תיק המניות בינואר 2010

האם אפקט ינואר התפגר?

שנה שלישית ברציפות בלי אפקט ינואר, וקשה שלא לתהות האם הוא נהפך לנחלת העבר. המדדים החלו את השנה על רגל שמאל כאשר ה SPY ירד ב-3.6% ה DIA ירד ב 3.3% וההאנג-סנג ירד ב-7.9%. התיק שלי הצליח לשרוד בינתיים עם עלייה של 3%.

וולס פארגו

וולס פארגו פרסמה את התוצאות לשנת 2009, ולא היו הפתעות רבות. הבשורה המעניינת היחידה הייתה שהחברה חושבת ששיא המחיקות יגיע מוקדם יותר ממה שהיא ציפתה. איך זה ישפיע על תוצאות החברה?

ניתן לראות זאת בטבלה בעמוד 13 כאן. ברבעון האחרון החברה הפרישה לחובות רעים 5.9 מיליארד דולר. 5.5 מיליארד הלכו ישר למחיקות, ו-0.5 מיליארד הלכו לבניית הרזרבה. בחישוב שנתי מדובר על יותר מ-20 מיליארד דולר. מתישהו ההפרשות תרדנה לסכום סביר של כ-10 מיליארד. דבר שיוסיף עוד יותר מ-10 מיליארד דולר לרווח לפני מס. בנוסך לזה ניתן לראות בדוחות של וולס-פארגו שהחברה מלווה הרבה פחות מבעבר. ההפקדות של לקוחות הבנק גדלות, אבל לבנק אין למי להלוות את הכסף. זוהי תוצאה ישירה של המצב הכלכלי – לקוחות חוסכים יותר, ועסקים לווים פחות. גם זה ישתנה מתישהו, וכאשר החברה תחל להלוות יותר, זה יתרום לצמיחת הרווחים שלה.

אם הרווח היום, אחרי שנוריד את תשלומי הריבית על ה TARP, עומד על קצת יותר מ-10 מיליארד דולר, הרי בעוד שנה או מקסימום שנתיים הרווח הנקי יעלה לאזור ה-20 מיליארד.

סאונדוויל

איך אפשר בלי סאונדוויל?

החברה מתכננת להתחיל למכור את הדירות ברחוב וורן אחרי ראש השנה הסיני (קרי מסוף פברואר). לאור העליות במחירי הנדל"ן בשנה האחרונה, החברה העלתה את המחירים. היא תתחיל במכירתן של הדירות בקומות העליונות – קומות 33-37. היא רוצה למכור את שתי הדירות בקומה 37 תמורת 40 אלף דולר הונג-קונגי לרגל מרובעת, ואת הדירות בקומות 33-36 ב-20 אלף דולר. אלו מחירים מאוד גבוהים – הרבה יותר גבוהים ממה שהחברה הצהירה עד היום, וכל מה שנותר לי הוא לקוות שהיא אכן תמצא קונים במחירים אלו.

כמו כן יצאה ידיעה שהחברה קרובה להשתלטות על שני נכסים נוספים. הראשון הוא ברחוב אלקטריק. הנכס קטן מאוד, ולמרות שלא הצלחתי לאתר אותו במפה, נראה לי שמדובר על שטח של כ-1000 רגל מרובעת. החברה מתכננת בנייה של מלון בין 29 קומות. זה יהיה מלון קטן בשטח של פחות מ-30,000 רגל מרובעת (בערך 3,000 מ"ר). המיקום של המלון לא רע – קרוב מאוד לקוסווי-ביי (איפה שרוב הנכסים של החברה), וקרוב עוד יותר לווקטוריה פארק.

הנכס השני גדול בהרבה, אבל נמצא במיקום פחות טוב. מדובר בנכס על שטח של בערך 600 מ"ר (לפי הערכה גסה שלי). אני יודע שבמושגים של הארץ לא מדובר בשטח גדול, אבל בהונג-קונג מחירי הדירות גבוהים יותר, ובונים לגובה. אם נניח שהחברה תבנה בניין בן 30 קומות (שזה נראה לי המינימום למיקום זה), ותשתמש רק בחצי מהקרקע, נגיע לכך שהבניין יהיה בגודל של בערך 100,000 רגל מרובעת, שזה לא רע בכלל. לפי המיקום של הנכס, אני מעריך שהחברה תבנה שם בניין מגורים. אני לא יודע בכמה החברה קנתה את הנכס, אבל אני מעריך שהיא תרוויח לפחות 100 מליון מנכס זה.

מה שמעניין בסיפור פה זה העובדה שהחברה יצאה מעבר לתחום הקטן של אזור קוסווי-ביי, ואפילו מחוץ לאי הונג-קונג. הנכס נמצא ברחוב סון-ואי שבקאולון.

בפוסט שלי על סאונדוויל אמרתי שתוך כ-5 שנים החברה יכולה להחזיק ב-4 בניינים, ובנוסף לכך גם לייצר רווח של כ-100 מליון בשנה מהשבחת נכסים, והנה רק התחילה השנה, והחברה כבר משתלטת על שני נכסים שכנראה אחד מהם יוחזק לטווח הארוך והשני יושבח ואז ימומש. אני מקווה שהחברה תגמור להשתלט על הנכסים ברחוב הוון. אם היא תעשה זאת, מדובר בכסף יותר רציני מאשר מלון קטן ברחוב אלקטריק.

פעולות בתיק

החודש נכנסה חברה חדשה לנבחרת שלי – מטה פיננס (סימול CASH). הגעתי לחברה דרך המלצה באחד הפורומים שאני קורא. זוהי חברה פיננסית קטנה ומעניינת. לחברה יש שתי חברות בת – האחת היא בנק אזורי קטן במדינת איווה. זהו בנק קטן מאוד, וכיוון שהמיתון בארה"ב פגע בעיקר בדרום המדינה, הבנק לא קיבל מכה קשה מדי. החברה השנייה היא המעניינת, אבל לפני שאני אספר עליה, הנה הקדמה קצרה.

