תיק המניות ביולי 2010

החודש התחיל חלש, כאשר השוק המשיך עם מומנטום הנפילות מהחודש שעבר. לאחר כמה ימים בתוך החודש הייתי בטוח שהתיק שלי נכנס לטריטוריה שלילית, והחלטתי להציץ באקסל ולבדוק. להפתעתי עדיין הייתי מורווח ביותר מ-8%. ההרגשה שלי, לאחר מספר חודשים של ירידות, שהתיק שלי מופסד, ולכן פחדתי שאולי עשיתי טעות באקסל. ידעתי שאני מורווח על המניות בהונג-קונג –  לפחות על רובן, אבל הפליא אותי שהתיק בארה"ב עדיין בטריטוריה חיובית, וזאת למרות הירידות החדות במניות הרדיו, וולס-פארגו וסטיוארט.

בדקתי שוב את האקסל, והסתבר לי שהוא בסדר גמור – אין שום טעויות. אז החלטתי לבדוק את הסיבה לכך שאני עדיין מורווח השנה. התגלית הייתה מעניינת. סיבה עיקרית לתשואה היפה שלי השנה הייתה שביצעתי מספר החלפות בין ההחזקות שלי. סביר להניח שהייתי מורווח גם ללא שינויים אלו בתיק, אבל השינויים שיפרו את התשואה שלי.

למי שזוכר, אחת המסקנות שלי מהמפולת של 2008-2009 הייתה שלא חיפשתי מניות זולות יותר מאלו שהחזקתי. כתבתי אז שזאת הייתה טעות לשבת על מניות שנסחרות ברבע מהשווי האמיתי שלהן, ולא לקנות מניות שירדו ל-10% או פחות מהשווי האמיתי שלהן. השנה אני כל הזמן חושב איך לשפר את התיק שלי. האם ניתן להחליף מניה שנסחרת במכפיל 7 במניה שנסחרת במכפיל רווח של 5?

להחליף מניה זולה במניה זולה יותר זה אחד הדברים הכי קשים. הסיבה לכך היא שיש סיכוי שאחרי שמכרת מניה עם מכפיל רווח של 7, השוק יגלה מניה זו, ומחירה יוכפל תוך מספר שבועות ויגיע לשווי הוגן, ואילו המניה החדשה שקנית עדיין תדשדש. למרות זאת, אני חושב שבטווח הארוך זאת אסטרטגיה משתלמת.  השנה, לפחות, נראה שהשינויים פעלו לטובתי. למשל, אחת מההשקעות הכי רווחיות שלי בינתיים השנה היא מטה (סימול CASH). אבל בתחילת השנה מניה זו דווקא ירדה בעוד מניות הרדיו שלי עלו מאוד יפה, לכן מכרתי מניות של אנטרקום (סימול ETM) תמורת 8.3$, וקניתי CASH תמורת 18.5$. כמו כן מכרתי חלק נכבד ממניות הרדיו במחירים גבוהים בהרבה ממה שהם היום, וקניתי מניות של סטיוארט (סימול STC). אומנם סטיוארט ירדה די הרבה מאז שהתחלתי לקנות, אבל הירידה בחברות הרדיו הייתה חדה יותר. שינויים אלו עזרו קצת לשפר את התשואה שלי.

החודש החל כאמור בנפילה לא קטנה של המניות בארה"ב, ואילו המניות בהונג-קונג דווקא שמרו על ערכן. כמו שתראו בהמשך, ניצלתי הזדמנות זאת בשביל להחליף מניות הונג-קונגיות באמריקאיות. אני מקווה שהחלפה זאת תשתלם. בהמשך החודש שוקי המניות התאוששו קצת, וכך גם התיק שלי.

מתחילת השנה ה SPY ירד ב-0.14%, ה DIA עלה ב-1.6% וההאנג-סנג ירד ב-2.2%. התיק שלי עלה ב-21.6%.

תשואה זו לא כוללת מינוף. התיק הממונף שלי עלה מתחילת השנה ב-5.5% (בלי להתחשב בהוצאות הריבית), כך שאם הייתי מחשיב גם את התיק הממונף, התשואה שלי לא הייתה משתנה בהרבה.

דוחות ודיווחים

החדשות הטובות הן שנראה שהכלכלה מתאוששת מהמיתון הקשה שתקף אותה לפני כשלוש שנים. כל החברות הסיניות בהן אני מחזיק (חוץ מדקה) מדווחות על התאוששות בהזמנות הן מאירופה והן מהארה"ב. גם המצב בארה"ב נראה קצת יותר טוב מאשר לפני שנה. השווקים שנשארו בעייתיים הם שוק הדיור ושוק העבודה בארה"ב. שם ההתאוששות איטית יותר.

על הדוחות של וולס-פארגו כבר כתבתי לפני מספר יומים, אז נעבור לדוחות האחרים.

מאן-סאנג (סימול 938) היא כנראה הנחליאלי הראשון שמבשר על בוא הסתיו בשוק הנדל"ן הסיני. למי שזוכר, החברה הקימה "עיר פנינים" אשר כוללת שוק פנינים, בתי-מלון ובנייני מגורים. מאן-סאנג אומנם הרוויחה השנה, אבל פרויקט הנדל"ן שלה לא מצליח להתרומם. אחד הדברים המדאיגים ביותר מהדוח היה שהחברה צופה שקונים רבים שכבר חתמו על חוזה יחזרו בהם, ויבטלו את הרכישה. הקוראים כאן כבר יודעים מה דעתי על ענף הנדל"ן בסין, והפרויקט הזה מתחיל להיראות כמו עוד פיל לבן מיני רבים שנבנה בסין בשנים האחרונות. עקב ההזדמנויות האחרות בשוק, החלטתי לצאת מהשקעה זאת – מכרתי את כל המניות שלי תמורת 0.48$. סך הכל הרווחתי על השקעה זו – קניתי את  המניות בנובמבר 08 תמורת 0.198$.

צ'יני (סימול 216) היא עוד חברת נדל"ן שפעילה בסין. כצפוי, החברה דיווחה על רווחים גבוהים מאוד השנה, אבל למרות זאת החלטתי למכור את כל המניות, וזאת בגלל 3 סיבות:

1 – בועת הנדל"ן בסין. ברגע שהבועה תתפוצץ, כל חברות הנדל"ן בסין ירגישו זאת בצורה זו או אחרת. אפילו החברות שמחזיקות נכסים טובים, תראנה ירידת מחירים וירידה בתפוסה.

2 – עד עכשיו החזקתי במניה בגלל שהיא נסחרת בהנחה משמעותית על ה NAV שלה. ובנוסף לכך, היא נכנסה מוקדם לסין, ולכן היא קנתה נכסים במחירים נמוכים ממחירי השוק היום. אבל נראה שהחברה ממשיכה לקנות נכסים בסין גם היום כאשר המחירים גבוהים מדי. זאת סיבה לדאגה. החברה נסחרת בשליש מה NAV שלה, אבל כיום היא קונה נכסים במחירים גבוהים מדי, ולכן ההנחה שהיא נסחרת ביחס ל NAV מצטמקת.

