תיק המניות בדצמבר 2010

הנה נגמרה לה עוד שנה. דבר ראשון צריך לבדוק את הנבואות שלי מתחילת השנה. האמת שזה כבר מתחיל להיות מביך מעד כמה טעיתי:

"יהיה מאוד קשה להגיע לתשואה של יותר מ-20% או אפילו 10%" – התשואה שלי הייתה הרבה יותר גבוהה. אבל כאן באמת אין לי מה לבכות.

"אחרי שנה מאוד טובה בשוקי המניות, סביר להניח ש-2010 תהיה פחות טובה" – כאן צדקתי, אבל זאת לא באמת חכמה גדולה אחרי שנה כמו 2009.

"נראה כי המשבר הפיננסי כבר לגמרי מאחורינו" – צדקתי.

"לקראת אמצע השנה יגיעו המחיקות בבנקים לשיא, ואח"כ תחל ירידה – עובדה שתתן דחיפה יפה לרווחים של הבנקים. אני צופה שהמגזר הפיננסי יציג תשואה יפה מאוד השנה" -צדקתי לגבי המחיקות של הבנקים, אבל הרווחים לא עלו. הסיבה לכך היא החולשה המתמשכת בשוק הדיור ובכלל החולשה בכלכלה האמריקאית – בגדול טעיתי בנבואה הזאת.

"אני מהמר שהכלכלה האמריקאית תפתיע את כולם והתל"ג יעלה ביותר מ-4% – אפילו הייתי מעז ומהמר על 5%" – עוד אין נתונים סופיים, אבל זה ברור שפספסתי בענק. התל"ג יעלה בפחות מ-3% – זה לפחות מה שנראה כרגע.

"סביר להניח שהתל"ג בסין, גם השנה, יעלה ביותר מ-8%, אבל זאת לא תהיה עלייה בריאה. מחירי הנדל"ן – במיוחד בבייג'ין ובשנחאי – יירדו. בשביל להמשיך ולפמפם את הכלכלה המקומית, הסינים ישקיעו יותר בתשתיות. הסינים פה מתחילים לשחק במשחק מסוכן, ומתחילים להזכיר את היפנים שבנו גשרים לשום מקום רק בשביל לפמפם את הכלכלה" –  התל"ג אכן עלה ביותר מ-8%, אבל טעיתי מאוד לגבי הנדל"ן. הנדל"ן לא ירד השנה אלא עלה בכ-7%.

מה מלמדות הנבואות שלי?

קודם כל הן מלמדות שאין לי שום מושג מה יקרה לכלכלה – בטח לא בטווח של שנה. מה שעוד ניתן ללמוד מהכישלון שלי בניבוי, זה שלא צריך לדעת מה יקרה במקרו כלכלה בשביל לעשות כסף בבורסה.
כל מי שחושב שהוא יותר טוב ממני במשחק הזה של ניבויי מקרו, אני ממליץ לו לעשות את התרגיל שעשיתי כאן. לכתוב כל תחילת שנה מה הוא חושב שיקרה, ואז בסוף השנה לראות האם הוא צדק. לדעתי זה תרגיל מאוד טוב בהלכי צניעות.

בנוסף לכישלון הנבואי שלי, היו לי גם כמה כישלונות בהשקעות. הכואבת מביניהן הייתה מטה-פיננס (סימול CASH), אבל חוץ ממנה היו גם את טרוול-סנטרס (TA) ואת RGCI. אבל לפני שנגיע לזה, בואו נעבור על התשואות:

בשנת 2010 מדד ההאנג-סנג הניב תשואה של 8.1%. התשואה של ה DIA הייתה 13.3% ושל ה SPY עמדה על 14.9%.
התיק שלי הצליח לשבור את המדדים בהפרש ניכר, והניב השנה תשואה של 55.7%.

תשואה זו לא כוללת את התשואה של התיק הממונף שלי שעלה בכמעט 30%. אם הייתי כולל אותו, התשואה הייתה גבוהה יותר.
הנה הטבלה המעודכנת עם התשואות שלי מאז שהקמתי את הבלוג:

[table id=24 /]

מה לא עבד השנה

ההשקעה שגרמה להפסד הכי גדול השנה הייתה מטה פיננס (סימול CASH). הסיבה לכך היא שהרגולטור התלבש על החברה וחיסל לה את הפעילות ממנה הגיעה עיקר הצמיחה של מטה. אם מסתכלים מה הייתה הטעות שלי כאן, אז אני חושב שזאת הייתה השקעה גדולה מדי בחברה שלא ממש הייתי סגור על איך שהיא עובדת.
התחום הפיננסי זה תחום מאוד מסובך, ובד"כ אני נמנע מלהשקיע בחברות בתחום. במקרה של מטה התלהבתי מאוד מתחום כרטיסי הפרה-פייד (ובצדק), אבל אף פעם לא הייתי סגור לגמרי על אופי הפעילות של החברה. גם זה בסדר, אני לא מהמשקיעים שצריכים לדעת כל פיפס בחברה לפני שהם שמים בה את הדולר הראשון. אין לי בעיה להשקיע בחברה שאני לא מאוד מבין, אם המחיר נמוך מספיק. העניין במטה הוא ששמתי שם יותר מדי כסף (יותר מ-10% מהתיק שלי) על רעיון שלא ממש הבנתי.

עוד שני רעיונות שלא עבדו השנה הם טרוול-סנטרס (סימול TA) ורדיו-ואן (סימול ROIAK). אומנם השורה התחתונה ב ROIAK הייתה חיובית והרווחתי הרבה כסף על ההשקעה הזאת, אבל היה לי כאן הרבה מאוד מזל שיצאתי לפי שהמניה ירדה. בגלל זה אני מכניס אותה כאן – לרשימת הטעויות.

המשותף ל TA ול ROIAK הוא ששתי ההשקעות האלו צלעו השנה בגלל ההנהלות שלהן. וזה מראה עד כמה אסור לזלזל בטמטום של מנהלים. מנהלים מטומטמים יכולים להרוס חברות די מהר. גם כאן אני מרגיש חובה לציין שאני לא מסוג המשקיעים שמשקיע רק בחברות עם ההנהלה הכי איכותית שבעולם. הרבה מההשקעות הכי רווחיות שלי היו בחברות עם מנהלים לא מוכשרים במיוחד. אם המחיר נמוך מספיק, אני מוכן להתפשר על הציציות של ההנהלה. אבל יש גבול מסוים שכדאי לא לחצות אותו – אם ההנהלה מושחתת או ממש ממש גרועה, עדיף להימנע מלהשקיע בחברה – לא משנה עד כמה המניה זולה.

האמת שזה משהו שלמדתי על בשרי טוב טוב בשנים האחרונות, והיום אני כבר הרבה יותר זהיר. למשל, לפני מספר שבועות החלטתי לא להיכנס להשקעה רק בגלל ההנהלה. מדובר בחברה הונג-קונגית קטנה בשם צ'יינה-סטאר (סימול 326). זאת אחת החברות הכי זולות שראיתי אי פעם, אבל ההנהלה שם לא מובנת לי בכלל, ועל כן החלטתי שלא להשקיע.