בהונג-קונג קיים מזה שנים רבות כרטיס אלקטרוני לתחבורה הציבורית. זהו כרטיס נטען שניתן להשתמש בו בכל כלי התחבורה הציבורית. עם השנים נוספו עוד ועוד חברות שמקבלות את הכרטיס, וכיום ניתן להשתמש בו גם במקומות כמו 7-11, סופרמרקטים ועוד.

לאחר שקראתי קצת ספרי השקעות, הבנתי עד כמה העסק הזה רווחי. אנשים מטעינים את הכרטיס כל פעם בכמה מאות שקלים, והחברה לא משלמת להם ריבית על הכסף הזה, בינתיים, עד שהם משתמשים בכסף, החברה יכולה להשקיע את הכסף ולהרוויח מהריבית. כל כך התלהבתי מהעסק הזה שישר חיפשתי האם החברה נסחרת בבורסה. לצערי החברה אינה ציבורית, כך שלא הייתה לי אפשרות להשקיע בה.

למטה פיננס יש חברת בת שעושה משהו דומה. מדובר בחברה שמנפיקה כרטיסי פרה-פייד לשימושים שונים. למשל, בדומה לקופונים שמחלקים בארץ בחגים, מטה מנפיקה כרטיס אלקטרוני עם סכום כסף. התחום הזה של כרטיסי פרה-פייד מתרחב מאוד מהר, ובשלושת השנים האחרונות הכנסות החברה מתחום זה הכפילו את עצמן כל שנה. לחברה הסכמים עם מספר חברות כמו חברות שמתמחות בהחזר מס.

כיום מטה מפסידה כסף, מצד אחד המצב הכלכלי משפיע על כל הבנקים ומצד שני עסקי הפרה-פייד עדיין לא רווחיים. למרות העלייה החדה בעסקי הפרה-פייד, גם ההוצאות עלו. הנה 3 סיבות עיקריות מדוע אני אוהב את החברה:

1 – מתישהו הכלכלה תתאושש, והבנק יחזור לרווחיות.

2 – עסקי הפרה-פייד יכולים להמשיך ולצמוח מאוד יפה, ומתישהו ההכנסות תעלנה על ההוצאות.

3 – כשהריבית תעלה, הרווחים של החברה ינסקו למעלה. החברה לא משלמת ריבית (או בחלק מהמקרים משלמת ריבית נמוכה) על הכסף שבכרטיסים, אולם כיום היא לא מקבלת ריבית גבוהה על כסף זה. כשהריבית תעלה, החברה תמשיך לא לשלם ריבית, אבל הכנסות הריבית שלה תעלנה.

קצת קשה להעריך כמה החברה שווה. לדעתי יש סיכוי שהחברה תרוויח גם 20 מליון דולר או יותר בשנה תוך מספר שנים. עם שווי שוק של בערך 50 מליון זאת נראית לי השקעה כדאית. קניתי מספר פעמים במחירים של 21.5$-22.4$. כמה ימים לאחר מכן, הודיעה החברה על הנפקה של מניות, ודילול בעלי המניות ב-10%. כמו כן פיטרה החברה כמה עשרות עובדים. מחיר המניה צנח, ואני קניתי עוד קצת תמורת 18.5$. סך הכל השקעתי בחברה כ-4%-5% מהתיק שלי.

כמו כן קניתי עוד מניות של טאי-פינג-קרפטס (סימול 146) תמורת 1.7$ ו 1.79$. טאי-פינג כרגע היא ההשקעה הרביעית בגודלה בתיק שלי (אחרי סאונדוויל, רדיו-ואן ווולס-פארגו) עם נתח של כ-9%.

בשביל לממן רכישות אלו מכרתי את כל ההחזקה שלי באנטרקום (סימול ETM) תמורת 8.3$. הרווחתי על מניה זו יותר מפי 2 תוך פחות מחצי שנה. אני עדיין מאמין שהיא זולה, אבל אני אוהב את CASH יותר. מה גם שאם ענף הרדיו יתאושש אז החשיפה שלי לרדיו-ואן ולקומולס מספיקה.

כמו כן מכרתי קצת מניות של רדיו-ואן (סימול ROIAK) תמורת 3.1$ ואח"כ עוד קצת תמורת 3.6$. רדיו ואן היא עדיין החזקה מאוד גדולה אצלי – בערך 18% מהתיק. מאז שקניתי לפני פחות מחצי שנה כבר עשיתי יותר מפי-5 על השקעה זו. עקב זאת ועקב כך שאני מרגיש פחות בנוח עם רדיו-ואן מאשר עם סאונדוויל או וולס-פארגו, החלטתי קצת להקטין את החשיפה למניה.

גרייט צ'יינה (סימול 141) החלה לזנק החודש, ואני החלטתי לממש את ההחזקה שלי במניה. המניה אומנם זולה ביחס להון העצמי שלה, אבל ההנהלה לא יודעת להשקיע את הרווחים בצורה חכמה, ולכן החלטתי לנצל את העלייה הלא מוסברת במחיר המניה ולממש. התחלתי לממש ב-1$, ומיד המחיר עלה עוד, אז החלטתי לחכות קצת ולתת למומנטום לעבוד. לאחר מספר ימים מכרתי עוד תמורת 1.22$, ואז המניה החלה ליפול. המשכתי לממש תמורת 1.08$, 1.06$, 1.04$ ואפילו קצת תמורת 0.99$. מכרתי יותר מחצי מהמניות. אם המחיר יעלה שוב, אני מתכוון להמשיך ולממש, ולקנות טאי-פינג במקום.

אני רוצה להזכיר לקוראים שהבלוג הזה מיועד לתעד את ביצועי ההשקעות שלי, ולחלוק מניסיוני כמו גם מהטעויות שלי. אני לא ממליץ על אף אחת מהמניות המוזכרות כאן. כמו כן, אני עלול למכור (או לקנות) מניות זמן קצר לאחר שקניתי (או מכרתי) אותן, וזאת מבלי לדווח על כך כאן.

