היי שלום לך סאונדוויל

בשנת 2007 נתקלתי בחברת נדל"ן קטנה ומעניינת. הנה מה שכתבתי אז:

חברת נדל"ן בהונג-קונג. לחברה יש מספר נכסים, אבל מחזיקה בנכס עיקרי אחד – ליד ה Time-Square. אין יותר מדי מה לפרט חוץ מלהגיד שהון החברה הוא לפחות 12 דולר למניה, ואני קניתי מניות מספר פעמים בטווח מחירים של 2.87-3.17 ועוד ב-3.7 (מהכסף שמכרתי את ION). כמו כן, זה ברור שהחברה לא מנוהלת ע"י נוכלים, ומשכורות המנהלים סבירות ואפילו נמוכות.

לדעתי, אפילו בלי להתעמק יותר מדי, זה ברור שהחברה זולה בצורה לא הגיונית. קניתי מספר רב של מניות, וכיום זאת ההחזקה השנייה בגודלה אצלי (אחרי Broad Intl).

וכך, במילים אלו, נפתח הרומן הארוך שלי עם סאונדוויל (סימול בהונג-קונג – 878). רומן שנימשך עד היום – כשמכרתי את המניות האחרונות שלי הבוקר תמורת $14.68.

אומנם הציטוט למעלה מספר שלא צריך להתעמק יותר מדי בחברה בשביל להבין שהיא זולה, אבל במשך 2007-2008 התעמקתי מאוד בחברה ולמדתי עליה המון. במשך שנים, הדבר הראשון שהייתי עושה בבוקר היה לחפש בגוגל חדשות על החברה. החברה נהפכה לאובססיה המרכזית אצלי. נדיר מאוד למצוא חברה כה זולה – מבחינת מכפיל הון ומכפיל רווח, אשר גם מנוהלת נכון, צומחת בטירוף ושיש לה חפיר רציני ביותר. לכן לאורך 2007 ו-2008 הוספתי עוד ועוד מניות עד שהחברה נהפכה להחזקה הגדולה אצלי בתיק – כ-30% מהכסף שלי היה מושקע שם. קניתי כל הדרך למעלה עד ל-6 ומשהו דולר, רק בשביל לראות את מחיר המניה מתרסק אל מתחת ל-$2 במפולת של 2008-2009. אבל המפולת לא שינתה את דעתי, והמשכתי להחזיק במניה.

במשך שנים, כל מי ששאל אותי על מניות, קיבל תשובה אחת – סאונדוויל! אמרתי לחברי שאין סיכוי שאני אמכור אותה לפני $15 – דבר שהעלה גיחוך אצל רבים. טוב, אולי בצדק, כי באמת מכרתי את המניות שלי מתחת ל-$15. את רוב ההשקעה שם חיסלתי שנה שעברה באזור ה-$13, והיום מכרתי את ה-10% שנשארו לי שם. כמובן שאחרי שמכרתי, המניה עלתה לה ל-$15 – אותו מחיר יעד שנתתי לפני שנים.

מה שמדהים, שאפילו ב-$15, המניה עדיין זולה – אפילו זולה מאוד. הסיבה שמכרתי היא שאני רוצה לחזק השקעה אחרת שלי, ולכן אני מנזיל נכסים אחרים. אני לא אתפלא אם המניה תגיע ל-$20-$30 בקרוב.

באפט אמר שלא צריך הרבה רעיונות טובים בחיים בשביל להיות עשיר. כמו כן כשמוצאים רעיון טוב, שווה להמר עליו בגדול. סאונדוויל ללא ספק נכנסת לקטגוריה הזאת. ההשקעה שם שינתה את מצבי הכלכלי באופן ניכר. לפניה הייתה לי את פטרו-צ'יינה שקניתי ב-2003, והרווחתי שם בערך פי-4 תוך זמן די קצר. עכשיו תורו של הרעיון הגדול הבא. הלוואי שגם הוא יניב פרות.

