תיק המניות במרץ 2010

החודש היה חודש טוב בשוקי המניות. גם התיק שלי הצטרף לחגיגה, כאשר כמה מניות – במיוחד סאונדוויל וקומולוס עלו יפה.

מתחילת השנה ה SPY עלה ב-5.4%, ה DIA עלה ב-4.6% וההאנג-סנג ירד ב-0.9%. התיק שלי עלה ב-16.8%.

דוחות ודיווחים

רדיו ואן (סימול ROIAK) – החדשות הטובות הם שהחברה ביצעה רכישה עצמית של 5 מליון מניות – כמעט 10% מכלל המניות. כאן בערך מסתימות החדשות הטובות. חוץ מזה הדוח היה די מאכזב. ההוצאות ברבעון האחרון היו גדולות משחשבתי, מה ששינה קצת את האטרקטיביות של החברה בעיני. משום מה החברה לא ממהרת להחזיר את החוב. בסוף הרבעון הראשון הוא עדיין עומד על 653 מליון – כמו בסוף השנה.

ב-2009, עם כל רכישת המניות, הם עדיין הצליחו להוריד 20 מליון דולר מהחובות. לדעתי השנה הם יכולים להוריד לפחות 30 מליון דולר מהחוב. העניין הוא שזה לא מספיק. עד סוף השנה הם צריכים לקנות את כל האג"ח בסך 100 מליון דולר אשר פג באוגוסט 2011, אחרת הסכם המימון עם הבנקים יפוג. הם כנראה הולכים להחליף את האג"ח בחוב חדש. השאלה היא האם הם יצליחו. רדיו-ואן הלכה פה על הקצה כשהם העדיפו רכישת מניות על פני החזר החוב. תוך חצי שנה נדע אם ההימור היה כדאי.

בואו נבדוק מחדש את ערך החברה. הפרסום ברדיו ייצמח השנה. זה כבר נראה כמעט ודאי. סביר להניח שנראה צמיחה של 7%-10% בהכנסות. אם ההכנסות תעלנה ל-290-295 מליון, זה יכול להוסיף עוד 15 מליון לרווח לפני מס. שנה שעברה הם הרוויחו בערך 23 מליון, לכך נוסיף 15 מליון ונקבל רווח של 38 מליון לפני מס. אני לא בטוח כמה מס הם ישלמו כי בטח יש להם הרבה נכסי מס. אבל נניח שנטו יישארו 23 מליון. לסכום זה נוסיף עוד 10 מליון ההפרש בין CAP EX לבין הפחת, ונקבל תזרים של 33 מליון. סביר להניח שזה יהיה בין 30-40 מליון. אם לא היה את הלחץ של החוב בסוף השנה, אז הייתי אומר שרדיו ואן, עם שווי שוק של בערך 170 מליון דולר, עדיין זולה. למרות שזאת כנראה הייתה טעות גדולה לא למכור עוד באזור ה 3.2$-3.4$, ולקנות במקום קומולוס (CMLS) או מטה (סימול CASH).

סאונדוויל (סימול 878) כיכבה חזק בחדשות החודש. במשך שבועיים לא היה כמעט יום שהיא לא הוזכרה בכל העיתונים הסינים. זה כנראה יצר באז מסביב למניה, וגרם לעליות. סאונדוויל מכרה את הדירות בבניין המגורים שהיא בונה. הם השיגו מחירי שיא של כ-14K דולר הונג-קונגי למ"ר, לעומת 10K שציפיתי. סך הכל החברה תרוויח כ-500 מליון מנכס יחיד זה. כיום החברה נסחרת בשווי שוק של כ-1.5 מיליארד דולר, שלדעתי עדיין זול – זול מדי.