תחילת השנהיי       ייחודש הבא

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
Subscribe
Notify of
guest
78 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
יובל
יובל
14 years ago

השקעתך ב- WFC משכנעת אבל האם לא מטריד אותך התיזמון? מדברים על זה שהטיטאנים
(WFC,JPM,BAC,GS)עוד יסבלו בזמן הקרוב מהעסקים ומכוונות הענישה של אובמה. בנתיים אתרי גורואים ממליצים על מדדי הבנקים הקטנים ה-REGIONAL שספגו פחות (כמו שאתה עצמך אומר כאן לגבי הבנק של CASH)אז יש פה סתירה אלא אם אתה פועל במונחי LONG קיצוניים.

איתי
איתי
14 years ago

עדו, לגבי וולס, היה ותהיה העלאת ריבית (לא שזה צפוי…), הדבר ירע את מצבה, לא?
כרגע היא מקבלת כסף זול מאד מהממשל ונותנת הלוואות בריבית גבוהה יחסית לעסקים..,
איך אתה רואה מצב של העלאת ריבית? אולי הדבר יעיד על שיפור, כלומר מתן יותר הלוואות וכך אולי כן שיפור?
אשמח להתייחסות

יוני
יוני
14 years ago

אהלן עדו,
{דיברנו בעבר}אתה ממשיך להוות לי השראה,אין לי ספק שאם תקצין בעבודתך{ולאוו דוקא עד הרמה שוורן הלך} זו, תגיע להישגים מרשימים אף יותר.
בדקת את goldman sachs? המניה ירדה לרמות שפל בעקבות ה"קיטור" של אובאמה למרות שהרוויחה ברבעון האחרון כ5 מיליארד נקי ,כמדומני הרווח הגבוה בכל מערכת הבנקאות העולמית.וורן הגדיר אותם כבנק ההשקעות הטוב שקיים ושם את כספו היכן שפיו עם 5 מיליארד בשיא המשבר{וזה למרות ההיסטוריה שלו עם סלומון},לדעתי בעקבות המשבר אין להם מתחרים על ה"מוניטין"[מה שגם גורם לכך שהבוגרים החכמים ואמבציונרים ביותר של האוניברסיטאות לא מוכנים להתפשר על שום אופציה אחרת של עבודה ,וזה הרי התוכן של בנק השקעות},הם מתנהלים בניגוד למה שאנשים חושבים בשקיפות וביושר,ו וורן הגדיר את המנכ"ל כאדם הנכון והראוי למשרתו,כשהבריכה התרוקנה ממים הם הוכיחו שהם ממש לא שוחים ערומים אלא לבושים בגדים לסיביר,לדעתי הם ימשיכו את ההיסטוריה של 100 ומשהו שנים של צמיחה ורווחים למרות כל המשברים והרגולציות שנקרו בדרכם,הם הרוויחו בשנה החולפת 13,385מיליארד החברה המאוד לא פופולרית היום נסחרת בשווי של80.71 מ' p\e 7.58 וורן אגב מאוד אופטימי לגבי העתיד שלהם.

יוני
יוני
14 years ago

אני מחזיק את שניהם עם פוזציות מאוד גדולות ומרוכזות,הצמיחה העתידית שלהם נראית בהירה מתמיד,מה שכיף בחברות האלו זה שהם עונים כמעט לחלוטין על מכלול המבחנים של באפט{כפי שהוא עצמו מאשר}ולכן אין לי פחד להיות פתוח בפוזציות מאוד גדולות בהן ובכל אופן להיות רגוע לגמרי.
אין שום דבר שצריך לחזות או לקוות שיקרה הearning power שלהם כבר כאן,ההגיון להשקעה בהן כ"כ פשוט וברור ,וזה כנראה הסימן הכי טוב לכך שאלו הן השקעות איכותיות מאוד.

לגבי גולדמן לא הצלחתי להבין עדיין עד כמה החברה היא shareholder oriented {כמה מההון האדיר הזה שהם מייצרים אנחנו נראה?}וזה הכי מפריע לי.
אבל חברה שמצהירה על רווח רבעוני של כ5 מ' ויורדת באותו שבוע ביותר מ10% ל80 מ' בגלל ה"קיטור" של אובאמה {אפקט העדר פשוט חוגג כאן}פשוט צועקת לקנייה.

יוני
יוני
14 years ago

שכחתי לציין שבwfc חטפנו מכה ממש לא קטנה מהדילול שהם נאלצו לבצע{וזה נראה לי אחד הגורמים המרכזיים לכך שבאפט כ"כ כועס על הענישה הקולקטיבית הזו במקום לתת פרס לבנקים שמרנים כאלו}אבל למרות זאת זו עדיין נראית לי השקעה מצויינת.

גיא
גיא
14 years ago

עידו לגבי CASH זאת מניה עם מחזורים מאד קטנים
לא מפחיד אותך להתקע
היא עדיין במומנט שלילי – למה להערתך

גיא
גיא
14 years ago

עידו ראיתי לגבי CASH תודה – מעניין

נ.ב. ראית את זה בקשר לTA מה אתה אומר?
http://seekingalpha.com/article/185915-travelcenters-not-the-value-it-appears-to-be

גיא
גיא
14 years ago

אתה צודק האמת לא התייחסתי כל כך לזה אלא להערכות על התחרות בין החברות

יובל
יובל
14 years ago

עידו וגיא, אני רו"ח ולהבנתי כוונת הכתב היא שלאחרונה TA מציגה במאזן יותר מזומנים מאשר יש לה לשמוש חופשי ומצד שני מציגה התחיבויות לתשלום שכירות. זה נכון שזה עשוי ליפות את המאזן (למרות שהוא ניפח אותו משני צידיו – מזומן גדל כי לא שילם והתחיבות לשלם גדלה מהצד השני)כי מי שמסתכל רק על המזומן – נראה לו טוב מידי. לא ברור למה הם דוחים תשלומי שכירות וכמה זמן יוכלו לעשות את זה.

