ימי הרדיו העגומים – חלק ב'

מי שלא אהב את העובדה שקניתי את ETM, בוודאי יאהב עוד פחות את המניה החדשה מתעשיית הרדיו שקניתי.

לאחר שקניתי את ETM החלטתי לבדוק חברות נוספות מהתחום. מסתבר ש-ETM היא החברה הגדולה ביותר בתחום. שווי השוק של האחיות שלה קטן בהרבה, ועל פניו, רבות מהן נראות זולות מאוד. הבעיה הגדולה היא שמניות אלו מעלות עשן בזמן האחרון – כנראה שאני לא היחיד שחושב שמניות אלו זולות.

לצערי, פעלתי לאט מדי. הייתי צריך לבדוק את המתחרות של ETM מוקדם יותר, אבל קצת נרדמתי בשמירה, מה שעלה לי הרבה כסף. המניה שקניתי בשבוע שעבר היא רדיו-וואן (טיקר ROIAK). כשהתחלתי לחקור אותה, היא נסחרה תמורת 0.5$, אולם עד שלמדתי אותה ועד שזזתי, המחיר זינק, כך שקניתי אותה ביום שישי תמורת 0.7$. תכננתי לשים שם משהו בסביבות ה 4%-5% מהתיק שלי, אך הספקתי לקנות רק 1.5% לפני שמחיר המניה זינק עוד.

קצת על רדיו-וואן

רדיו-וואן היא חברה שברשותה כ-50 תחנות רדיו אשר מיועדות לקהילה השחורה בארה"ב. לחברה חוב מאוד גדול, ולכן ההשקעה בה אף יותר מסוכנת מההשקעה ב ETM. למעשה, קשה לי להאמין ש ETM תפשוט את הרגל, אבל ברדיו-וואן זאת אפשרות ממשית (אם כי לדעתי בסבירות נמוכה). שווי השוק של החברה הוא כ-50 מליון דולר. גם פה כמו ב-ETM המשקיע האינטיליגנטי צריך לחשוב בעצמו מה הסבירות שתעשיית הרדיו תתאושש. כמו שאמרתי בפוסט הקודם, אני מאמין שהסיבה לירידה ברווחים של חברות הרדיו נובעת בעיקר מהמצב הכלכלי ופחות מבעייתיות בתעשייה עצמה. במקרה ואני צודק, ובמקרה שהכלכלה תתאושש כבר בשנה הבאה, יש סיכוי שרדיו-וואן תרוויח 30 מליון דולר או יותר בשנה.

מחיר המניה לפני מספר שנים עבר את ה-20$ וזאת לעומת 0.8$ היום. בכדי לראות עד כמה מצב התעשייה עגום, מספיק להסתכל על הגרפים האלו:

רדיו-וואן מניה בורסה שוק ההון ניו-יורק מניות-תקשורת

הקו הכחול מייצג את מדד מניות הנאסד"ק, הקו בצבע תכלת מייצג את מניות הרדיו והקו החום מייצג את מניית רדיו-וואן (ישנן שתי דרגות של מניות – A ו D ולכן שני גרפים).

השאלה הגדולה היא האם תעשיית הרדיו באמת שווה 5% ממה שהייתה שווה רק לפני חמש שנים, או שהמצב הכלכלי הקשה שיבש את דעתו של מר שוק בקשר לתעשייה זו?

סיכונים

לרדיו וואן יש חוב ענק – כ-670 מליון – ובניגוד ל-ETM החברה לא הפחיתה השנה את החוב (אם כי לפני מספר שנים החוב עמד על יותר מ-900 מליון). במקום להפחית את החוב, ביצעה החברה רכישה עצמית של מניות בכמות שלא תיאמן. רק לפני כמה שנים לחברה היו יותר ממאה מליון מניות, ואילו כעת לחברה רק 60 מליון. כאשר רק בחצי הראשון של השנה רכשה החברה 20 מליון מניות!

פעילות זו יכולה לרמוז למשקיע עד כמה מחיר המניה זול. החברה תוך 6 חודשים רכשה רבע מהמניות שלה, וזאת רק מתזרים המזומנים שלה, ומבלי להגדיל את החוב. מאז מחיר המניה עלה, ולכן אני לא צופה רכישות בקצב כזה בעתיד. אולם גם במחיר המניה הנוכחי החברה יכולה לרכוש 10-20 מליון מניות בשנה.

נקודת החולשה העיקרית של החברה היא תוכנית הרכישות שלה. בשנים האחרונות רכשה החברה חברות מחוץ לענף הרדיו. החברה גם שותפה לתחנת טלוויזיה וגם קנתה מספר חברות אינטרנט. למשל, החברה קנתה חברת אינטרנט שפיתחה רשת חברתית לקהילה השחורה ורשת חברתית לקהילה האסייתית. מיזמים אלו רק שורפים מזומנים, וזאת בניגוד לתחנות הרדיו שמזרימות מזומנים.