מה עבד השנה

מה שעבד הכי טוב השנה היה סאונדוויל. המניה הניבה תשואה של יותר מ-90%. דיברתי כאן אין ספור פעמים על המניה הזאת בשנים האחרונות, אז אני לא אפרט שוב את הסיפור מאחורי החברה. אני רק רוצה להגיד שזה משתלם להמר בגדול על רעיון שמאמינים בו מאוד. סאונדוויל הייתה המניה האהובה עלי בתחילת השנה (ואפילו כתבתי על כך בדה-מרקר). האמנתי שאני מכיר מאוד טוב את הפעילות של החברה, הבנתי שהחברה נסחרת מאוד בזול וידעתי גם למה השוק לא מבין את החברה. כל אלו העניקו לי ביטחון להשקיע חלק ניכר מכספי בחברה אחת.

ככה שלמרות שדובר בחברה קטנה (שווי שוק של כ 100 מליון דולר אמריקאי) שמתי שם כ-25% מהכסף שלי. כשאחוז כל כך גדול מהתיק עולה ביותר מ-90%, ההשפעה על התשואה הכוללת של התיק מאוד משמעותית. אומנם ללא סאונדוויל התיק שלי עדיין היה מככב עם תשואה של בערך 42%, אבל סאונדוויל לבדה הוסיפה עוד יותר מ-10 נקודות האחוז לתשואה שלי השנה.

רדיו היה עוד רעיון שעבד מצוין השנה. בסופו של דבר כל הנבואות של רוביני וחבריו לא התממשו, הכלכלה האמריקאית לא נכנסה למיתון שני. חברות הרדיו המשיכו להרוויח יפה מאוד וההכנסות שלהן אפילו עלו השנה. ETM  ו CMLS המשיכו להפחית את החוב שלהן והמניות הגיבו בהתאם. קומולוס עלתה השנה בכ-90%. זה שוב מוכיח שעדיף לשים את כל מומחי המקרו על MUTE ופשוט להשקיע בחברות זולות.

דבר נוסף שעבד לא רע השנה היו ההחלפות שביצעתי בין השקעות שונות. כבר רשמתי כאן בעבר שאחד החסרונות הגדולים שלי הוא שאני לפעמים יושב זמן רק מדי על השקעה מסוימת. השנה ביצעתי מספר החלפות שבממוצע העלו לי את התשואה – למשל יצאתי מהשקעות בהונג-קונג וקניתי את וולס-פארגו ו ETM. או ההחלפה של וולס-פארגו באופציה WFC-WT. אני עדיין מרגיש שיש לי מקום להשתפר בתחום הזה. המטרה צריכה להיות – לחפש כל הזמן את המניות הכי זולות ולהשקיע בהן. לא לשבת יותר מדי זמן על מניה שעלתה וכבר לא כל כך זולה. או במילים פשוטות יותר – צריך להחליף מניה עם מכפיל רווח של 7 במניה עם מכפיל רווח של 5.

מה השתנה השנה

בעבר כבר קניתי אופציות (וזה נגמר בהפסד של 100%!), אולם השנה לקחתי את זה למקום אחר לגמרי. ההשקעה שלי באופציות של וולס-פארגו תופסת היום חלק גדול מאוד מהתיק שלי. אני מתכוון להמשיך ולהשקיע מדי פעם באופציות לטווח ארוך, אבל בסכומים די קטנים. הסיבה לכך שההשקעה באופציות של וולס כה גדולה, היא שתאריך המימוש שלהן מאוד רחוק – סוף 2018. ככול שתאריך המימוש רחוק יותר כך הסיכון קטן יותר.

השנה גם התנסיתי פעם ראשונה בשורט. לקראת סוף השנה ביצעתי שורט בואלי (סימול VALE) עקב האמונה שלי שמחירי הברזל כמו גם כמות הברזל שברזיל מייצאת יירדו. אני רואה בזה השקעה לטווח ארוך של 3 שנים ואולי אף יותר, ומצפה להרוויח 50% או יותר על ההשקעה הזאת.

זה לא היה קל להחליט לעשות שורט. משקיעי ערך רבים, ביניהם באפט, מתנגדים לעשיית שורטים. יש לכך מספר סיבות, ולדעתי העיקרית שביניהן היא שהמקסימום שניתן להרוויח על שורט זה 100% (אם החברה פושטת רגל) אך במקרה הגרוע ניתן להפסיד מאות אחוזים. זה הופך את ההשקעה בשורט למאוד מסוכנת. היתרון הגדול בשורט זה שהמשקיע מקבל כסף כשהוא מבצע שורט במקום להוציא כסף (כמו כשהוא קונה מניות). לכן, באופן תאורטי, ניתן להרוויח כאן מבלי להשקיע גרוש.

הדעה שלי לגבי שורט היא שכדאי מאוד לעשות שורט אבל זה רק במקרה שבטוחים מאוד בהשקעה, כאשר האפשרות להפסד גדול מוגבלת וגם אז לא לעשות שורט על סכום גדול. אני אסביר את זה על ואלי:

1 – אני מאוד בטוח בהימור הזה על ואלי. לדעתי החברה תרוויח הרבה פחות כסף עוד 3 או 4 שנים.

2 – האפשרות להפסד גדול מאוד בואלי לא גבוהה. הרווחים של ואלי יכולים לעלות רק ע"י שני כוחות – האחד הוא גידול בתפוקה והשני הוא עלייה במחירי הברזל. ואלי תגדיל את תפוקת הברזל ביותר מ-50% בחמשת השנים הקרובות. אין לה אפשרות להגדיל את התפוקה כמה שהיא רוצה, בגלל מגבלות הטבע. זה לא כמו אפל שיכולה להכפיל פי 3 או 4 את המכירות שלה. מחירי הברזל כבר היום נמצאים בשיא של כל הזמנים – 150$, ככה שאני לא מאמין שיש עוד אפשרות לעלייה רצינית במחירי הברזל. כבר היום, עקב המחירים הגבוהים, חברות רבות מגדילות את קיבולת הכרייה שלהן.
עקב כך, אני מאמין שבמקרה הגרוע ואלי תעלה ב-100%. אין סיכוי שהמניה תעלה פי 10 או אפילו פי 5. כבר היום ואלי היא אחת החברות הכי גדולות בעולם עם שווי שוק של כ-160 מיליארד דולר. עלייה של פי 2 במחיר המנייה, תביא את שווי השוק שלה קרוב מאוד לזה של החברה הכי גדולה בעולם – אקסון-מובייל. עלייה של פי 10, תביא את שווי השוק שלה לטריליון וחצי דולר. אין סיכוי שזה ייקרה.

3 – ההשקעה שלי בואלי עומדת על כ-5% מסך תיק ההשקעות שלי.

מעבר לשורט בואלי, לא בצעתי שום פעילות בתיק החודש. עוד מספר ימים אני אדווח על הרכב התיק שלי בתחילת השנה.