יובל
יובל
14 years ago

בכל אופן, לדעתי מי שמשקיע ב TA לא עושה זאת בגלל המזומן שבידיהם אלא לאחר הערכה שהמאזן מספיק איתן ובעיקר כיוון שהם יהנו מאוד מהתאוששות בכלכלה האמריקאית

מתן
מתן
14 years ago

שלום לעדו ולכולם,
אוק, אז אתם מנתחים מניות ספצפיות ניתוח מעמיק ומשמעותי.
אך מה אם הסתכלות מאקרו, האם אין השפעה על מנייה ספציפית?
ואם התשובה היא כן, כמובן שיש השפעה.
אז כצד אתם מתייחסים ומנתחים את ירידות האחרונות, בהסתכלות כללית על השווקים ובהסתכלות ספציפית על מניותיכם.
אשמח לשמוע

ניר
ניר
14 years ago

היי עידו,

ניתקלתי בחברה סינית הנסחרת בארה"ב: בודיסן ביוטק (BBCZ). החברה מפתחת ומייצרת דשנים לחקלאות בסין. נראה כי החברה סבלה בשנים האחרונות מירידה בהכנסות ובביצועים. החברה מפרסמת שזכתה בכל מיני פרסים בסין. לאחרונה נראה כי המכירות בסימן עליה. לחברה אין חובות כלל. נראה כי מחיר המניה זול. מה דעתך?

לירון
לירון
14 years ago

תודה על התגובה עדו. באמת חברה מעניינת.

הסתכלתי עוד פעם על הנתונים והיה זינוק מדהים של ההלוואות בלי ריבית מ440 ל612 ונראה לי שזה המספר שצריך להסתכל עליו בשביל חישוב הspread לא? למה אתה אומר 900? אגב את הCD הם מחשבים לפי שווי שמשתנה בהתאם לריבית לפי עמוד 15 ב10Q :
The fair value of time certificates of deposit was estimated by discounting expected future cash flows by the current rates offered on certificates of deposit with similar remaining maturities.
ולכן לא מפתיע לראות שהם מקטינים את הCD ומגדילים את ההלוואות בלי ריבית שהם נותנים מה שיגרום לגידול ברווח עם עליית הריבית.
אגב הייתי מצפה שבניגוד לחברות ביטוח שיכולות להניח שיש להן 6-12 חודשים להחזיר את הfloat ועוד בדרך כלל 3 חודשים עד שהן משלמות את הכסף, לcash יש בטח זמן הרבה יותר קצר (אתה יודע את המספר הזה? אני לא מצאתי), ולכן המח"מ של הנכסים שלהם צריך להיות קצר לדעתי ואנא תקן אותי אם אתה לא מסכים. כשאני מסתכל על תיק הMBS שלהם אני רואה שיש להם תשואה של כ2.7% לפני הפרשה לחו"מס וזה נראה באמת מתאים לתקופה קצרה יחסית. אני מסכים איתך שתהליך של עליית ריבית יתרום לspread של cash אבל אני חושב שלא ביחס ישר, ולכן ייתכן ועליה של 1% תתרום להם נגיד 0.5% spread ואז אתה מדבר על כ3 מיליון בשנה (חצי אחוז מ612). הגעת ל20 כי אתה מניח צמיחה בתחום? כי אתה מניח עלייה משמעותית בריבית? או שסתם אני מפספס? אני לא אומר שאף אחת מההנחות שלך אינן סבירות פשוט אני רוצה להבין את דרך המחשבה שלך וללמוד.

בנוגע לאופציות לעובדים – יש לעובדים כ577 אלף אופציות מתוך כ2.6 מיליון או 22% במחיר מימוש ממוצע של 23$ ול7 שנים כך שאם אתה צופה עליה ל40-50 תצפה דילול של מעל 20%.

תגיד, נכנסת לVIC כאורח ל45 יום או שהשקעת בניתוח?

לירון
לירון
14 years ago

לגבי VIC אני מתלבט אם להשקיע בניתוח ולקוות להתקבל או להכנס כל פעם כאורח… לא חיפשתי שם שום דבר על CASH אז אני לא יכול להגיד לך. אולי אחרי עונת הדוחות אני אשקיע בניתוח.

אני מסכים איתך שהסיכון לא גבוה והפוטנציאל לאפ-סייד הוא גדול. בקשר לדוגמא שנתת אז תשים לב ש2.7% הם כבר מקבלים היום כך שהלוואה ב5% תיתן עוד 2.3% שזה 16M$ לפני מס ולפני הפרשה לחומ"ס (בהנחה שהם לא יקבלו 100% מההלוואה בחזרה).

חשבתי שצריך להיות קשר בין משך הזמן למשיכה של לקוח לבין ההשקעה או לפחות חלק מההשקעה (זה בסדר אם כשכל הלקוחות של הMPS יגמרו את הכרטיס ולא יקנו חדש אז CASH תפשוט רגל כי זה כמו כל בנק שכל לקוחותיו ימשכו את הכסף באותו רגע) אבל אולי אני לא מבין את התחום.

לירון

לירון
לירון
14 years ago

בקשר לחלוקת הנכסים אני מסכים איתך וזה באמת מה שהם עושים (יש להם כ400 מיליון בהלוואות, 300 ומשהו מיליון בMBS ועוד כ20 מיליון בחוב בדירוג נמוך. אז נראה לי שה5% spread הוא בהחלט אפשרי.
באמת חברה מעניינת. אני צריך לחפור עוד ואם יהיה לי משהו מעניין אני אשתף.

בקשר לVIC אני חושב שהם מבקשים ניתוח לחברה אמריקאית "כדי להעלות את הסיכויים להתקבל". יש לי ניתוח לא רע לAIRT ששלחתי לקפה בזמנו אבל אני צריך להרחיב ולתרגם…

לירון

Yaniv
Yaniv
14 years ago

לירון, לפני כחודשיים שלחתי ל vic ניתוח של חברת הרדיו sbsa . הניתוח היה דיי מקיף והרבה יותר טוב מהניתוח שהיה במערכת שלהם (הניתוח שלהם היה מאד ישן, משהו כמו 4 שנים אם אני זוכר נכון). לצערי לא הצלחתי להתקבל כחבר. שאלתי אותם בתגובה אם יש להם עצה לגבי מה ניתן לעשות בכדי לשפר את הסיכויים, אז הם ענו רק שהם מקבלים המון ניתוחים טובים אבל יחס הקבלה הוא אחד ל 15.
בקרוב אני מתכוון לשלוח עוד ניתוח, הפעם על חברת הספנות nat (שותף שלי העלה את הניתוח בפורום אחר). הניתוח הזה יותר מעמיק מהקודם אז אולי הפעם יהיה קצת יותר מזל.
עדו, אני אשמח אם תוכל להעלות ניתוח והערכת שווי מעט יותר מפורטים, אם לא פה אז אולי באחד הפורומים (לא רוצה להזכיר שמות כי נראה שלאחרונה יש מלחמה בין האתרים השונים על תשומת הלב של משקיעי הערך). אני מניח שיש לך ניתוח מפורט יותר ממה שכתבת בפוסט הזה, זה יכול לעודד דיון מועיל שעוד אנשים ישתתפו בו.

