שינויים בבלוג

בימים האחרונים קיבלתי מבול של פניות מקוראים וחברים לעדכן על ההתפתחויות ב VSEC. המניה ירדה בצורה חדה לאחר שזו פרסמה את הדוח הרבעוני האחרון.

כמות הפניות שקיבלתי (כולל מיילים מאנשים שאני לא מכיר) הביאה אותי לחשוב מחדש על הפורמט של הבלוג הזה. הבנתי שלמרות שאני כותב בפירוש שניתוחי המניות שאני מביא כאן ופירוט הפעולות בתיק שלי הם לא המלצות השקעה, אחוז נכבד מאוד מהקוראים כן רואה בזה המלצות ופועל לפי זה. לא משנה כמה אזהרות אני אכתוב, אין לי שום שליטה על הפעולות של הקוראים.

דבר זה מביא לשתי בעיות. הבעיה הראשונה היא שאני מוצא את עצמי מחויב לעדכן בכל פעם שיש התפתחות באחת המניות שלי (כמו שקרה עכשיו עם VSEC). קוראים רבים כנראה קנו את המניה מבלי לנתח את החברה ועכשיו הם מחכים למוצא פי. זה שם אותי בעמדה בה אני לא רוצה להיות.

זאת בדיוק הסיבה שמעולם לא רציתי לנהל כסף לאחרים – כי לא רציתי להתחיל לתת דין וחשבון לאף אחד מדוע מניה מסוימת עלתה או ירדה. אז עכשיו אני מוצא את עצמי עושה בחינם מה שלא רציתי לעשות אפילו תמורת תשלום. זאת לא נקודה שאני רוצה להיות בה – עם או בלי תשלום.

בעיה שנייה היא שיכול להיות שאני גורם ליותר נזק מתועלת (לפחות לחלק מהאנשים). אם הייתי מנהל כסף לאחרים לפחות הייתה לי שליטה על התזמונים של הרכישה והמכירה. אין דבר כזה "מניה טובה" או "מניה רעה" כמעט כל מניה תהיה "טובה" במחיר מסוים וכמעט כל מניה תהיה "רעה" במחיר אחר. מה שמדאיג אותי זה שהקוראים, בגלל שהם לא מנתחים את החברה לבד, לא ידעו מהו המחיר הנכון ובכך יגרמו לעצמם נזק.

למשל, נגיד שמישהו כאן קרא על VSEC ואז התחיל להסתכל על המניה, אבל לא העז לקנות אותה. אח"כ הוא רואה שהיא עולה ועולה, ואז הוא יתחיל לחשוב שאולי בכל זאת צדקתי ומדובר במניה טובה. אחרי שהמניה הגיעה ל-80$ הוא החליט ללחוץ על ההדק ולרכוש את המניה. אחרי מספר שבועות המניה מתרסקת, הקורא נלחץ ומוכר ב-60 דולר.

לאורך השנים פרסמתי כאן המון ניתוחים של מניות, ואם מישהו באמת מעוניין ללמוד את הנושא הזה, יש בבלוג הזה כבר מספיק חומר שיעזור לו. שלא לדבר על אין ספור ספרים מעולים, בלוגים, פורומים וכו' שיכולים לסייע לו. כלומר, אם מישהו באמת רוצה ללמוד איך להיות משקיע ערך, הוא לא צריך את הציוצים שלי בכל פעם שאני קונה/מוכר. מצד שני, אם מישהו לא מעוניין להשקיע את הזמן הזה ורק רוצה לקבל טיפים, אז הציוצים שלי יכולים רק להזיק לו, ובמקרה הזה פשוט עדיף לו לשים את הכסף בתעודת סל ולשכוח ממנו.

לאור זאת, הפורמט של הבלוג הולך להשתנות לגמרי. אני אפסיק לעדכן על קניות/מכירות שאני מבצע ועל הרכב התיק שלי.

זה אומר שהבלוג ייראה לגמרי אחרת. האמת שעוד אין לי מושג על מה אני אכתוב ויש סיכוי שאני כמעט ולא אכתוב. נראה. עוד לא ממש החלטתי. הייתי רוצה לכתוב יותר על מה שקורה בסין, כי זה משהו שמעניין אותי. אולי גם על נושאים אחרים. לא יודע. יכול להיות שמדי פעם אכתוב על מניה ספציפית – אם אני חושב שמדובר במקרה שבאמת אפשר ללמוד ממנו משהו חדש, אבל הימים בהם אני מדווח על כל פעולה בתיק שלי הסתיימו.

פורסם בקטגוריה Blog. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.