שתהייה לכולם שנה טובה!

אני רוצה להזכיר לקוראים שהבלוג הזה מיועד לתעד את ביצועי ההשקעות שלי, ולחלוק מניסיוני כמו גם מהטעויות שלי. אני לא ממליץ על אף אחת מהמניות המוזכרות כאן. כמו כן, אני עלול למכור (או לקנות) מניות זמן קצר לאחר שקניתי (או מכרתי) אותן, וזאת מבלי לדווח על כך כאן.

חודש שעבריי      יישנה הבאה

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
Subscribe
Notify of
guest
113 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
בנימין
בנימין
13 years ago

רונית, אני חושב שרוב האנשים כאן קודם כל משקיע את רוב כספו ברכישת דירה
(המבוגר או נגדיר נשוי+ ) ולא כמו עדו. וזה מקנה איזה שהוא בטחון לישראלים.
באופן טבעי רק הצעירים מאד ללא כל התחייבות למשפחה יכולים להעיז יותר להשקיע
בחברות קטנות כמו עדו או המבוגרים המסודרים שלומדים מי עדו כוון שבכל אופן
הוא מאד יוצא דופן עם תעוזה ויכולת לספוג הפסדים אדירים 50 אחוז ויותר מענין
האם יש כאן בבלוג ולו אדם אחד שהפסיד כמו עדו 50 אחוז מכספו?
אני יכול לומר לך שהכסף שמיועד אצלי לבורסה אחוז הולך וגדל עובר למניות קטנות
וזאת משתי טעמים 1. אני יכול להרשות לעצמי להפסיד כיום 50 אחוז מההשקעה
2. אני מופתע מהעליות של המניות בחצי השנה האחרונה מ-20 אחוז ועד 100 אחוז
תלוי במניה.

איתי
איתי
13 years ago

רונית, יש לי את צים שיווק ופוקס. אני לא חושב שהן חברות גדולות ועדיין אני חושב שהן נסחרות בדיסקאונט.

דפני
13 years ago

גם אצלי חלק מהתיק מורכב ממניות קטנות כמו אי אונליין ,ראש טוב ,חילן טק .
רוב התיק שלי במניות (85% )והשאר בתעודות סל שזה גם כמו מניות.
בנימין ,גם אני הפסדתי כ50% מהתיק בירידות הגדולות כי נכנסתי לבורסה בשיא ואפילו לא ידעתי (חחח),אבל אני גם מאלו שאספו מניות בירידות הגדולות ,לא נכנסתי להלם וזה מה שהציל לי את התיק .
זכרתי מה שבאפט אמר ,לקנות מניות כשכולם מפחדים.

אלעד333
אלעד333
13 years ago

אצלי תיק ההשקעות מתחלקת ל3 סוגים:

1. מניות ערך(60%, נטייה לכיוון האמריקאיות) – מניות שאני מתכוון להחזיק לטווח ארוך מאוד אלא אם כן המחיר שלהם יתנפח לרמה לא רציולנית, או שאממש חלק מהן ע"מ לקנות מניות מהקטגוריות האחרות:
מזרחי טפחות, איתוראן, ביטוח ישיר, חילן טק, COLGATE, GE, AXP ,WMT, KRAFT, MARKEL, DNB.

2. מניות שאני מחזיק לטרייד ארוך (33%)- כלומר מחכה עד שהערך החבוי יתגלה ומחיר השוק ישקף את ערך החברה או לחילופין אני מחכה לאירוע משמעותי שיציף ערך בחברה (דוגמת התחלת חלוקת דיבידנד,רכישה במזומנים פנויים, חזרה לרמת רווחים נורמאלית וכו'):
גולד, וילגר, טלסיס, וילי פוד, פועלים איביאיי, מי עדן, מיני ליין, בוני התיכון, אפקון תעשיות, הראל השקעות, אפריקה תעשיות, איסתא, פוינטר, ראש טוב, נטקס, אמפל אמריקן, אינספייר אג"ח, אפריקה אג"ח, WFC, ETM, STC, BP, DRYS.

בחלק הזה אני שם דגש על פיזור משום שאין לי יכולת להעריך מתי ערך החברה ישתקף בשווי השוק ולכן, אני מגדיל פיזור ע"מ לצמצם את אלמנט המזל.

3. מניות לטריידים קצרים יותר (7%) – מניות של חברות שאני מאמין שהתימחור שלהן נמוך ולא ישאר לאורך זמן, אבל אני לא רוצה להחזיק אותם בטווח הארוך בגלל שאני לא בטוח ב 100% בסביבה הטכנולוגית. במניות הללו אני מאמין שתוך שנה-שנתיים המניות האלה יתנו תשואה מכובדת עקב התרחבות מכפיל הרווח, רכישה מסיבית של מניות והעלאת הדיבידנד למניה.
MDT, MSFT, JNJ.

*הערה כללית לגבי כל התיק, חלק גדול מהמניות נרכשו במחירים נמוכים משמעותית מהמחיר כיום ואני מתחיל לחשוב על מימוש ע"מ לקנות מניות זולות יותר.

איתי
איתי
13 years ago

עדו, כל אחד צריך לדעת לספוג הפסדים אבל אף אחד לא באמת מצפה שהתיק שלו עלול לספוג 50%. אני חושב שאם מישהו יחשוב אפילו על הפסד תיאורטי שכזה, הלב שלו יהיה בתחתונים והוא לא ישקיע לעולם בבורסה או באפיק אחר.

עמיחי
עמיחי
13 years ago

עדו השבת היה לי זמן ועברתי על כל מיני דוחות לחפש חברות חדשות ובדרך עברתי גם על אלו שאני מחזיק. ETM יכולה להיות זולה במבט עתידי של כמה שנים(מעל 20 דולר למניה) אם היא תסדר את החוב כמו שצריך והמכירות יתאוששו בתסריט האופטימי – ובתסריט הפחות אופטימי היא לא נסחרת רחוק מהשווי ההוגן בכלל. כמובן שעדיף להיות אופטימים אבל לדעתי יש דברים יותר מעניינים בשוק – מה דעתך?

גם אני הייתי במינוס -50-40% וכנראה הרבה יותר פשוט הפסקתי להסתכל 🙂 אני זוכר עד היום שראיתי שGE נסחרת ב5 דולר ופשוט לא האמנתי שזה יכול בכלל להגיע למצב הזה. תחילת 2009 הייתה קשה מאוד.

בנימין
בנימין
13 years ago

דפני, אם אני מבין את בעלת דירה שערכה רב יותר מההשקעות שלך בבורסה
תקני אותי אם אני טועה כלומר את לא הפסדת כמו עדו חצי ויותר מההון
שלך ? ועדין אני שואל האם יש מישהו שהפסיד כמו עדו הוא מציין על
אפילו 60 אחוז אני זוכר אצל בפאט הירידה האחרונה היתה מי 150 אלף
דולר למניה מסוג A לבערך 75000 אלף דולר גם הוא לא הגיע ל-60 אחוז
צריך לדעתי להיות אדם מיוחד מאד לעמוד בלחץ ולראות יום אחד שאתה
אם 40 אחוז מהכסף ואני בטוח שגם לעדו לא היה קל. וגם צריך ניסיון
כמו שאנחנו צוברים בבלוג הזה. זה יאפשר לכולנו להתמודד במשבר הבא
במיוחד לצעירים.