יניב

לירון
לירון
14 years ago

הי יניב, נראה לי שמעבר לניתוח מושקע הם מחפשים *רעיון* טוב (נגיד חברה עם נכסים שלא במאזן או תזרים שאמור מאוד לגדול וול סטריט מפספסת או משהו כזה).
אולי צריך איזה ישרא-בלוף טוב בדמות שיתוף פעולה בין כמה אנשים ולחלוק את הuser 🙂

לירון
לירון
14 years ago

אני מאוד אשמח לשמוע את דעתך על AIRT (הנה קישור אגב – http://cafe.themarker.com/view.php?t=1427538)
עוד אין לי אנשים שאני עוקב אחריהם בVIC

הנקודה שלך על האיש השמן היא מאוד נכונה. אני שם לב שבחברות שצריך אקסלים מסובכים כדי להבין אם יש בהן ערך יש בד"כ פחות ערך מאלה שקופצות.

אני מאוד מתעניין בסגנון ההשקעה שלך כי הוא שונה משלי ונראה לי שיש לי מה ללמוד. אני אתן לך דוגמא אחת למה אני מתכוון – כמעט אף חברה שאתה משקיע בה לא הייתה עולה בסקרינר וכמעט כל חברה שאני משקיע בה כן הייתה עולה גם אם לא הגעתי אליה ככה.

לירון

לירון
לירון
14 years ago

לAIRT יש מגזר אחד מאוד צומח וזה השירותי קרקע למטוסים. אני לא חושב שהם יוכלו להמשיך עוד שנים רבות להראות שם כזו רמה של צמיחה אבל אפילו אם תהיה צמיחה של כמה שנים בודדות זה ייתן תוספת של עשרות אחוזים להכנסות ועוד יותר מזה לרווחים כי זה המגזר עם הרווחיות התפעולית הגבוהה ביותר.

בסקרינר אני בודק כל פעם דברים אחרים אבל אני הכי אוהב את ROE במשותף עם Price/BV או PEG ביחד עם PE או cash flows למיניהם. איזה פרמטרים אתה מחפש?

אגב, בעקבות חברות הרדיו שלך ניסיתי לחפש סקינר שיאפשר למצוא מחיקות intangible או לפחות חברות עם הרבה intangible ולצערי לא הצלחתי למצוא. אתה יודע מה? אולי צריך לחפש חברות עם הפסדים אבל תזרים שוטף/חופשי חיובי. מעניין מה אפשר לדוג עם זה.. אני אנסה את זה בהזדמנות.

לירון

ניר
ניר
14 years ago

מה דעתך לגבי מצבה של TA בהתייחס לדוחות האחרונים

לירון
לירון
14 years ago

נו אז בכל זאת יש קשר ישראלי… Meta Bank הנפיק את הכרטיסים של המחסלים של החמאסניק http://online.wsj.com/article/SB10001424052748704240004575085162815073170.html?ru=yahoo&mod=yahoo_hs

ניר
ניר
14 years ago

נראה כי משהו קרה ברדיו וואן (ROIAK). המניה נופלת בכשבעה אחוזים עם נפח מסחר של כפי עשר מהממוצע. מישהו שמע או יודע משהו??

לירון
לירון
14 years ago

OK עדו, השקעתי קצת זמן בלהסתכל על הדוחות של CASH והנה מה שיש לי להגיד:

