תיק המניות ביוני 2010

מתחילת השנה ה SPY ירד ב-6.4%, ה DIA ירד ב-5.2% וההאנג-סנג ירד ב-6.2%. התיק שלי עלה ב-10.5%.

תשואה זו לא כוללת מינוף. התיק הממונף שלי ירד מתחילת השנה ב-3.2% (בלי להתחשב בהוצאות הריבית), כך שאם הייתי מחשיב גם את התיק הממונף, התשואה שלי הייתה יותר נמוכה.

סך הכל התיק שלי עבר חודשיים מאוד קשים – במיוחד המניות בארה"ב. אומנם התשואה שלי חיובית, אבל ההרגשה היא כאילו אני בהפסד השנה.

דוחות ודיווחים

אי-בון (סימול 599) פרסמה את הדוח השנתי לשנת הכספים של 2009. התוצאות היו יפות מאוד עם עלייה יפה בהכנסות וברווח. הרווחים עמדו על 41 מליון דולר, כאשר שווי השוק של החברה עומד על 280 מליון. אי-בון היא אחת מהחברות הכי קטנות בהן השקעתי. הצמיחה שלה לאורך התקופה הייתה די מרשימה. כיום החברה מתחילה להיכנס לשוק בשנחאי. נראה איך זה יעבוד.

חברה נוספת שפרסמה תוצאות לשנה שנגמרת ב-30 במרץ היא אסיה סטנדרט (סימול 129). תהיה לי חוות דעת מלאה על החברה רק אחרי שהיא תפרסם את הדוח המלא, אבל מהתוצאות ניתן לראות שהחברה הרוויחה סכום היסטרי מהשקעה במניות השנה. שווי השוק של החברה עומד על 1.6 מיליארד דולר (הונג-קונגי כמובן) כאשר החברה הרוויחה השנה כמעט 2.4 מיליארד. כן, זאת לא טעות – שווי השוק נמוך מהרווחים שלה השנה.

ואיך השוק הגיב לדוח הזה? כמובן שהמניה ירדה!

חשוב לציין שרוב הרווחים נבעו מרווחי הון – הן ממניות והן מנדל"ן, אבל עדיין החברה נראית זולה מדי. אפשר לראות זאת בברור ממאזן החברה:

ההון של החברה עומד על 7.3 מיליארד ומורכב ברובו ממניות, מלונות ונדל"ן. שווי השוק כאמור הוא רק 1.6 מיליארד.

הנה דוח הרווח/הפסד של החברה:

רדיו-ואן (סימול ROIAK) דיווחה על הסכם מימון חדש ורכישה של חלק נוסף מטי-וי-ואן. לא אהבתי את ההודעה הזאת – הוצאות הריבית של החברה תעלנה בצורה משמעותית מ-9.2 מליון ברבעון ל 16.5 מליון. קשה לי להעריך עד כמה ההכנסות מטי-וי-ואן תכסנה על הוצאות הריבית, ולכן מכרתי חלק מהמניות ביום ההודעה.

פעילות בתיק

כמו שציינתי, ביום ההודעה על הסכם המימון החדש של רדיו-ואן, מכרתי חלק נכבד מההשקעה שלי שם במחיר ממוצע של 2.8$, וקניתי במקום מניות של וולס-פארגו (סימול WFC) במחיר ממוצע של 27.66$ ועוד מניות של סטיוארט (סימול STC) במחיר של 9.44$.

כמו כן קניתי כמות קטנה של מניות של טימברלנד (סימול TBL) תמורת 18.03$. בעברי הרחוק כבר החזקתי במניה זאת, ואפילו הצלחתי להרוויח על השקעה זו (זה היה בשנים 2003-2004). המניה נסחרת היום בפחות מאשר היא נסחרה אז, וזאת למרות שמספר המניות של החברה קטן בצורה די משמעותית. ללא ספק המשבר הכלכלי פגע בעסקי החברה, ובנוסף לכך היו לטימברלנד כמה קשיים נקודתיים. החברה עברה ארגון מחדש בשנים 2006-2007 אשר פגעו ברווחים שלה.