3 – הירידות בתחילת החודש בבורסה האמריקאית, הניבו הזדמנויות השקעה. כמו שכתבתי למעלה, החלטתי להחליף מניות זולות במניות זולות יותר, וצ'יני הייתה אחת מהקרבנות שלי.

קרבן נוסף להחלפה שביצעתי הייתה סונג-הינג-וישן (סימול 125). החברה דיווחה על ירידה חדה בהכנסות וברווחים, אבל זה היה צפוי לאור המצב הכלכלי. שווי השוק של החברה עומד על כ-800 מליון והחברה הרוויחה 80 מליון השנה. אבל רווחי השיא שלה ב-2008 עמדו על 140 מליון. אם החברה תחזור לרווחים אלו, אז היא עדיין זולה. העניין הוא שהחברה מייצאת מסגרות משקפיים לאירופה וארה"ב. המשכורות בסין נמצאות בתהליך עלייה, מה שיכול לפגום בשולי הרווח שלה.

זאת הייתה החלטה לא קלה למכור. אני חושב שהמניה עדיין זולה, והסיבה היחידה שמכרתי היא בשביל לקנות מניות אמריקאיות (בעיקר רדיו-ואן וסטיוארט).

דקה (סימול 997) דיווחה על הפסד השנה – די צפוי לאור המצב הקשה של ענף המלונאות (גם טאי-פינג עומדת לדווח על הפסד השנה). אולם אני חושב שהמניה עדיין זולה – גם אם נחשיב את ההפסד של החברה השנה, נקבל מכפיל רווח של 6.3 על ממוצע הרווחים ב-5 השנים האחרונות.

טימברלנד (סימול TBL) – ההכנסות עלו ב-5%. החברה הפסידה הרבעון, אבל זה נורמלי לרבעון השני שהוא החלש ביותר. הרווחים של טימברלנד מתרכזים בעיקר בתקופת החגים – כלומר ברבעון השלישי והרביעי של השנה. ההפסד גדל השנה לעומת זה של השנה שעברה, אבל מתוך זה 13 מליון באו ממחיקות מוניטין. ללא הפסד חד פעמי זה, ההפסד היה כמעט חצי לעומת זה של השנה שעברה. נתון חשוב מאוד הוא שהחברה רכשה 1.3 מליון מניות הרבעון. נראה שיש סיכוי שהשנה החברה תקנה כ-4 מליון מניות – לעומת ממוצע של כ-3 מליון בעשור האחרון. ההשקעה שלי בטימברלנד עדיין קטנה מאוד. אני מקווה מאוד שהמחיר ימשיך לדשדש בשנה הקרובה כדי שאני אוכל להגדיל את ההחזקה.

תוצאות הרבעון השני של סטיוארט (סימול STC) היו טובות יותר מאשר ציפיתי. החברה דיווחה על רווח הרבעון, אבל אני מעדיף לחכות עוד שני רבעונים לפני שאני פותח בקבוק שמפניה, ולראות שמגמה זאת ממשיכה. החברה דיווחה על רווח של 9.4 מליון דולר, אבל 6.3 מליון מתוך רווח זה אינו רווח אמיתי, אלא קפיטליזציה של תוכנה שפותחה בחברה. אבל גם אם מורידים רווח זה, החברה עדיין הרוויחה, ואלו חדשות בהחלט טובות. אומנם ההכנסות של החברה ירדו עקב המצב הקשה של ענף הנדל"ן, אבל סטיוארט הפרישה פחות לחומ"ס, ומכאן הרווח הרבעוני. סיבה נוספת היא העלייה בהכנסות מחטיבת הייעוץ של החברה. שיפור אמיתי יגיע רק כשמצב הנדל"ן יתחיל להראות סימנים של חזרה לחיים. צריך לחכות בסבלנות, אבל אני נוטה להאמין שהגענו לתחתית, או שאנחנו מאוד קרובים לתחתית.

השוק הגיב באגרסיביות לדוח הרבעוני של קומולוס (סימול CMLS), והוריד את המניה בכ-10% ביום פרסום הדוח, אבל אני דווקא חושב שהדוח היה לא רע בכלל.

ההכנסות עלו בכמעט 6% משנה שעברה. לאחר הדוחות של ETM ציפיתי למספר נמוך יותר אצל קומולוס, וזאת בגלל שלקומולוס יש יותר תחנות מקומיות – בהן ההכנסות מפרסום מתאוששות לאט יותר. ניתן לראות שהרווח לפני מס ירד ברבעון הנוכחי לעומת הרבעון המקביל. זאת בעיקר בגלל 3 סיבות – ברבעון המקביל היה לחברה רווח חד פעמי בסך 7 מליון דולר. תשלומי מניות לעובדים התרכזו השנה ברבעון השני, ואילו בשנה שעברה הם התרכזו יותר ברבעון הראשון וסיבה אחרונה היא העלייה בהוצאות ריבית – זה היה צפוי בגלל שינוי בהסכם החוב עם הבנקים באוגוסט שעבר.

ביוני החברה שילמה 25 מליון דולר מהחוב שלה, ולכן החל מהרבעון הבא הוצאות הריבית תרדנה. כמו כן סמנכ"ל הכספים צופה שהם יחזירו עוד 25 מליון בתחילת השנה הבאה – דבר שיפחית את הריבית ב-0.5% נוספים.

קומולוס הרוויחה הרבעון 13 מליון דולר. נכפיל זאת ב-3 (3 רבעונים, כי הרבעון הראשון תמיד חלש), ונקבל רווח שנתי של 40 מליון דולר. הקורא, יניב, הזכיר לי שמדובר ברווח לפני מס, והוא צודק. הרווח הנקי צריך לעמוד על כ 25 מליון דולר. לאור זאת אני חושב שהחברה שווה לפחות 300 מליון דולר. אני מניח שבשנה הבאה ההכנסות תעלנה והוצאות הריבית תרדנה. בנוסף לכך צריך לזכור שתזרים המזומנים של החברה עוד גבוה יותר. החברה תרשום השנה פחת של כ-9 מליון, אבל מצפה ל CAP EX של 3 מליון בלבד. זה עוד 6 מליון לרווח הנקי של החברה!

פעולות בתיק

מכרתי את צ'יני תמורת 1.2$ ו 1.15$, מאן-סאנג תמורת 0.48$ ואת סונג-הינג-וישן תמורת 3.05$. את סונג-הינג-וישן קניתי באזור ה-1.5$ לפני כשנה וחצי. אז אפילו אם נתעלם מהדיבידנדים, הכפלתי את הכסף שלי. גם במאן-סאנג יותר מהכפלתי את הכסף שלי – קניתי ב-0.198$ לפני כמעט שנתיים. ההשקעה בצ'יני הייתה פחות מוצלחת כיוון שקניתי אותה באזור ה-80 סנט לפני כשנתיים.