לחברה יש שני סוגי נכסים עיקריים, הלוואות וMBS. רוב ההלוואות של החברה הן לנדל"ן והן בריבית קבועה ורק 27.5% מההלואות הן בריבית משתנה (עמ 7 ב10K) אבל זה הולך וגדל גם כי חלק מההלוואות עוברות לריבית משתנה במהלך חייהן וגם כי הם משתדלים להגדיל את הנתח של ההלוואות בריבית משתנה. עם זה הם נותנים היום הלוואות גם ל30 שנה בריבית קבועה "עקב דרישת לקוחות". הלוואות נדל"ן הן לא subprime:
While the Company has no direct exposure to sub-prime mortgage loans, management recognizes that the current recessionary environment may strain the financial condition of some borrowers
מעבר לזה יש תיק של M350$ MBS של פרדי מק / פאני מיי. 71% מהתיק הזה הוא ליותר מ10 שנים לפידיון ובתשואה של 3.5%. כנראה שגם הוא לא לגמרי בריבית משתנה אבל עיקרו כן:
Although prepayments of underlying mortgages depend on many factors, including the type of mortgages, the coupon rate, the age of mortgages, the geographical location of the underlying real estate collateralizing the mortgages and general levels of market interest rates, the difference between the interest rates on the underlying mortgages and the prevailing mortgage interest rates generally is the most significant determinant of the rate of prepayments
עוד דבר מעניין (עמוד 51 ב10K) זה שההכנסות מריבית היו קבועות ב5 השנים האחרונות והשינוי היה רק בהוצאות הריבית (כלומר אם ב2005 היה הכנסות ריבית של M38 והוצאות של M20 אז ב2009 היה הכנסות ריבית של M36 והוצאות ריבית של M9 כתוצאה מגידול של MPS. זה כמובן נובע מזה שיש להם יותר נכסים אבל הריבית נמוכה יותר.
ב2005 ריבית הלייבור הממוצעת הייתה ב4% יותר מב2009 ולכן עשיתי את התרגיל הבא – נקח את היחס בין הכנסות ריבית מ2005 והנכסים אז ונכפיל בנכסים היום כדי לגלות את ההכנסות ריבית – נקבל M43$. לצורך חישוב הוצאות ריבית נקח את הערך האמיתי מהיום ונקבל כM9$. כלומר הרווחים הגולמיים מריבית יהיו M34$. נניח שחוזרים חממוצע הרב שנתי של 0.8%-1% להפרשה לחומ"ס מסך הנכסים אז נצטרך להוריד כM9$ (לפי 1%) ונשאר עם M25$ רווחי המגזר. הסיבה שעשיתי את התרגיל הזה היא שהם לא נותנים מידע מדוייק על היחס הכולל בתיק שלהם בין הלוואות בריבית קבועה ומשתנה.
כעת ההכנסות שאינן מריבית ברבעון האחרון הן בערך כמו ההוצאות שאינן על ריבית ולכן נראה לי שאפשר להתעלם משניהם לצורך פשטות ולהניח שהמגזר הוא break even.
כלומר סך הכל ובהנחת 0 צמיחה במקביל להתאוששות השוק יהיה רווח לפני מס של M25$. זה התרחיש הסביר, כלומר לא האופטימי ולא הפסימי.
בתרחיש הפסימי ההלוואות שלהם מה5 שנים האחרונות לנדל"ן מתגלות כנוראיות והשוק ממשיך לקרוס. בתרחיש זה נניח שהם נתנו הלוואות לתחום ב40 מיליון דולר בשנה ב5 שנים האחרונות אז יש 200 מיליון דולר חובות ברמת סכנה יותר גבוהה. נגיד ש30% מהאנשים יעזבו את הבתים והבנק ימכור ב50% מהמחיר המקורי אז זה מגלם הפסד של M30$ מהמגזר הלוואות נדל"ן, כלומר גרוע אבל לא יביא אותם לפשיטת רגל. אני גם מתעלם מהעובדה שיש ביטוח ל20% מערך הנכס ושלא כל המשכנתאות הן על 100% כי היו גם בטח תרגילים להעלות את ערך הנכס בצורה פיקטיבית. הלוואות לנדל"ן הן 77% מההלוואות (השאר זה לחקלאות לצריכה ולמסחר). הMBSים הם כאמור של פרדי ופאני ומגובים על ידי הממשל לכן אני לא חושב שצריך לפחד מהן. כלומר בתרחיש זה יהיו 2-3 שנים קשות ואחריהן החברה תמשיך כרגיל.
בתרחיש האופטימי העלייה בנכסים ממשיכה בקצב של 15% בשנה ל5 שנים ומגיעה ל1.67 מיליארד והריבית חוזרת לרמה של 2005. לפי החישוב מלמעלה נקבל הכנסות נטו מריבית של M83$ ונניח שממשיכים לקבל את רוב הכסף בלי ריבית וההוצאות ריבית נשארות על M9$, כלומר המגזר ייתן M74$. נניח שההכנסות שאינן מריבית יישארו זהות להוצאות שאינן מריבית ורק יכסו את הSG&A. בתרחיש זה הרווח לפני מס יהיה M74$
סך הכל אני חושב שזו חברה מאוד מעניינת ועם המום פוטנציאל. הדברים היחידים שעדיין מטרידים אותי זה:
1) אופציות לעובדים ב22% ממניות הבנק (אני יכול לחיות עם זה אם אני הולך לעשות פי כמה על הכסף)
2) תשואה נמוכה על הון ועל נכסים. תעיף מבטן על השורות התחתונות פה http://quicktake.morningstar.com/StockNet/Profitability10.aspx?Country=USA&Symbol=CASH
ופה http://quicktake.morningstar.com/StockNet/Profitability10.aspx?Country=USA&Symbol=WFC כדי להבין על מה אני מדבר 🙂 . אני מקווה שזה בגלל economic of scale ולא בגלל איכות ההנהלה.

לירון
לירון
14 years ago

אי אפשר לערוך תגובה אז אני אוסיף תיקון כאן – בתרחיש האופטימי שכחתי להוריד הפרשה לחומ"ס של 17M$, כלומר הרווח לפני מס יהיה 57M$

לירון

ירון
ירון
14 years ago

אני ניצלתי את הירידות האחרונות לקנות קצת ROIAK לאחר שבתחילת השנה קניתי CMLS. שימו לב שרק ROIAK ירדה ושאר מניות הרדיו עלו. ביאהו רשמו שכנראה מדובר באיזו קרן בעלת השקעה גדולה שממשת את הרווחים, ולכן הירידות האחרונות.

לירון
לירון
14 years ago

אגב עדו, לדעתי CASH יכולה להיות כרטיס כניסה לVIC כי היא *רעיון* טוב שמבלי להתעמק בפרטים אי אפשר למצוא אותו ונראה לי שזה בדיוק מה שהם רוצים.

לירון
לירון
14 years ago

עדו, אני נזכר עכשיו שכבר אמרת את זה. קראתי את מה שהם כותבים וזה מעניין למרות שזה מלפני 2-3 שנים. CASH זה רנו כמו שאתה אומר אבל במחיר של סוסיתא וכנראה שעם הנהלה יותר איכותית המחירים לא היו איפה שהם נמצאים עכשיו.

ירון
ירון
14 years ago

עדו, בתחילת השנה החלטתי להשקיע באחת מחברות הרדיו והתלבטתי במי מבין השתיים. המחירים היו cmls 2.38 וroiak 3.1. החלטתי לבסוף ש- cmls נראית לי יותר זולה. עכשיו, אני לא בטוח מי יותר זולה, אבל כשroiak ירדה ל2.82 וcmls לעומת זאת עלתה ל2.60 החלטתי לנצל את המחיר הזול לקניה של roiak. כמוך, אני לא בטוח מי יותר זולה, אבל כשהיתה לי ההזדמנות לפזר את הסיכון במחיר הכי נמוך השנה החלטתי לנצל זאת.

אגב, אני גם מושקע בwfc ובvic יש מאמר מעניין על החברה. המסקנות מאוד דומות לשלך.
http://www.valueinvestorsclub.com/value2/Idea/ViewIdea/24789.

לירון, אתה משקיע גם בארץ?

