וורן באפט כועס

CNBC הקדישו שעה לראיון עם באפט. מי שעוקב אחרי באפט לאורך השנים, וודאי יודע שבאפט חוזר על עצמו הרבה פעמים. אבל הראיון הזה בהחלט שווה את הזמן שלכם.

החלק הראשון כולל בעיקר ראיון פוליטי, אני לא חשוב שאי פעם ראיתי את באפט יוצא כה חזק נגד הממשל. צריך לזכור שבאפט הוא דמוקרט ותמך באופן מוצהר באובמה. מהראיון נראה כי הוא מאוכזב לא רק מהנשיא אלה גם מהקונגרס והסנט (אשר גם נשלטים ע"י המפלגה הדמוקרטית).

באפט יוצא נגד המס שאובמה מתכנן להטיל על הבנקים. בינתיים אובמה הצליח להפיל את שוקי המניות. בגלל שהממשל לא מצליח לפתור את בעיית האבטלה, הוא עושה מה שפוליטיקאים אוהבים לעשות – להאשים אחרים. ואת מי הכי קל להאשים היום? את הבנקים. אובמה ינסה להשתמש באמצעים פופוליסטים על מנת לעלות את הפופולריות שלו. בינתיים זה לא עובד – לפחות זה המסר מהבחירות במסצ'וסטס.

אני מסופק כמה מהתכניות האלו ייצאו לפועל, ולכן יכול להיות שנראה שוב הזדמנות קנייה במניות הפיננסים. אולי שווה להתחיל לקרוא את הדוחות של גולדמן-סאקס?

בחלק השני של הראיון באפט כועס על קראפט (סימול KFT) בגלל הרכישה של קדבורי.

החלק הכי חשוב בראיון הזה הוא בערך באזור הדקה ה- 15:30 במיוחד בדקה 16:30, בו מסביר באפט למה לדעתו לא כדאי לנסות לתזמן את השוק.

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.
Subscribe
Notify of
guest
16 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
ההולך בדרכים
14 years ago

מי שרוצה (גם) לקרוא את הריאיון, הנה הלינק:
http://www.cnbc.com/id/35012740

א לוי
14 years ago

ראיון מדהים כתמיד
מפתיע איך לא שומעים לו בקראפט (במכירת הפיצה וברכישת קדבורי)

א לוי
14 years ago

באפט כותב במכתבים השנתיים (תודה לגביזי 🙂 שברקשייר נוהגת שלא לבצע השתלטות עוינת
מצד שני במקרה של קראפט אולי זה היה עוזר לו לטרפד עסקאות שאינן כלכליות לדעתו
וכפי שאמרת וזה מתקשר לדיון שהיה בדה מרקר – טובת בעלי המניות היא בעדיפות משנית אל מול טובת ההנהלה
מענין למה הוא לא הפך לבעל שליטה בקראפט

יהונתן
יהונתן
14 years ago

אני רוצה לשמח אותך עם קישור שיגרום לך הנאה רבה
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000537668&fid=1225

אסקובאר
אסקובאר
14 years ago

עידו, לגבי טאלב כתבת יפה ונכון. אכן אחת המיומנויות החשובות בחיים היא לדעת איך לבחור את המורים שלך (וזה נכון לכל תחום שבו אתה רוצה להצטיין, ובפרט כמובן גם בהשקעות). וטאלב לא מתאים להיות מורה מוצלח. כמו שציינת הוא לא עושה רושם של אדם אינטיליגנטי מספיק, והייתי מוסיף גם הערה חשובה:
הוא מרבה לדבר על מובהקות סטטיסטית של ההישגים של משקיעים שונים (בד"כ באפט לעומת סורוס) וטוען שההצלחה של באפט לא יכולה להיות מיוחסת בצורה מובהקת לכשרון, ועשויה להיות תוצאה של מזל טוב ותו לא. הטיעון שלו מבוסס על כך שבאפט ביצע בחייו הרבה פחות עסקאות מאשר סורוס. זו כמובן שטות מוחלטת, שמדגימה את זה שלטאלב חסרה אינטואיציה הסתברותית מינימלית של תלמיד תואר ראשון, מכיוון שהוא שכח שגם כל אותן אלפי החלטות השקעה שבאפט דחה מפני שלא היו מספיק טובות בעיניו חייבות להלקח בחשבון בסטטיסטיקה הכוללת של עשרות שנים של הצלחה פנומנלית. כאשר מביאים גם את העסקאותך שנדחו בחשבון לפתע בכלל לא ברור מי ביצע יותר החלטות – באפט או סורוס. דבר אחד כן ברור – באפט הרבה יותר עשיר…

יהונתן
יהונתן
14 years ago

אני קראתי את הברבור השחור ואני חושב שהוא ספר אינטליגנטי להפליא. איני אומר שהוא מדריך טוב להשקעות, אבל הוא מעניין. אל תקראו אותו כספר השקעות, קראו אותו כספר פסיכולוגיה או היסטוריה.

יוני
יוני
14 years ago

עדו,
בטח ראית את התביעה על גולדמן,לדעתי אין לה בסיס והיא מזוכה לחלוטין ממנה,{זה רק מחזק אצלי את ההבנה לכעס של באפט,במקום שיטפלו ברמאויות החשבונאיות של ליהמן או פאני ופרדי,
הולכים לגולדמן שיצא הכי טוב מהמשבר הזה הודות לניהול סיכונים חכם מאוד וגם פעל רק לפי החוק.גם את וולס כתשו בכך שהכריחו אותם לדלל בלי סוף,בקיצור:מכעיס}השאלה שלי היא:האם יש לך יכולת להעריך האם כתוצאה מכך שהממשלה תובעת אותם על הונאת משקיעים זה יגרום לפגיעה גדולה במוניטין שלהם בכך שלקוחות יעזבו או לא ירצו להתעסק איתם,וכן תאגידים וממשלות לא יתעסקו איתם בשביל לא לקשור עצמם לגולדמן?

יוני
יוני
14 years ago

תזוכה

יוני
יוני
13 years ago

באפט מזכיר לקונגרס שפאני ופרדי שתחת אחריותם פישלו בענק,ושאין לדעתו שום הונאה במה שגולגמן עשו:http://www.cnbc.com/id/15840232?video=1483967932&play=1