GizM0
GizM0
13 years ago

התיק שלי ירד יותר מ-70% במפולת של 2008. מ- 20%+ באמצע 2007 ל- 65%- בסוף 2008.
זו היתה חוויה ממש לא קלה בתחילת דרכי בשוק ההון, אבל שמח שחוויתי אותה כי זה מחשל ולדעתי הכרחי לכל מי שרואה את עתידו בשוק ההון. למזלי 2009 ו-2010 היו חיוביות ביותר עם מספיק מזומן פנוי כדי לחזק לכל אורך המפולת, מה שהביא את התיק לתשואות חיוביות כיום ברמה של טרום המפולת.
מחזיק היום תעודות סל על מדדים בחול: דיבדנד עולמי, דיבידנד ארה"ב, S&P שקלי, הודו שקלי, סין שקלי, בריק שקלי, MSCI עולמי.
בת"א: טבע, אלביט מערכות, חברה לישראל, רפק, חילן טק, פועלים איביאי, קרור, נטו אחזקות, אפקון תעש, גולף, דנאל כא, דלק רכב, אלביט הדמיה, פוקס, סאני.
אג"ח: דלק נדלן ג ד ו-כה, נאנט אגח ג, סאני אגח ג, קמהדע אגח ג, קמן אחזקות אגח ג, נתנאל גרופ אגח ב, פאלאס תעשיות אגח ו.
מניות חלום: קמהדע, מזור רובוטיקה, ביולייט.

בנימין
בנימין
13 years ago

עדו, לידיעתך היום בגלובס כדי שתכנס המלצה על 15 מניות חמות עמוק מתחת לשווי
ואחת מהן היא ETM שנמצאת מספר שנים בדרוג.
ברכותי על הצלחת הזיהוי שלך.

בנימין
בנימין
13 years ago

עדו, המומלצת הראשונה היא RAD דעתך אם ניתן? מעניין מניה שעלתה כאן bac גם בין
המומלצות אני יודע שאתה לא אוהב המלצות של אחרים אבל בכל אופן מעניין מאד.

שלומי ארדן
שלומי ארדן
13 years ago

הזכרתם כאן את פוקס ואת גולף, אבל שכחתם מקסטרו, חברה מעניינת בפני עצמה.

עמיחי
עמיחי
13 years ago

זה לא כתבת תחקיר של גלובס זה ציטוט מפרסום של בלוגר בסיקינג אלפא והבלוגר הזה בסך עשה סריקה על יחס של מחיר לתזרים חופשי, יחס שורט (???) ולאחר מכן אסף מחירי מטרה של אנליסטים מאתר יאהו (חלקם מנותקים לגמרי מהכוכב שלנו) ולא קרא ולו דוח אחד ולא חכנן ולקח בחשבון כלום- זה נראה לך רציני לפרסם מחיר יעד שגבוה ב10-15% ממחיר השוק ולקרוא לזה המניה החמה ל2011?? יש שם בהחלט דברים מעניינים אבל גם המון שטויות כיוון שהוא התייחס רק לנתון אחד.

בנימין
בנימין
13 years ago

עמיחי, מקבל שאין כאן ניתוח אבל מצד שני צינתה שיש דברים מעניינים אז
אשמח מאד לשמוע/לקרוא את דעתך.

רונית
רונית
13 years ago

תודה לבנימין ,דפני ואיתי.
אני גם נפלתי חזק במשבר. בבנק היו כולם בהיסטריה והמליצו למכור ….טעות בסיסית במפולת.לא מכרתי וחיכיתי בשקט וכמובן שכיום אני ברווחים.
זה לא קל במיוחד אם זה כסף שאתה בונה עליו לפנסיה שלך …
גם אני הפסקתי להסתכל וגם לקרוא עיתוני כלכלה…הניתוק עוזר להתמודד.
אני מסכימה איתך בנימין – דירה הוא הבטחון הבסיסי לזוג בארץ .כידוע לא ניתן לשמוח על הפנסיות השונות בארץ כמקור להכנסה מספקת.לכן אין בררה והשקעות בשוק ההון או בנדל"ן הכרחיות.
אני חושבת שבלוג כזה היה עוזר לכולנו להתמודד ביתר קלות בתקופת משבר.
בבנק מתבססים בעיקר על נתוחים טכניים של אנליסטים ולא על נתוח ערך של חברות.
יש לכם מושג למה?
אני למעלה מ-15 שנה בבורסה צריך הרבה שלווה נפשית ויכולת לא להתייחס להפסדים באופן אישי.מי שמרגיש שזה מלחיץ אותו עדיף שלא ישאר.

איתי
איתי
13 years ago

רונית, בבנקים הם רק רוצים להעביר את היום. אין להם מושג קלוש. משתתפי הבלוג הזה יודעים הרבה יותר על השקעות מיועצים בבנק. אני מכיר כמה יועצים באופן אישי והם בכלל לא קוראים דוחות וגם אם כן, אין להם מושג קלוש על מה להסתכל…באופן עקרוני יש חטיבת מחקר בבנק שאיכשהו מגלגלת הלאה המלצות על חברות ספיציפות. עד שזה מגיע ללקוח, אין שום סיכוי ליועץ בבנק להסביר למה בסופו של דבר כדאי או לא כדאי לו להשקיע או לא בחברה. אם למדתי משהו בזכות הבלוג הזה, זה להקשיב לעצמי, ותודה לעדו מרוז שמעביר לנו את המסר הזה 🙂
דרך אגב, עוד לא ראיתי את התותחים עושים את כספם מהשקעה לפי נתוח טכני. הכי מצחיק זה לקרוא את המנתחים הטכניים של גלובס נניח, תמיד הם טועים. בסופו של דבר הם הולכים לפי "מגמה".

רונית
רונית
13 years ago

איתי,
ההתיחסות אליך בבנק קשורה לכמות הכסף שיש לך.אני מקבלת מהבנק כל יום במייל את כל הנתוחים של האנליסטים של בתי ההשקעות השונים ושל הבנקים.כל התיעצות בבנק לוקחת שלוש שעות אישיות שבהם סורקים ביחד את כל האופציות הרלבנטיות להשקעה.יחד עם זאת אני מסכימה איתך ועם עידו שבסופו של דבר צריך לסמוך בעיקר על עצמנו.

ניר
ניר
13 years ago

רדיו וואן מתחילה לעבוד…
למרות כל הסיפור שעברה עם גיוס החוב, שבסופו של דבר נסגר, היה ברור ששווי של 50 מליון דולר זה נמוך לכל הדעות. ברור שהחוב יקשה עליה להתרומם ולהגיע לגבהים שהיתה בהם בעבר אבל גם אם תגיע לשווי של 200 עד 250 מליון דולר זאת תהיה עליה לא רעה…
זה מצחיק אבל ייתכן שהסיפור עם טד וויליאמס העלה אותה על פני הרדאר של משקיעים ומנהלי תיקים…

עמיחי
עמיחי
13 years ago

בנימין :

עמיחי, מקבל שאין כאן ניתוח אבל מצד שני צינתה שיש דברים מעניינים אז
אשמח מאד לשמוע/לקרוא את דעתך.