מנכ"ל החברה דיברה על כך שלחברה יש עוד שני בניינים עליהם הם השתלטו. הם חשבו לבנות שם בתי-מלון, אבל לאור הצלחת הפרויקט החודש, הם חושבים עכשיו לבנות בתי מגורים. אני עדיין חושב שסאונדוויל יכולה להרוויח 100 מליון או יותר בשנה מהשבחת נכסים. יהיו שנים יותר טובות (כמו השנה) ופחות טובות (כמו שנה שעברה), אבל 100 מליון זה לא רף כל כך גבוה. אם החברה תרוויח 200 מליון או יותר מפעילות זו, אז החברה בקלות שווה יותר מ-20$ למניה.

צ'וק-נאן (סימול 131) פרסמה את הדוח החציוני שלה. כצפוי הרווחים עלו חדות עקב שיפור בנדל"ן ובבורסות העולם. החברה עדיין לא קיבלה אישור בנייה במקאו, ואני כבר מתחיל לאבד את הסבלנות שלי. נוסיף לכך שהחברה קנתה קרקע יקרה בחאנג-ג'וו, מה שגורם לי להתחיל לשקול ברצינות למכור את המניה.

נאן-יאנג (סימול 212) פרסמה את הדוח השנתי שלה. גם כאן שווקי ההון בעולם והנדל"ן בהונג-קונג הביאו לרווחים יפים, אם כי לא היה בדוח שום דבר שהפיל אותי מהכיסא. החברה עדיין זולה מאוד. מחיר המניה זינק לאחר פרסום הדוח, כנראה בגלל הדיבידנד השמן שהחברה תחלק השנה. לאחר ששנה שעברה כמעט כל החברות חתכו את הדיבידנדים, זה נחמד לראות קפיצה השנה. הדיבידנדים האלו הם דמי כיס נחמדים מאוד.

פעולות בתיק

שוב דבר לא מפתיע כאן. המשכתי לחזק את טאי-פינג (סימול 146), וקניתי תמורת 1.86$ ו 1.9$. כמו כן קניתי עוד קצת סאונדוויל תמורת 6.25$.

רק לפני מספר חודשים כתבתי כאן שאני מתכנן למכור את אסיה-סטנדרט (סימול 129). המניה נסחרה אז בפחות מ-1$. למזלי לא מכרתי, ואז החברה הפתיעה עם דוח מרשים במיוחד, בעיקר עקב כך שהחברה רכשה מניות רבות בבורסות אירופה בשיא המשבר. בינתיים המניה עלתה יפה, ואני החלטתי לחזק את ההשקעה. קניתי החודש עוד תמורת 1.4$. מחיר זה משקף הנחה משמעותית על ה NAV של המניה, שמורכב ברובו מבתי-מלון (בהונג-קונג ובקנדה), מנדל"ן מסחרי בהונג-קונג ותיק מניות. כמו כן לחברה מספר מגרשים בהונג-קונג. שוק הנדל"ן החזק בהונג-קונג יעשה טוב לרווחים של החברה.

בארה"ב, מכרתי את כל המניות שלי בריג'נט (סימול RGCI). החברה פשטה את הרגל, ולא השאירה לי הרבה בררות אלא למכור תמורת 13 סנט. בנוסף, חיזקתי את ההשקעה שלי בקומולוס תמורות 3.22$.

אני רוצה להזכיר לקוראים שהבלוג הזה מיועד לתעד את ביצועי ההשקעות שלי, ולחלוק מניסיוני כמו גם מהטעויות שלי. אני לא ממליץ על אף אחת מהמניות המוזכרות כאן. כמו כן, אני עלול למכור (או לקנות) מניות זמן קצר לאחר שקניתי (או מכרתי) אותן, וזאת מבלי לדווח על כך כאן.