קניתי קצת מניות של דקה תמורת 1.1$. הוספתי עוד לאסיה-סטנדרט (סימול 129) תמורת 1.34$. חיזקתי את ההשקעה בסטיוארט תמורת 8$ ו 8.14$. קניתי עוד מניות של קומולוס תמורת 2.73$-2.8$, טיפ-טיפה טימברלנד תמורת 16.66$ ודי הרבה מניות של רדיו-ואן (סימול ROIAK) במחירים של 0.85$-0.9$.

כיוון שלפני מספר חודשים מכרתי את רוב המניות של קומולוס ורדיו-ואן במחירים הרבה יותר גבוהים ממחירם היום, זה היה נחמד לשוב ולאסוף אותן במחירים זולים.

אני רוצה להזכיר לקוראים שהבלוג הזה מיועד לתעד את ביצועי ההשקעות שלי, ולחלוק מניסיוני כמו גם מהטעויות שלי. אני לא ממליץ על אף אחת מהמניות המוזכרות כאן. כמו כן, אני עלול למכור (או לקנות) מניות זמן קצר לאחר שקניתי (או מכרתי) אותן, וזאת מבלי לדווח על כך כאן.

חודש שעבריי      ייחודש הבא

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
Subscribe
Notify of
guest
99 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
בנימין
בנימין
13 years ago

עדו שלום רב
אני הצתרפתי אליך בהשקעה בסטיוארט קניתי בממוצע 9 דולר שתי מנות קטנות
חשבתי לקנות את ROIAK אבל פתאם קפצה כוון שציינתה שקניתה הרבה מניות
אולי תוכל רק לציין איזה אחוז מהתיק שלך קנית את שתי המניות שרשמתי.

יוני
יוני
13 years ago

זה לינק למנהל השקעות שמנהל 16 מיליארד ד' וטוען שהם רואים הכי הרבה ערך בחברות נדל"ן בהונג קונג.
צריך לצפות בוידאו:http://www.cnbc.com/id/38522810

יוני
יוני
13 years ago
יוני
יוני
13 years ago

הכתבה מדברת על כהן מגולדמן,אבל החלק הראשון של הוידאו זה ראיון אתו.תצפה בוידאו.זה הבעיה?

בנימין
בנימין
13 years ago

עדו שלום
היום ROIAK ירדה ורכשתי מנה ראשונה ב-0.89 האם אתה חושב להגדיל
את ההשקעה במידה והמניה תמשיך לרדת?

avish23
avish23
13 years ago

שלום עדו,
הייתי מעוניין לדעת איך משקיעים בבורסה הסינית ישירות (בורסת הונג קונג).

בנימין
בנימין
13 years ago

עדו
תודה על המידע מניה ROIAK אני לא זוכר מתי עלתה מניה אצלי 16 אחוז ביום
אני מודע לסיכון וגם לסיכוי כיום אני במצב שיש לי מספיק נכסים
בטוחים ולכן אני יכול לומר לך שאני יכול להרשות לעצמי אף אחד
לא אוהב להפסיד אבל בלי לקחת סיכון מחושב בהתאם ליכולת אין סיכוי
להרוויח בשום תחום. בכל אופן כיום אנחנו שותפים בשלש מניות.
אני בחנתי אותך לאורך זמן קראתי את כל מה שכתבתה ומאד מצאה חן בעיני
דרך חשיבתך וצורת העבודה שלך והחלטתי לנסות. בנתיים הכל עולה
ורק שימשיך. ובמיוחד שאתה מנסה ללכת בדרכו של בפאט שאני מעריץ אותו
בשנה שעברה כמעט ונסעתי לאומהה להפניג שהוא עושה כל שנה כוון שהיו
לי מניות מסוג B קבלתי את כל האישורים וזה לא פשוט לקבל כוון שהוא
נפגש אישית עם הזרים.אבל מה לעשות לפעמים מסיבות משפחתיות לא מצליחים

יובל
יובל
13 years ago

בנימין, מה בעצם רצית להגיד? לא מצאתי שום דבר עניני. הכוונה פה ליצור שיח בו מי שיש לו משהוא עניני לכתוב תורם ומפרה. לא התכוונתי להעליב ובהצלחה. אני רוצה להזהיר אותך – גם עדו מפסיד בחלק מהמניות – אם תקנה רק את המסוכנות סיכוייך להפסיד גבוהים. רק אם תחכה את התיק שלו כמעט בשלמותו (כולל WFC הסולידית) תהיה מאוזן.

יהונתן
יהונתן
13 years ago

אני דווקא מצאתי עניין רב בדבריו של בנימין ובאופן שבו תיאר את התקדמותו הכלכלית בחיים. לגבי השקעה ב-ROIAK, אני מאמין שלעולם אין להמעיט ביכולתה של הנהלה גרועה להרוס חברה, כמו שקורה ב-TA.

בנימין
בנימין
13 years ago

ליובל שלום רב
אני בכלל לא רציתי להתרברב בסך הכל ניסיתי להסביר שיש עוד דרך לחיות אבל אחרת
ןכוון שעשיתי זאת בארץ ולא דרך מניות אני מנסה להסביר שצריך לפתוח את העיניים
ותמיד לנסות ללמוד מהניסיון האישי של כל אחד כמו שאני מאד מעריך את מה שעדו
עושה ומנסה ללמוד ממנו אף על פי שתאמין לי אני יכול בשקט לרבוץ בים ולא לעשות
דבר עד גיל 100. אבל בפאט לימד את כולם שגם בגיל קרוב ל80 עדין כייף לייצר גם
צארלי השותף שלו מתקרב ל85 ועוד לא יצא לפנסיה. 
ליונתן
תודה על הפירגון בנוגע להשקעה בROIAK אני בהחלט חושב שזאת השקעה מסוכנת מאד
אבל אני מסתכל על המניה כעל ניסיון של המקורבים לחברה לעשות סיבוב על חשבון
המשקיעים ולראיה עם תסתכל בגרף היא הייתה במחיר נמוך מאד עלתה עד 5 דולר
וירדה אצלי ל0.89 סנט לעניות דעתי היא תתחיל לעלות שוב בצורה דומה לפעם
הקודמת ואני חושב להחזיר את השקעתי ברגע שתכפיל את עצמה ואת חמישים אחוז
הנותרים להשאיר בנתיים.
לעדו
ושוב תודה על הפירגון. כוון שיש לך ילדים ואתה מנסה ללמד אותם מה הם מניות
אספר לך קצת על תקופת ילדותי. אני נולדתי עם קום המדינה 1948 כך שהמצב
במדינה לא היה פשוט רובינו היינו עניים ותראה בגיל 6 התחלתי לאסוף בולים
שאלו אותי למה עניתי שאני יהיה גדול אמכור ויקנה דירה כמובן שזה לא יצא
לפועל אבל אני במקרה ינקתי זאת מהתנאים שגרתי עם הורי.בגיל 8 עברתי לגור
עם הורי לדירת מרתף בתל אביב ברח בעלי המלאכה שלי יש היום מרתף כפול בגודלו
ואני התביישתי להביא חברים אלי הביתה אתה מבין איזה פער גדלתי ואז התחלתי
לחלק פרחים מחנות קרובה וקיבלתי טיפים חבל על הזמן בקשתי מי הורי לרשום
אותי לדן חסכן בבנק הפועלים ותאר לעצמך אגורה לא בזבזתי חסכתי סכום
מדהים לאותה תקופה. הורי עבדו קשה ולקחו ללב מדוע אני לא מביא חברים
והם רכשו דירת חדר וחצי ברמת גן ב-7000 לירות לא היה להם מספיק כסף
ולי בקופה היה 300 לירות בגיל 10 תעשה חישוב באחוזים תראה שזה סכום
אדיר לאותה תקופה. בגיל 13 לכל הילדים קנו אופנים אני בקשתי שירשמו
אותי לבנק טפחות לזכאות לדירה בשיכון בגיל 18 שלחו לי ממשרד השיכון
זוג צעיר יש זכות לדירה בתוכנית ל בתל אביב שלצערי לא יכולתי לממש
כוון שהלכתי לצבא. המסר האישי שלי הוא שיש ללמד את הילדים מגיל אפס
מה זה כסף והמשמעות שלו בחיים האמת עם הילדים שלי לא כל כך הצלחתי
אני מקווה להצליח עם הנכדים אבל בנושא לימודים הודות לאישתי
הבת היא אדריכלית והבן באמצע לימודי רפואה בהדסה ירושלים וכאן אני
רוצה לומר שבארץ העלות היא עצומה. ספרתי כל זאת שתבין הפנסיה חשובה
אבל המטרה החשובה יותר היא ההצלחה האישית שלך עם ילדיך ואתה אכן
בדרך הנכונה.  