לדעתי SVU NRG

בנימין
בנימין
13 years ago

עמיחי,svu זאת רשת סופרמרקטים כאשר המניה שלה ממשיכה לרדת היום 7.455 דולר
והשניה NRG חב תשתיות חשמל שקצת עלתה אבקש ממך התייחסות יותר ספציפית
מה בדיוק מעניין אותך במניות האלה. אשמח לקבל תשובה .
דרך אגב עם BAC.WS.A התזמון שלך היה מדהים.

עופר
עופר
13 years ago

בנימין לא בטוח.
וויקיליקס ממתין בפתח.

עמיחי
עמיחי
13 years ago

בנימין :

עמיחי,svu זאת רשת סופרמרקטים כאשר המניה שלה ממשיכה לרדת היום 7.455 דולר
והשניה NRG חב תשתיות חשמל שקצת עלתה אבקש ממך התייחסות יותר ספציפית
מה בדיוק מעניין אותך במניות האלה. אשמח לקבל תשובה .
דרך אגב עם BAC.WS.A התזמון שלך היה מדהים.

בקשר למגזר הפיננסי וBAC במיוחד תשאיר את השמפניה במקרר -זה עוד יכול להתהפך לכיוונים אחרים לגמרי בטווח של החודשים והשנים הקרובות (אני מקווה שאתה מוכן נפשית) – בקשר להמשך (3-5 שנים) אני הרבה יותר אופטימי.

בקשר לSVU ןNRG העיניין הוא תזרים מול מחיר שהוא ביחס טוב מאוד (3-5) וכמו תמיד כמובן שיש סכנות בעיקר בSVU כיוון שיש לה מינוף גדול מאוד.
תריץ חיפוש בגוגל ותמצא הרבה סקירות של משקיעים שמתעניינים בהם, גם בלונג יש פוסטים עליהם (בתקווה שעדו לא יכעס שאני מפנה לשם) ונראה לי שגם פה אסף דיבר על SVU.

גילוי נאות – אני מחזיק בSVU וכמו תמיד לא ממליץ על שום דבר מבלי ללמוד קודם במה מדובר.

בנימין
בנימין
13 years ago

עמיחי, אם זה לא מפריע לך מי איזה שער אתה מחזיק את SVU ואני קראתי
שבדוח האחרון ירדו ב-11 אחוז במכירות וכמו כן רמת הצפיות לשנה הבאה
קצת יותר נמוכות מהמצופה עושה רושם שבגלל זה המניה נמצאת בלחץ ירידה
ויתכן שירדה כבר יותר מידי.

בנימין
בנימין
13 years ago

עמיחי, NRG בנוסף לדעתך היא נמצאת אצל בפאט מה שמעלה את העיניין בה.

עמיחי
עמיחי
13 years ago

קניתי בין 9.2-7.5 ואני שוב לא מבין למה הדברים הללו כל כך חשובים לך.
בינימין יש עוד סיבות שהחברה ירדה יש לה חוב גדול שמכביד עליה מאוד שזה סיכון לא קטן- תקרא את הדוח תקשיב לשיחות הועידה האחרונות ותחליט אם התוכניות שמבצעים מנהליה נראות לך הגיוניות ואם לדעתך הם יכולים לסדר שם את העיניינים, ירידת המכירות היא בעיקר בגלל סגירת הסניפים וההפסדים הם בעיקר חד פעמיים עקב מחיקות מוניטין ועלויות נלוות לארגון מחדש של הרשת- אם הם לא יצליחו לסדר שם את העיניינים הם ימשיכו להתרסק.
לדעתי באפט מוכר מNRG לאחרונה אבל בכל מקרה מה שבאפט עושה מתאים בעיקר לבאפט יש לו הרבה מאוד שיקולים שלא צריכים להשפיע על המשקיע הקטן.

אסף נ
אסף נ
13 years ago

עמיחי,
יש לך אי דיוק לא קטן בנוגע ל SVU.
אמנם המכפיל שם על התזרים הוא קטן, אפילו מאוד, בהנחה שהמנכ"ל ימשיך להוציא רק 700 מיליון על שיפור חנויות, אבל מה שגורם לירידה במכירות זה לא רק סגירת הסניפים.
הנתון המרכזי שעליך להסתכל במקרה של SVU הוא Identical store sales, נתון שנמצא בירידה כבר מעל שנתיים.
הנתון הזה מצביע על חנות שקיימת מעל שנה, ומשווה כמה אנשים באו לקנות לפני שנה וכמה היום. בעצם זה מראה לך כמה אנשים אוהבים את הרשת. הנתון הזה התנדנד הרבה זמן באיזור +-1% ובאיזשהו רבעון לפני בערך 10 רבעונים זה החל לצלול מאפס למינוס 7.5% אם אני זוכר נכון, שזה ממש קטסטרופה. לאחר מכן הוא החל לטפס לאט לאט עד מינוס 4.9% ברבעון האחרון. אם הירידה באמת תואט ותוחלף בעליה בתוך שנה, החברה תינצל. במידה והיא תינצל וכל העבודה שהמנכל עושה שם לחתוך בבשר תצליח, החברה יכולה לעלות לפחות 100%.
אפילו נניח שהחברה רק מחזירה את החובות ולא תרויח שקל מעבר לכך, רק המכפיל של תשלומי הריבית גדול מהשווי שוק הנוכחי. כמובן שהם לא יחזירו את כל החוב, אבל אני מניח שהם יחזירו לפחות חצי.

ההשקעה שם באמת בסיכון גבוה – היות והם סוגרים סניפים ובסניפים הקיימים ניכרת ירידה במכירות, אך החוב שלהם קבוע. כלומר הם לקחו על עצמם חוב עם מספר מסויים של סניפים ועם נניח 44 מליארד דולר הכנסות, והיום הם עם בקושי 38 מיליארד דולר הכנסות ועם חוב דומה. קצב החזר החוב שלהם הוא לא רע, אבל נשאלת השאלה – מה יקרה קודם – החוב יוחזר או המכירות ידעכו.

כרגע נראה שקצב דעיכת המכירות יורד. בנוסף, הרווח הגולמי נלחץ (והמכירות יורדות) גם בגלל מבצעים שהם עושים. אני עוד בתהליכי לימוד על החברה, אבל למנכ"ל יש הסטוריה בענף, לא כמו הקודם, אבל יש לו הסטוריה. אפשר לומר שפה זה הימור כלשהו על ההנהלה, שעוד אין לי מד לטיבה. אני מבטיח לומר כשיהיו לי מסקנות.

