תיק המניות באפריל 2012

חופשת האחד במאי מגיעה, ומשפחתי ואני יוצאים ליומיים חופש בבית נופש של חברים בפרוורי-בייג'ינג. אני לא אהיה מסוגל לעדכן את התיק שלי בסוף החודש, והחלטתי להקדים עם הרשומה ולא לדחות אותה לאחרי החופש. התשואות למטה נכונות לסיום יום המסחר ביום שישי ה-27 לאפריל.

מתחילת השנה ה-SPY הניב תשואה של 12.4%, התשואה של ה DIA עומדת על 9.1%, מדד ההנג-סאנג בהונג-קונג עלה ב-13.2% והתשואה של התיק שלי עומדת על 41.7%.

השוק החודש היה די סטטי, וכך גם רוב המניות אצלי. מי שתרם לתשואה היפה החודש הן סטיוארט (סימול STC) שעלתה יפה, ואני עוד אדבר עליה בהמשך, ואלי (סימול VALE) שירדה קצת החודש וכתבי-האופציות של וולס (סימול WFC-WT). בחודש שעבר כתבתי על כך שבאופן מפתיע נוצר פער לא הגיוני בין וולס-פארגו לבין כתבי-האופציה שלה, כאשר האחרונים עלו פחות מהמניה. עקרונית, בגלל אפקט המינוף של האופציות, הן צריכות לעלות יותר מהמניה. כתבתי שמתישהו הדלתא הזאת תיסגר, ואכן זה קרה החודש. בעוד המניה נשארה במקום, כתבי-האופציות עלו יפה.

החודש יצאו הרבה דוחות, חלקם טובים וחלקם לא. בואו נראה מה קרה.

דוחות ודיווחים

נתחיל הפעם מואלי שפרסמה את הדוח הרבעוני. סך הכל נרשמה ירידה של 44% ברווח הנקי של החברה. היה ברור שהרבעון לא ישתווה לזה של השנה שעברה, בגלל שמחירי עופרת-הברזל רחוקים ממחירי השיא של 2011. לפני שנה מחירי עופרת הברזל עמדו על כ-190$, וברבעון האחרון הם עמדו על 143$ לטון. מה שכן קצת הפתיע אותי זאת שהייתה ירידה די גדולה ברווחים לעומת הרבעון הקודם, למרות שאז מחירי הברזל עמדו על 141$. אומנם הרבעון הראשון תמיד חלש יותר וזאת בעיקר בגלל שזאת עונת הגשמים בברזיל, מה שפוגע בקצב כריית הברזל, אבל הנחתי שמחירי הברזל – הגבוהים יותר – יפצו על הירידה בתפוקה, וזה לא קרה.

החברה דיווחה על רווח של 74 סנט למניה הרבעון. הרווח הנוכחי של החברה לא מעניין אותי יותר מדי. קניתי את המניה כהימור על 2013. בינתיים הרווחים נמוכים יותר ממה שציפיתי, וזה טוב לי כי ככה אני אצטרך לשלם פחות דיבידנדים. את הרווח כאן אני אעשה כאשר מחירי עופרת-הברזל יירדו לאזור ה-100$ ומטה, וזה בטח ייקח עוד שנה-שנה וחצי. אבל גם אם ייקח לזה שנתיים, עדיין ההשקעה הזאת הייתה מאוד כדאית.

למרות שהחברה דיווחה על רווח של 74 סנט למניה, לדעתי הרווח היה נמוך יותר. ואלי משחקת עם המספרים. אומנם היא לא היחידה שעושה זאת. גם וולס, למשל, עושה זאת ואני עוד אדבר על כך למטה. ההבדל הוא שוולס-פארגו שיחקה הרבעון עם המספרים ככה שהרווחים שלה ייראו פחות טוב ממה שהם באמת, וואלי עשתה ההפיך. ישנם דברים מאוד לא ברורים ומחשידים בדוח. לא דברים קריטיים – אני לא אומר שואלי מריצה מרמה בנוסך אנרון – ממש ממש לא. סך הכל מדובר בחברה ישרה. אני רק חושב שהיא קצת משחקת עם המספרים כדי שהרווחים ייראו יותר טוב מאשר הם באמת.

