תיק המניות בינואר 2011

החודש ההאנג-סנג עלה ב-1.9%. ה SPY עלה ב-2.3% וה DIA ב-2.7%. התיק שלי עלה ב-6.5%.

נדל"ן

בהונג-קונג דמי השכירות של נדל"ן משרדי עלו ב-30% ב-2010 – חדשות טובות להחזקות שלי בחברות נדל"ן הונג-קונגיות. בסין, למרות מאמצי השלטון לצנן את הנדל"ן המקומי, השוק עדיין ממשיך להיות חם. אבל לדעתי – לא לעולם חוסן. בסוף ינואר שנחאי וצ'ונג-צ'ין החלו להטיל מס רכוש על מי שרוכש דירה שנייה. לאור זאת, ולאור שורת צעדי הריסון האחרונים מצד ממשלת סין (עליהם אני מקווה לפרט בימים הקרובים), אני מניח שקצב הבנייה בסין די קרוב לשיא.

ממש קשה לי להבין את הטיפשות של ברוני-הברזל ומדוע הם כל כך בטוחים שהביקוש לברזל יגדל. ואלי הודיעה שהיא תגדיל את תפוקת הברזל ב-50% עד 2015. גם ל BHP ול RIO תכניות דומות. בנוסף לכך חברות קטנות יותר גם כן מגדילות את תפוקת הברזל בקצב מהיר – הנה שתי דוגמאות כאן וכאן.

דוחות

הדוח האחרון של וולס-פארגו היה לא רע בכלל, אבל השוק הגיב די באגרסיביות והפיל את המניה ביום פרסום הדוח.

רווח ה PTPP ירד שוב והגיע ל 8.1 מיליארד דולר. בעבר כבר הסברתי מדוע הרווחים יורדים. נוסף לסיבות אלו, ברבעון האחרון וולס-פארגו רשמה גם הוצאות חד פעמיות של יותר ממיליארד דולר. לעומת זאת, ההפרשות לחומ"ס המשיכו לרדת הרבעון ועמדו על כ-3 מיליארד דולר. אם נוריד ממספר זה 850 מליון שהם הורידו מהרזרווה, נקבל שנטו החברה מחקה 2.1 מיליארד – שזה קצת פחות ממה שיקרה ברבעון נורמלי. כלומר מהיום והלאה לא נראה יותר שיפור בהפרשות לחומ"ס. מה שאומר שמעכשיו שיפור ברווחים יגיע רק אם יהיה שיפור ברווח PTPP.

אני עדיין מחזיק בדעה שמ-2012 או 2013 החברה תתחיל להרוויח יותר מ-11 מיליארד דולר של רווח PTPP ברבעון. מה שיביא אותה לרווח נקי של יותר מ-20 מיליארד דולר בשנה. בינתיים החברה ממשיכה להגדיל את מספר ההפקדות של הלקוחות שלה. ברגע שהביקוש להלוואות יחזור לרמות גבוהות יותר, הרווחים של וולס יעלו חדות.

תנודות בתיק

הגדלתי קצת את המינוף על מנת לקנות עוד WFC-WT תמורת 11$. איזנתי את הקנייה הזאת עם שורט נוסף על VALE ב 35.92$.

חשבתי די הרבה על השורט בואלי בזמן האחרון. לא כל יום יש לי רעיון השקעה כל כך טוב. בממוצע אני מוצא 3-4 רעיונות בשנה. אני מאוד משוכנע שאני צודק בניתוח שלי של ואלי, ולהגביל את השורט שם ל-6% נראה לי כבזבוז הזדמנות. על כן החלטתי להגדיל את השורט. אני מתכוון להגדיל אותו שוב בימים הקרובים.

ב-2010 החלק של ההשקעות-בנכסים-קבועים כחלק מהתל"ג הסיני המשיך לגדול והגיע ל-70% מהתל"ג. זה פשוט נתון מדהים. הכלכלה הסינית לא בנויה על ייצוא ולא על צריכה אלא על בניה של עוד בתים ועוד כבישים. זאת בניגוד לדעה הרווחת אצל רוב האנשים שחושבים שסין היא מעצמה יצרנית. המציאות היא שסין היא מעצמה בתחום הנדל"ן. מקום בו בונים עוד ועוד בתים שאף אחד לעולם לא יגור בהם.

החגיגה הזאת קרובה מאוד לסיום. אין הרבה לאן לצמוח מ-70% מהתל"ג. מה שיותר מדהים זה שלמרות שההשקעה בנכסים קבועים צמחה בשנה שעברה בכ-24%, יבוא הברזל לסין פחת קצת. מה יקרה כשההשקעה בנכסים קבועים תחל לרדת?