שווי השוק של טימברלנד עומד על מיליארד דולר (לפי המחיר שאני שילמתי. כיום שווי השוק עוד יותר נמוך). בשלושת השנים האחרונות החברה הרוויחה כ 40-50 מליון דולר בשנה. בשנים 2005-2006 החברה הרוויחה 100-150 מליון דולר. אני מאמין שהחברה תחזור להרוויח 150 מליון דולר וצפונה כשהמשבר ייגמר. לחברה אין חובות והיא יושבת על כרית מזומנים בעובי של יותר מ-200 מליון דולר. בנוסף, החברה רוכשת כ-3 מליון מניות בשנה. כיום מספר המניות של החברה עומד על כ-55 מליון. כאשר לפני עשר שנים היו לחברה 85 מליון מניות. בקצב שכזה החברה תקצץ בחצי את מספר המניות שלה תוך 10 שנים.

אם נניח שתוך 3 שנים לחברה יהיו 45 מליון מניות והחברה תרוויח 150 מליון דולר, עם מכפיל רווח של 12 – המניה צריכה להגיע למחיר של 40$. אם החברה תרוויח 180 מליון ומכפיל רווח של 15 – המניה תגיע למחיר של 60$. במקרה הגרוע יותר, החברה תרוויח 100 מליון ותסחר במכפיל של 12, ואז מחיר המניה יגיע ל-26$ – אבל זה נראה לי כתרחיש פסימי מדי.

מדובר בחברה עם מותג מאוד חזק והרכישה העצמית של המניות מאוד מושכת אותי. החיסרון הגדול בחברה זו היא המשכורות המנופחות להנהלה. בינתיים מדובר בהשקעה מאוד קטנה בשבילי – פחות מ-1% מהתיק.

שונות

אני מאוד רוצה להכין שורה של רשומות על הכלכלה הסינית. נראה אם יהיה לי כוח לכך. בינתיים אני הופך ליותר ויותר פסימי בקשר לכלכלה כאן בטווח הבינוני-ארוך, אבל גם בטווח הקצר יותר יש סימנים די ברורים להאטה בצמיחה של סין.

לפני מספר ימים פטריק-צ'וונאק פרסם מאמר על ביקורו בעיר צ'אנג-צ'ון בצפון מזרח סין. הוא מתאר איך תעשיית הרכב בסין פורחת, וחוזר על הדאגה שלו משוק הנדל"ן. כמה ימים לאחר פרסום כתבה זו, יצא לי להיפגש עם בן-דוד של אשתי. הוא די קרוב לתעשיית הרכב, ועד כמה שהוא יודע יש דווקא האטה משמעותית ברכישות הרכב בסין. לטענתו, רכבים מתחילים להיערם בסוכנויות הרכב. כנראה שמדובר בתופעה חדשה, ולכן המפעלים עדיין עובדים בתפוקה מלאה.

ענף הרכב עד עכשיו צמח בצורה מאוד מרשימה, אם גם כאן יש סימני האטה, כנראה שההאטה מגיעה לסין בקצב מהיר יותר מאשר ציפיתי. צריך לזכור, אבל, שלממשלה הסינית יש הרבה מאוד תחמושת להילחם בהאטה כלכלית (הן אם מדובר בהורדת ריבית או העלאת הגירעון), לכן לא הייתי מהמר על כך שבשנתיים הקרובות נראה צמיחה נמוכה מ-8% בשנה, אבל מתישהו התחמושת שלהם תיגמר, ואז הבלתי נמנע ייקרה, והכלכלה של סין תקלע לצרות.

אני לא מקנא בממשלה החדשה שתיכנס לתפקידה ב 2012-2013. הם יצטרכו להתמודד עם צרות שסין לא ראתה מזה עשורים רבים.

אני רוצה להזכיר לקוראים שהבלוג הזה מיועד לתעד את ביצועי ההשקעות שלי, ולחלוק מניסיוני כמו גם מהטעויות שלי. אני לא ממליץ על אף אחת מהמניות המוזכרות כאן. כמו כן, אני עלול למכור (או לקנות) מניות זמן קצר לאחר שקניתי (או מכרתי) אותן, וזאת מבלי לדווח על כך כאן.

חודש שעבריי      ייחודש הבא

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
Subscribe
Notify of
guest
60 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
שומר הלילה
13 years ago

סלח לי על הבורות, אבל מה זה "ממשלה החדשה"? יש בסין חילופי שלטון מסודרים בתוך המפלגה הקומוניסטית?