למשל, הוצאות המחקר ירדו ל-300 מליון דולר מ-530 מליון ברבעון הקודם. איך הוצאות מחקר יכולות לרדת כל כך הרבה תוך זמן כה קצר?
הרי זה לא הגיוני שבגלל רבעון אחד חלש, החברה תפטר 30% מהגאולוגים שלה. סביר יותר להניח שהחברה העבירה יותר הוצאות מחקר לעלויות של הפרויקטים (כלומר היא העבירה הוצאות מחקר ל CAP EX במקום לרשום אותן כהוצאה). גם הפחת ירד הרבעון ביחס לרבעון הקודם, וזה גם מוזר לאור העובדה שואלי רק מגדילה את הפרויקטים שלה. בכלל, הפחת שהחברה רושמת מאוד לא שמרני. למשל, על מיכון, החברה רושמת פחת של 7.7%, כלומר היא מניחה שציוד הכרייה יחזיק מעמד בערך 13 שנים, וזה נראה לי מאוד אגרסיבי. בגלל אגרסיביות זו, ואלי רושמת כל שנה הפסדים די גבוהים על ציוד (כיוון שהציוד הוחלף לפני שהפחת עליו נגמר).

מחירי הברזל של החברה (לפני עלויות משלוח) ירדו ל-109 דולר לטון מ-121 דולר ברבעון הקודם. זאת בניגוד לשוק הברזל העולמי בו מחירי הברזל (אחרי משלוח) של 62% FE עלו מ-141$ ל-143$. לכאורה זה לא הגיוני שהמחירים בשוק עלו ואצל ואלי הם ירדו, אבל ישנן מספר סיבות שמסבירות את זה. האחת היא שלפי החברה הפרמיום על עופרת ברזל בריכוז גבוה יותר ירד, ובגלל שואלי מוכרת ברזל איכותי יותר (בעיקר 64%-65%), אז הירידה בפרמיום פגעה בה. בנוסף, הקיץ הגשום בברזיל מוסיף לחות לעופרת ומוריד מהאיכות שלה – עוד דבר שפוגע במחיר. נקודה שלישית היא צורת התמחור בה נוקטת החברה. לא כל הברזל נמכר במחירי ספוט. בערך 20% מהסחורה של ואלי נמכרת לפי ממוצע מחירים ברבעון הקודם מינוס חודש. בנוסף לשלושת סיבות אלו, אני חושד שיש סיבה רביעית, למרות שאני לא בטוח בכך. שימו לב שמחירי הברזל בשוק גבוהים בכ-30$ מהמחירים של ואלי. הסיבה לכך היא שמחירי השוק כוללים עלויות משלוח, אבל המחירים של ואלי הם לפני משלוח. לדעתי יש סיכוי שהכניסה של ואלי לעסקי הספנות (והסיבובים שהספינות שלה עושות דרך הפיליפינים) תרמו לעלייה בעלויות המשלוח של החברה. אין הרבה שקיפות בחברה הזאת, אז קשה לדעת האם אני צודק ועד כמה.

החברה גם מטאטאת באלגנטיות את החדשות הרעות, ואיינה מזכירה בכלל את עניין המיסוי הבעייתי אתו היא מתמודדת מול הרשויות בברזיל ובשווייץ, וגם לא מדברת על מצב עסקי הספנות שלה.

נהוג שחברות כותבות גם על הדברים החיוביים וגם על השליליים. אבל ואלי ממש מתעלמת בצורה בוטה מכל התפתחות שלילית. בד"כ זה לא סימן טוב לאיכות ההנהלה, ודבר שגורם לחשוב אלו חדשות רעות שאנו לא מכירים מסתירה החברה. ככה לפחות אני חושב, אבל צריך לזכור שאני משוחד.