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
Subscribe
Notify of
guest
19 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
the magic
the magic
14 years ago

מה השווי שוק של החברה?
מה דעתך על "הנכס" לקוחות? האם ברוב המקרים חברה תגבה את החוב או שהנכס לא שווה יותר מדי? האם יש לי איזו שהיא אינדקציה או רמז לכך שיפרעו את החובות לחברה (לקוחות)?

the magic
the magic
14 years ago

נניח בתרחיש החיובי החברה תרוויח 30 מיליון ויקח לה המון זמן לכסות את החוב.
איך אתה חושב החברה תצליח ל"גלגל אותו"?
מה ההוצאות מימון על החוב הזה?

יהונתן
יהונתן
14 years ago

נניח שאתה רואה חברה שיש לה רווח של 30 מיליון דולר, והיא מרוויחה אותו כל שנה, כשהכלכלה מתנהלת כסדרה, אבל יש לה חוב של 300 מיליון דולר. ונניח שיש לך חברה אחרת שיש לה אותו רווח, אבל בלי מעמסת חובות כמעט בכלל. האם לדעתך הם צריכים להיסחר במכפיל שווה? מה משמעותו של החוב כשלוקחים את הרווחים, מכפילים אותם במספר שנע בין 10 ל-20 ומקבלים שווי? אפשר לטעון שבסביבת הריבית הנמוכה כל כך שלנו, חובות מעיקים על מאזן הרווח והפסד במידה נמוכה מדי יחסית לצפוי כשבוחנים את הצפוי לעתיד. לדעתי, אתה קופץ בקלות רבה מדי לשימוש ברווחים כאינדיקטור לשווי השוק, בחברות שסוחבות חוב.

טדי
טדי
14 years ago

לא אהבתי.
בשתי המקרים החברות מאבדות את הערך בספרים ב10 שנים האחרונות ולשתיהן יש סיכוי טוב לפשיטת רגל.
מהצד השני, יש סיכוי טוב שמשהו יחליט על השתלטות על החברות ומכיוון שהמכפיל מכירות הוא אפסי, יש סיכוי טוב שהחברה תכפיל את ערכה לכן הייתי מתיחס לחברות האלו כאופציות, ברדיו ואן, הייתי מוכר חלק גדול מהמניות בדולר (70 אחוז) ואחר כך ממשיך למכור בשתים (20 אחוז) ובארבע.

באי. טי. אם גם קל לראות את הנקודות שבהן כדאי למכור, כרגע לא הייתי נכנס, בגלל שיש המון ( 5 ) חברות שמושכות אותי כרגע ואני מעדיף להיכנס לאופציה מאשר למניה שמתחפשת לאופציה.

the magic
the magic
14 years ago

אני לא מבין את החישוב של שווי פי 5-10.
בטווח הארוך הרי החברה תצטרך לשלם את החוב. וחלק ניכר מהרווחים "יבוזבזו" לשם כך. אז איך היא שווה פי 10?

טדי
טדי
14 years ago

@עדו מרוז
SALM
אני מניח שזו המניה.

טדי
טדי
14 years ago

@עדו מרוז
הסתכלתי על מניות, זו נראתה לי עם הפוטנציאל הכי גבוה והכי קרובה למחיר שבו הייתי קונה (לא קניתי).
בחודש האחרון אני משחק על המניה של MOS, קונה אופצית coll על 55 כשהיא קרובה ל 50 ו put על 50 כשהיא קרובה ל55, האופציה לספטמבר.

החלטתי שזה הזמן להפסיק ועכשיו יצאתי מהמניה.
חברות רדיו, חברות ספנות וקזינו נראים לי מושכים אבל כל הזמן שהם לא מרווחים כסף בשורה התחתונה, יש לי בעיה להיכנס.

טדי
טדי
14 years ago

רציתי שתסתכל על GMR, אני חושב שהיא יכולה להגיע לחמש דולר (יש גידול עצום בחוב שלה והיא ממשיכה לתת דיבדנד מאוד גבוה)

strfinder
strfinder
14 years ago

עידו, הפעם האחרונה ש- redio-one נסחרה בסביבות ה- 20 דולר היה ב- 2004, לפני מחזור הגאות האחרון (2005-7). למעשה ב- 2007 היא נסחרה רק בכ- 7 דולר. האם קיים יסוד סביר להניח שהיא תחזור למחירים אלו בשנתיים שלוש הקרובות לאור עליית הרדיו הלוויני, ירידת הפרסום במדיה הותיקה והתארכות אפשרית של ההתאוששות מהמשבר הכלכלי הנוכחי?

טדי
טדי
14 years ago

הסיבה שאמרתי ש GMR יכולה להגיע ל 5 היא בגלל מדיניות הדיבדנד, שהחל מהרבעון הבא הם יקטינו את הדיבידנד ( ל 12 סנט), לפי דעתי זה מהלך נכון.
אני מעריך את חברות הרדיו וברגע שאני אמצא אחת שמתאים לי לקנות אני אכנס.
לא ידעתי שצריך להחליף ספינות לאחר 5 שנים, נראה לי מהר.