שנת הסוס מתחילה לדהור

שנת הסוס סין בורסה מניות ארה"ב

בתחילת השנה שעברה כתבתי שאני מצפה ש-2013 תהיה שנה טובה, וזאת למרות שהבורסות עלו יפה כבר ב-2012. הסיבה לאופטימיות שלי נבעה מהמחיר האטרקטיבי של כתבי האופציות של וולס-פארגו. בזמן שהתיק שלי עשה ממש יפה ב-2012, כתבי האופציות היו תקועים, ותיארתי לעצמי שהם ישתחררו ב-2013.

השנה לא רק שאני לא אופטימי, אלא אפילו נוטה לפסימיות קלה. אני גם מסתכל על מבנה התיק שלי, וחושב שהתיק השנה לא ממש חזק. הלוואי שאני אתבדה, אבל זאת ההרגשה שלי.

ככה נראה התיק שלי בתחילת השנה:

[table id=33 /]

הדבר הבולט בתיק השנה היא העובדה שהמינוף שלי גדל. כאשר הסיבה המרכזית לכך היא ההשקעות במט"ח. בגלל התנודתיות הנמוכה של המט"ח, אני לא רואה סיכון רב בהשקעות אלו. אם נתעלם מהמט"ח, התיק שלי עומד בערך על 140% לונג ו-25% שורט. הייתי מרגיש יותר נוח עם 130-25, ואני אוריד את המינוף כבר החודש. מי ששם לב, אני עדיין מחזיק באופציות שפוקעות בינואר 2014, ככה שאני חייב למכור אותן בשבועיים הקרובים. יש לי שם 5% מהתיק. הכסף הזה ישמש להורדת המינוף – לפחות באופן חלקי.

התיק השנה, בגדול, הוא לונג ארה"ב (בעיקר הפיננסים) ושורט סין (על כל גרורותיה). זה די ברור לי שהכלכלה האמריקאית תמשיך להתאושש השנה. כמו כן, הבעיות של סין תתעצמנה. אפילו אם זאת לא תהיה השנה שהמשבר הצפוי יפגע בסין, אין סיכוי שהמדינה המאוכלסת בעולם תציג כלכלה בריאה וחזקה השנה. שתי עובדות אלו לא אומרות בהכרח שההימורים האלו יעבדו השנה, אבל בטווח של שנתיים-שלוש קדימה, אני חושב שהתיק הזה יעשה לי בערך פי 2. נכון, כנראה השנה תהיה חלשה, אבל זה רק אומר שהשנים שתבואנה לאחר תפצנה על כך.

אני רוצה להזכיר לקוראים שהבלוג הזה מיועד לתעד את ביצועי ההשקעות שלי, ולחלוק מניסיוני כמו גם מהטעויות שלי. אני לא ממליץ על אף אחת מהמניות המוזכרות כאן. כמו כן, אני עלול למכור (או לקנות) מניות זמן קצר לאחר שקניתי (או מכרתי) אותן, וזאת מבלי לדווח על כך כאן.

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
Subscribe
Notify of
guest
32 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אבישי
אבישי
10 years ago

בשביל כולנו, נקווה לשנה טובה!

Mnakash
Mnakash
10 years ago

בשנתיים האחרונות השוק האמריקאי עלה ב45% בערך בזמן שהסיני עלה 10%. אפשר לעקם את זה קצת ולחשוב שהירידות בשוק המניות הסיני כבר מאחורינו.
כעת לפי המקור הזה השוק הסיני צפוי להניב בשנים הקרובות תשואות גבוהות בשל תימחור נמוך.
http://www.gurufocus.com/global-market-valuation.php
הם לא עושים תחזיות לגבי הכלכלה הסינית אלא מצפים לחזרה לממוצע ביחס השווי ל gdp.

בלי קשר לזאת תמשיך להצליח בסטוק פיקינג. מקווה שהתשואות המדהימות מהעבר יחזרו לך גם בעתיד.

רלי
רלי
10 years ago

עדו,
שמתי לב ש conrad נסחרת ב OCT pink sheet.
להבנתי הבסיסית אין שום רגולציה וסטנדרטים בהן החברות ב OCT pink sheet צריכות לעמוד.

אני ממש בתחילת דרכי בתור משיקע, אבל מבחינתי חברה שלא מדווחות לגוף הרגולציה הממשלתי (למשל SEC בארה"ב), לא יכולה להיות מועמדת להשקעה כיוון שאין לי שום יכולת לעמוד את אמינות דוחותיה.