הרווח של וולס פארגו עמד ברבעון הראשון של השנה על 75 סנט למניה. סנט אחד יותר מאשר ואלי. אני אוהב להשוות בין השתיים בגלל שכשמכרתי בחסר את ואלי, מחיר המניה שלה היה גבוה מאשר זה של וולס-פארגו, הרווחים שלה היו הרבה יותר גבוהים מאשר של וולס וכך גם הדיבידנד. והנה היום מחיר המניה של וולס הרבה יותר גבוה משל ואלי, ולראשונה הרווח הרבעוני של וולס עבר את זה של ואלי. כמו כן, ואלי בוודאות תחתוך השנה את הדיבידנד שלה, בעוד וולס הקפיצה את שלה. כמובן שבשניים-שלושה רבעונים הבאים הרווח של ואלי יעלה, אבל המגמה בטווח הארוך יותר היא עלייה ברווחיות של וולס וירידה אצל ואלי.

אבל מספיק כבר לדבר על ואלי. עכשיו תורה של וולס.

ישנם שני דברים שליליים בדוח. הראשון הוא הקנייה החוזרת הנמוכה של מניות-החברה. בקשר לכך אני חושב שמי שקונה את המניות של וולס-פארגו צריך להפנים שהוא לא ייראה קנייה חוזרת רצינית של מניות. נראה כי וולס מסתפקת בקנייה שתכסה את האופציות שהיא מחלקת לעובדים. מי שקנייה חוזרת זה הקטע שלו, צריך למצוא חברה אחרת. וולס מעדיפה להרחיב את העסק, ובשנה האחרונה היא קנתה כמה חברות כמו גם תיקי-הלוואות. רק אתמול הודיעה החברה על עוד רכישה של ברוקר. את הנזילות העודפת תעדיף וולס לחלק כדיבידנד ולא לקנות מניות. אני מניח שברגע שהרגולטורים קצת יירגעו, וולס תחזור לשלם כ-50% מהרווח כדיבידנד ואת השאר היא תשקיע בחברה.

הנקודה השלילית השנייה, והיא זאת שכנראה הפילה את מחיר המניה ביום פרסום הדוח, היא הירידה בהלוואת. ברור שאם וולס לא תצליח להגדיל את ההלוואות שהיא נותנת, הרווחים שלה לא יצמחו ואין סיבה לתת לה מכפיל רווח גבוה. אבל הקיפאון בהלוואת הוא ללא ספק משהו רגעי. חלקו נובע ממצב הכלכלה, חלקו נובע מכך שהציבור האמריקאי מקטין מינוף וחלקו נובע משוק הדיור החלש. לכל זאת מתווספת עונתיות בכרטיסי האשראי – ברבעון הראשון ישנה ירידה בצריכה ובהלוואות באמצעות כרטיסי אשראי.

לדעתי, הדוח דווקא היה חיובי ביותר. אם כבר היום וולס מרוויחה 75 סנט ברבעון, כמה היא תרוויח כששוק ההלוואות ישתפר?
הרבעון הראשון היה חזק הרבה בזכות הכנסות מחיתום משכנתאות. כ-70% מהכנסות החיתום מגיעות ממחזור הלוואות, אז יש מצב שנראה כאן ירידה ברבעונים הקרובים, אבל צריך לזכור שני דברים – הראשון הוא שכשהריבית תתחיל לעלות (או להתייצב), אומנם נראה ירידה במחזור הלוואות, אבל זה תמיד מתאזן עם עלייה בשווי הערך של המשכנתאות – השווי של ה-MSR עולה ויורד ביחד עם הריבית, ולכן שיערוך ה-MSR ופעילות החיתום בד"כ מאזנים אחד את השני. דבר שני שצריך לזכור זה ששוק הדיור והמשכנתאות נמצאים בשפל. בעתיד נראה צמיחה משמעותית בכמות המשכנתאות החדשות ואלו יפצו (לפחות חלקית) על ירידה במיחזור משכנתאות.