ידידיה
ידידיה
13 years ago

בנימין, תודה על הסיפורים המחכימים שלך. לצעירים כמונו חשוב לקבל פרספקטיבה, במיוחד שלי היה "אבא עני" ולא "אבא עשיר" כמוך (במובן של הספר "אבא עני אבא עשיר", לא במובן של כמות כסף). אני רק בהתחלת דרכי, אבל במובן מסוים "האבא עשיר" שלי הוא עדו ושאר הכותבים בפורומים.
האם תוכל לספר קצת יותר על הדרך בה בנית את הונך? אם הבנתי נכון, היו לך דירות להשקעה. זה היה מנוע הצמיחה העיקרי שלך?

בנימין
בנימין
13 years ago

ידידיה שלום רב
אנסה לענות לך מנוע הצמיחה היה התמדה בחסכון במיוחד בגיל צעיר מאד אחר
כך רכשתי דירה בגיל צעיר 22 ואכן זה היה המנוע הראשון בגיל 34 קניתי
דירה 4 חדרים בגיל 39 רכשתי מגרש ובניתי עליו בית במשך 7שנים
בגיל 49 עזבתי את התעשיה האווירית וקיבלתי פיצויים נדיבים 350 אחוז
ואז רכשתי את המונית הראשונה שלי בגיל 50 נכנסתי להשקעה דרך חברת
פרופימקס בבית אבות בקנדה היינו 70 משקיעים השקעה זאת נמכרה לאחר
שבית האבות נבנה והורץ עם הכסף שקיבלתי התחלתי להשקיע במניות וזהב
לאחר מכן במונית נוספת ואז שוב השקעתי במניות בשנים נהדרות מבחינתי
2003 ועד 2006 ומכרתי בסוף דצמבר לפני הנפילה הגדולה היה לי מזל
גדול ומאז רכשתי מונית שלישית ובמשך כל הזמן הזה לא הפסקתי לשלם
לקרן פנסיה מבטחים הוותיקה כאשר יש לי 28וחצי שנים. במהלך השנים יש לי שותפה אישתי שעובדת במשך כל השנים בבנק ומרוויחה היטב.
ניסיתי להסביר בערך את המהלכים שעשיתי. את שתי הדירות הקטנות
שאני משכיר ומטפל בהן הן של אימי. אשר גרה אצלי כבר 13 שנים
ואני דואג לכל צרכיה היא כיום בת 86. והדירות לא קשורות.
אני לא יודע מה זה הון רב אבל מעריך שרק הבית שווה בין 2וחצי
ל3 מליון שח כאשר אני חושב להפוך את המרתף ליחידת דיור.
בעיקרון אני בכלל לא חושב שיש לי הון רב אבל הפנסיה שלי+של
אישתי + בטוח לאומי לכל אחד לחוד + השכרת 3 מוניות והכסף
שצברתי ועדין לא הכללתי את הרכוש של אימי (אני בן יחיד).
יספיק לי עד סוף חיי. ואני מתכוון שהקרן שאצלי הוא רכוש
שיעבור בבוא העת לילדי.
אני בכלל לא חושב שעשיתי משהו מיוחד שאתה לא יכול לעשות
אני חושב שצריך להגדיר מטרה ולא להרפות
כל מה שאני עושה כיום בעקר זה יהיה עבור ילדי.
מקווה שעניתי ולא קראתי בימי חיי שום ספר איך להתעשר אלה
מה שלי היה חשוב להגדיר מה אני צריך מטרה אחת כל פעם.
קראתי באינטרנט על אנשים כמו באפט והוא הרשים אותי במיוחד
ומצא חן בעיני שעדו גם מעריך אותו מאד ומנסה ללכת בדרכיו. 

ידידיה
ידידיה
13 years ago

מעניין אותי לשמוע על ההשקעה בבית האבות, כי זה לא כל כך סטנדרטי. איך הגעת לזה? האם זו היתה השקעה רווחית במיוחד?

בנימין
בנימין
13 years ago

לידידיה
כוון שעזבתי את תעשיה אווירית וקיבלתי פיצויים ולקחתי את אימי
אלי. דרך אגב זה הדבר הכי לא שגרתי שעשיתי כי למעשה יש לי
בית אבות פרטי עבור אימי ואני לא מכיר אף אחד שעזב מקום עבודה
קודם כל עבור אימו והיא אצלי קרוב ל13 שנה.
עכשיו אני נמצא בבית שלי עם אימי כל היום התחלתי לחשוב כמו
עדו מה אני הולך לעשות. אבל כמובן שהיה לי גב להחלטה הזאת
בתחילה פתחתי משרד בבית בנושא הנדסת אבטחת איכות ואמינות
אבל זה היה קשה מאד קודם כל ללמוד את כל הנושא להיות עצמאי
ואחר כך לרוץ לכל מיני מפעלים גזל לי יותר מידי זמן.
והתחלתי לחפש באינטרנט ויום אחד תוך כדי גלישה הגעתי לחברה
הזאת זאת היתה מבחינתי השקעה סולידית החזירה לי את ההשקעה + 10 אחוז
היא גם בוצעה בדולרים קנדים ואז הם היו זולים מאד. הפער
בין הדולר האמריקאי והקנדי כיום קטן מאד אז עמד על 40 אחוז.
הרווח הגדול היה עקב פערי מטבע. אפשר לומר כמו בורסה זה היה
ענין של עיתוי מתאים.
אין אצלי איזה שהוא שפן ששלפתי מהמותן אלה חיפוש מתמיד אחרי השקעות
סולידיות לא לקחתי סיכונים גדולים אולי פעם אחת שרכשתי מגרש בחולות
ראשון לציון אבל גם כאן זה היה מחושב היינו עמותה פרטית אז העמותה
הכי גדולה בארץ 328 משפחות ולמעשה היינו הראשונים שנכנסנו לחולות
ראשון לציון וזה היה אינטרס של עירית ראשון לציון ושל חברת הבניה
אז רובנשטין לפתח את האזור. ואני גרתי בבת ים בדירה של 4 חדרים
גדולים כך שיכולתי בשקט להתעסק עם פרוייקט בחולות ועדין עבדתי
בתעשיה אווירית.
מקווה שעניתי לך. 