חודש שעבריי      ייחודש הבא

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
Subscribe
Notify of
guest
24 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אלי ב
אלי ב
13 years ago

במחיר הזה אני לא בטוח למה אתה מעדיף את CMLS. גם אני קיוותי שהדוחות של ROIAK יהיו קצת יותר טובים והם היו די בינוניים, היא רכשה עוד קצת מניות של עצמה וזה היה נחמד. אבל השווי שוק הנוכחי שלהן כמעט זהה- עם 190 מיליון ל- ROIAK ו- 153 ל- CMLS, אבל ל- ROIAK יש יתרון מכל בחינה-
הכנסות של 272 מיליון מול 256
תזרים שוטף לפני הוצ' מימון של 88 מול 53
תזרים חופשי של 39 מול 26

היסטורית ל- ROIAK יש תזרים שוטף וחופשי גבוה משל CMLS די משמעותית
חוץ מזה אני אוהב את יתרון הנישה של ROIAK בדומה ל- SALM

בנוסף היא תוכל לקנות את האגח של עצמה בזול, והחוב של CMLS הוא בנקאי וזו גם בעיה כי החוב ממשי ביותר. לכן ROIAK עדיין נראית לי החברה הכי אטרקטיבית בין חברות הרדיו (אם כי לא הכי בטוחה)

לירון
לירון
13 years ago

יש לי הרגשה שROIAK מבשלת הוצאה מרישום למסחר או רכישה של ההנהלה או משהו בסגנון. אחרת קשה לי להבין למה לפחות בחלק מהכסף הם לא קונים חוב שיכלו לקנות אותו ב25% מהערך הפארי בשיא המשבר (אפילו עכשיו הוא 75% מהערך הפארי).
ההתנהלות של CMLS וROIAK הייתה ממש הפוכה ביחס בין רכישה עצמית של מניות ורכישה עצמית של חוב כששניהם היו במבצע.

ידידיה
ידידיה
13 years ago

עדו, אני שואל "למה" (על CASH למשל) כי אני מנסה להבין את החברה (אני קורא עכשיו את הדו"ח השנתי של 2009). הינחתי ששינוי חד במחיר המניה עשוי להיות קשור לשינויים בעסקי החברה עצמם, ולכן שאלותי.

אסא
אסא
13 years ago

עדו,
קודם כל אני מאחל לך שתהנה הרבה בטיול ובחופש שלך. כיף בלתי רגיל לקרוא את הבלוג שלך.
בעקבותך השקעתי קצת בסאונדוויל (על אף העמלות השוחטות בהשקעה מהארץ). כדאי לך לכן לקוות שהמניה תכפיל את ערכה תוך שלוש שנים, כי אחרת אני בא לבקר אותך בכפר האולימפי … (צוחק, כמובן. האחריות עלי בלבד).
רציתי לשאול אותך שתי שאלות לגבי סאונדוויל ובכלל:
1. האם הבנתי נכון מהדו"חות שהחברה מנפיקה למקורבים אופציות במחיר מימוש שהינו זהה למחיר השוק? האם זה לא מחשיד את ההנהלה בעיניך? האם זו התנהלות עסקית מקובלת בהונג קונג?
2. אתה בערך משנת 2007 (ואולי אפילו לפני) מתפעל מהמחיר הזול של המניה, וכבר שלוש שנים (או יותר) שהיא לא מתקרבת לערך "האמיתי" שלה בעיניך. מכיוון שהחברה לא מחלקת דיבידנדים, הרווח שלך תלוי בכך שהשוק יתחיל לתמחר את החברה בצורה ריאלית. מה גורם לך לחשוב שבשנים הקרובות השוק סוף סוף יתחיל לתמחר אותה "נכון" (שלוש שנים הם זמן מספיק ארוך בשביל שהשוק "יקבל שכל")? האם בדקת האם בעבר השוק תמחר אותה נכון? זו בעצם שאלה יסודית בהשקעת ערך. האם אין, נניח, חברות שאחת לשבע שנים חוות קריסה משמעותית בעסקיהן ולכן גם בתקופות הטובות שלהן הן אף פעם לא מקבלות את הערך "האמיתי" שלהן?