הרווח מחיתום משכנתאות היה מאוד חזק הרבעון, ולדעתי החברה שיחקה קצת עם המספרים בשביל להציג את הרווחים כאילו הם היו יותר נמוכים מאשר במציאות. ישנם שלושה מקומות בהם לדעתי החברה שיחקה. הראשון הוא הרזרבה של החובות האבודים – היא כמעט ולא הורידה מהרזרבה, למרות שסביר להניח שהיא הייתה יכולה להוריד יותר. השני הוא הרזרבה לקניית אג"ח-משכנתאות. הבנק הפריש 430 מליון הרבעון לעומת הפסד בפועל של 312 מליון. זה כבר הרבעון השלישי ברציפות שההפרשות גבוהות מההפסד, מה שגרם לרזרבה לגדול. השלישי הוא הוצאות משפטיות גבוהות. נראה שהבנק ניסה להכניס הרבה הוצאות חד-פעמיות לרבעון ככה שיהיה באפר לרבעונים הבאים – אם שוק המשכנתאות ייחלש.

האם הכלכלה האמריקאית תמשיך להתאושש ועד כמה חזקה תהיה ההתאוששות אלו דברים שקשה לחזות, אבל מה שכן קל לחשב זה כמה תכנית הקיצוצים של החברה (תכנית "מצפן") תגדיל את רווחי החברה. לדעתי אנחנו מאוד קרובים לרווח רבעוני של דולר למניה, וזה הרבה בזכות תכנית מצפן. כמובן, אי אפשר לנבא איך בדיוק ייראו הרווחים של וולס עוד שנה או שנתיים, ויכולים לקרות הרבה דברים שיפילו את התזה שלי על החברה, אז צריך לקחת את מה שאני הולך לכתוב עם הרבה מלח. ליתר דיוק צריך לראות בתחזית הזאת יותר הדגמה לא מחייבת של איך תכנית מצפן תשפיע על רווחי החברה.

מהי תכנית מצפן?

לפני כשנה וולס-פארגו הודיעה שהיא מתכננת להוריד עלויות בכמה תחומים, וקראה לתכנית חיסכון זו – תכנית מצפן. במסגרת התכנית החברה מתכוונת להוריד את ההוצאות הרבעוניות לפחות ב-1.75 מיליארד דולר (הוצאות שאיינן הוצאות ריבית) ביחס להוצאות ברבעון הראשון של 2012. אומנם חיסכון של 1.75 מיליארד הוא הקו התחתון, ויש סיכוי שהחיסכון יהיה גבוה יותר, אבל, מצד שני, אין לפסול את האפשרות שהכנסות החברה תעלנה, ואז החיסכון יהיה נמוך יותר. למרות זאת ההנהלה נשמעת די בטוחה בכך שהם יצליחו לחסוך לפחות 1.75 מיליארד. כבר ברבעון הנוכחי נראה חיסכון של 500-700 מליון דולר, ואז בשני הרבעונים האחרונים של השנה נראה המשך נפילה של כ-500 מליון דולר בכל רבעון.

חלק מהחיסכון יבוא ממקומות ברורים – למשל המיזוג של הבנק עם ווקוביה הסתיים ברבעון הראשון, ולכן החל מהרבעון הזה לא תהיינה יותר הוצאות מיזוג – רק זה מסתכם בכמאתיים מליון דולר כל רבעון. חיסכון נוסף יבוא בהוצאות משפטיות – בגלל ההסכמים עליהם הגיע החברה עם הרגולטורים ברבעון האחרון, וגם בגלל ירידה בעיקולי בתים. חוץ מזה החברה תחסוך בכל מני הוצאות מנהליות וכלליות. למשל, החברה מעבירה פעילויות מטה ממדינות בהן עלויות השכר גבוהות למדינות אחרות בארה"ב בהן המשכורות נמוכות יותר.