א לוי
13 years ago

עדו, באסיה סטנדרט מדוח מאזן יוצא שנכסים פיננסיים בשווי הוגן עלו ב 2.335B ואם מקזזים סכום זה מהרווח של 2.4 מקבלים 65 מיליון רווח מעבר לנכסים פיננסיים. או שאני לא מתייחס לשדה הנכון.. או שזה מסביר את הירידה במניה כי מכפיל הרווח יוצא 24.5

יהונתן
יהונתן
13 years ago

כתבת בעבר:

החברה מתחילה לעלות לי על העצבים. בשנה שעברה גייסה אסיה סטנדרט כספים רבים ובמקום להשתמש בהם לקנות נדל"ן, קנתה החברה מניות ואופציות בבורסות שונות ברחבי העולם. בנוסף לכך, חוסר המידע בדוחות הכספיים שלה והמשכורת המאוד מנופחת שמקבל המנכ"ל, מביאים אותי לידי מסקנה שכדאי למכור את המניה.

מדוע בסוף החלטת להחזיק?

יהונתן
יהונתן
13 years ago

שאלה נוספת לעדו: גם אי-בון וגם טאי פינג עוסקות במוצרי מותרות (מטבחים יוקרתיים ושטיחים יוקרתיים) שקשורים בקשר הדוק לבניית נדל"ן חדש. האם העובדה שהן קשורות לשוק הסיני שנמצא כעת בבועת נדל"ן לא מטרידה אותך?

יהונתן
יהונתן
13 years ago

עדו, מה גורם לך לחשוב שטימברלנד תחזור להרוויח את רווחי העבר? בשנים האחרונות הדו"חות רק מראים על מגמה של הדרדרות בהכנסות וברווחים.

רועי א.
רועי א.
13 years ago

עידו,

דעה שנייה ששמעתי לגבי מכירות של מכוניות: שנה שעברה היה גידול מאוד חד שכנראה לא יחזור בקרוב. כרגע הגידול המהיר נפסק וקצב המכירות דיי יציב אך תתכן ירידה של עשר עד עשרים אחוזים עד סוף השנה שלאחריה תהיה עלייה נוספת עד אפריל שנה הבאה.

הרבה מהתעשיות המקומיות מסתמכות על תעשיית הרכב ולכן הרשויות ""לא יתנו"" לירידה חדה מדי במכירות ויוסיפו לתת מענקים לקונים, במיוחד למכוניות חשמליות. סביר להניח שמחיר של מכוניות חשמליות יכול להגיע עם המענקים למאה אלף יואן, בעתיד הרחוק יותר.

רועי א.
רועי א.
13 years ago

עדו,

אני מסכים איתך באופן כללי. מה שכתבתי מתייחס לעתיד הקרוב.

לאחרונה אני דווקא פוגש יותר ויותר סינים שמכירים במצב האמיתי ויסכימו אתך גם כן.

איתי
איתי
13 years ago

עדו, מה אתה אומר על סגירת חטיבת הסאב-פריים בWFC? עלות של 2 סנט למניה ברבעון הזה, אבל אולי סופסוף יירדו ההפרשות לחובות מסופקים?….

יהונתן
יהונתן
13 years ago

עדו, המונח turnover שראיתי בכמה דוחות הונג קונגים זהה למונח revenue מבחינת משמעותו החשבונית?

איתי
איתי
13 years ago

עדו, איך אתה יודע לשייך את החובות המסופקים לאיזה חטיבה בוולס פארגו? ממה הם נגרמים. אתה יודע איפה אפשר למצוא את זה?

pimodlen
pimodlen
13 years ago

שתי שאלות בקשר לSTC לעדו או למישהו אחר שיכול לענות, אני מצטער מראש אם הן לא אינטליגנטיות במיוחד, אני די ינוקא בהשקעות.
אני הבנתי מהמסמך הבא http://biz.yahoo.com/e/091015/stc8-k.html שמספר המניות שכדאי להתחשב בהן הוא לא 18.2 אלא הן עברו דילול משמעותי. האם אני מבין נכון? ואיפה בדו"ח השנתי או הרבעוני האחרון מסבירים על כך?
כמו כן, חברות מתחרות גדולות כמו FNF, FAF רווחיות כבר כיום, למרות שכנראה היו להן אותן בעיות כמו לSTC שהן Title loss provisions וגם Operating revenues בירידה. האם זו לא נורת אזהרת על איכות החברה/הנהלה ועתידה?

Daniel
Daniel
13 years ago

עדו שלום
איך לומדים לנתח חברות פיננסיות? בנקים, חברות השקעות , חברות כמו STC … ?
קראתי דוח של WFC , הרבה דברים לא מובנים לי… התחלתי לקרוא את STC –
הלכתי לאיבוד 🙁 .