לירון
לירון
14 years ago

כן ירון, אני משקיע גם בארץ למרות שהיום נשארתי עם שתי אחזקות ישארליות בלבד אחרי שמימשתי את השאר. ההרגשה שלי זה שאין מציאות היום בארץ ושהחברות מעבר לים זולות משמעותית. מה איתך?

ירון
ירון
14 years ago

לירון, אני גם משקיע בארץ וגם מימשתי כמעט הכל. הבורסה בישראל נמצאת בפיק. אני מחפש פורומים איכותיים כמו השקעות ערך בדה מרקר או בלוגים איכותיים כמו זה של עדו, אבל שעוסקים בהשקעות בארץ. לא ממש מצאתי בינתיים. יש לך המלצות כלשהן?

לירון
לירון
14 years ago

אין לי המלצות על אתרים כאלה.
אגב, אני לא יודע אם הבורסה נמצאת בפיק או לא ואני גם לא חושב שיש בועת מניות בארץ (חוץ מבתחומים ספציפיים של חיפושי נפט וביוטכנולוגיה) אבל החברות שאני מסתכל עליהן נראות כמתומחרות בשווי הוגן ובלי מספיק מרווח ביטחון לעומת חברות בינ"ל.

לירון

א לוי
14 years ago

מענין איך ווקוביה לשעבר תוכל לתרום לרווחים של WFC
ממורנינגסטאר רואים שיש רווח של 4-7 מיליארד לשנה בשנים הטובות 2003-2006

לירון
לירון
14 years ago

RGCI הולכת לCh11. בעלי המניות יקבלו מניה אחת עבור כל 12 סנט מניות עכשיו (30% ירידה מהשווי הנוכחי עבור חברה עם הרבה פחות חוב)
http://www.reuters.com/article/idCNSGE6200EH20100301?rpc=44

Yaniv
Yaniv
14 years ago

לירון, תגובה בקשר לתסריט הפסימי לגבי CASH
נראה שאיכות ההלוואות שהבנק נותן הרבה יותר טובה מהנהוג בשוק. בלינק הבא אתם יכולים לראות את שיעורי חדלות הפירעון הממוצעים ב 2009:
http://www.federalreserve.gov/Releases/ChargeOff/delallsa.htm

אם נחשב את המשקלים של ההלוואות (לפי סוגי ההלוואות) שהבנק נתן, נקבל שבממוצע, שיעור חדלות הפירעון על הרכב הלוואות זה בבנקים מסחריים יהיה:
RE = 77.3 Consumer = 9 agri = 7 commercial = 6.7
Average = 0.773*9.2 + 4.6*0.09 + 3.24*0.07 +4.5*0.067 =~ 8%
בשורה הראשונה כתבתי מה האחוז של כל סוג הלוואה בתיק ההלוואות של הבנק, ובשורה השנייה אני מחשב ממוצע לפי שיעורי חדלות הפירעון מאתר הפדרל ריזרב.

כמו שאתה יכול לראות הממוצע בתעשייה להרכב תיק הלוואות כזה היה שיעור חדלות פירעון של 8 אחוז.
בשנת 2009 הבנק רשם שיעור חדלות פירעון של 3.7 אחוז.

מכאן אני מבין שאיכות ההלוואות שהבנק נותן מאד טובה וגם בתסריט פסימי הוא ייפגע הרבה פחות מבנקים אחרים.
אשמח לשמוע אם טעיתי בחישוב, זאת פעם ראשונה שאני מנתח בנק. בשורה התחתונה אני נוטה להסכים עם עדו ברוב הדברים וחושב שהסיכון בהשקעה הזאת דיי נמוך והסיכוי מאד מעניין.

צריך לקוות שלא ידללו שוב. כמו-כן הייתי רוצה לראות שההוצאות של חברת הכרטיסים מפסיקות לעלות באותו קצב של ההכנסות.

לירון
לירון
14 years ago

הי יניב,

אתה מעלה נתונים מעניינים. גם אני חושב שהבנק הזה יחסית שמרן בהרכב ההלוואות שלו, אבל אני מעדיף לבדוק מטריקה טיפה שונה וזה סך חדלות הפרעון מתוך *סך הנכסים* ואני אגיד לך למה – אני בודק עכשיו כמה ריטים של משכנתאות לנדל"ן ויש 2 סוגי גישות – חלק נשארות באותו מינוף אבל מקטינות סיכון (עוברות לARM / עוברות ליותר פרדי/פאני וכו') ואילו אחרות מעדיפות להקטין מינוף אבל להגדיל סיכון (למשל ללכת לאג"חים שאינם של סוכניות).
אם היית מנתח רק את החלק של ההלוואות שלהן באופן שבו ניתחת למעלה, היית מגיע למסקנה שאילו שהקטינו מינוף עשו עבודה פחות טובה כי חדלות הפרעון שלהן תגדל מן הסתם, אבל לא חישבת את זה שהמינוף שלהן קטן יותר.
דוגמא מספרית – אם בנק מלווה 100$ בריבית של 8$ לשנה אבל סובל מחדלות פרעון של 2$ זה עסקה טובה יותר מאם הוא מלווה 100$ בריבית של 4$ וסובל מחדלות פרעון של 0.5$.

על פי המטריקה שבה אני משתמש החדלות פרעון חלקי סך הנכסים יוצא אם אני זוכר נכון 1.7% (די דומה לזה של וולס, מה ששם אותם בחברה טובה).

גם אני מקווה שההוצאות של חברת הכרטיסים תתחיל להתייצב. אני חושב שזו השאלה הראשונה שהייתי שואל בישיבת אנליסטים 🙂

אגב, אם יעלו את הלימות ההון בארה"ב ל8% (ומדי פעם אני קורא על זה שמשתעשעים ברעיון), אז לדעתי CASH יהיו חייבים להנפיק מניות (בדומה לרוב הבנקים ובשונה מWFC שכנראה תסגור את הפער תוך שנה)

לירון

לירון
לירון
14 years ago

אגב יניב, הדבר האחרון שאני רוצה זה להציג את עצמי כמומחה לבנקים כי אני ממש לא…
בדיוק כמוך אני מנסה ללמוד כל יום עוד משהו חדש.