אני חושב שמעולם לא הייתי כל כך בטוח באף השקעה כמו שאני משוכנע בשורט על ואלי. כשקונים מניות הרבה דברים יכולים להתפקשש. אפילו עם מניה כמו סאונדוויל תמיד יש סיכוי שההנהלה תעשה שטויות או במקרה של וולס-פארגו תמיד יש סיכוי ששינויי רגולציה ישפיעו לרעה על החברה. לכן כשקונים מניה, אפילו אם היא זולה מאוד, ישנם הרבה מאוד דברים שיכולים ללכת בכיוון הלא נכון. אבל במקרה של שורט-ואלי, אני לא רואה שום תסריט סביר שיכול להציל את החברה ממפולת קרובה.

בטווח של 2-3 שנים צריכת הברזל העולמית תרד, ושום דבר בעולם לא יוכל להציל את ואלי.

היום זה ערב ראש השנה הסיני – אז שנה טובה לכל אוכלי הקרפלך.

אני רוצה להזכיר לקוראים שהבלוג הזה מיועד לתעד את ביצועי ההשקעות שלי, ולחלוק מניסיוני כמו גם מהטעויות שלי. אני לא ממליץ על אף אחת מהמניות המוזכרות כאן. כמו כן, אני עלול למכור (או לקנות) מניות זמן קצר לאחר שקניתי (או מכרתי) אותן, וזאת מבלי לדווח על כך כאן.

תחילת השנהיי      ייחודש הבא

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
Subscribe
Notify of
guest
141 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
טדי רביב
טדי רביב
13 years ago

לשלומי ארדן:
אני אתן כדוגמא את החתונה של אחי, החתונה נערכה בבית הירוק באוניברסיטת ת"א, קבעו הגבלה של 50 אורחים לכל צד, למשפחה שלי יש חברת טקסטיל, אז את שימלת כלה תפרנו אצלינו, אחי קנה את האלכוהל לבד, אני ואחי קישטנו את הרכב המשפחתי והם השתמשו בו לנסיעות.

בשביל לפנק את עצמם, הם לקחו חדר במלון יפה בלילה לפני ומספר לילות אחרי וכאשר הם סיימו את התואר, הם נסעו לשנה לסין, אחי למד סינית.

לדניאל: גישת "השקעות ערך" מכניסה פנימה את הרעיון של לקנות משהו בפחות מהשווי שלו, ניתן להשתמש בזה בתחומים רבים, כשטיילתי, חייתי חודשיים בהונדורס וצללתי כל היום.
העלות הייתה כ 1200 דולר לחודשיים, כולל קורסי הצלה ומוביל צלילה ( לצורך השוואה, צלילה אחת בישראל עולה כ 300 ש"ח ).
אבל צריך לדעת גם מתי להוציא כסף ואת זה אני אוהב לעשות על אנשים שאני אוהב ודברים חד פעמיים.

אריאל
אריאל
13 years ago

מאוד אוהב את הבלוג ולומד המון
החלטתי ליישם כל מה שלמדתי כאן ואל להתחתן באולם ולא לבזבז סתם על שימלת כלה.
האם מישהוא יכול להמליץ על מקום שאפשר לארגן חתונה בטבע?
דרך אגב – כל חברי הבלוג מוזמנים.

שלומי ארדן
שלומי ארדן
13 years ago

היי אריאל, הייתי שמח לעזור לך, אך אני אדע הרבה יותר עוד שבועיים אחרי קצת בדיקות לכתבה. מזל טוב!

ניר
ניר
13 years ago

אריאל אני בטוח שיש בלוגים רבים המתמחים בחתונות – למרות שהיה פה דיון שהתחיל ממקום כלשהו וגלש לחתונות העיסוק המרכזי פה הוא לא חתונות. כנס לבלוגי חתונות ותמצא עולם תוכן עשיר

ניר
ניר
13 years ago

עדו,
אני חושב שהאסטרטגיה של החלפת מניות בתיק במניות זולות יותר היא נקודת מפתח חשובה מאין כמוהה בהשגת תשואות גבוהות ובהגנה על התיק גם יחד. אני זוכר שהחלפת את מניות ROIAK במניות ETM כשהאחרונה ירדה והציעה סיכוי לתשואה גבוהה יותר בסיכון נמוך הרבה יותר. אז מניית ROIAK התרסקה ומניית ETM פרחה. כש ETM עלתה גבוה וברדיו וון נסגר הסיפור של המימון, שוב ROIAK נראתה הרבה יותר אטרקטיבית. עם תעצומות נפש נכבדות (והתעלמות מהרגש) החלפתי חזרה מ ETM ל- ROIAK כיוון שהאחרונה הראתה פוטנציאל עליה של פי ארבע בעוד ש ETM "רק" פי שתים. הכל לפי מכפיל של בין 10 ל- 12 על המכירות לשתי החברות. כרגע לפי הערכה שלי הפער שוב התצמצם. (מכרתי ETM 11.56$ וקנית ROIAK 1.09$)
החלפה תמידית של מניות יקרות יחסית במניות זולות חשובה מאין כמוהה ולדעתי הכרחית גם בימים סגריריים.