יש חומר או ספר שאתה ממליץ? אתר? בעיברית או באנגלית?

תודה מראש

אלדד
13 years ago

דניאל-
ניתוח דוחות של חברות פיננסיות כמו בנקים גדולים זו פחות או יותר המשימה המסובכת ביותר שיש למנתחי דוחות. כמות הסעיפים השונים והשוני בינהם יכולה להיות אדירה, כי לבנק גדול יש כל כך הרבה נכסים שקל מאוד להחביא במאזן כמה וכמה עדרי עיזים. אני אישית משתדל להמנע מהשקעה בחברות מסובכות ואוהב להשקיע בפשוטות שאני גם מבין טוב יותר, אם כי לפעמים קשה מאוד לעמוד בפיתויים…
הפיתוי הגדול עבורי (שלצערי עמדתי בו) היה בנק אירי לפני כשנה שנה וחצי שהמחיר שלו ירד בצורה קטטונית עקב ירידה כללית ובלבול בשמות בנקים.

Daniel
Daniel
13 years ago

תודה על תשובתכם!
עדו
אני קראתי את כל הבלוג שלך… וכמה נושאים אפילו כמה פעמים…
סלח לי אך אינני מכיר אותך סומך על מישהו אחר… אתה תמיד אמרת וחזרת על זה שצריך להבין עד הסוף בהשקעה : עסק, מכפילים, מספרים…

נכון,
גם אני מצאתי הרבה דברים טובים על הנהלה של WFC ודבריי של באפט על WFC, אך עדיין…

שוב , תודה – הבלוג שלך עוזר לי הרבה.

Daniel
Daniel
13 years ago

עדו

הבנתי, תודה

Daniel
Daniel
13 years ago

דרך אגב,
WFC זה השקעה הכי גדולה של באפט אחרי קוקה קולה (מפחינת הסכף המושקע).
באפט קנה את החברה כמעט כל רבעון מQ3 2005 . מחר פעמיים ב סוף 2008, אך בכמויות קטנות מאוד ולאחר מכן ברבעון הבא , Q1 2009- Q3-Q4 , חזר לקנות בכמויות רציניות.
320 מיליון מניות יש לו כרגע של WFC .
8.7 מיליארד דולר הוא מושקע ב WFC .

אלי ב
אלי ב
13 years ago

בנוגע ל- ROIAK – היום החברה הודיעה שהיא נסוגה מהכוונה שלה לגייס את החוב הנוסף של 100 מיליון דולר בהנפקת האגח עקב חוסר הענות מצד בעלי האגח הקיימים לרכישת אגחים נוספים.
בנוסף הם הודיעו על הארכת תקופת ההענות להחלפת האגחים הקיימים עד סוף יולי, מכיוון שנכון ל- 15.7 סוף תקופת ההענות האחרונה היה להם הסכמה של 89.8% מבעלי האגח והם צריכים 95% כדי לכפות את ההסדר הזה על כולם

בנוגע לרכישה של TV One הם אמרו שהם בוחנים את האפשרויות שלהם וכמו שזה נראה כרגע יכול מאוד להיות שהעיסקה לא תצא לפועל

ידידיה
ידידיה
13 years ago

עדו, שאלה עקרונית – האם אתה מניח שאתה יודע טוב יותר ממנהלי חברות (במקרה הזה רדיו ואן) מה יהיה טוב יותר לחברה? אלא אם אתה חושד שיש כאן אינטרסים ששונים מטובת החברה לאורך זמן – ואז הבעיה אפילו גדולה יותר.

אלי ב
אלי ב
13 years ago

אני לא בטוח שזה מפתיע – הם אפילו לא הצליחו עדיין להגיע ל- 95% בעלי אגח הדרושים כדי לעשות refinance רק לאגח הקיים, וזו כבר הפעם השנייה שהם דוחים את המועד. לדעתי יש סיכוי סביר שב- 15 יום שהם דחו הם עדיין לא יצליחו להגיע להסכמה עם בעלי האגח ואפילו את ה- refinance הם לא יצליחו לעשות ואז הם באמת יהיו בבעיות לא קטנות.