הרעיון הגדול הנוכחי הוא, כמובן, כתבי האופציה של וולס-פארגו (סימול WFC-WT). כבר יש לי שם השקעה מכובדת (שבינתיים רחוקה מלהניב תשואה גבוהה), אבל זאת אולי ההזדמנות לנצל את החולשה שם ולהגדיל את ההשקעה. כבר היום יש לי שם בערך 25% מהנכסים. וזה נראה לי קצת מדי. תיאורטית זאת השקעה שהייתי מוכן לקחת גם ל 40% ואפילו אולי 50% מהתיק, אבל לא את כל ההחזקות הנוכחיות שלי אני מוכן להנזיל, אז אני אנסה להגדיל אותה לכ-30% מהתיק.

בימים האחרונים חשבתי על הנושא המון, ואני אסביר עוד מעט למה אני מעוניין להגדיל את ההשקעה הזאת בוולס, רק שהבעיה היא שאין לי הרבה דברים למכור. כל ההשקעות בהן אני מחזיק נראות זולות מאוד, אבל חייבים להנזיל משהו. לדעתי יש סיכוי גדול שכתבי-האופציה של וולס יעלו פי 2-3 די מהר (נגיד תוך שנה עד שנתיים), ולכן כל מי שאין לו סיכוי גדול לזנק בהתאם – דינו להימכר. בינתיים מכרתי את כל מה שנשאר לי בסאונדוויל ובערך שליש מההחזקה בטאי-פינג (סימול בהונג-קונג 146). אבל ישנם מועמדים נוספים שאני חושב למכור או לדלל.

מה אני רואה בוולס?

החברה הוציאה עוד דוח טוב – עם רווח רבעוני של 88 סנט למניה, והשוק חבט בה חזק. דיברתי כאן המון על וולס, ואני לא אוהב לחזור שוב ושוב על הטענות שלי, אז אני אתן פה רק תמצית של הסיבה מדוע המניה זולה לדעתי.

החברה הולכת להתחיל להרוויח דולר ברבעון או יותר מתישהו בשנה הבאה – שזה $4 דולר רווח בקצב שנתי – עם מכפיל 15, החברה שווה $60. דרך אחרת להסתכל על זה היא שלחברה יש הון עצמי של $27 למניה. ברבעון האחרון החברה השיגה תשואה של מעל ל-13% על ההון העצמי, ולפי סמנכ"ל הכספים, בעתיד ניתן לצפות מהחברה להרוויח 12%-15% תשואה על ההון. צריך לזכור שוולס-פארגו היא חברה מאוד שמרנית בהנחות שלה, לכן די ברור שהחברה תציג תשואה גבוהה מ-14% על ההון (זאת דעתי האישית בלבד. האמת שאין לי באמת מושג).

עכשיו, עם הון של $27 ותשואה של נגיד 13% – נקבל רווח של $3.5 למניה.
עם תשואה של 15% על ההון, נקבל רווח של $4.

תשואה כזאת על ההון מצדיקה מכפיל רווח של לפחות 15. זה משהו שחשוב מאוד להבין. בחודשים האחרונים כשדיברתי עם משקיעים וחברים על המניה, חלקם טען שוולס (וכך גם שאר הבנקים) לא תקבל מכפיל רווח גבוה. אני ממש לא מסכים עם זה. שימו לב שוולס צופה תשואה על ההון של 12%-15% – וזאת אחרי שהם יעמדו בדרישות הלימות ההון המחמירות של באזל III ואחרי שהם לקחו בחשבון את כל התקנות החדשות.