בנימין
בנימין
13 years ago

עדו
אחת הבעיות שהיו לי אם שוק המניות זה הגנה על התיק ובמקרה לחלוטין היום נפל לי
האסימון. קניתי מניית SKF לפני שנתיים בשער גבוה 8.5 והמניה נפלה הגיע ל-3.7
קניתי עוד מנה. המניה המשיכה ליפול ל1.4 ואני בעצם שכחתי ממנה כוון שהייתי
מופסד עליה כ-80 אחוז ואמרתי לעצמי שהמניה תגן לי על התיק ואת מה שהפסדתי
אני יחזיר בהשקעה במניות אחרות. ולאחרונה העולם עובר זעזועים וגם המניות שלנו
וראה זה פלא המניה קפצה עד עכשיו ב-290 אחוז והחזירה לי כמעט את כל ההשקעה מכאן
המסקנה המתבקשת בזמנים בהם יש עליות והמניות מהסוג הזה זולות מאד כדי לרכוש
כדי להגן על התיק במיוחד בעולם המטורף בה אנחנו חיים. אם משהו חושב אחרת או
יש לו רעיונות נוספים אשמח לשמוע חשוב לציין שמניה הזאת הגיע גם ל- 30 בזמנו.

אסף
13 years ago

בניימין,
אני לא יודע איך קנית את SKF ב 8$. היא ב5 השנים האחרונות היתה במחיר הכי נמוך 20$.
מלפני שנתיים התעודה רק יורדת (כי הבנקים רק עולים).

היום היא "עולה" 300% כי עשו רברס ספליט בתעודה – כל 4 תעודות יהיו אחת. בעצם זו רק מניפולצית מחיר, הסכום הכספי שהיה לך נשאר בדיוק אותו הדבר. העליה שאתה רואה זו תקלה בבנק וביאהו.
בכלל, תעודות שורט ממונפות זו שיטה די גרועה להגן על התיק.
התעודה הזו ספציפית יורדת 2% כשהבנקים עולים 1% וההפך.
עכשיו אם הבנקים עולים ביום שני 10% – התעודה יורדת 20%.
ביום שלישי הם יורדים 10% – התעודה עולה 20%.
מי שיודע קצת אחוזים יודע שאם משהו יורד/עולה 10% ואז עולה/יורד 10%, אתה תמיד תסיים עם פחות ממה שהתחלת. במקרה של SKF תסיים עם הרבה פחות (תעשה חישוב).
כך שהתעודה מאבדת מערכה רק בגלל התנודות בשוק !

אסף
13 years ago

בנימין חשבתי שאולי הדוגמא שלי לא ברורה מספיק, ניקח דוגמא קיצונית יותר.

אני קונה 100 שקל בנקים ואתה 100 שקל תעודה.
למחרת הבנקים יורדים 25% והתעודה שלך עולה 50%.
אז לי יש 75 ולך 150.
יום לאחר מכן, הבנקים חוזרים בדיוק לאותו מקום – כלומר עולים 33.33%. אז התעודה יורדת 66.66%.
כלומר לי יש 100 חזרה, אבל לך – לך יש… 50! הפסדת 50% ! אתה מוזמן לבדוק את החישוב.
התעודה הזו, כשהשוק נמצא במקום או עולה, מפסידה הרבה יותר. כשהשוק יורד, גם אז קשה להרויח עליה.

חוצמזה, אם התעודה היא שורט על הפיננסים, למה שהיא תעלה 300%? קצת הגיון. הבנקים היום עולים 4-5%…

בנוסף, הנה קישור שמסביר קצת על הרברס ספליט. בטח עוד יומיים שלושה הבנק שלך יתקן את הטעות ותראה את הסכום האמיתי שיש לך שם.
http://www.proshares.com/faqs/splits_and_reverse_splits_effective_2_25_2011.html
התעודה שלך נמצאת שם.

בנימין
בנימין
13 years ago

אסף, אתה צודק ותודה רבה על ההסבר כנראה שיש לי עוד הרבה מה ללמוד.