מעבר לזה העובדה שההצעה להנפקת חוב נכשלה בצורה כזו מכפירה לא משקפת דברים טובים על ההנהלה שמלכתחילה חשבה שהיא תצליח עם זה.. דבר נוסף זה שהם לא אמרו שהם נסוגים מהרכישה של TV One (למרות שנראה לי שזה מה שיקרה) יש עדיין את האפשרות שהם יבחרו לממש נכסים או להשיג מינוף אחר (למשל בנקאי) ולבצע את הרכישה

אלי ב
אלי ב
13 years ago

הרושם האישי שלי אגב זה שאולי בעלי האגח – במיוחד הנותרים – לחצו עליהם לרדת מהרכישה של TV One והנפקת חוב נוסף, כתנאי להסכמה שלהם להחלפת החוב. אם זה המצב אז זה טוב כי כנראה שהם יצליחו לעשות Refinance וגם לא ירכשו את TV One שזה לא הפסד כזה גדול במחיר שהם הציעו (ככל הנראה)

לירון
לירון
13 years ago

הי עדו, אני חושב שקומולוס קיבלו את הריבית שקיבלו בגלל הנכונות שלהם להוריד את החוב ובגלל המעמד שלהם בשוק. אם תיקח את SALM אז הם משלמים מעל 9% וזה עוד כשהם מחוייבים להחזר החוב. נראה לי שרדיו וואן צריכה לצפות יותר למשהו כמו SALM, לא?
אולי אני פראנואיד אבל זה עוד פעם נראה לי כאילו או שההנהלה לא פועלת בחוכמה ומינוף היתר יפגע בה כמו שאתה אומר, או שהיא פועלת מאוד בחוכמה מבחינתה, כדי להוציא את החברה מהשוק ב1.5$… 🙂

לגבי payment blockage notices, אני חושב שזה כלי בידי מלווה ראשוני שמונע מחברה לשלם ריבית למחזיקי חובות אחרים:
דוגמא – http://findarticles.com/p/articles/mi_m0EIN/is_2001_Feb_1/ai_69838224/
הסברים מסביב – http://www.proskauer.com/files/News/8d02407b-9889-46c2-9e6c-ccf4cdd1cda4/Presentation/NewsAttachment/23c3f184-0543-400d-9ddf-bd9faab8850a/Proskauer%20122908%20Lending%20Structures.pdf
מהקישור שנתת נראה שוולס לא מונעת את התשלום לאחרים, אלא רק שומרת על הזכות למנוע תשלום מאחרים, מה שיכול להסביר למה אף אחד לא מוכן להלוות להם כסף להתרחבות.

לירון

לירון
לירון
13 years ago

עדו, ניסית לשאול אותם את השאלה הזו? עם השאלה הנכונה אולי תוכל לקבל תחושה טובה. סך הכל זה לא GE אלא חברה של 60M-50M$ אז הם אומרים להיות זמינים למשקיעים פרטיים.
לגבי ההשתלטות, יכול מאוד להיות שאתה צודק. מצד שני, באופן יחסי, בזכות התוכנית לרכישת מניות יש להם היום פי 2 נתח מהחברה משהיה להם אז ומבלי שהם שמו דולר מהכיס. דבר נוסף, זה הזמן שבו החברה נסחרה במחירים מאוד נמוכים היה חודשים בודדים. בכל מקרה אני מסכים שזה התרחיש הפחות סביר.

אלי ב
אלי ב
13 years ago

בנוגע ל- Payment Blockage Notice – ההנהלה של ROIAK הפעילה סעיף בחוזה ההלוואה המקורי עם וולס פארגו (שנחתם נדמה לי ב- 2009) שנקרא Forbearance Agreement. תחת הסעיף הזה מוקפאים מספר קווננטס בהסכם ההלוואה המקורי של החברה עם וולס פארגו, החל מה- 15.7 ועד ה- 13.8. מוקפאים שם יחסי קווננטס שונים כמו יחס מינוף מקסימלי שכנראה החברה לא הייתה עומדת בהם אחרת (נדמה לי שבעיקר בגלל שהקווננטס מחמירים כל רבעון ולכן יכול להיות שהייתה החמרה שלהם בתחילת החודש)

הנושא של ה- Payment Blockage Notice הוא נושא משני כאן, ונגזר מהשימוש של ROIAK ב- Forbearance Agreement. במסגרת ההסכם הנל כל עוד ROIAK משתמשת ב- Forbearance Agreement כלומר עד ה- 13.8, ובמסגרת ההסכם, וולס פארגו יכולה לחסום החזר חוב של ROIAK לבעלי האגח (והדבר הזה חוקי כי מלכתילה לוולס יש עדיפות ותחת השימוש ב- Forbearance החברה כבר ב- default אילולא ההסכם לכן זה חוקי)

לדעתי השימוש בכלי הזה עכשיו על ידי ROIAK נועד ללחוץ על בעלי האגח לאשר את ההצעה למימון מחדש של החוב עד סוף החודש. חסרים להם הרי 5% מבעלי האגח שיאשרו את ההסכם. הם כבר ירדו מהעניין של גיוס חוב נוסף הרי וכנראה מהרכישה של TV One, ודנים עם בעלי האגח על הסכם המימון מחדש המדויק, אבל הם כנראה גם מנסים להפעיל עליהם לחץ לאשר את ההסכם מהצד השני וזה אחד הכלים.