ZAFOD
ZAFOD
13 years ago

עידו, מסקרנות אתה משתמש ב DCF להערכת ערך של חברות?

בנימין
בנימין
13 years ago

עדו שלום רב
מר קריימר הידוע היום בגלובס נתן טיפ שלהגדרתו חשוב ביותר
עקב אי הבהירות במצב השווקים וטען שחשוב מאד להשקיע בזהב
כחלק מפיזור סיכונים המלץ על תעודת הסל GLD שאני מבין
שהיתה לך לא ממזמן .
לא שולל השקעה בחברות כריה גדולות אבל מציין שחשוב לבדוק
אותן לעומק.
אני שואל האם קראת ומה דעתך כוון שיש בעיה בארצות הברית
עם שוק העבודה לא מצליחים לצמצם את אחוז המובטלים?

Zafod
Zafod
13 years ago

עידו, אני כבר זמן מה לומד וקורא כל מה שניתן על השקעות ערך
בתקופה האחרונה קצת נכנסתי לנושא של הערכות ע"ב DCF
(ועל כן שאלתי על כך בהערה קודמת)
מסקרן אותי-אתה לא מאמין במודל ? הוא פחות אפקטיבי לדעתך מהערכת חברה לפי מכפילים?
בקיצור האם היית ממליץ לאדם בתחילת דרכו בהשקעות ערך להשקיע את הזמן וללמוד לעשות DCF?

בלי קשקר, הבלוג שלך מעולה ומשובח ותמשיך כך

Yaniv
Yaniv
13 years ago

הערה בקשר לנושא האבטלה שעלה פה. בד"כ נתוני האבטלה הרבה פחות משמעותיים ובעלי פחות משמעות בניתוח מגמות עתידיות של הצריכה הפרטית באמריקה שכידוע היא הכח המניע את שוק המניות האמריקאי. לכך שתי סיבות עיקריות:
1. לאורך ההיסטוריה, שיעור האבטלה יורד רק אחרי שהצריכה הפרטית עולה ולא להפך. כמו כן, שיעור האבטלה עולה אחרי שהצריכה הפרטית יורדת. מכאן שנתון זה תמיד יפגר אחרי השוק והצריכה ולא להפך כפי שהרבה פעמים מוצג בטעות במאמרים של יודעי דבר לכאורה.
2. הנתון שכן חשוב ויכול לשמש כאינדיקטור (והוכח ככזה ברוב השנים) הוא הכנסה שעתית ממוצעת. נתון זה מאד חשוב שכן ל90 פלוס אחוז שכן עובדים יש הרבה יותר כח והשפעה מאשר הפחות מ10 אחוז המובטלים. אם השכר השעתי הממוצע של ה90 פלוס אחוזים נשחק או גדל, ההשפעה הרבה יותר חזקה מאשר עלייה או ירידה של כמה עשיריות האחוז בשיעור האבטלה.

סימוכין להנ"ל ומחקר מקיף בנושא ניתן לקרוא בספרו המומלץ של ג'וזף אליס
 Ahead Of The Curve
המחבר היה אנליסט בכיר באחד מבתי ההשקעות הגדולים, הספר שלו העוסק בנושאי מקרו, מאד מעניין ומומלץ.
אפשר להתרשם מהתאוריה שלו על קצה המזלג באתר הספר:
http://www.aheadofthecurve-thebook.com/10-07.html

ניר
ניר
13 years ago

משהו יודע מתי ROIAK מפרסמים את הדוחות הרבעוניים לרבעון השני? לי רשום שזה היה צריך להיות בחמישי באוגוסט ולפי מיטב ידיעתי הם לא פרסמו עדיין כלום.

pimodlen
pimodlen
13 years ago

ניר, יש להם 45 יום מסוף הרבעון לפרסם את הדו"ח, משמע זה אמור לקרות השבוע, אני מנחש שביום שישי.

ניר
ניר
13 years ago

תודה!

יוני
יוני
13 years ago

לינק לראיון עם ריצ'רד פילד מ etm

http://www.entercom.com/docs/FMQB-DJF-2010.pdf

מניות הרדיו הופכות לזולות יותר ויותר יש לך תוכניות להגדיל השקעות?

א לוי
13 years ago

ETM CMLS ירדו חזק – שתיהן מחוץ לקווננט מינוף ונמצאות ב restricted period אאל"ט אחת מהן דחתה את הקווננט עד סוף השנה ויתכן שגם אצלן הבנקים ידרשו פיצוי כמו שוולס דרשה מרדיו ואן מה שיכול להקטין רווחים

א לוי
13 years ago

CMLS – תחילת עמוד 15 בדוח רבעוני Q2 – מינוף מותר 6.5 מינוף נוכחי 7.7
ETM – תחילת עמוד 34 בדוח רבעוני Q2 – מינוף עבר 6 והחברה ב restricted period
יתכן שאני טועה – אתמול במקרה בדקתי את שתיהן ברפרוף

אלעד333
אלעד333
13 years ago

לוי, בקשר לETM.
ההסכם נחתם במרץ וETM הייתה בתקופת הגבלה מתחילתו, ההסכם אומר שכל עוד יחס המינוף לא יורד מ,6 החברה בתקופה בה היא מוגבלת בדיבידנדים,רכישת מניות והשקעות הוניות.

יהונתן
יהונתן
13 years ago

עדו, מה שורש ההידרדרות? האם כבר אין מה לצפות להסדר חוב קרוב שיציל את רדיו-ואן?