עמיחי
עמיחי
13 years ago

היי אסף
אני מודע לנתונים הללו אבל קצת קשה לי להגיע מזה למסקנות חותכות בטח לגבי העתיד, אין ספק שרשת במצב לא טוב ולכן היא צנחה לחזרה למחירי שנות השמונים, אני טוען שזה מוגזם ושיש כאן מרווח בטחון ולכן קניתי.

הבעיה הגדולה שלי עם הנתונים הללו הם שSVU היא סלט של רשתות ואני לא ממש מבין איך אפשר להשוות מה שקורה שם באמצעות ממוצע כללי שכמובן אומר משהו (כללי ביותר) לאורך ציר הזמן אבל אם היינו יכולים לבחון אותו ביתר פירוט הוא היא גם אומר לנו מה אפשר לעשות.
ברור שהרשת מורכבת מעסקים אטרקטיביים שפועלים מצוין שההנהלה כמעט ולא צריכה להתערב ושהם טוחנים כסף, עסקים אחרים שפועלים בצורה סבירה ועסקים אחרים שמפסידים כסף ומבזבזים זמן להנהלה.
אני מאמין שזה המצב ולכן להסתכל על הממוצע זה טוב בכדי להבין איפה אנחנו עומדים אבל זה אומר כלום על איפה נעמוד אם נבצע שינויים בתמהיל החנויות, מוצרים ומיקומים שאנחנו מפעילים וכאן אני חושב שאנחנו במצב שהנהלה טובה יכולה לשפר מאוד את המצב, ממה שקראתי עליהם התרשמתי לטובה ואני מקווה שאני לא טועה כי יש להם חלק חשוב בהצלחה העתידית.

השנים האחרונות הם ממש לא תקופה רגילה באמריקה יש שם אזורים שחטפו הרבה מאוד על הראש האבטלה גואה והבתים מעוקלים ואין כל ספק שאנשים שינו את ההרגלים שלהם תוסיף לכך שהרשת הזו לא הייתה ממש מאורגנת טיפ טופ לפני המשבר ויחד עם חוב גדול ותקבל פאזל גדול ומבולגן שמישהו צריך לסדר.
אם אגב המצב הכלכלי היה רגיל וה ISS היה בירידה כזו זה כמובן היא סימן אזהרה ענק האבל שוב כיוון שמדובר במשבר כל כך חמור אני הרבה הרבה יותר סלחני. למעשה זה נראה לי מאוד הגיוני שאנשים שאיבדו כמעט את כל רכושם יחפשו לחסוך באופן כללי ולקנות רק במקומות שהם הכי זולים.

לצורך העניין תחשוב (אני מקווה בשבילך שזה גם יקרה) על מצב בו היית מקבל שליטה על עשרות סניפים של רמי לוי, AMPM, טיב טעם, מגה בעיר כולם פועלים לקהלי יעד שונים וממוקמים באזורים שונים עם אוכלוסיות שונות חלקם אפילו מתחרים אחד בשני. ללא ספק חלקם מרוויחים טוב וחלקם שורדים תוסיף לכל הסיפור הזה משבר כלכלי חמור אבטלה גואה מבצעים על ימין ועל שמאל ושינויים בהרגלים וגם הנחה שגם לפני זה הרשתות לא ישבו במקומות הכי אידיאלים (טיב טעם בירושלים, AMPM מול שופרסל וכך הלאה) תקבל שיש הרבה עבודה לעשות לפני שתתחיל לראות שיפור.

כך אני לפחות רואה את המצב ואני חושב שזה מה שהמנכל עושה – ראה את התוכנית שלו לפתיחת חנויות של SAVE A LOT מול סגירת סניפים של כל מיני מרכולים מפסידים (ראית איזה ROIC יש להם? 30%!). אם הוא באמת יצליח לפתוח מאות סניפים של SAVE A LOT עם ROIC דומה מצידי שיסגור 3-2 סניפים בינוניים על כל סניף אחד שעובד וממוקם מעולה שוב אני ממש לא חושב שזה מצב שניתן לשפר במהירות – זה ייקח כמה שנים.
מכיוון ששוב מדובר בסלט של רשתות יש הרבה מאוד מה לשפר בלוגיסטיקה של העסק בשיפור הרווחיות ובשיווק הכולל ( נראה שהמנכל הכניס חברת\מערכת BI שתסדר לו את הענייניים – אני מאמין שזה יעזור מאוד אבל שוב זה ייקח זמן).

אני מאוד מרוצה מהתקדמות סגירת החוב – השנה הם החזירו יותר מ800 מיליון! אגב הם מחזיקים גם המון נדלן גם אותו ניתן לממש ולפעול לסגירת החוב וכך הלאה .

בו נניח הנחה שהחוב ירד לרמה של 3-3.5 מיליארד בסוף 2013 + ההנהלה תייצב את התזרים הנקי סביב 500-600 מיליון (הוצאות המימון ירדו בעוד 140-120 מיליון דולר, ירידה קטנה בהכנסות עקב התייעלות וההשקעות בהון יעלו לרמה נורמאלית והחיובים החד פעמיים ייעלמו) לא נשמע דמיוני מידי נכון?
בכמה החברה צריכה להיסחר? 3 מיליארד נשמע לך נורמאלי? זה יותר מ20% שנתי.

תוסיף שיפור גאות בשווקים ועליה קטנה בהכנסות ובראיה אופטימית יותר אתה יכול להכפיל התחזית שלי.בסך הכל נראה לי שיש מספיק מרווח בטחון.

ככה לפחות אני רואה את הדברים אני גם עדיין בלימוד וכמובן יכול לשנות את הדעה שלי מחר בבוקר, בינתיים אני רואה מרווח בטחון די גדול ואני לא רואה שום השוואה לכל הרשתות שפשטו רגל בתחום שם התזרימים היו שליליים הרבה לפני – SVU עוד רחוקה מהתסריט הזה. כיוון שאני צופה שייקח עוד זמן לא קטן לפני השיפור אני חושב שהמחיר ימשיך להתדרדר אבל זה רק ספקולציה.

בכל מקרה מדובר בהחלט בהשקעה עם סיכון לא קטן ולהנהלה יש כאן תפקיד מרכזי וצריך לעקוב אחריהם בשבע עיניים. אני גם לפני תחקיר מקיף יותר על המנכל ושותפיו – אני יוסיף שיהיה לי מידע.

אסף נ
אסף נ
13 years ago

היי עמיחי,

אני מסכים עם כל מה שאמרת ואני מודע לכל מה שאמרת.
אבל עדיין ישנו הסיכוי שהדעיכה במכירות לא תיעצר והחברה עלולה להקלע לקשיים. לדעתי, הסיכוי קלוש, אבל קיים.
אם לא שמת לב, הרבעון האחרון הפתיע לרעה מבחינת המארג'ינים, אבל בתיאום מסויים (הגולמי היה 21.5%, נורמלי זה נניח 22-23%) אפשר לומר שהמארג'ינים התכווצו מעט במקום הרבה. בכל אופן, האור היחידי ברבעון הזה היה ההאטה ב ID – רק מינוס 4.9% ולא יותר.