אם נניח שהרווחים ברבעון הראשון של השנה היו נורמליים, אז ברבעון הנוכחי החברה תרוויח לפחות 80 סנט למניה – וכנראה שזה יהיה יותר. אם ניקח את הטווח הנמוך של החיסכון – 500 מליון – זה יביא אותנו לחיסכון אחרי מס של 325 מליון דולר. נחלק את זה ב-5.3 מיליארד מניות, ונקבל תוספת לרווח הנקי של 6 סנט למניה. החברה הרוויחה, כאמור, 75 סנט למניה ברבעון הראשון, ולכן ברבעון השני יש סיכוי גדול לרווח של 81 סנט או יותר.

ברבעון הרביעי של השנה, הרווח יגדל ב-1.75 מיליארד דולר לפני מס ביחס לרבעון הראשון – או תוספת של 21 סנט למניה לרווח הנקי. זה יביא את הרווח הרבעוני כבר ל-96 סנט למניה. את זה צריך לסנן עם העובדה שהרבעון הראשון חלש יותר וכולל הוצאות גבוהות יותר. ההוצאות ברבעון הראשון של 2012 היו גבוהות בכ-500 מליון ביחס לרבעון הקודם לו. אם נמצע את הרווח לארבעה רבעונים עם רבעון ראשון חלש יותר, נקבל רווח של בערך 94 סנט למניה. וזה לפני שהבאנו בחשבון שיפור בכלכלה (אבל מצד שני התבססנו על הרבעון הראשון שהיה חזק במשכנתאות). סך הכל, עם קצת שיפור בכלכלה, או אם החברה תקצץ ביותר מאשר הרף התחתון (היינו ההוצאות תרדנה ביותר מ-1.75 מיליארד דולר), או עם עוד קצת רכישות שיעלו את ההכנסות של וולס, אני חושב שאנחנו מתקרבים די מהר לרווח רבעוני של דולר למניה, ואני חושב שכבר ב-2013 ישנו סיכוי לראות דולר למניה באחד הרבעונים. משם הדרך לרווח שנתי של 4$ או יותר איינה רחוקה.

וולס-פארגו מרוויחה כבר היום תשואה של בערך 11% על ההון (ROE), וזה בוודאות יעלה (אפילו רק בגלל "מצפן"). התשואה על ההון בקלות תשייט לפחות באזור ה-13%-15% וזה אומר שלחברה מגיע מכפיל רווח של לפחות 15. 4 דולר כפול 15 נותן לנו מחיר מניה של 60$. מכפיל רווח של 12 (שזה לדעתי ממש הקו התחתון) ייתן לנו מחיר של 48$. הרבה יותר ממחיר המניה היום. תשואה של 50%-100% בתוך פחות משנתיים זה דבר נחמד מאוד, אבל הלהיט האמיתי יהיה התשואה של כתבי-האופציה במקרה שהתרחיש הנ"ל אכן יתממש. זאת הסיבה שאני מושקע באופן כה כבד בכתבי-האופציה של וולס. אבל כמובן, ישנו סיכוי גדול שהעתיד יהפוך הכל, והתזה שלי לא תתאמת.

האכזבה הגדולה החודש באה מסטיוארט שדיווחה שוב על חזרה להפסד. ישנן שתי סיבות עיקריות להפסד – האחת היא הפרשות גבוהות לתביעות ביטוח – 9% מסך הכנסות הביטוח. היחס היה כבר אמור לרדת לאזור ה-7% לפי הנחיות העבר של החברה, וזה באמת מאכזב. סיבה שנייה להפסד היא קפיצה משמעותית בהוצאות שכר בחטיבת ה REI של החברה. לפני מספר שבועות כשניתחתי את הדוח השנתי של סטיוארט, הבאתי בחשבון שהרווחים של חטיבה זו יירדו, אבל לא ציפיתי שזה יגיע כל כך מהר.