פעם באפט עשה חישוב שהחברה הממוצעת בוולס-סטריט נותנת תשואה של 12% על ההון. כלומר וולס תשיג תשואה על ההון אשר גבוהה מהממוצע. כמו כן, מכפיל הרווח ההיסטורי של שוק המניות הוא בערך 15 – לכן ברור שוולס פארגו ראויה למכפיל רווח גבוה מ-15 (והיסטורית השוק באמת נתן לה מכפיל רווח של 15-20). אבל בואו נהיה שמרנים ונניח מכפיל רווח של 13-15 – זה ייתן לנו שווי שוק הוגן של כ-$50-$60 – וזה לדעתי שווי שמרני.

מחיר המניה היום עומד על $34 פלוס מינוס כמה סנטים. לכן למניה יש סיכוי לאפסייד של 50%, שזה לא משהו שאני נוהג להזיל עליו ריר. אבל אם המניה תעלה ל-$50-$60, אז כתבי האופציה צריכים לעלות ל-$30 ומעלה – שזה פי שלוש – ועל זה אני כן מזיל ריר.

וולס פארגו היא לא סוסיטה, ואפילו לא מרצדס. מדובר ברולס-רוייס. וכשמציעים לי רולס-רוייס בכזה מחיר, קשה לי להתאפק. כמובן, ולא צריך להגיד, שאני לא קונה כאן את המניה אלא כתבי אופציה – ועל כן ההשקעה, לפחות לכאורה, מסוכנת בהרבה, אבל לדעתי תאריך התפוגה המאוחר שלהם (סוף 2018), מוריד המון מהסיכון בהשקעה הזאת.

למרות הסיכון, אני חושב שההימור כדאי ביותר. אני חושב שיש סיכוי גדול לעשות כאן פי 2 או יותר – וזה יכול לקחת מאוד מהר. על כן קשה לי לעצור את עצמי, ואני מתכוון להגדיל את ההשקעה.

בנוסף, יש קטליזטור ענקי בדרך. אני חושב שאף פעם לא ציינתי בבלוג הזה איזה שהוא קטליזטור לאף מניה. זאת בניגוד למה שנהוג אצל אחרים כשהם מנתחים מניות. בד"כ אני לא מוסיף סיבה מדוע אני חושב שהמניה תזנק בקרוב, כי אין לי מושג מה יזיז את המניה ומתי. אבל הפעם אני חורג ממנהגי, כי אני חושב שיש סיכוי שהמניה תזנק בתחילת השנה הבאה כשיאשרו לה להעלות את הדיבידנד. זה לפחות מה שקרה השנה כשהחברה הכפילה את הדיבידנד. גם בשנה הבאה אני חושב שיש סיכוי להכפלה (או קרוב להכפלה).

החברה הרי מרוויחה איזה 90 סנט ברבעון, ובעבר היא נהגה לשלם 50% מהרווחים בתור דיבידנד. מה שמונע ממנה היום לשלם דיבידנד גבוה הוא הרגולטור שבתחילת כל שנה צריך לאשר את התכנית הפיננסית של החברה. היום, כשהחברה כבר עונה לדרישות ההון של באזל III אני לא רואה שום סיבה שהרגולטור ימנע ממנה לשלם 50% או אפילו נגיד 40% מהרווח כדיבידנד.

היום החברה משלמת 22 סנט ברבעון, אז ניתן לצפות שוולס תכפיל, או תהיה קרובה להכפלה של הדיבידנד. במקרה שכזה המניה תניב כמעט 5%. קשה לי להאמין שהשוק יתעלם מכך.

חשוב לציין שניתוח זה של וולס-פארגו וסאונדוויל הוא דעתי האישית בלבד, ואין זה אומר שהניתוח נכון או מדויק. כמו כן אני מחזיק בכתבי-אופציה של וולס-פארגו, אבל אני יכול למכור אותם בכל עת מבלי לדווח על כך כאן או בכל מקום אחר. ובשום פנים ואופן אין לראות בניתוח זה המלצה לקנות את המניה או את האופציות על המניה (או כל מניה אחרת לצורך העניין).

פורסם בקטגוריה מניות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.