עמיחי
עמיחי
13 years ago

ניר :

עדו,
אני חושב שהאסטרטגיה של החלפת מניות בתיק במניות זולות יותר היא נקודת מפתח חשובה מאין כמוהה בהשגת תשואות גבוהות ובהגנה על התיק גם יחד. אני זוכר שהחלפת את מניות ROIAK במניות ETM כשהאחרונה ירדה והציעה סיכוי לתשואה גבוהה יותר בסיכון נמוך הרבה יותר. אז מניית ROIAK התרסקה ומניית ETM פרחה. כש ETM עלתה גבוה וברדיו וון נסגר הסיפור של המימון, שוב ROIAK נראתה הרבה יותר אטרקטיבית. עם תעצומות נפש נכבדות (והתעלמות מהרגש) החלפתי חזרה מ ETM ל- ROIAK כיוון שהאחרונה הראתה פוטנציאל עליה של פי ארבע בעוד ש ETM "רק" פי שתים. הכל לפי מכפיל של בין 10 ל- 12 על המכירות לשתי החברות. כרגע לפי הערכה שלי הפער שוב התצמצם. (מכרתי ETM 11.56$ וקנית ROIAK 1.09$)
החלפה תמידית של מניות יקרות יחסית במניות זולות חשובה מאין כמוהה ולדעתי הכרחית גם בימים סגריריים.

כמובן שאני מסכים אבל עם הדוגמא הזאת יש לי קצת בעיה- לדעתי ETM ככל הנראה שווה בין 14-20 (תלוי הגדלת הכנסות והסדר חוב ב2012) ולכן יש אולי מקום לחפש לה מחליפה בתיק אבל אתה יכול להסביר לי מדוע אתה חושב שרדיו וואן שווה 400 מיליון דולר ~ או בקירוב 4$ למניה?

עמיחי
עמיחי
13 years ago

טעות שלי – התכוונתי לשווי שוק באזור ה200 מ' ולא 400 מ'

ניר
ניר
13 years ago

עמיחי, לרדיו וואן יש חובות גדולים מאוד. בשנה שעברה היא הגיעה להסדר ומחזור חובות (בקושי ולאחר ייסורים) כאשר הריבית על החוב קפצה מעלה. זה אומר שהחל מהשנה הוצאות המימון הופכות גבוהות יותר ומכרסמות בתזרים החופשי שנשאר לחברה ביד. אני מעריך שהתזרים שישאר לה מכל עשרות המיליונים הוא בסביבות ה- 20 מיליון דולר. לכן מכפיל של 10 (בכוונה נמוך קמעה מהאחרות) מביא אותי לסביבות ה 200. עם 20 מיליון יהיה קשה ביותר לסלק חוב גדול שכזה במהירות. רק צמיחה תסייע לחברה לקפוץ קדימה (מה שקשה לי לראות כרגע). ETM במצב שונה כי התזרים שלה הוא בסביבות ה 80 והיא מחזירה חובות בקצב מטורף כ 100 מיליון בשנה כך שבעוד שנתיים וארבע שנים מצבה יהיה מעולה גם אם לא תצמח. אני חושב ש ETM שווה יותר ממה שציינת אני מעריך בין 20 ל 24 דולר.

עמיחי
עמיחי
13 years ago

במצב הנוכחי הם לדעתי די מאופסים אחרי ההסדר ההזוי שהם הגיעו אליו – מיליונים בודדים בתזרים חופשי. אתה בונה על התחזיות הורודות שלהם שמדבר על צמיחה גדולה בהכנסות זה הרבה יותר הימור ממה שזה נראה. הם מנוהלים בצורה איומה, ולכן לא הייתי נותן להם מכפיל גבוה מ6-8 הם פשוט לא מתייחסים לבעלי המניות שלהם. לדעתי המחיר היום גבוה למדי לערך שהם מייצרים. מספיק שלא תהיה צמיחה או ירידה בהכנסות עקב אירוע זה או אחר והחברה תתקרב במהירות שיא למצב שריפת מזומנים מהירה ופשיטת רגל.
לדעתי לא שווה את הסיכון במיוחד בהתחשב בזה שהצלחת להרוויח לא רע בינתיים אבל מכאן והלאה ההימור מסוכן בהרבה.
אולי שווה להחליף חזרה לETM 🙂

ניר
ניר
13 years ago

יכול להיות שאתה צודק עמיחי.
סיכון בהחלט גבוה יותר (שאותו אני משקף בתמחור החברה). אני בכל מקרה אחכה לדוח השנתי שלהם שאמור להתפרסם בשבוע הקרוב כדי לשקול את צעדיי.
ובהחלט אסתכל על החברה בעיין שמרנית בגלל המצב העדין.

שלומי ארדן
שלומי ארדן
13 years ago

מה קורה עם העדכון החודשי עדו? אני במתח

Daniel
Daniel
13 years ago

עידו,
קח את הזמן שלך..
🙂

שלומי ארדן
שלומי ארדן
13 years ago

היית בארץ ולא אמרת שלום :O

טדי רביב
טדי רביב
13 years ago

אני רוצה להזכיר שוב את SKX, החברה פרסמה תוצאות ב 01.03.11, הן מעל לתחזיות שצפו ב VIC שיהיו להם.
אני מעוניין בסיבות לא לקנות ?