האמת היא שאני מתחיל לאבד כאן סבלנות, למרות שאני לא צריך. אני עדיין מאמין בסיפור של החברה, וחושב שהרווחים יגיעו ל-50 מליון דולר בשנה – אם לא יותר. אבל כל פעם אני מצפה לרבעון טוב ומתאכזב. ההתאוששות לוקחת הרבה יותר זמן מאשר חשבתי, וזה מתחיל קצת לייאש. ביום פרסום הדוח החלטתי לממש קצת. כמו שאמרתי, אני עדיין מאמין בסיפור, ואם ההחזקה שלי כאן לא הייתה כה גדולה, אני מניח שהייתי מגלה הרבה יותר סבלנות כלפי החברה. הבעיה היא שיש לי חשיפה עצומה למניה הזאת, ואני לא בטוח שזה דבר חכם לעשות. תוסיפו לזה את הטיפוס היפה במחיר המניה, וקל להצדיק את הדילול שעשיתי בהשקעה במניה. חוץ מזה ישנן המון הזדמנויות היום בשוק, ככה שזאת לא בעיה למצוא לכסף מסטיוארט בית חם אחר.

גם האצ'ינסון (סימול HTCH) דיווחה על הפסד גדול. כאן זה היה צפוי לגמרי. ייקח לחברה זמן להתאושש מהשיטפונות שהרסו את המפעל התאילנדי שלה. נצטרך לחכות לפחות עוד שלושה רבעונים בשביל לראות אם סיפור המהפך (Turn Around) אכן יתממש כאן. רק כמה מילים על התעשייה של דיסקים קשיחים. קיימת האמונה שהטבלאטים יחליפו את המחשבים הניידים, ולכן הביקוש לדיסקים קשיחים יפנה את מקומו לזיכרון פלאש. את ניתוח מגמות המחשוב האישי אני אשאיר למומחים גדולים ממני, אבל הטענות הנ"ל מחסירות נתון אחד חשוב והוא שלא משנה באיזה מחשב נשתמש, אנחנו צריכים הרבה מקום לשמור דברים. והביקוש לזיכרון רק יעלה. רק שבמקום לשמור מקומי נשמור ברשת על ענן. אנשים רק יעלו יותר ויותר סרטים ליו-טיוב ויותר ויותר תמונות לפייסבוק – וחברות אלו תקננה דיסקים קשיחים כל עוד הם זולים יותר (והם יישארו זולים יותר בעתיד הנראה לעין).

הקשבתי לשיחת הוועידה של סיגייט (סימול STX), והם אמרו שהמכירות לשרתים עלו בקצב שנתי של-20%. דרך אגב, גם השוק הביתי צומח אבל יותר לאט.

בגלל החופשה שאני לוקח מחר, כתבתי את הרשומה הזאת ממש מהר, אז אני מקווה שלא שכחתי אף חברה.

מה קניתי ומה מכרתי החודש

קשה לי מאוד לראות את וולס-פארגו יורדת. זה ממש מדגדג לי באצבעות, ולכן קניתי החודש עוד כתבי-אופציה של וולס פארגו במחיר 9.98$ ועוד ליפים לשנת 2014 (סימול WFC Jan 18 '14 $35 Call) תמורת 3.6$. קניתי בסכומים קטנים. בנוסף קניתי עוד קצת מניות של האצ'ינסון תמורת 2.08$.

