תיק המניות ביוני 2009

החודש עבר ללא שינויים גדולים בשוקי ההון בעולם – עובדה לא מפתיעה לאחר הראלי הגדול בחודש שעבר.
מתחילת השנה הדאו ג'ונס ירד ב-1.7%, לעומתו ה – S&P 500 הצליח לרשום עליה של 3.1%. ההאנג-סנג עלה מתחילת השנה ב 29.6%, והתיק שלי עלה ב 49.8%.

פעולות בתיק

בחודש שעבר דיווחתי שמכרתי חלק מההחזקה שלי ב E-Bon על מנת לקנות מניה אחרת, ובכן, למניה החדשה קוראים Tai Ping Carpets (טיקר – 0146). קניתי החודש פעמיים תמורת 1.85$.
זוהי חברה קטנה אומנם, אך יש לה הסטוריה ארוכה וקשר יהודי. החברה נוסדה בשנות ה-50 ע"י משפחת כדורי – משפחה יהודית עשירה אשר על שמה נקרא גם בית הספר החקלאי "כדורי" שליד הר-תבור. מייקל כדורי הוא אחד מעשרת האנשים העשירים בהונג-קונג, אולם לא בגלל ההחזקות שלו בטאי-פינג. עיקר הונו של כדורי מגיע משתי חברות ציבוריות אחרות – חברת החשמל הגדולה בהונג-קונג (CLP) וחברת מלונות גדולה.

בניגוד לשתי חברות אלו, טאי-פינג לא הצליחה לגדול, וכיום שווי השוק שלה הוא רק 350 מליון דולר הונג-קונגי. בשנת 2004 הוחלף מנכ"ל החברה. המנכ"ל החדש, ג'ימס קפלן, הוא איש שיווק במקורו, ומאז מינויו הוא ערך שינויים רבים בחברה. בעבר טאי-פינג הייתה בעיקר יצרנית של שטיחים, אולם בשנים האחרונות החברה, בניצוחו של קפלן, החלה להתמקד בקמעונות, ולהגדיל את הפעילות שלה במערב.

לחברה יש מפעלים בפיליפינים, תאילנד וסין. עד לא מזמן טאי-פינג התרכזה בעיקר בייצור שטיחים גדולים לבתי-מלון וחנויות, אולם כעת החברה מנסה גם לפרוץ לשוק הביתי. טאי-פינג מחזיקה גם ב-49% מחברת שטיחים בסין, שמייצרת בעיקר לשוק המקומי, ואחראית בערך לחצי מהרווחים של טאי-פינג.

עושה רושם שקפלן אכן מצליח להזיז את החברה קדימה. הנה דוח הרווח/הפסד של החברה.
[table id=14 /]

טאי-פינג גם יציבה פיננסית, וכמעט שאין לה חובות.
שווי השוק שלה הוא 350 מליון, כלומר החברה נסחרת במכפיל רווח של כ-4. למרות המצב הכלכלי הקשה, קפלן טען בראיון לפורבס שהרווחים השנה יהיו יציבים או אולי אפילו יעלו קצת.

טאי-פינג צריכה להיסחר במכפיל רווח של לפחות 12, או פי 3 ממחירה הנוכחי.

דוחות ודיווחים

מספר חברות פרסמו דוחות כספיים החודש – E-Bon, Man-Sang ו Pokfulam. סך הכול הדוחות היו לא רעים, וחברות אלו עדיין נסחרות מאוד בזול. כרגיל, אני רוצה להתרכז בסאונדוויל (Soundwill), כיוון שזאת ההחזקה הגדולה ביותר שלי. החודש ערכה סאונדוויל את המפגש השנתי עם בעלי המניות. הנה מה שהצלחתי ללקט מהעיתונות המקומית (אין קישורים כי הכתבות כולן בסינית):

כל המספרים הם בדולר הונג-קונגי

– סאונדוויל רכשה 97.5% מהנכס ברחוב "היבן". לפי הדוחות הכספיים, אני מעריך שהנכס עלה להם פחות מ-600 מליון. בנוסף הם יצטרכו להשקיע כ-200 מליון בפיתוח הנכס. במקום הבניין הקיים, ניתן לבנות בניין של כ-180 אלף רגל מרובע. באזור כזה שווי של רגל מרובע בבניין חדש הוא מינימום 7,000 דולר. כך שסאונדוויל יכולה להרוויח מנכס זה לפחות 400 מליון. (שווי השוק של סאונדוויל כיום הוא 850 מליון).

– בגלל שהחברה כבר מפתחת שני אתרים (ברחוב טאנג-לונג וברחוב וורן), הם מעדיפים לחכות עם הפיתוח של הנכס ברחוב היבן. לדעתי החברה לא רוצה להיקלע למצוקת מזומנים, ורוצה לשמור על יחס של חוב להון של 50% ומטה.

– החברה מתכננת להתחיל למכור את הדירות ברחוב וורן עוד השנה.

– החברה מכרה 250 דירות בבניין שבעיר ג'ו חאי שבסין. כמו כן היא מתכננת לבנות בניין נוסף באתר סמוך.

אני עדיין מחכה שהמניה תגיע ל-15$ ….

חודשים קודמים jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjחודש הבא

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
Subscribe
Notify of
guest
7 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
ברק
ברק
14 years ago

הי עדו,

קודם כל תודה על המידע באתר, הוא ערוך וכתוב בצורה מאוד בהירה.

היות ומעולם לא השקעתי ב – hkex, לאחר הקריאה באתרך, התחלתי להתעניין באפשרות.
מספר שאלות:
מה אתר ה – Online Investing המומלץ בשביל לסחור בבורסה זו? בבדיקה של האתרים הגדולים (לא מקיפה) התרשמתי ש – Etrade מציע שירותים כאלו וגם מספר אתרים אחרים, פחות מוכרים (Interactive Brokers, boom.com) מי מומלץ?

עד כמה בעיתיים פערי המידע הנוצרים מכך שרוב החדשות על החברות הן בסינית?

בתודה מראש,
ברק

style1
14 years ago

תסתכל על המס,המס לא עולה ביחס לרווחים המוצגים הוא היה צריך לקפוץ ביחס ישיר לרווחים.
איך התזרים מזומנים שלה?גם עולה ביחס ישיר?

אלעד
אלעד
14 years ago

היי עידו,
יש לך מושג איך אפשר לבצע עיסקה בהונג דרך ישראל ומה העלויות של עיסקה כזאת?

ירון
ירון
14 years ago

היי עדו, הלינק שלך צריך להיות http://webb-site.com/