יובל
יובל
14 years ago

עדו, אמנם אתה די "נעול" על WFC אבל חלק מהמשקיעים ה"אגדיים" רכשו לאחרונה דווקא City ו- BofA. האחזקה של BUFFET בוולס פארגו היא מלפני המשבר כך שלא ניתן לייחסה להזדמנות שהוא ראה בה בעקבות רכישת וואקוביה או ההתפתחויות שהביא איתו המשבר. יש לך הסבר אכותי או אינטואיטיבי (לאו דווקא נתוח השוואתי) להעדפתך את פארגו?

Yaniv
Yaniv
14 years ago

לירון, תודה על הדוגמה המעניינת.
הייתי צריך לחשב באופן הזה בכדי לקבל גודל שאפשר להשוות אותו לנתונים בעמוד הפדרל ריזרב שמתארים חדלות פירעון מסך הלוואות ולא מסך נכסים.
הדוגמה שהבאת מאד יפה ומלמדת, אני מסכים שהמינוף גם כן חייב להילקח בחשבון כי הגודל שתיארתי בפני עצמו לא מייצג ללא הנתון של חדלות פירעון מסך נכסים.

בקשר לשיעור הלימות ההון. מעמוד 96 בדוח השנתי האחרון תחת הטבלה CAPITAL REQUIREMENTS AND RESTRICTIONS ON RETAINED EARNINGS עושה רושם שיחס הלימות ההון הוא השורה השלישית Tier 1 (core) capital (to risk-weighted assets
הבנק עומד על מעל 11 אחוז בעוד הדרישה היא 6 אחוז. אני מסיק שהשורה השלישית היא הרלבנטית לפי המאמר הבא בויקיפדיה
http://en.wikipedia.org/wiki/Capital_adequacy_ratio
מהדוגמה במאמר עושה רושם שהיחס נבדק לפי היחס של נכסים משוקללים לפי סיכון, מה שמתאים לרשומה הנ"ל בטבלה. ההבנה שלי בבנקאות דיי מוגבלת בשלב הזה ואני אשמח לדעת אם הדברים אכן כך או שאני מפספס משהו.

לירון
לירון
14 years ago

עדו, לא הייתי מודה להבדלים בין ההלימות הדרושה לבנקים גדולים וקטנים (אני רואה את זה עכשיו בעמוד 29, וזה שיש להם מעל 5% אפילו שם אותם בבנקים "יציבים").

ראית את זה? http://www.sec.gov/Archives/edgar/data/907471/000110465910011856/a10-4007_1424b3.htm
זה לא דילול נכון? זה מכירה של בעלי עניין או שאני מפספס משהו?
מה שמטריד במכירה זה שחלק ממנה נעשה על ידי NetSpend שהם שותפים של CASH בכרטיסים (http://www.istockanalyst.com/article/viewiStockNews/articleid/3920982)

לירון

לירון
לירון
14 years ago

הבנתי, תודה. אגב, איך הבנת את זה מהטקסט?

לירון
לירון
14 years ago

תודה עדו. ידעתי שהייתי צריך להקשיב למורה להבנת הנקרא 🙂

ידידיה
ידידיה
13 years ago

עדו בחופש, אבל אולי מישהו אחר מבין את הסיבה להתפרעות המניה של cash בימים האחרונים?

לירון
לירון
13 years ago

אני לא ראיתי חדשות אז אני מייחס את זה לתנודתיות של מניות קטנות.

ג.נ. אינני יועץ השקעות ויש לי אחזקה בCASH

ידידיה
ידידיה
13 years ago

תודה. האם יש "כלל אצבע" להערכת גודל המחזור, או שאפשר רק להשוות לגודלו בימים אחרים?

ידידיה
ידידיה
13 years ago

עדו, תודה שוב. איך מסחר במחזורים קטנים יכול להעלות כל כך את מחיר המניה? האם מסחר במחזורים קטנים ובמחזורים גדולים משפיע על מחיר המניה באותו אופן? אם מסובך להסביר מבחינה טכנית אשמח לקבל הפניה לספר מתאים או למאמר.

ארי
ארי
13 years ago

ישבתי בימים האחרונים על מטה פייננס, הנה מה שיצא לי. אשמח לשמוע את דעתך, עדו.
החברה מחולקת למגזרים, של בנקאות רגילה, מגזר MPS שזה כרטיסי פרה-פייד, ואחרים. מגזר הבנקאות להערכתי שווה קרוב לאפס. גם בשנים הטובות 2005-06 הרווח של המגזר היה בסביבות 1.2-1.3 מליון לשנה, ובנוסף מגזר הבנקאות מצטמק והולך. נכון לסוף 2009 סך הנכסים במגזר הם כ-300 מליון, לעומת 530 מליון של הפעילות הנמשכת לבד ב-2006, וכ-700 מליון בשנים הקודמות. כך שלא נראה לי סביר שהם יעברו את המליון דולר לשנה בקרוב ואולי הרבה פחות.
מגזר ה-MPS אכן נראה מבטיח מאוד, והחברה עברה בשנת 2009 לרווח תפעולי מעמלות (ללא מרווחי ריבית) במגזר זה. סביר שגם המרווחים יעלו, וגם סך הנכסים בעליה מתמדת. קצת מטריד הענין של ההפרשה לחובות מסופקים במגזר, לא ברור לי מי חייב להם כסף על כרטיסים אלו. החברה מסבירה שזה קשור לתוכנית של החזרי מס אבל לא כ"כ הבנתי. החברה הפרישה 8.3 מליון ב-2009, ועוד 3.6 מליון ברבעון האחרון. אינני יודע להעריך אם גם בהמשך נראה הפרשות כאלה.
עוד נקודה. להבנתי החברה היא מהמובילות בתחום של הכרטיסים האלו. אבל יש סיכוי רציני שנראה בקרוב חברות ענקיות כמו הבנקים הגדולים או חברות כרטיסי אשראי שנכנסים לעסק לאור הרווחיות הגבוהה, ואז כמו תמיד הרווחיות תישחק.

מנחם
מנחם
13 years ago

בלוג בהשקעות ערך בתל אביב:

http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=1683036

לא יודע לומר על האיכות שלו…
מופיע גם בהמלצות של עידו.