אלי ב
אלי ב
13 years ago

החוב לא פג ב- 2012- סדרת האגח הראשונה 8.875% פוקעת ביולי 2011, וסדרת האגח השנייה 6.375% פוקעת בפברואר 2013
אבל זו לא הבעיה – הבעיה היא הסכם האשראי – בהסכם האשראי עם הבנקים יש תניה שאומרת שההסכם פג כולו ב- 1.1.11, אלא אם החברה מימנה מחדש \ פרעה במלואה את סדרת האגח של ה- 8.875% שפוקעת ביולי 2011, ובמקרה כזה הסכם האשראי פוקע ב- 30.6.12.
כלומר בפועל יש להם עד סוף השנה להשיג מימון מחדש או לסדרת האגח של 2011 או להסכם האשראי, אחרת הסכם האשראי פוקע.

אני חייב להודות שההתנהלות שלהם בינתיים לא חכמה במיוחד, בלשון המעטה.. מצד שני 60 מיליון דולר זה מחיר מאוד מאוד נמוך, ואני לא מאמין שהחברה תלך לפשיטת רגל או דילול מסיבי בגלל ש- 30% מהבעלות היא למעשה של האמא יו"ר הדירקטוריון והבן המנכ"ל, שדאגו מאוד דווקא להגדיל את ההחזקה שלהם באמצעות שימוש בכסף של החברה ב- 2008 ו- 2009. בכל מצב שהיא לא תלך לפשיטת רגל או דילול כזה היא שווה לדעתי הרבה יותר מ- 60 מיליון דולר, במיוחד כששוק הפרסום מתאושש והתזרים שלהם יתחיל לחזור לעצמו.

עוד משהו – זה לא בדיוק נכון לומר שהם יכולים להשיג הסכם אשראי כמו קומולוס – כי החוב של קומולוס הוא בנקאי, כולל משכונים על הנכסים שלה וכדומה – זה חוב שהוא מטבעו בריביות יותר נמוכות. החוב המדובר כאן של ROIAK הוא חוב אגח – חוב משני לחוב הבנקאי בלי ביטחונות ולכן חייב לקבל ריביות גבוהות יותר (אם קומולוס הייתה מנפיקה היום אגחים סביר להניח שהייתה מקבלת ריביות דומות). לצורך העניין בסוף 2009 החוב נסחר ב- 77% מערכו, כלומר על ריבית נקובה של 8.875% זה משקף ריבית אפקטיבית של 11.5%, שזו פחות או יותר הריבית שהם מציעים ככה שזה סביר מאוד.
(למשל אם תשים לב למשל על החוב הבנקאי החדש שלהם מדויטשה בנק הם כן השיגו ריביות הרבה יותר טובות)

אלי ב
אלי ב
13 years ago

אה סליחה עכשיו ראיתי שכתבת שיש להם חצי שנה להגיע להסדר מול הבנקים – בנוגע להסכם האשראי מה שאכן נכון – טעות שלי

pimodlen
pimodlen
13 years ago

נכון. לא חשבתי על המשמעות של השוני הגאוגרפי.
למרות שSTC לא הצליחה לשמור על רווחיות במצב הנוכחי של השוק (וגם לא להיות באזור של break even), בניגוד לשתי המתחרות הגדולות, אני מצליח להבין שבהנחה שמצב השוק ישתפר לאט בשנים הקרובות, STC הוא ההימור המוצלח יותר.
סך הכל, כמו שאמרת כשהצגת את החברה, אם הם יחזרו למה שהם כבר היו בעבר מבחינת רווחיות כשהשוק יחזור, יהיה פה רווח משמעותי על המנייה.

אלי ב
אלי ב
13 years ago

השווי שוק של ROIAK הגיע כבר ל- 46 מיליון דולר… בכל סיטואציה שהיא מגיעה להסדר עם בעלי האגח ובלי דילול מסיבי אני לא מאמין שהיא שווה כל כך מעט..