אסא
אסא
13 years ago

תודה על תשובתך.
1 – מכיוון שהאופציות מוענקות ללא תשלום, הגיוני לצפות שמחיר המימוש שלהן יהיה גבוה ממחיר השוק, כך שרק עליה בערך המניה תתורגם להכנסה למקבל האופציה. אני יודע שלא כל החברות נוהגות כך, אבל הרבה חברות הגונות עושות את זה, במיוחד כאשר מקבל האופציה הוא לא סתם עובד של החברה, אלא גם בעל עניין בה.
2 – הדיבידנד שהיא מחלקת הינו נמוך. בכל מקרה, ענית לי על השאלה, גם אם התשובה לא מוצאת חן בעיני. אני לא מתווכח איתך שסאונדוויל נסחרת בזול (בגלל זה רכשתי אותה). למעשה, אני כמעט מתפתה לשים עליה 70% מהתיק שלי ולקוות שכך אוכל "להביא את המכה". ההשוואה להייסן אמנם מתבקשת, אבל בכל זאת ההשוואה לא ממש עונה לחשש שלי (שבאמת אין לו תשובה, כמו שאמרת: אולי סאונדוויל לעולם לא תיסחר בערך האמיתי שלה), מכיוון שעושה רושם שהייסן היא חברה הרבה יותר יציבה עם היסטוריה הרבה יותר מפוארת ורצינית מזו של סאונדוויל. הייסן הרוויחה בכל שנה מעשר השנים האחרונות (מה שאי אפשר לומר על סאונדוויל), היא הייתה חברה גדולה גם לפני עשר שנים, מה שאי אפשר לומר על סאונדוויל. באורח גס הייתי אומר שהייסן הייתה לפני עשר שנים גדולה פי שש מסאונדוויל של היום. לכן השאלה האם השוק יתמחר בעתיד את הייסן במחיר האמיתי שלה כמעט ולא מתעוררת, להבדיל מביחס לסאונדוויל.
אגב, אני מניח שראית את המעקב של taifook אחר החברה? האם מדובר בבית השקעות רציני? האם אתה מכיר בתי השקעות נוספים שעוקבים אחרי החברה (לא הצלחתי למצוא באנגלית, אבל אולי בסינית).

יוני
יוני
13 years ago

עדו
השקעתי בsoundwill !!.אני מקווה שלא תגבה על הבלוג כסף,כי אני ישלם.
אגב,מה דעתך על ה i-pad נראה לי שזה יכול להיות מאוד יעיל בשבילך,תוכל לקרוא דוחות על הספה,ולרכוש ספרים בקלות.אני מאוד מתלהב אבל עוד לא קניתי,אני מאוד משתדל לחיות בכמה שפחות{וזה בניגוד לאופי שלי}.אתה בטח יודע שבאפט ניהל את השותפות מהבית.

ידידיה
ידידיה
13 years ago

אחרי מעקב של כמה חודשים (לא על התשואות אלא על דרך הניתוח ועל האופי), אני יכול לומר שבשמחה הייתי משלם כדי לקבל תעודת סל צמודה למדד עדו.

לירון
לירון
13 years ago

בנוגע לCMLS – ראיתם את זה?
http://www.rttnews.com/ArticleView.aspx?Id=1276218

יוני
יוני
13 years ago

עדו,
יש משהו שאני מפספס בsoundwill? רווח של מיליארד ב2009 והמניה לא עולה???250 מיליון בלי שיערוך נכסים.

