סטיוארט – הרצאה עם מקום לאופטימיות

אני ממליץ לכל מי שמחזיק ב STC או עוקב אחרי המניה להקשיב להרצאה של החברה שנערכה לפני משקיעים לפני כמה ימים.

הנה כמה נקודות מההרצאה:

– העמלה של רוב הסוכנים תרד מ-83% השנה ל-80% – מדובר בעוד משהו כמו 15 מליון דולר לרווח לפני מס. כמו כן השינוי כבר התבצע החל מחג-ההודיה.

– אחוז הפסדי הביטוח מסך ההכנסות יירד מ-9% השנה ל-7.5% בשנה הבאה ול-5% ב-2012.

– שיפור בסוכנים – החברה העיפה את הסוכנים הבעייתיים – אלו שהפסידו הרבה כסף. כיום החברה הרבה יותר בררנית בבחירה של סוכנים, אני חושב שיש סיכוי שאחרי 2012 אחוז הפסדי הביטוח יירד אפילו אל מתחת ל-5% מסך ההכנסות.

– החברה ממשיכה לקצץ בהוצאות.

– הם צופים שנה קשה לנדל"ן האמריקאי ב-2011. לדעתם ההכנסות שלהם תהיינה יותר נמוכות מאשר השנה. אני קצת יותר אופטימי מהם, אבל נחייה ונראה.

– סיבות להפסדים הגדולים בשנים הארונות – רמאויות של סוכנים, עקב לחץ עבודה גדול בשנות הבועה (כלומר הרבה רכישות של בתים) – הרבה סוכנים לא עשו עבודה טובה, ורשויות הממשלה לא סיפקו אינפורמציה נכונה.

סך הכל, למרות הפסימיות של ההנהלה לגבי השנה הבאה, אני הרבה יותר אופטימי לגבי סטיוארט מאשר הייתי לפני שהקשבתי למפגש הנ"ל. לדעתי, יש סיכוי גדול שהחל מ-2013, ואולי אפילו לפני, החברה תחזור להרוויח 40 מליון דולר בשנה (ואולי אפילו יותר).

חשוב לציין שניתוח זה של סטיוארט הוא דעתי האישית בלבד, ואין זה אומר שהניתוח נכון או מדויק. אין לי מושג כמה החברה תרוויח בעתיד, והניחוש שלי לגבי הרווח של החברה הוא ספקולטיבי. כמו כן אני מחזיק כיום במניה, אבל אני יכול למכור אותן בכל עת מבלי לדווח על כך כאן או בכל מקום אחר. ובשום פנים ואופן אין לראות בניתוח זה המלצה לקנות את המניה (או כל מניה אחרת לצורך העניין).

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
Subscribe
Notify of
guest
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Yaniv_Shanghai
Yaniv_Shanghai
13 years ago

ניתוח יסודי ומעניין של חברת טייטל אחרת:
http://www.rationalwalk.com/?p=10285
לדעתי סטיוארט יותר זולה, החברה המנותחת לא זולה ביחס לרווחים אך זולה מסטיוארט ביחס לשווי הספרים. בכל מקרה, הניתוח מאד יפה ואפשר ללמוד ממנו לא מעט.

ניר
ניר
13 years ago

דובר כבר רבות כאן עד כמה הנדל"ן בארה"ב נמצא בשפל, כולם מאוד פסימים, לא רואים את האור בקצה המנהרה וכו'. לדעתי זהו בדיוק הזמן לאתר חברות מעניינות וזולות בתחום הנדל"ן בארה"ב. תחום שנפגע בצורה משמעותית, הרבה אנשים בגלל הפסימיות שאופפת אותם מכרו את רכיבי הנדלן שלהם בתיקים ונוצר מצב שישנן הרבה מניות של חברות שפועלות בארה"ב שמתומחרות בדיסקאונט עמוק.
אני בתהליך של בחינה, קריאת דוחות כספיים ואיתור חברות כאלה. בקרוב אכתוב את ממצאי ואשמח לתגובותיכם וכמו כן אשמח אם חברים נוספים יצטרפו לדיון כאן ולמאמץ ולהעלות רעיונות לחברות זולות בתחום בארה"ב ולפתח דיון פורה סביב זה….