ניר
ניר
13 years ago

דיון מעניין על ROIAK.
צריך גם לזכור שבכל סיטואציה שהחוב לא מטופל כמו שצריך וההנהלה ממשיכה להתנהג בצורה כזו 46 מיליון דולר יהיה שווי גבוה מאוד לחברה.
למרות זאת קשה לי להאמין שההנהלה עד כדי כך "מטומטמת". לדעתי יש דברים מאחורי ההתנהלות הזו. אני מאמין שהם פועלים למקסם את רווחיהם האישיים בלבד, כאשר שאר בעלי המניות ובעלי החוב לא מעניינים אותם כלל. צריך לזכור שיותר משליש מהחברה מוחזק על ידי מנהלי החברה.
תראו, כשהמניה הייתה בשפל של פחות מדולר לפני שנה, בעלי המניות קנו מניות כמו מטורפים והקטינו את מספר המניות מ- 100 לכ- 55 מיליון. המניה זינקה לכ- 5 דולר ובעלי המניות הגדילו את הונם פי חמש ויותר מאותו שפל. לא צריך להיות גאון גדול בכדי להבין שמינוף יתר ועוד בתקופה כזו זה מתכון לאסון. בעלי ומנהלי החברה ראו זאת היטב בשנה שעברה ועם פרוץ המשבר שמחיר המניה ושווי החברה התנפץ ומחק מאות מיליונים של דולרים.
נכון, אין לי תשובה ברורה למה הם לא מחזירים חוב ומשקיטים את דאגת המשקיעים, בונים צעדי אמון ו"דואגים" שמחיר המניה לא יתרסק לרסיסים שוב.
לכן אני נוטה להסכים עם עדו ומייחס את ההשקעה הזו כהימור מסוכן ומקדיש לכך חלק מאוד מאוד קטן מההשקעה (1%)

א לוי
13 years ago

עדו, החברה באמת קרובה אך עדיין לא שם לעמידה בקווננט מינוף – נכון לסוף רבעון 1 הוא היה 7.12 ומתחילת החודש המגבלה היא 6.5 כלומר החברה צריכה לרכוש חוב בסדר גודל 56M. התזרים החופשי ב 2009 היה 40M. רבעון ראשון השנה לא תרם כלום לתזרים.

יש חצי שנה לסוף הסכם האשראי ולמעשה רק 23 יום להסכם ה forbearance. מענין אם יהיה להסכם זה המשך.

מצד שני בעלי האגח כנראה מבינים שהם בעדיפות משנית ובדיפולט לא יקבלו כנראה כלום ויתכן שיסכימו לתספורת, כמו שאלי ב כתב, שתחסוך כמה מיליונים לחברה.

אלי ב
אלי ב
13 years ago

צודק, יפה.. עברתי גם על ה- Covenants עכשיו ואכן הסיבה לאי העמידה היא החמרה של יחס חוב כולל ל- EBITDA מ- 7.5 מקסימום ל- 6.5 החל מ- 1.7.10.
נכון לסוף רבעון 1 הם אכן עמדו על יחס של 7.12, ולכן הם עכשיו ב- default

מה שכן, רבעון 1 דווקא כן תרם להם- בסוף 2009 הם עמדו על יחס של 7.2, עם 653.53 חוב ו- 90.8 EBITDA של 12 חודשים אחרונים. ובסוף רבעון 1 הם עמדו כאמור על יחס של 7.12, עם 649.03 חוב ו- 91.2 EBITDA של 12 חודשים אחרונים – כלומר טיפה קטן המינוף וה- EBITDA השתפר שזה הגיוני שרבעון 1 2010 היה קצת יותר טוב מרבעון 2009 1, ולכן היחס השתפר.

בשביל להגיע ליחס של 6.5 הם אכן צריכים להעלים 56.23 חוב, או לחילופין להגיע ל- EBITDA של 99.85 וקשה לי להאמין שההבדל בין רבעון 2010 2 לרבעון 2009 2 יהיה 9.85 כשה- EBITDA הרבעוני הממוצע הוא באזור ה- 23 מיליון