לגבי ההנחה שהחוב ירד ל 3.5 מיליארד עד 2013 – אולי אתה קצת אופטימי. דבר ראשון, לקחתי סוף שנת 2013 כסוף השנה הקלנדרית הרגילה ולא סוף שנת הכספים של SVU (סוף שנת כספים 2013 נגמרת בתחילת 2013 הקלנדרית), אז נניח שיש לנו 3 שנים מלאות. בקצב החזר של 800 מיליון בשנה, שזה מאוד קשה, תקבל שהם יחזירו 2.4 מיליארד דולר. היות והיום יש להם 7.3, נקבל חוב של 5 מליארד בערך, ולקחתי הרבה הנחות אופטימיות. ההחזר הנ"ל יפנה להם 17 מיליון דולר בשנה, שזה לא רע, אבל זה גם לא נוצץ.

כל זאת כמובן, בהנחה שלא יעלו את הריבית בארה"ב, שזה עלול לחסל את החברה.

לדעתי לחברה יקח מעל שלוש שנים להסחר בשווי של 3 מליארד דולר – אלא אם תהיה תפנית במכירות. בתור השקעה לטווח ארוך, בהחלט יש מה לחפש כאן, אבל השאלה היא מה יקרה למכירות בטווח הארוך. גם אם החברה לא תהיה מי יודע מה יעילה, אך המכירות יעלו, נראה תשואה יפה מאוד במניה.

יש לי שם פוזיציה קטנה, במידה ולא אראה את הדעיכה נעצרת לא אוסיף, בחברה הזו הכל יקום או יפול על המכירות, ורק המכירות.

עמיחי
עמיחי
13 years ago

בנוגע למכירות כמובן צריך לעקוב אחריהם בשבע עיניים – אני עדיין חושב שיקח זמן לראות תוצאות.

אני יסביר את עצמי בנוגע לחוב:
החוב הכולל כיום הוא 6.9 מילי' מתוכו יש ליסינג מימוני של 1.1 מילי' ממנו אני בוחר להתעלם כיוון שהוא לא הולך להעלם לשום מקום והוא אפילו יכול לעלות (שים לב הוא פחות או יותר קבוע בשנים האחרונות 1.3-1.1 מילי').

נשארנו עם 5.8 מילי' מתוכם 2.2 מילי' נושאים ריבית קבועה של בערך 7% -8% והפרעון שלהם הוא בעוד 15-20 שנה. אני ממש לא מודאג מהחוב הזה שבקצב הדפסת הכסף של ברננקי יש סיכוי לא רע בכלל שהאינפלציה תאכל אותו לגמרי- ההוצאות מימון על החוב הזה הם בערך 170 מיליון לשנה.

נשארנו עם 3.6 מילי' שצריכים להפרע בין 2011-2017 שהם אלו שהחברה צריכה להתמקד בהם (הם יוצרים הוצאות מימון של בערך 300 מיליון) מתוכם יש קו אשראי בסדר גודל של 1.5 מילי' בריבית משתנה ועוד 2.1 מילי' של כל מיני סדרות בריבית קבועה – שאותם צריך להעיף.
אני מצפה מהחברה שתחזיר תוך סדר גודל של 3 שנים את כל הסדרות שנפרעות שצריכות להפרע עד 2016 ואנילא רואה סיבה שהם לא יצליחו לעשות את זה. הסדרות הללו משלמות 8% לשנה כך שהחזר מוקדם יחסוך כמעט 170 מיליון (אני מניח שירד לך אפס בחישוב).

נשאר עם קו אשראי של 1.5 מילי' שהם צריכים לדאוג לו ב2015 ועוד חוב לטווח ארוך ובלתי מדאיג של עוד 2.2 מיל' – הוצאות מימון סביב ה300 מיליון וכנראה הרבה פחות.

עליה של הריבית לא תחסל שום דבר כיוון שרק 1.5 מילי' הם בריבית משתנה כלומר עליה של אחוז = עליה של 15 מיליון בהוצאות ריבית. לא סיפור גדול לחברה עם תזרים חופשי גדול מ500 מיליון והוצאות הריבית שלה יורדות ב50 מיליון בכל שנה מהשנים הקרובות.

אני חושב שהם צריכים לממש נכסים בכדי לסגור את הסדרות הללו ולא להסתמך רק על תזרים וברבעון האחרון הם בהחלט עשו זאת (200 מיליון הגיעו ממכירה של נכס ולא מהתזרים הרגיל).

בכל מקרה יש לי עוד הרבה ללמוד על החברה הזאת, תודה על חוות הדעת ונקווה שנצליח.

חיים
חיים
13 years ago

עדו שלום

בשנת 2010 אתה מציג תשואה של 55.73% האם זו תשואה זו היא רק אל תיק ארה"ב או תשואה כוללת על תיק מניות הונקונג/סין?

בנימין
בנימין
13 years ago

לידיעתכם , כתבה בכלכליסט "לתפוס טרמפ על עגלת הקניות האמריקאית"
כאשר SWY ו- SVU מככבות כתבה מעניינת. ובהמשך לנכתב כאן.

Edward
13 years ago

עמיחי,
במידה ותמצא מידע חדש על SVU ו-NRG במסגרת המחקר שלך, אשמח אם תוסיף את הממצאים בשרשורים על החברות באתר לונג.
תודה 🙂

אבי
אבי
13 years ago

הי, עדו, איפה אפשר לקרוא קצת פרטים על
WFC-WT
(לא מצאתי מידע רב ביהאו)
תודה אבי

נדב
נדב
13 years ago

http://www.sec.gov אמור להיות שם תשקיף(PROSPECTUS) לכתבי האופציה המתארים את מחיר הסטרייק ואת ההתאמות למיניהן,בקיצור, כל שאלה שאמורה לצוץ..

GizM0
GizM0
13 years ago

אבי,

התשקיף נמצא כאן
http://www.sec.gov/Archives/edgar/data/72971/000119312510126208/d424b5.htm

ודרך אגב אצל הברוקר שלי הסימול הוא WFC/WS

אבי
אבי
13 years ago

תודה לכל המגיבים 🙂
אבי

אבי
אבי
13 years ago

הי , אני מראש מבקש את סליחת הפורום במידה וטעיתי בהבנה.
אם הבנתי נכון הרי:
1. ה- WARRANT תקף עד לשנת 2018, במחיר של 34$, כך שהסיכון לאי מימוש נמוך.
2. שממחיר מסוים של WFC (בערך סביב 52$), התשואה על האופציה תהיה גבוהה יותר מההשקעה במניה, ולכן כדאית יותר מרכישת המניה.
3. ההשקעה ב-WARRANT עדיפה כיון שאני "דוחה" את רכישת המניה למועד מאוחר יותר ולכן נשאר ברשותי כרגע כסף להשקעה אחרת?
האם אלו השיקולים?
תודה אבי

GizM0
GizM0
13 years ago

אבי,

נק' מס' 3 שלך לא ממש מדויקת. רכישת כתב אופציה זה בעצם סוג של מינוף:
– חלופה אחת זה לרכוש אופציות באותו הסכום שהתכוונת להשקיע ברכישת המניה, ואז אם מחיר המניה יעלה מעל 52$ באיזושהי נק' זמן מהיום עד 2018, תרוויח יותר ברכישת האופציה (מאשר אם היית רוכש את המניה באותו הסכום).
– חלופה אחרת היא לרכוש אופציות בסכום נמוך יותר ואת שאר הכסף להשקיע באפיק סולידי. בחלופה זו – אם מחיר המניה יעלה מעל 52$ באיזושהי נק' זמן מהיום עד 2018 – עדיין יש פוטנציאל לרוח של לפחות כמו השקעה במניה בלבד (אם לא יותר, תלוי במינון אופציה-סולידי), אך מן הסתם הרווח נמוך יותר מהחלופה הראשונה. לעומת זאת החלופה הזו קצת יותר בטוחה במקרה של פשיטת רגל של WFC למשל.