אלי ב
אלי ב
13 years ago

בנוגע ל- ROIAK והדיווח שלהם היום יש שם כמה נקודות שראיתי-
1. הם האריכו את ה- Forberance Agreement עם WFC עד ה- 10.9, מה שהיה מתבקש כיוון שהם לא הגיעו להסכמה עם בעלי האגח ב- 13.8 הסיום המקורי של ההסכם עם WFC
3. הם ציינו שם במפורש שה- default שדרש את ההסכם הוא הנושא של המעבר מ- 7.25 ל- 6.5 יחס כיסוי הוצ' מימון כולל
3. הם הוסיפו סעיף נוסף בהסכם עם WFC שמחיל אותו גם על אירוע default חדש נוסף ללעיל שעתיד להרחש מכיוון שהם מציגים מחדש את הדוחות שלהם ל- 2007-2009 ושם הם יקבלו אזהרת עסק חי בגלל, כמה אירוני, שהם ב- default כעת עם WFC, מה שיצור default חדש ולכן גם מפניו הם מוגנים, עד ה- 10.9
4. WFC הפעיל במסגרת ההסכם חסימת תשלום ריבית לבעלי האגח של סדרת 2013 שהייתה אמורה להתבצע ב- 15.8
5. ממה שראיתי יש הודעה על מינוי יועץ לארגון מחדש של החוב והאקוויטי

בנוגע להצגה מחדש של הדוחות בהקשר של Reach Media, לא מדובר על עניין רציני. יש להם אחזקה של 51% בחברה ולכן הם מציגים דוחות מאוחדים שלהם עם החברת בת הזו, והשגיאה היא בהפרשה לא מספקת לזכויות מיעוט (בסך 49%), מדובר על כמה מיליוני דולרים בודדים

הדוח עצמו שלהם לדעתי היה בסדר. אם מסתכלים על מחצית 2010 תזרימית (על בסיס הדוח רו"ה) הם כיסו את הוצ' המימון שלהם ב- 1.65 בערך, והרוויחו בערך 10-15 מיליון דולר. חשבונאית הרווח לפני הוצ' מימון שווה להוצ' המימון

קשה להאמין שהם הגיעו לכזה בלאגן עם המימון, זה די מדהים כי הם לא במצב כזה גרוע יחסית לחברות רדיו אחרות שמצדיק את זה. לדעתי הם יגיעו להסדר עם בעלי האגח גם וגם בנוגע לאשראי בנקאי (יש עדיין את ההלוואה של דויטשה שהם לא אמרו מה קורה איתה). יכול להיות שיהיה מעורב דילול מסוים ואם זה יוריד את הוצ' המימון או את קרן החוב יכול להיות שזה כדאי. גם דילול של 50% משקף להם שווי של 80 מיליון דולר שזה זול אם מורידים קצת מהחוב והוצ' המימון

טדי
טדי
13 years ago

יפה, ביום שאתה יצאתה מרדיו-וואן, אני החלטתי שהיא מספיק זולה בשביל להכנס.
אבל אני רוצה להגיב בגלל TA, נתקלתי כבר בכמה תגובות שטוענות שהנהלת החברה היא לא טובה ולכן המניה יורדת.
אני חושב שאנשים שרואים שמחיר המניה יורד, בגלל שהחברה הפסדית, מגיעים למסקנה שההנהלה לא טובה.
צריך לזכור שהם הודיעו הרבה מראש שבזמנים שמחירי הנפט עולים המרווחים שלהם יורדים.
בזמנים שמחירי הנפט קבועים\ יורדים אז המרווחים שלהם עולים.
אם יהיה שיפור כלכלי בארה"ב אז החברה הזו תהנה ממנו ואני רוצה להפנות תשומת לב לעובדה שהחברה חזרה לרווחיות, למרות צפי של הפסד ל 80 סנט למניה.

אלי ב
אלי ב
13 years ago

אני אוסיף ללעיל ש-
1. אי תשלום הריבית לבעלי האגח 2013 עקב החסימה של WFC תהווה אירוע default כלפי בעלי האגח הנ"ל אך ורק כשיהיה איחור של 30 יום בתשלום, כלומר רק ב- 16.9 מדובר בדיפולט מול בעלי האגח
2. אתמול ה- 18.8 מונה להם יועץ ארגון מחדש. כנראה מדובר Rothschild Inc שמהווה כרגע גם את היועצת הפיננסית של החברה

עוד תיקון קטן ללעיל כשכתבתי מעבר מ- 7.25 ל- 6.5 התכוונתי ליחס חוב מול EBITDA ולא ליחס כיסוי הוצ' מימון (שבו הם עומדים… וזה היה מצחיק אם היה להם יחס כיסוי של 6.5)

א לוי
13 years ago

הופתעתי לקרוא שגורג סורוס רכש נתח בסיריוס (SIRI) ברבעון השני – זכור לי שעדו נתן כאן הסבר מפורט ומשכנע למה המשקיעים צריכים להתרחק מסיריוס כמו מאש – בין היתר הדילול פי 1000 במניות. כך שיש לעדו כותרת נוספת – "מי צודק – סורוס או עדו" 🙂

ג.נ. חזרתי השבוע להחזיק מספר חברות רדיו ארצי (terrestial) כולל החזקה קטנה ברדיו ואן בשבוע שעבר

אלי ב
אלי ב
13 years ago

עידו אני מקבל 12 מיליון דולר רווח ויחס כיסוי של 1.63. בחישוב שלי לא החשבתי 1. הוצ' פחת 2. הוצ' בגין הקצאת אופציות לעובדים. ככה שמקבלים 12 + 19 הוצ' מימון חלקי 19 = 1.63

בעקרון הייתי פשוט מעדיף להסתמך על הדוח תזרים אבל אין שם כרגע ב- 23 לחודש אמור להיות. אני מנסה לראות אם הם יכולים לעמוד בהוצ' המימון פחות מה מידת הריווחיות שלהם כרגע. בנוגע להקצאת אופציות לעובדים אני לא הייתי מחשיב את זה גם אם הייתי רוצה להגיע למידת הריווחיות ובאופן כללי אני חושב שזה לא משהו שבכלל צריך להיות הוצאה (ופעם אגב זה לא היה). נדמה לי שיש איזשהי נוסחא שבאמצעותה מחשבים את זה אבל בפועל זה יוצר מצב שלוקחים בחשבון את החלוקה פעמיים – פעם אחת ההוצאה מפחיתה לך את ההון העצמי ואת הרווח, ופעם שניה בזה שאתה מחלק את ההון העצמי והרווח בסך המניות החדש מדולל (כלומר כולל אופציות). חלוקת אופציות היא לא באמת הוצאה זה פשוט דילול וכמו שאני לא אחשיב דילול מניות כהוצאה ככה לא אמורים להחשיב חלוקת אופציות, מה שכן צריך לדאוג לחלק את הרווח וההון העצמי וכיוצא בזה במספר המניות המדולל מתוך הנחה שכל האופציות ימומשו

א לוי
13 years ago

סתם אנקדוטה – בלינק השני באפט מציין שהטעות הכי גדולה ב 2004 היא לא לרכוש WMT – השנה קיבל הזדמנות שניה

א לוי
13 years ago

שכחתי לציין – הוא דווקא חיזק WMT ו JNJ ברבעון השני (ע"ח KFT ואחרות). מחיר WMT עכשיו אפילו נמוך מהמחיר ב 2004 ומאז הערך הפנימי רק עלה ועלה (מכירות, רווח פלני מס). עדיין המכפיל גבוה יחסית לערך עמוק.