נשיא GIC
נשיא GIC
13 years ago

הסתכלתי על חברת Cash יש בעיה קטנה , החברה הזאת לא נסחרת יותר מדי .
זאת אומרת שביום שמשקיע לחוץ רוצה להעיף סחורה הוא יכול לגרום לירידת ערך גדולה במניה.
אין ספק שהחברה היא טובה ומעניינת אבל זה גם שיקול כניסה לא ?
לאחרונה התחלתי לעקוב אחר חברת JSDA (גונס סודה) כמה דברים מושכים אותי שם
היתרונות
1- מותג חזק בארצות הברית וקנדה
2-לאחרונה הגיע מנכ"ל חדש לחברה והוא בעל ניסיון של כ-21 שנים בתחום המשקאות הקלים.
3-המכ"ל החדש חתם הסכם עם רשת טרגט על שיווק מוצר הדגל של החברה הGABA דבר שיכול לתת דחיפה אמיתית
חסרונות
1-החברה הייתה רווחית מאד במשך שנים אך כמה שטויות ניהול גרמו לנזק רב

אני עדיין עובר על הדוחות של החברה אך הייתי שמח לשמוע גם את דעת הפורום המכובד
עידו כבר אמר לי שהוא חושב שהיא לא כל כך זולה

אבל אני רואה את זה כמו מקרה טאואר הישראלית , החלפת הנהלה כניסה לשווקים חדשים ופיתוח תשתיות נכונות מי יודע ? !
אני מקווה לסיים את הדוחות ולתת יותר אינפורמציה על החברה לכולם בזמן הקרוב

נשיא GIC
נשיא GIC
13 years ago

http://seattle.bizjournals.com/seattle/stories/2010/04/19/daily10.html
הקישור לכתבה של שיתוף פעולה של רשת טרגט וגונס סודה של הGABA

יוני
יוני
13 years ago

שינויים שמעלים או מורידים את הערך?

נשיא GIC
נשיא GIC
13 years ago

בוקר טוב לכולם
בהמשך כותרת שלי על גונס סודה JSDA בפחות מחודש הם עלו יותר מ-100% לא צחוק
זו לא חברת נפט ולא חברה לחיפושי גז , אשמח לשתף את הפורום כולו במניות צמיחה כאלה בעתיד
שבוע טוב לכולם
עידו חזרת מיפן ? ?

ארי
ארי
13 years ago

נשיא, כדאי לדייק בסדר הדברים. א. בתאריך 20 באפריל התפרסם על שיתוף פעולה עם טרגט. ב. ב-24 באפריל הבאת כאן לינק לכתבה, באותו זמן מחיר המניה היה בסביבות 1.1. ג. לאחר מכן המניה ירדה ל-0.65. ד. בתאריך 26 במאי התפרסם מידע חדש על שיתוף פעולה עם וול-מארט, ובתגובה המניה זינקה, וכעת עומדת על 1.77.
מסקנות: א. מאז ההמלצה עלתה המניה ב-60%. ב. ההמלצה בתוקף עבור מי שיכול לחזות אירועים עתידיים, כמו הסכם שיתוף עם וול מארט.

נשיא GIC
נשיא GIC
13 years ago

קודם כל אין צורך לתקוף אני אסביר :
מאז הרכישה האישית שלי החברה עלתה ביותר מ 100% , מאז פרסום הלינק היא עלתה ב-60% בתקופה של חודש וחצי בערך וגם זה לא רע בכלל .
דבר נוסף ומאד חשוב אני ממליץ לך לכתוב קצת אחרת , הכוונה ואני מצטט אותך " ההמלצה בתוקף עבור מי שיכול לחזות אירועים עתידיים " על מה אתה מדבר בכלל ? !
לא ניכנס לזה בפורום אבל אתה בעצם מציע להמר או להשקיע ? !
כשאני השקעתי בחברה ראית מוצר פשוט שיכול להשאר עוד שנים רבות לא אחזור על מה שכתבתי , כמו כן היה מינוי חדש לתפקיד מנכ"ל החברה אדם בעל כישורים ומתחום המשקאות שיכול לתרום רבות לחברה בתחום זה .
לא השקעתי בחברה כי ידעתי שהחברה תצליח לסגור חוזה עם וול – מארט !!

שהיה לך ולכולם יום מקסים .