בנימין
בנימין
13 years ago

עמיחי,nrg אכן מעניינת נכנסתי 20.20 דולר למניה

מתיתיהו
מתיתיהו
13 years ago

שלום חברים,
אשמח לשמוע דעתם על מניית – AFAM.
האם מישהו מכיר מקרוב ויכול להוסיף דעתו.
תודה,

בנימין
בנימין
13 years ago

עמיחי,עדו,סיטי גרופ C עומדים למכירה 465.1 מליון דולר ביום חמישי הקרוב
אופציה A במחיר 60 סנט מחיר מימוש 10.61 דולר סך של 255 מליון דולר
אופציה B במחיר 15 סנט מחיר מימוש 17.85 דולר סך של 215.1 מליון דולר
מחיר המניה היום 4.86 דולר המחיר נע בין 3.11 ל 5.15 דולר למניה
מועד פירעון לא כתוב בשום מקום האם האופציות גם נפדות ב-2018
אשמח עם אתם יכולים לתת תשובה? ולפי האופציות בכל הבנקים שבדקתי כולם עלו
מה דעתכם ?

עמיחי
עמיחי
13 years ago

אין לי שום מושג אם הם יעלו או ירדו.
הסדרה של ה10 דולר פוקעת בדצמבר 2018 והסדרה של ה17 פוקעת בנובמבר 2018.

ניר
ניר
13 years ago

קח בחשבון שהשוואת שער המניה הנוכחי ביחס לשערים בעבר הינו מטעה ביותר, המנייה עברה דילול משמעותי.
עליך להשוות את השווי שוק הנוכחי ביחס לעבר.
c נסחרת היום בשווי 140 מליארד ,עד כמה שזכור לי( לא בדקתי),בשיאה היא נסחרה ב 240 , כך שהסיכוי לקפיצה במאות אחוזים
נראה בעייתי ביותר .

בנימין
בנימין
13 years ago

עדו, גלובס יצא בכותרת על סקר שנעשה על ידי בלומברג 45 אחוז
חושבים שבסין עד 2016 תהיה במשבר כלכלי מידע התומך בלקחת שורטים
השאלה תמיד מתי? אבל הכוון די ברור!

ניר
ניר
13 years ago

בנימין –
אני חושב שאתה מפספס פה בגדול. הכיוון ברור רק בגלל שגלובס יצאו בכותרת והביאו נתונים של כמה אנליסטים מבלומברג? אתה חייב לנתח בעצמך ולראות ספציפית בכל מקרה ומקרה – קרי מניה ומניה – למה אתה חושב שהיא תרד או תעלה. העליה והירידה תלויה אך ורק בתמחור שלה בשוק באותו רגע ביחס לשווי המוערך על ידך!
הדבר השני שמתפספס אצלך לדעתי הוא התזמון. השאלה מתי תמיד תהיה רלוונטית, והלוואי ויכולנו לדעת, אבל מצד שני היא גם לא רלוונטית לגבי ההשקעות. אף אחד לא יכול לתזמן את השוק ולכן זה לא שיקול בהחלטה האם להשקיע. צריך להבין איפה הערך טמון ואז להשקיע ולחכות. כמו שעדו אמר זה יכול לקחת חודשיים וזה יכול לקחת שלוש שנים…

בנימין
בנימין
13 years ago

ניר
במשבר הגדול שהיה לפני שנתים כל המניות ירדו גם של בפאט אצלו בחמישים אחוז
כך שאם קבלנו יעד מסויים במקרה זה 2016 ואנחנו צופים למפולת אדירה בסין
אז בהחלט צריך לחשוב על שורט ויתכן ש-ETF כגון SKF /TWM /QID ודומיהם יכולים
להגן על התיק עם אנחנו לא רוצים למכור. או לספוג ירידה שכזאת אני גם חושב
המבוגרים חייבים להגן תאר לעצמך שזה יקח כמו ביפן עד היום לא חזרו לתקופה
הזוהרת.

ניר
ניר
13 years ago

מישהו יכול להבטיח לנו את "היעד" הזה. למה לא 2013, 2017, 2020? ואם לא תהיה מפולת, מי יודע מה יקרה. בטווח של 10 שנים כל מפולת שלא תהיה תחזור חזרה. אם המניות שלך זולות מספיק אז גם אם יחתכו ב 50 אחוז תוך זמן קצר יעלו – בלי קשר לתזמון. אם אתה חושש ואין לך את טווח הזמן של ה- 10 שנים אז זה לגיטימי ותחזיק פחות מניות ויותר מזומנים ושווי ערך (אג"חים וכד').
כל שאר הפתרונות נחותים.
אם באפט בגילו הרשה לעצמו להפסיד 50% ולא חשש למרות שדיבורים על בועת נדלן היו באוויר עוד לפני הנפילות הגדולות אז זה אומר משהו. באפט בטוח ידע שמשהו מתבשל אבל דבק באסטרטגיה המצנחת שלו. עובדה אחרי שנתיים לא רק שכיסה את כל הירידות התיק שלו גבוה יותר…

בנימין
בנימין
13 years ago

ניר, לידעתך המניה של בפאט BRK.A באזור דצמבר 2007 עמדה על כמעט
150 אלף דולר היום עומדת על 124 אלף דולר כלומר עדין רחוקה מהשיא.
מדוע עדו החליט לעשות שורט ראשון שלו? הוא אמר שיש לו זמן גם
שלש שנים וזה אומר 2014 אני בסך הכל העברתי את המידע שיש
עוד כמה אנליסטים שחושבים על בערך אותו זמן שנה או שנתיים פלוס
או מינוס רק יגביר את הרגישות שמשהו גדול מאד יקרה סביב התאריך הזה.

בנימין
בנימין
13 years ago

עדו, מי שיודע ?
ניסיתי למצוא את האופציות החדשות של סיטי בנק C.WS.A כדוגמאת BAC.WS.A
ואני לא מצליח להיכנס ? האם יש להם סימול אחר?
תודה מראש

אסף
13 years ago

עדו, ראית את TA? לא רואים כזה דבר כל יום… הם תיקנו את חוזה השכירות שלהם.