תיק המניות בנובמבר 2010

מתחילת השנה ה DIA עלה ב-7.8%, ה SPY עלה ב-7.7%, ההאנג-סנג עלה ב-8.1%. התיק שלי עלה ב-33.2%.

התיק הממונף שלי עלה בכ-10%, כך שאם הייתי מחשיב את המינוף שלקחתי, התשואה שלי הייתה יותר גבוהה.

דוחות ודיווחים

אסיה סטנדרט (סימול 129) הפציצה שוב עם דוח מרשים מאוד. אני שמח שלא מכרתי את המניה לפני מספר חודשים כשהיא נסחרה בשמונים ומשהו סנט. המנכ"ל ממשיך לעצבן אותי עם הדוחות המינימליים שאינם כוללים הסברים מפורטים על מצב החברה, אבל לפחות בינתיים, המספרים מדברים בעד עצמם. תוך חצי שנה ההון העצמי של החברה עלה ב-20%. ההון העצמי עומד על כ-8$ למניה – לעומת מחירה הנוכחי של המניה של כ-1.4$. פשוט מגוחך. שווי השוק של החברה עומד על 1.8 מליארד דולר, כאשר רק מריבית ודיבידנדים הם מקבלים בערך משהו כמו 200 מליון דולר בשנה. כלומר רק החטיבה הפיננסית שלהם צריכה להיות שווה 2.5 מיליארד דולר. לפני שבכלל התחלנו לחשב את הערך של המלונות והנדל"ן בהם החברה מחזיקה.

דקה (סימול 997) ממשיכה להפסיד. החדשות הטובות הן שהחברה מדווחת על שיפור ניכר במספר ההזמנות. אני עדיין מאמין שהחברה תצליח לחזור לרווחיות שלה מלפני המשבר, ואם זה אכן יקרה, אז המחיר שלה היום באמת זול.

אי-בון (סימול 599) דיווחה על ירידה של כ-50% ברווחים (!). ציפיתי לדוח חלש כי הניסיון בחברה הזאת מלמד שהרווחים שלה מאוד תנודתיים, אבל לא ציפיתי לירידה שכזאת. המניה הגיבה לדוח בירידה חדה. חשבתי בחודשים האחרונים למכור את המניה, ואני עדיין מתלבט.  מצד אחד המצב בסין יותר ויותר מדאיג אותי. מצד שני, התחום הזה של מטבחים, מקלחות ובתי-שימוש יוקרתיים של מותגים מאירופה הוא תחום שלדעתי ימשיך לצמוח יפה בהונג-קונג ובסין. ככה שאני עדיין מתלבט. בכל מקרה זאת לא השקעה גדולה אצלי.

וולס פארגו (סימול WFC) כנראה תתחיל לחלק דיבידנדים בתחילת השנה הבאה. אלו חדשות טובות מאוד והן כנראה הסיבה לכך שהמניה עלתה קצת ביומיים האחרונים למרות שהשוק ירד. הנה שתי כתבות בעניין:

http://www.thestreet.com/story/10932709/1/wells-fargo-dividend-may-hit-in-1q-analyst.html

http://www.bloomberg.com/news/2010-11-18/fed-requires-capital-plans-as-banks-seek-dividend-increases.html

סאונדוויל (סימול 878) יצאה החודש עם שתי הודעות לעיתונות. הראשונה היא שהיא סיימה את המכירה של הנכס ברחוב Sun Wai (אני לא בטוח שככה כותבים את השם באנגלית – אבל מדובר בנכס שבקאולון שהחברה מכרה בתחילת השנה). הם יקבלו 325 מליון דולר הונג-קונגי עד סוף השנה.

ההודעה השנייה הרבה יותר משמעותית ומגיעה ישר מהתנור היום בבוקר (אולי בגלל זה המניה ממשיכה לעלות היום). הם השתלטו על שני נכסים נוספים – רחוב Sharp מספרים 11 ו 13 ורחוב Matheson מספרים 1 ו 1A- הנכסים כמעט וצמודים כאשר אחד מהם נמצא ממש מול טיים-סקוור (אם כי לא ליד סאונדוויל פלאזה אלא בצד השני). הנכסים ממוקמים קרוב לכניסה האחורית לטיים-סקוור ולא מול הכניסה הראשית (כמו הפלאזה), אבל עדיין מדובר במיקום מעולה, ואני די בטוח שהנכסים עלו לחברה די ביוקר. סאונדוויל מתכננת להרוס את שני המבנים ולבנות במקום שני בניינים מסחריים חדשים עם שטח רצפה של 48,000 רגלים מרובעות. שתי הקומות הראשונות ישמשו לחנויות ולמעלה יהיו משרדים בסגנון גינזה. לדעתי הם יצליחו לקבל שם דמי שכירות שנתיים בסך של לפחות 40 מליון דולר.

מעניין כמה מהקוראים מצליח לעקוב אחרי כל השתלשלות האירועים בסאונדוויל. בשנים האחרונות החברה צמחה בצורה ממש מרשימה. רק בשנה האחרונה הם השתלטו על 4 נכסים לפחות – בקאולון (sun wai street – נכס שנמכר), ברחוב אלקטריק – יפותח כנראה לבית-מלון, ברחוב סקול – כנראה יימכר או יפותח לבית מגורים והאחרון זה שדיווחתי עליו למעלה – יפותח לנכס מסחרי ויוחזק ע"י החברה לטווח ארוך.

פעילות בתיק

מכרתי חלק מהמניות של בוולס-פארגו (סימול WFC) תמורת 26.88$ וקניתי את האופציה WFC.WS על המניה במחיר ממוצע של 8.46$. כמו כן הגדלתי את המינוף שלי בשביל לקנות עוד אופציות. אני מתכנן למכור עוד מניות של WFC כשהן תעלנה קצת על מנת להוריד את המינוף שלי אל מתחת ל-20% מההון.

אני רוצה להזכיר לקוראים שהבלוג הזה מיועד לתעד את ביצועי ההשקעות שלי, ולחלוק מניסיוני כמו גם מהטעויות שלי. אני לא ממליץ על אף אחת מהמניות המוזכרות כאן. כמו כן, אני עלול למכור (או לקנות) מניות זמן קצר לאחר שקניתי (או מכרתי) אותן, וזאת מבלי לדווח על כך כאן.

חודש שעבריי      ייחודש הבא

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
Subscribe
Notify of
guest
70 Comments
Inline Feedbacks
View all comments