האופציה.
בטווח זמן גדול יותר גם אם המניה לא תגיע להרבה יותר מזה עדיפה בכל מקרה האופציה, קל וחומר אם השווי של המניה עוד יגדל.

האמת היא שבכלל לא קחתי בחשבון מסחר של האופציה עצמה.
אם הוא אפשרי (ואם ציינת את זה אז אני מבין שכן) זה בהחלט משנה את התמונה מקצה לקצה בכל טווח זמן.

אלון
אלון
13 years ago

קודם כל LEAPS הם לשנים ולא לזמן קצר והם בכל מקרה ממנפים את המניה.
אני מבין שגם אתה עם שיטת העבודה שלך לא מתכוון להישאר עם מניות לזמן בלתי מוגבל.
לא לכל מניה יש אופציה (במיוחד לקטנות) אבל לחברות הגדולות בהחלט יש.
אני לעולם לא קונה אופציה בלבד כי היא פשוט מאבדת את ערכה כפונקציה של הזמן.
אני מעדיף תמיד להיות בצד המוכר כדי לנצל את היתרון ש90% מהאופציות פוקעות ללא תמורה.
ושוב הנושא הזה לא פשוט אך כל מקצוען שמתעסק בהשקעות לדעתי חייב להכירו היטב.
בגלל פניות מחברים ומכרים (וגם כהשראה מהבלוג שלך) יכול להיות שאני גם יפתח בלוג שיתמקד בנושא הזה ויהיה מקור הסברה מהימן.

גיאל
גיאל
13 years ago

הי עדו, שימח אותי לשמוע שמצאת עניין ברעיון האופציות על וולס אחרי כל ההשראה, הרעיונות והידע שקיבלתי ממך 🙂 (שיניתי את הניק ל "גיאל" למנוע בלבול עם גיא אחר)

גיאל
גיאל
13 years ago

אלון, מאוד אשמח לקרוא בלוג שיגע בשימוש באופציות מתוך פרספיקטיבת "השקעות ערך" – אם תחליט לפתוח אחד אני מקווה שתודיע על זה כאן או באחד הפורומים למשקיעי ערך בעברית.

אור
אור
13 years ago

בעיה אחת עם הדיון כאן על וולס פארגו.
הדיון על המניה או האופציה יוצא מנקודת הנחה ברורה שהמניה תכפיל את עצמה במקרה הרע ותשלש את עצמה במקרה הרגיל. זה הקונצנזוס כאן
וולס פארגו זו אחת המניות הכי מנותחות בעולם וההנחה הבסיסית של כל השקעות הערך היא שהמניות החמות כנראה מתומחרות ואופן מלא וכנראה גם יקרות. בלי בכלל לקראת אף דוח של החברה אני יכול לקבוע שהסכוי שהמניה מתומחרת בחסר אפסי.

אור
אור
13 years ago

לפני שנתיים לא היתה מנייה כמעט שלא מתומחרת בחסר. כל הכבוד שהיה לך אומץ לההיכנס – אני מתאר לעצמי שאתה מדבר על שיא השפל. מניה כזו היום יכולה להכפיל עצמה רק אם יקרו דברים שלא צפויים היום.

יהונתן
יהונתן
13 years ago

מענייו שמנהל ההשקעות החדש של ברקשייר האמין בבנקורפ ולא האמין בוולס. כך, לפי תיק ההשקעות שלו.

דפני
13 years ago

מישהו יכול לומר למה SKX (סקצ'רס)מתרסקת? לא מצליחה להבין אם זה בגלל הדוחות שאין לי או שקרה משהו??

טדי
טדי
13 years ago

החברה פספה תחזיות…
http://newsworthystocks.com/201010282434/nyse/skechers-usa-inc-nyse-skxshares-hammered-down-sharply/

אני לא מכיר את החברה, אבל אנליסטים אוהבים לקבוע מטרות אם הם מפספסים אז המוסדיים מתעצבנים ומפילים את מחיר המניה.
עוד כמה ימים אני אסתכל על החברה, מה היא עושה ?

pimodlen
pimodlen
13 years ago

בקשר לSKX, שזו חברת נעליים, בגדול מה שקרה ברבעון השלישי זה שסקצר'ס עצמה וגם החנויות לא העריכו נכון את ה"שוק" שיש לליין הtoning shoes החדש של החברה.
כתוצאה מכך, הInventory של סקצ'רס גדל בצורה ניכרת. ההנהלה טוענת שהמוצרים שהצטברו אצלם עדיין נמחרים טוב מאוד, אין צורך בהנחות משמעותיות, ויקח להם בערך 6 חודשים לסדר את העניין (לרדת לרמת inventories יותר בריאה).

סה"כ קשה לדעת מה יהיה איתם כי אף אחד לא באמת יודע מה יהיה גודל השוק עבור נעלי toning shoes בשנה הבאה. כיום השוק עבורן מוערך בכ-1 ביליון שנתי, כאשר לסקצ'רס 55%, כך שקשה להעריך מה יהיה הEPS שלהם שנה הבאה, אבל היות והם הולכים חזק על צמיחה בחו"ל (במיוחד באסיה) אני לא חושב שהTotal revenues שלהם ירדו בשנה הבאה ביחס להשנה, מה שכן ירד זה ה
gross margin. חשוב לציין שיש להם balance sheet חזק מאוד, עם בערך 5 דולר למנייה כרגע, וזה צפוי ללכת ולגדול מרבעון לרבעון.