ההסכם עם דויטשה בנק על סך 350 מיליון דולר הלוואה מכסה לחלוטין את ההסכם אשראי עם וולס פארגו שכרגע הם חייבים לו כולל הכל 347 מיליון דולר, וזה מבטל את הצורך לעמוד ב- covenants האלו, עם או בלי הסכם עם בעלי האגח. אבל מה שכן קראתי ובדקתי בתשקיף הסכם אשראי שהם הוציאו וזה אכן כך – את ההלוואה של 350 מיליון דולר דויטשה בנק לא מספק להם מהכסף שלו אלא מרכיב להם אותה כנראה מלקוחות פרמיום שלו וכדומה, ובמסגרת ההסכם איתו הדבר היחיד שהוא מתחייב לספק להם זה קו אשראי של 50 מיליון דולר, אבל בנוגע להלוואה של 350 מיליון דולר הוא רק מתחייב לנסות להרכיב אותה ואין שם שום התחייבות מוחלטת לספק את ההלוואה..

התסריטים האפשריים עכשיו לדעתי-
1. דויטשה בנק הרכיב להם את ההלוואה -יש להם כעת שנה שלמה להגיע להסכם כי האגח פוקע רק ביולי 2011 וכעת אין את הבעיה של פקיעת הסכם האשראי הקודם
2. דויטשה בנק לא מרכיב להם את ההלוואה – הם חייבים להגיע להסכם עם בעלי האגח ואז הם נכנסים לעמידה ב- covenants של הסכם האשראי הקיים + מוארך להם תאריך הפקיעה של הסכם האשראי הקיים.

3. אם גם דויטשה בנק לא מרכיב להם את ההלוואה וגם הם לא מגיעים להסכם עם בעלי האגח הם ב- default על הסכם האשראי והם חייבים להגיע להסכמה עם וולס פארגו. זה התסריט שבו הם יכולים לפשוט רגל או משהו דומה

Daniel
Daniel
13 years ago

אלי
אך אתה מגיע ל EBIDTA ב 2009 ל 90.8 מיליון?

אני מגיע לסכום:
272,092 + NET REVENUE
75,635 – Programming and technical ….
91,016 – Selling, general and administrative …
——
בערך 105 מיליון.
עמוד F3 :
http://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1041657/000104165710000006/form10-k2009.htm

אני יודע שזה לא תמיד נכון להסתכל רק על רבעון 1, אך עדיין קשה להתעלם ב 2009 1Q ,מתזרים מזומנים מפעילות שותפת שלילי (1,128M ), גם תזרים חופשי שלילי: (2,200M) , יחס כיסוי הוצאות תזרימי נמוך : 0.85 .

Daniel
Daniel
13 years ago

עדו,
ראיתי מאיפה לוקחים את ה EBITDA . תודה.
איך זה יכול להיות , EBIDTA לבעלי מניות שונה מ EBITDA שמוצג לבנקים? זה לא ותה חהרה? 🙂
גם שאני מוריד Corporate selling, general and administrative :
-24,732
אני מגיעה ל 80 מיליון בערך .
אך בכל זאת בדוח בעמוד F-19 מופיע 90.8 מיליון ?

Daniel
Daniel
13 years ago

התכוונתי "זה לא אותה חברה?"
סליחה

אלי ב
אלי ב
13 years ago

אני מצטער שקניתי כל כך מוקדם, המחיר הממוצע שלי קרוב ל- 1.5..

אבל גם 80-90 מיליון דולר זה מחיר טוב לשלם עליהם, בהנחה והם אכן יגיעו להסדר עם החובות

יוני
יוני
13 years ago

לדעתי השקעה בroiak זה הימור ואין לזה שום קשר ל "השקעה" או שיצליח או שלא,הכלל הראשון שאין לזוז ממנו ב "השקעה" זה ביטחון מלא בקרן,אם אתה מסכן את הקרן זה "ספקולציה" מכל ההשקעות שאני מודע שבאפט עשה מעולם לא ראיתי שהוא "הימר"

א לוי
13 years ago

אתמול פורסם על חוסר הסכמה בין דיון ווריק הידועה למייסדת רדיו ואן,קתי היוג'ס:
http://www.radio-info.com/news/radio-ones-cathy-hughes-singer-dionne-warwick-is-a-lobbyist

חיפשתי קצת על קתי היוג'ס, מצאתי ראיון ממרץ השנה:
http://il.youtube.com/watch?v=RTJTqoZxZ70&feature=related

כפי הנראה היתה יוזמה למיסוי תחנות רדיו "צבעוניות" או משהו כזה שיכול להשפיע על העסק
(כרגע האינטרנט מקרטע בגלל תקלת ספק האינטרנט, לא היה באפשרותי לחפש על זה עדכונים)