שנת העז יוצאת לדרך

2015 - yang

שנת הסוס הסתיימה בדהירה מרשימה, ועכשיו הגיע תורה של שנת העז (או התיש). אני מנסה לא לתת יותר מדי תחזיות כי אחוזי הפגיעה שלי נמוכים מאוד. למרות זאת, אני חושב שזאת תהיה שנה מעניינת ומאתגרת מאוד לכלכלה הסינית. אני אומר זאת כבר מספר שנים, והנפילה שצפיתי לא הגיעה (אם כי צריך להודות שהמצב הרבה פחות טוב מאשר שורי-סין חזו). הסיבה המרכזית שבגללה הכלכלה הסינית עוד לא התרסקה היא הצמיחה המטורפת במינוף במדינה:

Leverage

מגמה זאת לא תוכל להמשיך לעד, ככה שאני מרגיש מאוד בנוח עם השורטים שיש לי על חברות כריית הברזל. יש לי סבלנות לחכות. אפילו אם אשב על שורטים אלו שלוש שנים, עדיין זה יהיה משתלם.

מעבר לסין, עושה רושם שהכלכלה האמריקאית משתפרת, אבל זה לא אומר כלום לגבי עתיד שוק המניות בשנה הקרובה. אולי הוא יעלה. אולי הוא יירד. זה לא ממש משמעותי. מה שיהיה יהיה ואני אנסה לשחות עם הזרם. לא יקרה אסון אם התיק שלי יירד השנה ב-30%-40%.

הורדתי מינוף והוספתי לשורטים אז אני מקווה שירידה בשוק לא תרסק אותי לגמרי.

ככה נראה התיק שלי בתחילת השנה

[table id=34 /]

אם מחשיבים את אופציות הפוט כשורטים, אז התיק שלי היום הוא – 111% לונג, 33% שורט ו-17% מט"ח.

שכחתי לכתוב בעדכון של סוף השנה ששילשתי את ההימור נגד הין ב-118.106 ופתחתי פוזיציה קטנה נגד הכתר הנורווגי.

ניתן לראות שהלונגים בתיק שלי ירדו משמעותית (בתחילת 2014 התיק שלי היה על 130% לונג). לאורך השנה הקטנתי בעקביות את המינוף בתיק, והיום המינוף שלי קטן בצורה משמעותית – אולי אפילו קצת קטן מדי בשבילי.

ההשקעה באופציות הקול של גולדמן זאקס ווולס פארגו נראית גדולה מאוד, אבל, שוב, כמו בשנה שעברה, קניתי אופציות אלו במחיר נמוך משמעותית מאשר המחיר הנוכחי, ככה שההימור הראשוני היה הרבה יתר קטן – כ-5%-6% מהתיק. האופציות עלו המון ועכשיו הן תופסות נתח גדול יותר מהתיק. אני מניח שאני אדלל לאורך השנה – אם וכאשר השוק ייתן לי הזדמנות לעשות זאת.

התיק גם כולל את הסעיף "לונגים אחרים" – מדובר בשישה שמות אשר אני לא מוכן לחשוף בגלל הסחירות הנמוכה שלהם. רוב השמות תופסים אצלי נתח קטן בתיק, אבל שם אחד מהווה החזקה של יותר מ-7%. זאת מניה שאני ממש אוהב ובניתי שם פוזיציה יפה. אני מקווה שהשקעה זו תניב לי תשואה יפה בשנים הקרובות.

פעולות בשני בינואר

ביום האחרון של 2014 VSEC הוציאה הודעה על רכישת חברה שמתעסקת בתחזוקת מטוסים. לפי ההודעה, החברה הנרכשת מרוויחה 22 מליון דולר בשנה, וכדי לממן רכישה זו, VSEC לקחה חוב של 180 מליון דולר. עכשיו תראו מה קרה כאן – יתווסף לחברה רווח של 22 מליון, הוצאות הריבית יגדלו בכ-7 מליון דולר לשנה (לפי ריבית שנתית של 4%). נקבל רווח לפני מס של 15 מליון. VSEC תרשום פחת גדול בשנים הקרובות על כל הנכסים הלא מוחשים שהיא מקבלת ברכישה, דבר שיוריד את נטל המס על החברה. בכל זאת, נניח שהחברה תשלם 35% מס – נקבל רווח נקי של כמעט 10 מליון דולר.

כלומר….. VSEC תתחיל להרוויח עוד 10 מליון דולר כל שנה עכשיו (בהנחה שהחברה הנרכשת באמת תרוויח 22 מליון). זה מה שנקרא לעשות כסף מאויר. פשוט מדהים. עלות המימון הרבה יותר נמוכה מהרווחים שהעסק הנרכש מייצר.

עם נשים מכפיל 15 על רווח זה – נקבל תוספת של 150 מליון דולר לשווי השוק של החברה. ביום ההודעה שווי השוק של VSEC עמד על כ-300 מליון דולר. עקרונית השוק היה צריך להקפיץ את מחיר המניה ב-50% ולא ב-10% כמו שהוא עשה.

לפני הרכישה VSEC עשתה בערך 35 מליון דולר של רווח נקי בשנה (אם אני מתעלם מהפחת על רכישות העבר). אני בקלות רואה את VSEC מרוויחה 40 מליון דולר בשנה עכשיו. כמו כן, החברה תחזיר את החוב תוך שלוש-ארבע שנים ובכך תקטין את הוצאות הריבית. יש סיכוי שברגע שהחוב יקטן, עם קצת צמיחה החברה תעשה 50 מליון דולר בשנה או יותר. קל מאוד לראות איך שווי השוק יעמוד על כ-750 מליון – או פי 2 מהשווי היום.

לאור זאת, הוספתי בערך 3% לחברה ביום שישי, והפכתי אותה להחזקה של 10%. כ-1% ממנתי ע"י מכירה של גולדמן זאקס, ו-2% – מהגדלת המינוף.

 

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.