אם אני מחשב נכון, החברה הרוויחה 3.3 דולר למנייה בTTM. בוא נאמר ששנה הבאה זה יורד ל2.5 (מאוד מאוד קונרבטיבי), בעיקר בגלל ירידה בGross margin. אזי לפי מכפיל של 10 (שוב, קונסרבטיבי ביחס לתעשייה, אם תראו מה קורה בנייק, או קרוקס למשל), קיבלנו 25 דולר למנייה. כאשר יש להם 5 דולר למנייה כרגע, ואם הם ירוויחו רק 2.5 דולר למנייה ב12 החודשים הבאים יהיה להם 7.5 דולר למנייה, אם נוסיף את הCASH, נקבל 25+ 7.5 = 32.5
שזה יותר מ50% מהמחיר הנוכחי. זאת כאמור עם הערכה מאוד קונסרבטיבית לטעמי.

לדעתי, יש פה במחיר הנוכחי טווח ביטחון סביר פלוס, כלומר אני לא רואה כמה המחיר כבר יכול עוד לרדת, כי המכפילים על הרווח פחות Cash הם כבר היום לדעתי "עיוות".
מבחינת האפסייד, אני לא יכול להגיד שאני מאמין בהסתברות גבוהה שהחברה תהיה שווה פי 2 או 3 (40-60) בעוד שנה שנתיים, כך שבשבילי לפחות, זה על הגבול של השקעה כדאית, אבל לא מספיק.

א לוי
13 years ago

מהצצה ביאהו המאזן גדול אך הוא לא גדל באופן משמעותי לאורך השנתיים החולפות שהיו אמנם שנות משבר אך בכ"ז הן מרמזות על הרווח האמיתי של החברה. כמו כן אני רואה הנפקות קטנות של מניות כל שנה מה שמנמיך עוד קצת את הרווח האמיתי. ההון גדל ב 110M וההנפקות היו ע"ס 22M. כלומר בניכוי ההנפקות ובחלוקה לשנתיים מקבלים הערכה לרווח שנתי מנורמל של 44M. שוב זה רק מהצצה ביאהו.

יהונתן
יהונתן
13 years ago

דווקא רציתי לקנות אייפד…

אלון
אלון
13 years ago

אייפד לא שווה בגלל שאין בו פלאש, יש תחליפים הרבה יותר טובים.
בכל מקרה אני מאמין שאפל הולכת להתרסק לטווח הארוך.

אסף נ
אסף נ
13 years ago
רועי א
רועי א
13 years ago

@אסף נ

תודה אסף נ, מצגת מאוד מעניינת בפשטותה.

סתם ניטפיקינג בשביל הכיף:
מצויין שאוקטובר חודש עם תפוקת חשמל נמוכה ביותר. בספטמבר ואוקטובר היתה רגולצייה בסין שמפעלים רבים ואזורים היו חייבים להפסיק את תצרוכת החשמל בעצמם. לדוגמא באיזור מסוים מספר מפעלים לא יכלו לעבוד ביום שלישי, אחרים ברביעי וכן הלאה. המטרה הרשמית, המוצהרת לפחות, היתה להורית את תצרוכת החשמל במדינה. (זה לא אומר שאני לא מסכים עם מה שמוצג במצגת).

רועי א
רועי א
13 years ago

לגבי CASH
במאמב ב VIC יש את המשפט הבא:
"CASH, through its tax refund prepaid card operation, is getting more heavily involved with tax refund anticipation loans (RALs), which have been a lightning rod for regulatory risk in the past."

לא הייתי מושקע ב CASH בגלל שאני לא הצלחתי להבין אף פעם מה היא עושה כמו שאני לא מבין את המשפט הזה. אני סקרן אם למי שמבין זה נחשב תמרור אדום או צהוב קל?

איתי
איתי
13 years ago

בבקשה לא לכלכך על אפל המלכה

לירון
לירון
13 years ago

…והנה נפתחת לה מלחמת דת חדשה שתגמד את "מי יותר טוב רשע באפט או גייטס?" 🙂

דפני
13 years ago

טימברלנד עולה היום ב18% ,כמה חבל שאין לי אותה.
גם שאר המניות עולות יפה אבל לא בכזה קצב.

ידידיה
ידידיה
13 years ago

מישהו הספיק לעכל את הדו"ח הרבעוני של ETM?

אסף נ
אסף נ
13 years ago

ידידה – כן, הדוח נראה טוב.
לא נוצץ אבל טוב. אמנם החברה פספסה בשורה התחתונה והעליונה, ולכן הירידות, אבל זה לא ממש מעניין. החברה החזירה 59 מיליון דולר חוב ב9 חודשים (8% מהחוב!!!), וממשיכה להחזיר חובות, וזה העניין החזק פה. היא יכולה להגדיל משמעותית את הרווח במזומן עם כל החזר חוב כזה (כמעט פי 2).
המכפיל שלהם באיזור 3.6 (במקרה הגרוע), ברגע זה. אם נניח שהם יחזירו רק 50% מהחוב, אפשר לומר שהמכפיל העתידי שלהם הוא 3 ומטה. אחלה עסקה לדעתי.