אשמח לקבל את הפרספקטיבה שלך בנושא. היכן אצלך עובד הקו בו איכות המידע היא מספקת על מנת לבחון השקעה?

תודה ושנה מוצלחת!

ענר
ענר
10 years ago

היי עידו
האם אתה כבר לא מחזיק את CTB?
ואם לא אז למה? בזמנו שיבחתם אותם אם אני זוכר נכון
תודה

מוטי
מוטי
10 years ago

קצר וקולע 🙂
שתהיה שנה מצויינת!

Mnakash
Mnakash
10 years ago

עוד בהקשר של תימחור סין מאותו מקור, מעניין במיוחד הגרף שמראה את היחס שווי שוק ל gdp בעבר
http://www.gurufocus.com/news/242231/where-to-find-cheaper-stocks-global-market-valuation-2014

אחרי זה עניין אותי מה חלק הנדלן ב gdp שכן הזכרת את הבועה הזו כמה פעמים פה ואפשר להעריך את זה במשהו בין 6-10% ואני מניח שיש לזה ספיחים נוספים בסקטורים אחרים כמו construction ועוד.
זה לא מעט אבל עדיין לא מטה את המספר הזה גבוה מדי וחוץ מזה שאפשר לעשות סטוק פיקינג בסקטורים פחות חמים.

חן
חן
10 years ago

מה זה אומר שונות בטבלה?

גולי
גולי
10 years ago

עידו, אם אין מניעה הייתי שמח לראות בטבלה את מחירי הקניה של המניות במקום את ערכן ב 1/1/2014

אבישי
אבישי
10 years ago

אגב לגבי מחירים. מישהו יודע למה אי אפשר לראות את מחירי הורנטים יותר משבוע אחורה. ביאהו נגיד אין מעבר. ובהמון מקומות אי אפשר בכלל לראות את הוורנטים.
זה טוב שאתה כותב עדו, כי אז אני קורא שוב ויש איזשהו רפרנס

איתי
איתי
10 years ago

אבישי, דרך הברוקראז' שלי אפשר לראות שנים אחורה: מיטב-ד"ש

גלעד
גלעד
10 years ago
גיא
גיא
10 years ago
אבישי
אבישי
10 years ago

איתי וגלעד תודה.

גבאי
גבאי
10 years ago

היי עדו,

מה אתה אומר על ההתפתחויות בשווקים בשבועות האחרונים – האם אתה מאמין שאלו סימנים לתחילת הקץ של הבועה בסין?

רון
רון
10 years ago

What do u think about mining stocks these days, looking at bvn seems opportunity

יובל
יובל
10 years ago

Price is attractive
"technical analysis supports "buy
only Q marks Re whether or not mining sector & whether Peru being a good idea
Didn't make 'value stock' dilligence

רון
רון
10 years ago

So what would you check in such case to take decision ?

יובל
יובל
10 years ago

I'd do what Ido does – read financials thoroughly , then read articles about mining sector comparing peers like BVN to others. for examle its essential to find out who their major customers are – if its Chinese then perhaps stay away like ido suggests because of bubble in their infrastructure demand etc

רון
רון
10 years ago

Yuval, thanks, much helpful info for beginners and also the point of the Chinese part

יובל
יובל
10 years ago

Started UP 5-6% today, even though Zacks analysts added them to 'strong sell' list

רון
רון
10 years ago

יובל,
מנסה ללמוד לקורא דוחות.
מצאתי של bvn ה operation income קטן מה net come מה שלדעתי מעווט את ה eps אלא אם יש הגיון שחברה כזו צוברת נכסים מניבים. אשמח להבהרות….

יובל
יובל
10 years ago

ההסבר להפרש:
Participation in the results of related parties:

This item accounted for US$468,363 in 2011, compared to US$464,239 in 2012. This slight downturn was due mainly to the combined effect of an increase in profit in the case of Compañía Minera Coimolache's and a decrease in profit in the case of both Minera Yanacocha and Sociedad Minera Cerro Verde