א לוי
13 years ago

אם כבר בבאפט עסקינן – אני זוכר שקנית WFC בסביבות 10 ושיחקת אותה בענק תוך זמן קצר. שאפו. לגבי נושא של החלפת זולות בזולות יותר – אותי תוהה למה באפט לא חטף אותה במחירים מתחת ל 10, שהרי רק שנה אחורנית המחיר היה 30 והוא החזיק, בדיוק באותם ימים הוא טען שהמחיר מגוחך ולא מתאים ואם הוא היה צריך לקנות רק מניה אחת זו היתה WFC – אך הוא לא חיזק משמעותית את הפוזיציה, מענין אם גם הוא מחויב לפיזור מינימלי או שמא יש לו את ההשגות שלו

איתי
איתי
13 years ago

עדו, יש לי כמה שאלות בנוגע לוולס פארגו.
1. איפה אפשר למצוא מה המנוף הפיננסי שלה? אני קצת מודאג מנתוני המקרו הגרועים בארה"ב. אין ספק שיש האטה לפחות בנדל"ן וזה עלול להתבטא בדוחות של וולס. פחות אנשים ייקחו משכנתאות, מה שאומר פחות הכנסות ורווחים לחברה. אני מחפש תחת leverage, האם זה Tier 1 leverage ratio? ואם כן, אני רואה שזה 8.63% (או שאני לא בכיוון בכלל?). 
2. איפה יש חלוקה של כמה אחוז מתוך ההכנסות של וולס זה משכנתאות? כמה מהן אלו משכנתאות גרועות (סאב פריים?) אני מנסה להבין אם תהיה הרעה נוספת בשוק הנדל"ן איך זה יתבטא מבחינת הרווח של וולס

איתי
איתי
13 years ago

אז אני מנסה להבהיר פה כמה עניינים. TIER 1 CAPITAL RATIO זה לא המינוף של החברה?האם זה יחס הלימות ההון שלה? ואם כן, זה קצת נמוך. אפילו בארץ יחס הלימות ההון הוא גבוה יותר עבור הבנקים
בנוסף, אתה אומר שוולס הפרישה הרבה מאד כסף לטובת חובות אבודים. האם בסופו של דבר, אם חלק מהם לא יכורו כחובות אבודים מסיבות מסוימות, האם הם יוחזרו לחברה בתור הון, או שזה פשוט כסף שלא קיים?
לוולס יש כמה נתונים: חובות אבודים ורזרבה שהיא בונה. הרזרבה הזו, זה לא כסף כ"כ קטן. אני מנסה להבין מה יעלה בגורל הרזרבה הזו. והאם זה יוכל להיות שימושי אם תהיה הרעהבאיכות הלווים..
בינתיים השוק מעניש מאד את וולס. מכפיל הרווח שלה יורד במהירות. כרגע הוא על כ 10 בלבד!

שירי יעקב
שירי יעקב
13 years ago

עדו שלום,
בקשר ל ETM – אני לא מצליחה להבין משהו. בכל האתרים מצוין כי היחס Debt/Equity הוא כ 540. בחשבון שלי זה יוצא שונה בסדרי גודל.

סה"כ החוב של החברה נכון ל Q2FY2010 הוא כ 776 מיליון, ואילו ההון העצמי עומד על 135 מיליון בערך (שזה יוצא יחס של 5.78).

איפה הטעות?

יוני
יוני
13 years ago

עדו,
לגבי etm לדעתי יש סיכון מאוד גבוה בהשקעה בחברה,מכיוון שעל מנת שבעלי המניות יתחילו לראות החזר על השקעתם[דיווידנדים וכדו'] החברה צריכה להוריד באופן משמעותי את רמת החוב שלה שזה לדעתי לפחות 250 מ' וזה אומר שבמקרה הכי טוב אנחנו מדברים על עוד 2-3 שנים.היכולת של החברה להחזיר את החוב מתבסס לחלוטין על רווחים משמעותיים עתידיים,ולדעתי הרווחים העתידיים מאוד מוטלים בספק וזה בגלל העידן הטכנולוגי,זהו לינק על כך שאגד מרשתת את כל האוטובוסים שלה:
http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20100826_1186345
זה בעצם אומר שכנראה בעתיד הלא רחוק גם מכוניות פרטיות יוכלו להיות מרושתות כך שהאופציות לשמיעת מוזיקה וכדו' יהיו הרבה יותר מרדיו,כבר כיום יש אתר שנקראpandora שנותן אפשרויות מאוד מענינות להאזנה הרבהיותר מעניין מסתם רדיו ובאייפון ניתן להתחבר אליהם.כל זה בעצם מצביע על חוסר ודאות גבוהה בנוגע לעתיד הרדיו כפי שהוא היום.דבר שני בעידן האינטרנט אפשרויות הפרסום לכל בעל עסק הן אדירות וגדלות כל יום עם פתיחת אתרים חדשים וזליגת הפרסום אל האינטרנט,מה שאומר שעוגת הרווחים מפירסום מתחלקת כל יום בין יותר ויותר מתחרים ,שכמובן מוריד את המחירים.קראתי שגוגל מציעה לרשת עיר שלמה באמריקה והיא תממן את זה מפירסום כאשר אנשים יגלשו.

2.עברת על הדו"ח של soundwil ? אני עברתי ברפרוף וראיתי שאת המרכז המסחרי שהיה אמור להיפתח הם דחו ל2013 בשביל הרחבתו אולי זה קשור לחנויות הנוספות שהם רכשו שם?הם גם לא פירטו שום דבר בנוגע להוון 2-30 ,אולי הם לא רכשו את השטח?וכן הם היו אופטימיים בנוגע להמשך התרחבותם בסין וציינו את התרחבות ה GDP המרשימה בסין,אני מקווה שהם לא ימשיכו ברכישות שם.וכרגיל אני חושש כל הזמן מעליית המחירים המשוגעת קצת בהונג קונג מה יהיה ב2013 שם?אני מקוה שלא נפילה או משהו.
כרגיל אחרי הדו"ח המניות נפלו היום.אתה מושקע שם כבעבר?

איתי
איתי
13 years ago

עדו, יש לי כמה שאלות הנוגע לוולס:
1. אני קורא את הספר המפורסם של פיטר לינץ', one up on wall street. הוא אומר שכשאתה קונה מניה, אתה חייב לדעת לקטלג אותה למנית צמיחה מהירה / צמיחה איטית / מניה ציקלית / מנית נכסים וכיו"ב. אני מנסה להבין איפה נמצאת וולס. אני קניתי אותה ב 29$ בממוצע, אבל היא נופלת במהירות, ואני תוהה אולי קניתי אותה כמניה ציקלית בקצה העליון של הסייקל. אשמח לשמוע את דעתך בעניין.
2. לינץ' אומר שגם גרף של רווחים מול שער מניה הוא חשוב ביותר כדי להבין האם המניה מתומחרת בחסר או להיפך. איפה אפשר למצוא נתון כזה?
3. P/E. איפה אפשר למצוא את הערך ההיסטורי של המכפיל, נניח ב 5 שנים האחרונות ולאו דווקא הנוכחי או העתידי

ידידיה
ידידיה
13 years ago

אם אני זוכר נכון את לינץ', הכוונה שהרווחים של החברה הם מחזוריים, וזה מאפיין תעשיות מסוימות כמו תעשית המכוניות (והפלדה, נדמה לי?) בגלל מחזורים של היצע וביקוש. איזה סיבה יש לרווחים של בנק להיות מחזוריים?