החודש קניתי שני ניירות אשר אני לא מוכן לחשוף עדיין את שמם. אחד מהם זה נייר שכבר קניתי בחודש שעבר. החודש הכפלתי את ההשקעה שם. אני חושב שאולי אני אוסיף עוד, ולכן אני עדיין לא מוכן לחשוף השקעה זו. מדובר בנייר עם סחירות נמוכה ואני לא רוצה ליצור לעצמי תחרות. גם הנייר השני שקניתי החודש הוא עם סחירות מאוד נמוכה, ולכן אני עוד לא מוכן לחשוף אותו. אני רק אגיד שזה משהו שכבר קניתי בעבר, מכרתי ועשיתי סיבוב יפה. עכשיו, לדעתי, נוצרה שוב הזדמנות להיכנס להשקעה זו מחדש.

כמו שכתבתי למעלה, מכרתי חלק מהמניות שלי בסטיוארט – בערך 12%-13% מההחזקה – ככה שלא דיללתי יותר מדי. מכרתי פעמיים ביום פרסום הדוח – פעם במחיר של 14.65$ ופעם ב-14.99$. את הכסף אני מתכוון לפצל בין שתי חברות. כאשר הספקתי בינתיים לקנות רק אחת מהשתיים – והיא גולדמן-זקס (סימול GS). פתחתי פוזיציה בחברה עוד לפני שקראתי את הדוחות שלה. זה לא משהו שאני עושה הרבה, אבל מדי פעם כשאני רואה משהו שנראה על פניו מאוד אטרקטיבי, אני פותח פוזיציה קטנה עד שאני לומד את החברה יותר לעומק. ואז אם אני אוהב את החברה (וכמעט תמיד אני אוהב), אז אני מגדיל לאט לאט את ההשקעה.

יכול להיות שזה יפתיע כמה מהקוראים שאני מוכן להשקיע בחברה מבלי לקרוא את הדוחות שלה, אבל אני עושה את זה מדי פעם, אבל רק עם סכומים קטנים, ורק באופן זמני – אחרי שאני קונה, אני תמיד ניגש לדוחות ולומד את החברה. הפעם שמתי יותר מאשר בד"כ – בערך 2% מהתיק. מבלי לבדוק לעומק את החברה, הרעיון פה נראה לי די פשוט – חברה נסחרת במכפיל הון של 0.8 אבל בעבר הניבה 15% או יותר על ההון שלה. לא צריך להיות גאון גדול כדי לראות את ההזדמנות כאן. כמובן שזה רק על רגל אחת, וחייבים לראות האם החברה תצליח לייצר תשואה גבוהה על ההון גם בעתיד (או שכמו שרבים אחרים חושבים – זה לא ייקרה כי אין עתיד לבנקי-השקעות).

אינטואיטיבית ההשקעה הזאת מאוד נראית לי. מה גם שלמרות שלא קראתי את הדוחות שלה, במשך השנים קראתי ושמעתי עליה די הרבה. מדובר בבנק ההשקעות מהטובים ביותר (כנראה הטוב ביותר, אבל קשה לדעת). אני לא רוצה לכתוב על גולדמן יותר מדי לפני שאני חופר שם יותר לעומק, אז אני אפסיק כאן, ואעדכן בעוד כמה שבועות.

בהונג-קונג מכרתי בערך חמישית מהמניות של אסיה סטנדרד (סימול 129) תמורת 1.25$ ו1.23$, והוספתי לשון-הו-טק (סימול 219) תמורת 1.17$ ולטאי-פינג (סימול 146) תמורת 1.62$. שלושת החברות זולות, אבל השתיים האחרונות הרבה יותר ידידותיות למשקיעים, ולכן החלטתי לבצע החלפה זו.

אני רוצה להזכיר לקוראים שהבלוג הזה מיועד לתעד את ביצועי ההשקעות שלי, ולחלוק מניסיוני כמו גם מהטעויות שלי. אני לא ממליץ על אף אחת מהמניות המוזכרות כאן. כמו כן, אני עלול למכור (או לקנות) מניות זמן קצר לאחר שקניתי (או מכרתי) אותן, וזאת מבלי לדווח על כך כאן.

חודש שעבר..      ..חודש הבא

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.