יובל
יובל
10 years ago

ב- 9 חודשים ראשונים של 2013 (טרם פורסם דוח שנתי) יש ירידה של 41% ב – EBITDA including associates ל- 666 מ' $. הייתי נזהר מהמלצת מכירה של ZACKS למרות שהרבה פעמים צריך ללכת נגד השוק אבל במקרה הזה לא היתה תגובה מוגזמת של השוק להמלצה השלילית.
לא ניתחתי את הדוחות כי אני לא מבין בסביבה הפוליטי-אקונומית של פרו ושוק ה מחצבים/מתכות בשנים האחרונות מידי מקושר לספקולנטים ולגורואים כמו ROGERS שאני לא מבין את השיקולים שלהם או האג'נדות שלהם.
אגב – מניה שעידו כבר יצא מימנה ועדיין מחבב אותה – STC עולה היום בכ – 12%. סה"כ מי שקנה בהמלצתו בכ- 10$, היום היא ב- 35$

אסא
אסא
10 years ago

עדו, אשמח מאוד לשמוע את דעתך על סאונדוויל בעקבות הדו״ח השנתי האחרון שלה.

לחברה יש נכסים בשווי 20.7 מיליארד דולר (הונג קונגי). אם אניח שבעת משבר שווי נכסי הנדל״ן יהיה שווה רק מחצית מהשווי שלהם במאזן החברה כיום, אזי לחברה יהיו נכסים בשווי של כ- 10.7 מיליארד.
מכיוון שלחברה יש התחייבויות בגובה 5.8 מיליארד, אזי ״ההון העצמי המתוקן״ שלה הינו 4.9 מיליארד. כרגע החברה נסחרת בשווי של 3.64 מיליארד בלבד. כלומר: תחת ההנחות שלי עדיין יש מקום לעליה של 35% על מנת להגיע לשווי החברה על בסיס נכסים פחות התחייבויות.

כעת נסתכל על צד ההכנסות. אני לוקח רק את ההכנסות משכירות של שלושה נכסים:
(1) הפלאזה, שזה נכס חזק ומרכזי מאוד, שמניב 324 מיליון בשנה.
(2) לזה אני רוצה להוסיף את השכירות הצפויה מהפלאזה 2, שצפוי להיפתח השנה. השטח שלו קטן במעט משטח של הפלאזה 1 ( 218 אלף רגל לעומת 245 אלף רגל), ומטעמי שמרנות אני אניח שהוא יניב דמי שכירות רק של 160 מיליון בשנה.
(3) כמו כן לחברה יש את הנכס ב- Knutsford Terrace בשטח של 114 אלף רגל. לא ברור לי אם הוא כבר פעיל (תעזור לי?) ומניב כ- 60 מיליון בדמי שכירות לשנה, אבל גם אם הוא עדיין לא נפתח אני מניח ש-60 מיליון לשנה בדמי שכירות זו הערכה שמרנית טובה.
ביחד זה נותן לנו הכנסה מדמי שכירות של 540 מיליון בשנה. אני לא נכנס לחישוב של ההוצאות הכרוכות בהשגת דמי השכירות הללו, אבל ברור שהכנסות מדמי שכירות של 540 מיליון על שווי חברה של 3.64 מיליארד זה ״יפה״. צריך רק לקחת בחשבון שבעת משבר הכנסות משכירות ייחתכו למטה.
כמובן שבחישוב שלי אני מתעלם מהכנסות נוספות שיש לחברה מפיתוח נכסים, דירות שעדיין לא נמכרו ומנכסים שיש לה ושהיא בונה בסין.

בקיצור, החברה נראית לי זולה משני הכיוונים עליהם הסתכלתי, בעיקר בשים לב למיעוט ההזדמנויות הזולות הקיימות כיום. ״הבעיה״ היא שכשהבועה בסין תתחיל להתפוצץ, יש להניח שהחברה תהיה זולה עוד יותר, ולכן קורץ לי בכל זאת לשבת על הגדר ולנסות לתזמן את הכניסה אליה בעתיד.

כמי שמכיר היטב את החברה ואת הנכסים שלה, אשמח לשמוע את דעתך העדכנית עליה.

אסא
אסא
10 years ago

לגבי נכס 3:

10 Knutsford Terrace
With a maximum leasing area of approximately 114,000 square feet, 10 Knutsford Terrace, Tsim Sha Tsui is located in the core tourist and business district of Tsim Sha Tsui, and is just a stone’s throw away from the nearest MTR Station. The property is currently a 23-storey commercial complex. While being fully aware that continuous improvement is of prime importance, the Group cautiously devises plans to enhance the quality of the property, reviews its tenants and optimises the existing portfolio to enhance the value and rental prices, thereby strengthening the Group’s rental income source in the long-run.