יהונתן
יהונתן
13 years ago

נראה לי שאחד הבסיסים המרכזיים להשקעות ערך הוא להבין שאנשים מגזימים במידת יכולתם לנבא את העתיד. לכן לדעתי השקעת ערך יכולה להתבסס רק על דברים שידועים בוודאות או שנראים כמעט ודאיים. ספקולציות לגבי איך הדברים ישתנו בעתיד קובעות במידה רבה מחיר של מניות, אך זהו כשל ביעילות השוק, משום שהוא מבוסס על אמונה שגויה שספקולציות כאלו הן בעלות ערך רב. לכן גם אם ניחושים לגבי מה שיקרה עם הרדיו נראים הגיוניים, לא נראה לי שכדאי להסתמך עליהם בנוגע להשקעות.

איתי
איתי
13 years ago

אחרי חיפוש קצר, מצאתי את מכפיל הרווח ההיסטורי של וולס: http://financials.morningstar.com/valuation/price-ratio.html?t=WFC&region=USA&culture=en-us

תודה, עדו

בנימין
בנימין
13 years ago

עדו שלום
אני עוקב אחרי מניה קטנה שצינתה בשם דקה שקנתה בשער 1.1 המניה ממש לא
זזה עומדת כרגע על 1.08 ואין בכלל מסחר כל יום 4000 מניות אני מנסה
להבין מה מצאתה בה ובאיזה אחוז יחסי נמצאת אצלך האם זה סוג של ניסוי?

גיא
גיא
13 years ago

מישהו הסתכל על האופציות ל 2018 על וולס?
http://finance.yahoo.com/q?s=WFC-WT
המחיר כרגע באזור 8 דולר והן מקנות זכות לרכוש מניה ב$34
יש דעות?

גיא
גיא
13 years ago

הנה קצת אינפורמציה והפניה לתשקיף
http://caps.fool.com/Blogs/wells-warrants/394015

pimodlen
pimodlen
13 years ago

שלום עדו וחברי הבלוג, אני מסתכל על המספרים של XRTX והיא נראית לי מעניינת.
יצא למישהו להסתכל עליה?

Daniel
Daniel
13 years ago

עדו,
לגבי אופציה על WFC , לפי דעתי לחישוב צריך להוסיף את העלות אופציה (כרגע ~ 8$).
זאת אומרת, עכשיו קונים ב 8$ את האופציה וב 2018 נשלם עוד 34$ .
מחיר סוףי 42$ .
ואז כל החישובים…

יהונתן
יהונתן
13 years ago

עדו, השאלה היא מה ההבדל בין שיעור התשואה של האופציות לשיעור התשואה של המניה עצמה, ובתסריטים שציירת ההבדל לא נראה אדיר. אחרי שהוספתי 2-3% של דיבידנדים בשנה, שמחזיקי האופציה לא יקבלו, אז בתסריט הפסימי (מבחינתך, שהוא עדיין אופטימי באופן כללי), המנייה עדיפה. ובתסריט האופטימי יותר, יש הבדל של 2% שנתיים בערך לטובת האופציה. 

גיא
גיא
13 years ago

אני גם חושב שצריך להוסיף את ה$8. יצא לי בעבר להשקיע בwarrants פעם אחת וזה היה המצב: אחרי שרכשתי את ה warrants כדי לממש אותם (כמה חודשים אח"כ) הייתי צריך לשלם את הstrike price (שהוא כאן 34).

כמה נקודות:
צריך גם כמובן לקחת בחשבון את המינוף – אתה "נועל" כאן רק $8 עד 2018 ולא מחיר מניה מלא, זה מינוף משמעותי. אם אתה חושב שאתה יכול להשיג תשואה של XX% על ה$15 שיש לך לשחק איתם עד 2018 ($23-8) אז תוסיף את זה לתחשיב 🙂

עוד נקודה זה אינפלציה: ה$34 ב2018 הוא קבוע להבנתי. בפרט במקרה של אינפלציה גדולה הרווח יכול לגדול מאוד…

לגבי דיוידנדים – בגדול מחזיקי האופציה לא מקבלים אבל יש עניין שאם הם מעל $1.3 בשנה (לא זוכר בדיוק את המספר) אז מתחילים להוריד אותם מה-$34.

אני לא יודע מה הסיבה שאתה לא יכול לרכוש אופציות אבל תבדוק ספציפית לגבי warrants כי הם לא בדיוק אופציות ויתכן שנסחרות בברוקר שלך כמו מניות.

גיא
גיא
13 years ago

לגבי דיוידנדים, מהתשקיף:

In the case of cash dividends or other distributions. If we fix a record date for making a distribution to all holders of our common stock of securities, evidences of indebtedness, assets, cash, rights or warrants (excluding ordinary cash dividends (as defined below), dividends of our common stock and other dividends or distributions referred to in the preceding bullet point), the exercise price in effect prior to such record date will be reduced immediately thereafter to the price determined by multiplying the exercise price in effect immediately prior to the reduction by the quotient of (x) the market price (as defined below) of our common stock on the last trading day preceding the first date on which our common stock trades regular way on the principal national securities exchange on which our common stock is listed or admitted to trading without the right to receive such distribution, minus the amount of cash and/or the fair market value of the securities, evidences of indebtedness, assets, rights or warrants to be so distributed in respect of one share of our common stock (such subtracted amount and/or fair market value, the “per share fair market value”) divided by (y) such market price on the date specified in clause (x). Any such adjustment will be made successively whenever such a record date is fixed. The number of warrant shares will be increased to the number obtained by multiplying the number of warrant shares deliverable upon exercise of a warrant immediately prior to such adjustment by the quotient of (a) the exercise price in effect immediately prior to the distribution giving rise to this adjustment divided by (b) the new exercise price as determined in accordance with the immediately preceding sentence. In the case of adjustment for a cash dividend that is, or is coincident with, a regular quarterly cash dividend, the per share fair market value would be reduced only by the per share amount of the portion of the cash dividend that would constitute an ordinary cash dividend. If, after the declaration of any such record date, the related distribution is not made, the exercise price and the number of warrant shares then in effect will be readjusted, effective as of the date when our board of directors determines not to make such distribution, to the exercise price and the number of warrant shares that would then be in effect if such record date had not been fixed.


For purposes of these adjustment provisions:

“ordinary cash dividends” means a regular quarterly cash dividend on shares of our common stock out of surplus or net profits legally available therefor (determined in accordance with generally accepted accounting principles in effect from time to time). Ordinary cash dividends will not include any cash dividends paid subsequent to October 28, 2008 to the extent the aggregate per share dividends paid on our outstanding common stock in any quarter exceed $0.34, as adjusted for any stock split, stock dividend, reverse stock split, reclassification or similar transaction.